Gość pawelek1916 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Cześć! Od paru dni jest nowym właścicielem Primery P10 2.0 16V z 1993r. Autko jak na swój wiek bardzo dobrze wygląda, mechanicznie również! Licznik pokazuje prawie 300 000km i tu nasuwa mi się na myśl pytanie na co należy zwrócić uwagę przy takim przebiegu (czy na coś konkretnego)? Auto ma założony gaz od 2006 roku. Możecie mi podpowiedzieć co należy wymienić w silniku i zawieszeniu żebym czuł pewność, że nie zawiedzie mnie w trasie?? Na pewno muszę zrobić przednie amortyzatory( możecie polecić jakieś konkretne??) i przydałby się w najbliższym czasie kupić akumulator ( jaki najlepiej??). dziękuję za każdą sensowną i tematyczną odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 polecam na początek to do rozwiązania twoich problemów powtarzających się wieloktotnie na forum http://forum.nissank...h&fromMainBar=1 i daruj sobie takie tematy http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70593-p-10-1993/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek1916 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 ten post http://forum.nissank...0593-p-10-1993/ to była zwyczajna pomyłka, więc tak się nie napinaj kolego. Powiedzcie mi czy opłaca się wstawiać regenerowane amortyzatory na przód. Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Myślę że na takich rzeczach jak amory nie ma co zbytnio oszczędzać. Jeśli kupiłes niedawno bryke to poszukaj jakichś tańszych (może nie najtańszych) ale nowych to troche na nich pojeździsz. Jesli chodzi o rzeczy, na które możesz zwrócić uwagę przy tym przebiegu to rozrząd. Posłuchaj rano po odpaleniu jak pracuje silnik, czy nie klekocze jak diesel. Pozatym tradycyjnie - świece, przewody. Przy zawieszeniu sprawdź stan górnych wahaczy, czy nie mają luzów albo skrzypienia. Narazie tyle mi przychodzi do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 zobacz na stan progów bo u mnie poleciały i będe wymieniał a mam 3 lata młodsze jaki gaz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek1916 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Dzisiaj byłem na przeglądzie zawieszenia i wyszło tak: przód: amorki - lewy 84% prawy 83% Reszte elementy w porządku (tak twierdzi specjalista u którego byłem - w oparciu o komputer) tył: amorki - lewy 78% prawy 82% Do wymiany: 2x gumy na łączniku stabilizatorów(takie małe, bardzo dobre są po 20zł) Reszta elementów w porządku. Myślałem nad wymianą amorków z przodu, ponieważ jest sztywne zawieszenie, ale jeśli po badaniach wyszło 84% i 83% to nie będę ich ruszał Co to progów to muszę wymienić prawy, na szczęście już mam kupony, więc wystarczy wspawać. Gaz jest zwykły, nie sekwencja;/ Trzyma obroty na benzynie i gazie tak samo:) Co do rozrządu to nie wiem kiedy był robiony. W czasie jazdy lub na biegu jałowym silnik chodzi normalnie(cicho). Rano jak go opale to w sumie chodzi ciut głośniej, ale na pewno nie jak diesel:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 To pozostaje ci tylko jeździć i sie cieszyć Rozrząd jest u ciebie na łańcuchu a nie na pasku tylko łańcuch z czasem może się wyciągnąć i wtedy po odpaleniu przez chwilę klekocze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek1916 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 :) :) :) :) i to mi się podoba! Ciężko jest wymienić linkę od ręcznego?? W ogóle mi nie trzyma i domyślam się, że linka się wyrobiła. Powiedzcie mi jedną rzecz, co jaki czas należy zmieniać olej w skrzyni?? Zastanawiam się na tym i nie wiem czy mam się do tego zabierać. z góry dzięki! To pozostaje ci tylko jeździć i sie cieszyć Rozrząd jest u ciebie na łańcuchu a nie na pasku tylko łańcuch z czasem może się wyciągnąć i wtedy po odpaleniu przez chwilę klekocze. Wiem, że jest na łańcuchu;) Wiesz może co ile km się wymienia kompletny rozrząd?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Wiem, że jest na łańcuchu;) Wiesz może co ile km się wymienia kompletny rozrząd?? Jedni podają 220-240 tyś. km, drudzy mówią że rozrząd nie wymieniać, jak się nic nie dzieje i jest ok to lepiej nie ruszać, druga sprawa to koszt rozrządu jak patrzyłem do silnika 1.6 wacha się w granicach od 800-1000 i ciężko dostać kpl. rozrząd razem z kołami zębatymi, a za cenę 800- 1000 zł kupisz drugi silnik wiec niewiem czy jest sens wymieniać rozrząd no chyba że masz na to fundusze, wybór należy do ciebie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.