Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaka najekonomiczniejsza prędkość ?


amigancik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ehhh... to prawda. :) Przy czym ja bym powiedział, że te silniki Nissan'a są szczególnie wrażliwe na jazdę poniżej tych minimalnych obrotów.

 

Jakie są w takim razie te minimalne obroty ? Czy jadąc po prostej/płaskiej drodze na najwyższym biegu mogę trzymać się 1500 obr/min, czy to za mało ?

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog mówi, że 1750-4000 w przypadku 1,5 DCi

 

no właśnie te 1500 uznałbym, że to trochę za mało. Qashqai ma swoją masę, nie ma co męczyć silnika...

 

Co to za katalog ? W dedykowanej instrukcji obsługi nie znalazłem takiego zapisu.

Ale OK, jeśli nawet przyjmiemy, że minimalne obroty to 1750, to co mam zrobić żeby silnik nie szarpał w zakresie 1700-2000 obr/min - nie przyspieszać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150 KM @ 4000 obr/min

moment obrotowy 320 Nm @ 2000 obr/min

 

 

106 KM @ 4000 obr/min

moment obrotowy 240 Nm @ 2000 obr/min

 

takie dane znalazlem dla tych dci w necie

czyli optymalne wartosci jazdy to obroty pomiedzy 2 a 4 tys obrotów

 

 

Ale OK, jeśli nawet przyjmiemy, że minimalne obroty to 1750, to co mam zrobić żeby silnik nie szarpał w zakresie 1700-2000 obr/min - nie przyspieszać ?

 

a na 1 jak normalnie ruszasz tez tak masz? jesli nie - to faktycznie zmień styl jazdy - jesli tak to jedną z możliwości jest 2mas - co przy niskim przebiegu spowodowane może być albo wada fabryczną koła, albo złym stylem jazdy

 

a czy przy odpaleniu i gaszeniu samochodu sa jakies lekkie lub mocniejsze "telepania" ? to jeden z objawów umierajacego koła dwumasowego...

 

jesli mozesz to rozpędz sie do 50, 60 km/h wrzuć 5 lub 6 i wcisnij gaz do dechy - jak powoli ale płynnie pojedzie to 2mas raczej jest OK, jak zacznie telepać mocno - to na 90% bedziemy znali sprawce zamieszania

 

- w sumie to tak na marginesie ciekawe czy gwarancja to obejmuje ......

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150 KM @ 4000 obr/min

moment obrotowy 320 Nm @ 2000 obr/min

 

 

106 KM @ 4000 obr/min

moment obrotowy 240 Nm @ 2000 obr/min

 

takie dane znalazlem dla tych dci w necie

czyli optymalne wartosci jazdy to obroty pomiedzy 2 a 4 tys obrotów

 

 

 

a na 1 jak normalnie ruszasz tez tak masz? jesli nie - to faktycznie zmień styl jazdy - jesli tak to jedną z możliwości jest 2mas - co przy niskim przebiegu spowodowane może być albo wada fabryczną koła, albo złym stylem jazdy

 

a czy przy odpaleniu i gaszeniu samochodu sa jakies lekkie lub mocniejsze "telepania" ? to jeden z objawów umierajacego koła dwumasowego...

 

jesli mozesz to rozpędz sie do 50, 60 km/h wrzuć 5 lub 6 i wcisnij gaz do dechy - jak powoli ale płynnie pojedzie to 2mas raczej jest OK, jak zacznie telepać mocno - to na 90% bedziemy znali sprawce zamieszania

 

- w sumie to tak na marginesie ciekawe czy gwarancja to obejmuje ......

1 bieg jest powiedziałbym zbyt krótki, żeby definitywnie stwierdzić czy jest to zdławienie/szarpnięcie spowodowane usterką czy włączeniem się turbiny.

Na kolejnych biegach, po mocniejszym wciśnięciu gazu (niekoniecznie nawet do dechy), samochód zamiast powoli ale płynnie przyspieszać (i właśnie w tym sęk) - przyspiesza skokowo dławiąc się i szarpiąc aż do ok. 2000 obr/min. Na wyższych obrotach zjawisko to rzeczywiście nie występuje.

Przy odpalaniu/gaszeniu silnika, owszem wydaje mi się, że silnikiem czasami mocniej zatrzęsie - towarzyszą temu wibracje - ale nie wiem też czy nie jest odczucie subiektywnie.

Jeśli chodzi o mój styl jazdy, to zapewniam Was, że jest dynamiczny i często korzystam z obrotów powyżej 2000...

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 bieg jest powiedziałbym zbyt krótki, żeby definitywnie stwierdzić czy jest to zdławienie/szarpnięcie spowodowane usterką czy włączeniem się turbiny.

Na kolejnych biegach, po mocniejszym wciśnięciu gazu (niekoniecznie nawet do dechy), samochód zamiast powoli ale płynnie przyspieszać (i właśnie w tym sęk) - przyspiesza skokowo dławiąc się i szarpiąc aż do ok. 2000 obr/min. Na wyższych obrotach zjawisko to rzeczywiście nie występuje.

Przy odpalaniu/gaszeniu silnika, owszem wydaje mi się, że silnikiem czasami mocniej zatrzęsie - towarzyszą temu wibracje - ale nie wiem też czy nie jest odczucie subiektywnie.

Jeśli chodzi o mój styl jazdy, to zapewniam Was, że jest dynamiczny i często korzystam z obrotów powyżej 2000...

 

 

spróbuj prosze zrobic ten test zna 5/6 biegu jak pisałem wczesniej i daj znać - jesli bedzie telepać, będzie odczuwalne trzesienie - podjedz do aso i popros o jazde testową a potem o weryfikacje pracy koła dwumasowego - ja mam dziwne przeczucie, ze to właśnie to jest problemem.

 

 

Może spróbuj przejechać jakimś innym egzemplarzem

 

to jest też bdb idea:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obruszaj się tak na nas, przecież my Twój styl jazdy znamy tylko z opisu, a pytałeś, czy można jeździć przy 1500 obrotów, co sugeruje bardzo delikatną jazdę. My tu tylko próbujemy pomóc. :) To przecież nie chodzi o dynamiczną i szybką jazdę tylko o unikanie schodzenia poniżej 2000 obrotów. Może spróbuj przejechać jakimś innym egzemplarzem? On ma taką charakterystykę od nowości?

Strider, w żadnym wypadku nie obruszam się, daleki jestem od obrażania się i jestem bardzo wdzięczny Wam i każdemu, kto zechce coś zasugerować i co pozwoli szybciej zdiagnozować i usunąć usterkę.

Sprawdzenie innego egzemplarza na pewno rozwiałoby wątpliwości, a usterka ta na bank nie występowała od nowości, objawiła się jakieś ok. 2000 km wcześniej, a łącznie mam przejechane ok. 35000km.

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider, w żadnym wypadku nie obruszam się, daleki jestem od obrażania się i jestem bardzo wdzięczny Wam i każdemu, kto zechce coś zasugerować i co pozwoli szybciej zdiagnozować i usunąć usterkę.

Sprawdzenie innego egzemplarza na pewno rozwiałoby wątpliwości, a usterka ta na bank nie występowała od nowości, objawiła się jakieś ok. 2000 km wcześniej, a łącznie mam przejechane ok. 35000km.

Dzisia j" testowałem"jazdę na wszystkich biegach z gwałtownym przyspieszaniem swoją Tiidą i nie ma najmniejszych szarpnięć,płynnie przyspiesza,a jedyne co zaobserwowałem to minimalna turbodziurę przy gwałtownym wciśnięciu gazu od 1000-1300rpm.Od 1600 ciągnie równo i miarowo rozwija moc a przy ok.2000-2200 wyrażnie dostaje kopa(turbina).Poprosiłem też kolege który ma QQ by sprawdził i u niego też jest git malina.Więc nie jest to normalne co się dzieje u ciebie(dodam że na 5-6 biegu najczęściej jeżdżę ok.1600-1700rpm>80-90km/h , oczywiście na przelotówkach w mieście)Ja myśle że to może być wina czujnika gazu.Filtr bym wykluczył,przy większych obrotach chodzi dobrze a przecież wtedy więcej paliwa auto potrzebuje. dwómasówki w tych silnikach wytrzymuja 160-180kkm więc musiałbyś mieć h...go pecha.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...