Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano II 2.7 TD - jak go obslugiwać


Gość MTFM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Nissana Terrano II 2.7 TD (1995). Ponieważ użytkuję go od bardzo niedawna i do tego to mój pierwszy diesel, wstyd przyznać, mam średnie pojęcie o zaawansowanej obsłudze tego sprzętu.

1. Mam prozaiczne pytanie: przy jakich obrotach zmieniać na wyższy bieg w warunkach szosowych i terenowych? W terenowych to tak jak moc pozwala do pokonania przeszkody, ale szosowe? 1500-2000 obrotów? W sumie silnik to płynnie przyjmuje, ale mam wrażenie, że z 2500 byłoby dobrze.

2. Kolejna sprawa to terenowe biegi:

- 2H – napęd tył

- 4H – napęd 4x4

- N -bieg jałowy

- 4L – reduktor i 4x4

Teraz dodatkowo mam sprzęgiełka manualne AVM. Czy gdy przełączam na reduktor od razu przełączać sprzęgiełka? Czy tylko w ekstremalnym terenie? a z reduktora bez przełączenia sprzęgiełek można korzystać?

3. Na biegu 4H używamy całego zakresu biegów (1-5), a na 4L również?

To na chwilę obecną tyle.

Pozdrawiam

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Bez Was nie poradziłbym sobie z tym problemem, a lektura porad zajęła mi kilka nocy. Jesteście wspaniali. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość dhaeraow

Co do obrotów to nie wiem, dawno nie jeździłem. Co do sprzęgiełek to zapinasz je jak odpalasz przedni napęd. Jak ich nie zapniesz to przedni most będzie pracował ale koła nie będą do niego przypięte czyli jakby nie pracował. Przy jeździe 2H odpinasz je. Na resztę rzeczy niestety nie znam odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam prozaiczne pytanie: przy jakich obrotach zmieniać na wyższy bieg w warunkach szosowych i terenowych? W terenowych to tak jak moc pozwala do pokonania przeszkody, ale szosowe? 1500-2000 obrotów? W sumie silnik to płynnie przyjmuje, ale mam wrażenie, że z 2500 byłoby dobrze.....

3. Na biegu 4H używamy całego zakresu biegów (1-5), a na 4L również?

 

Ad1

Ja to zawsze brałem "na słuch", ale w t II jakoś nie przekraczam 2300 i jest wszystko ładnie, pięknie i cicho.

Ad3

Nie wydaje mi się żebyś kiedykolwiek musiał na 4LO zapiąć wyżej niż 3 bieg......a to i tak .... po co? do czego zamierzasz używać tego auta? do rajdów szybkościowych? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Z obrotami silnika to ogólnie sprawa wygląda w ten sposób, że silnik najoptymalniej i najoszczędniej powinien pracować w okolicach maksimum wartości momentu obrotowego. Dla DT27Ti ta wartość wypada na 2000rpm - 278Nm. Poza tym raczej nie ma w ogóle sensu używać napędu 4Lo (reduktor) przy jeździe na biegu wyższym niż 3 a to i tak tylko przy dojeżdżaniu do miejsca gdzie musimy korzystać z 1 lub 2 na reduktorze. Prędkości się przecież pokrywają wtedy z napędem 4Hi. To jest tylko i wyłącznie moje czysto teoretyczne zdanie. Eksperci od off-road'u jak się pojawią rozszerzą temat.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz ujmując jazda na 4LO (reduktor) służy w takim autku do wyjechania z błota, śniegu, wydostania się z nieprzyjaznego miejsca. Nie powinno się przekraczać prędkości chyba 40 czy 50 km/h bo to mu nie służy. Chcesz jechać szybko z napędem na 4 łapy - wystarczy 4HI, a i tak tylko na "nieprzyczepnej" nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...