Blixten Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (edytowane) ehhh... to prawda. Przy czym ja bym powiedział, że te silniki Nissan'a są szczególnie wrażliwe na jazdę poniżej tych minimalnych obrotów. Jakie są w takim razie te minimalne obroty ? Czy jadąc po prostej/płaskiej drodze na najwyższym biegu mogę trzymać się 1500 obr/min, czy to za mało ? Edytowane 9 Marca 2011 przez Blixten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Katalog mówi, że 1750-4000 w przypadku 1,5 DCi no właśnie te 1500 uznałbym, że to trochę za mało. Qashqai ma swoją masę, nie ma co męczyć silnika... Co to za katalog ? W dedykowanej instrukcji obsługi nie znalazłem takiego zapisu. Ale OK, jeśli nawet przyjmiemy, że minimalne obroty to 1750, to co mam zrobić żeby silnik nie szarpał w zakresie 1700-2000 obr/min - nie przyspieszać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 150 KM @ 4000 obr/min moment obrotowy 320 Nm @ 2000 obr/min 106 KM @ 4000 obr/min moment obrotowy 240 Nm @ 2000 obr/min takie dane znalazlem dla tych dci w necie czyli optymalne wartosci jazdy to obroty pomiedzy 2 a 4 tys obrotów Ale OK, jeśli nawet przyjmiemy, że minimalne obroty to 1750, to co mam zrobić żeby silnik nie szarpał w zakresie 1700-2000 obr/min - nie przyspieszać ? a na 1 jak normalnie ruszasz tez tak masz? jesli nie - to faktycznie zmień styl jazdy - jesli tak to jedną z możliwości jest 2mas - co przy niskim przebiegu spowodowane może być albo wada fabryczną koła, albo złym stylem jazdy a czy przy odpaleniu i gaszeniu samochodu sa jakies lekkie lub mocniejsze "telepania" ? to jeden z objawów umierajacego koła dwumasowego... jesli mozesz to rozpędz sie do 50, 60 km/h wrzuć 5 lub 6 i wcisnij gaz do dechy - jak powoli ale płynnie pojedzie to 2mas raczej jest OK, jak zacznie telepać mocno - to na 90% bedziemy znali sprawce zamieszania - w sumie to tak na marginesie ciekawe czy gwarancja to obejmuje ...... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (edytowane) 150 KM @ 4000 obr/min moment obrotowy 320 Nm @ 2000 obr/min 106 KM @ 4000 obr/min moment obrotowy 240 Nm @ 2000 obr/min takie dane znalazlem dla tych dci w necie czyli optymalne wartosci jazdy to obroty pomiedzy 2 a 4 tys obrotów a na 1 jak normalnie ruszasz tez tak masz? jesli nie - to faktycznie zmień styl jazdy - jesli tak to jedną z możliwości jest 2mas - co przy niskim przebiegu spowodowane może być albo wada fabryczną koła, albo złym stylem jazdy a czy przy odpaleniu i gaszeniu samochodu sa jakies lekkie lub mocniejsze "telepania" ? to jeden z objawów umierajacego koła dwumasowego... jesli mozesz to rozpędz sie do 50, 60 km/h wrzuć 5 lub 6 i wcisnij gaz do dechy - jak powoli ale płynnie pojedzie to 2mas raczej jest OK, jak zacznie telepać mocno - to na 90% bedziemy znali sprawce zamieszania - w sumie to tak na marginesie ciekawe czy gwarancja to obejmuje ...... 1 bieg jest powiedziałbym zbyt krótki, żeby definitywnie stwierdzić czy jest to zdławienie/szarpnięcie spowodowane usterką czy włączeniem się turbiny. Na kolejnych biegach, po mocniejszym wciśnięciu gazu (niekoniecznie nawet do dechy), samochód zamiast powoli ale płynnie przyspieszać (i właśnie w tym sęk) - przyspiesza skokowo dławiąc się i szarpiąc aż do ok. 2000 obr/min. Na wyższych obrotach zjawisko to rzeczywiście nie występuje. Przy odpalaniu/gaszeniu silnika, owszem wydaje mi się, że silnikiem czasami mocniej zatrzęsie - towarzyszą temu wibracje - ale nie wiem też czy nie jest odczucie subiektywnie. Jeśli chodzi o mój styl jazdy, to zapewniam Was, że jest dynamiczny i często korzystam z obrotów powyżej 2000... Edytowane 9 Marca 2011 przez Blixten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 1 bieg jest powiedziałbym zbyt krótki, żeby definitywnie stwierdzić czy jest to zdławienie/szarpnięcie spowodowane usterką czy włączeniem się turbiny. Na kolejnych biegach, po mocniejszym wciśnięciu gazu (niekoniecznie nawet do dechy), samochód zamiast powoli ale płynnie przyspieszać (i właśnie w tym sęk) - przyspiesza skokowo dławiąc się i szarpiąc aż do ok. 2000 obr/min. Na wyższych obrotach zjawisko to rzeczywiście nie występuje. Przy odpalaniu/gaszeniu silnika, owszem wydaje mi się, że silnikiem czasami mocniej zatrzęsie - towarzyszą temu wibracje - ale nie wiem też czy nie jest odczucie subiektywnie. Jeśli chodzi o mój styl jazdy, to zapewniam Was, że jest dynamiczny i często korzystam z obrotów powyżej 2000... spróbuj prosze zrobic ten test zna 5/6 biegu jak pisałem wczesniej i daj znać - jesli bedzie telepać, będzie odczuwalne trzesienie - podjedz do aso i popros o jazde testową a potem o weryfikacje pracy koła dwumasowego - ja mam dziwne przeczucie, ze to właśnie to jest problemem. Może spróbuj przejechać jakimś innym egzemplarzem to jest też bdb idea:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (edytowane) Nie obruszaj się tak na nas, przecież my Twój styl jazdy znamy tylko z opisu, a pytałeś, czy można jeździć przy 1500 obrotów, co sugeruje bardzo delikatną jazdę. My tu tylko próbujemy pomóc. To przecież nie chodzi o dynamiczną i szybką jazdę tylko o unikanie schodzenia poniżej 2000 obrotów. Może spróbuj przejechać jakimś innym egzemplarzem? On ma taką charakterystykę od nowości? Strider, w żadnym wypadku nie obruszam się, daleki jestem od obrażania się i jestem bardzo wdzięczny Wam i każdemu, kto zechce coś zasugerować i co pozwoli szybciej zdiagnozować i usunąć usterkę. Sprawdzenie innego egzemplarza na pewno rozwiałoby wątpliwości, a usterka ta na bank nie występowała od nowości, objawiła się jakieś ok. 2000 km wcześniej, a łącznie mam przejechane ok. 35000km. Edytowane 9 Marca 2011 przez Blixten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (edytowane) Strider, w żadnym wypadku nie obruszam się, daleki jestem od obrażania się i jestem bardzo wdzięczny Wam i każdemu, kto zechce coś zasugerować i co pozwoli szybciej zdiagnozować i usunąć usterkę. Sprawdzenie innego egzemplarza na pewno rozwiałoby wątpliwości, a usterka ta na bank nie występowała od nowości, objawiła się jakieś ok. 2000 km wcześniej, a łącznie mam przejechane ok. 35000km. Dzisia j" testowałem"jazdę na wszystkich biegach z gwałtownym przyspieszaniem swoją Tiidą i nie ma najmniejszych szarpnięć,płynnie przyspiesza,a jedyne co zaobserwowałem to minimalna turbodziurę przy gwałtownym wciśnięciu gazu od 1000-1300rpm.Od 1600 ciągnie równo i miarowo rozwija moc a przy ok.2000-2200 wyrażnie dostaje kopa(turbina).Poprosiłem też kolege który ma QQ by sprawdził i u niego też jest git malina.Więc nie jest to normalne co się dzieje u ciebie(dodam że na 5-6 biegu najczęściej jeżdżę ok.1600-1700rpm>80-90km/h , oczywiście na przelotówkach w mieście)Ja myśle że to może być wina czujnika gazu.Filtr bym wykluczył,przy większych obrotach chodzi dobrze a przecież wtedy więcej paliwa auto potrzebuje. dwómasówki w tych silnikach wytrzymuja 160-180kkm więc musiałbyś mieć h...go pecha. Edytowane 10 Marca 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Dostałem odpowiedź od serwisu, zainteresowanych zapraszam z powrotem do tematu "1,5 dCi Szarpanie" http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74058-15-dci-szarpanie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.