Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana płynu chłodniczego ile go wchodzi


fotokora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

powie mi ktoś ile płynu chłodniczego wchodzi do układu w terranie 2.7 tdi? i jak najwygodniej spuścić stary płyn?

 

Cjyba 10 litrów w sumie, ale jak nie wykręcisz małego korka spustowego w bloku silnika to tylko ok 5 l z samej chłodnicy zleci, bo reszta zostanie. Ten korek jest(przynajmniej w silniku 2.7TD) gdzieś pod turbiną i trudno się do niego dostać. U mnie na dodatek tak się zapiekł, że nie szło go odkręcić, więc spuściłem 5 litrów i dolałem koncentratu.

 

A z chłodnicy spuszczasz takim małym korkiem, co się na jej spodzie znajduje.

 

Szczegóły w dokumentacji gdzieś na forum.

Edytowane przez Robi108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przerabiałem ten temat już 2 razy. Faktycznie wg instrukcji wejść ma 10l. Ten korek w bloku do spuszczenia płynu, dostęp do niego, to istna masakra. Ja wymianę płynu robiłem w ten sposób, że całą chłodnicę wyjmowałem (do zdjęcia masz 2 przewody gumowe, 2 śruby do odkręcenia i do zdjęcia jest dolna osłona wentylatora, bardzo prosty demontaż i montaż) zdejmowałem wszystkie przewody gumowe z obudowy termostatu i do nich wkładałem wężyk igelitowy przez który po podłączeniu sprężarki dmuchałem powietrzem.

 

Uwaga - zdjęcie chłodnicy ma na celu głównie jej przepłukanie wodą. Pamiętaj, żeby wodę nalewać przez korek wlewowy u góry chłodnicy w pierwszej kolejności. W ten sposób ewentualne zanieczyszczenia nie wepchniesz do kanalików chłodnicy. Później to oczywiście i z tej strony i z tamtej, ważne aby wszystko możliwie dobrze wypłukać. to samo robisz w silniku i koniecznie nagrzewnicy. Jedna główna zasada - dużo wody! Zobaczysz szczególnie przy nagrzewnicy ile się tam syfu nazbierało. Jak będziesz wydmuchiwał resztki płynu z silnika wężykiem i jak ci się gdzieś zaklinuje to nie wyciągaj na siłę aby coś nie zostało wewnątrz, przekręć wężyk i wyjdzie.

 

U mnie po takich zabiegach weszło min 8,5l płynu, więc chyba nieźle. Jak nadejdą super mrozy, tak min -20°C to nabieram strzykawką trochę płynu do pojemnika i do zamrażarki na testy. Jak będzie problem to tylko koncentrat ratuje sprawę.

 

Po wymianie płynu czeka Cię odpowietrzenie układu, bardzo istotna sprawa.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Ja Ci polecam Petrygo 2x po 5l za 28zł/szt. Jak zrobisz jak napisałem wejdzie ci 8l spokojnie. Jak chcesz koncentrat to przepłucz silnik jakimś środkiem czyszczącym wnętrze bo szkoda pieniędzy na koncentrat. Jak już go lać to do wyczyszczonego wnętrza. Mój sposób wymiany przeszedł pomyślnie wszelkie testy zamrażarkowe, więc do min -22°C mogę spać spokojnie.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dobrze wiedziec o tym korku w bloku silnika..i o tym że od spodu chlodnicy tez jest korek. Dobrze wiedzieć.. tylko przed.. A ja się tyle namęczyłem by spuścić plyn dolnym przewodem od chlodnicy. No i dobrze wiedzieć ze wchodzi 10l.. tylko tez przed wymianą dobrze to wiedzieć.

Ja zakupilem 7 litrow zyjąc w blogiej nieświadomości ze 6 litrow to max wejdzie. A okazuje się ze trzeba 10 l. Czyli moja wymiana płynów kwalifikuje się na wymiane połowiczną... Ale lepiej tak niż wogole. Drugim razem to ja już bedę wiedział.

 

 

A wszystko przez co..? A przez to ze nie było mnie na tym forum.

Dużo dzięki instrukcji która jest do sciągniecia. W częsci MA jest wszystko o wymianach płynów.

No i dzięki tej instrukcji napędy ,,reanimowałem". Bardzo przydatna. Tu wielkie dzięki dla tych co ją udostępnili.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odnosnie spuszczania płynu z bloku czy gdyby dosć mocno przechylić auto do przodu to da się spuscić bez odkręcania tej tajemnej srubki?

Ma ktoś rysunek gdzie dokładnie i jaki rozmiar ma sruba w bloku do spuszczania płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosło tyle że napewno na zdjeciu to nie jest silnik 2.7 TDI u mnie nawet sam filtr jest inaczej wkręcany.

 

Witam,

 

 

Poniżej masz do wersji TD27Ti, rysunek z postu powyżej odnosi się do wersji bez intercoolera. U nas jest pionowa zabudowa filtru oleju.

 

Korek do spuszczania płynu z układu.pdf

Kiedyś się do niego dobierałem, ale odpuściłem, daj znać jak ci poszło.

 

 

Pozdrawiam

 

 

Piotr

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu rzeczywiście wchodzi 10 litrów jak nic.

Udało mi się odkręcić tą magiczną śróbkę w bloku.

Dojecie do niej to istna masakra ale da się pod warunkiem że mamy dosłownie chudą ręke (poprostu połozyłem się pod auto i wsunałem ręke z kluczem 14 i małymi kroczkami kręcenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu rzeczywiście wchodzi 10 litrów jak nic.

Udało mi się odkręcić tą magiczną śróbkę w bloku.

Dojecie do niej to istna masakra ale da się pod warunkiem że mamy dosłownie chudą ręke (poprostu połozyłem się pod auto i wsunałem ręke z kluczem 14 i małymi kroczkami kręcenie)

 

Witam,

 

 

Dzięki za konkrety. Ważne, że bez kanału tego dokonałeś. Po odkręceniu tej śruby można idealnie mu wnętrze wypłukać wodą.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

No i wymieniłem płyn w układzie chłodzenia i na drugi dzień zeczeło cieknąć z pod pompy

Czy coś mogłem zepsuć? Wydaje mi się że nie.

Pradźcie coś, czy wymieniać całą pompę czy tylko uszczelnienie.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

No i wymieniłem płyn w układzie chłodzenia i na drugi dzień zeczeło cieknąć z pod pompy

Czy coś mogłem zepsuć? Wydaje mi się że nie.

Pradźcie coś, czy wymieniać całą pompę czy tylko uszczelnienie.

Paweł

Witam szanowne grono. Od niedawna jestem właścicielem Tyranka 2 2,7 TD.

Poprzedni właściciel nie dbał o płyny ustrojowe, więc zaczynam od wymiany olejów i płynu chłodniczego.

 

Czy dodawać specyfiku płuczącego układ czy lepiej tego nie robić ze względu na ryzyko wystąpienia nieszczelności?

 

Po odkręceniu korka na chłodnicy można się spodziewać niezłego syfu w układzie.

 

Przewiduję też plan opcjonalny aby wypłukać układ samą wodą destylowaną.

 

Proszę o opinie czy ktoś używał płukanki i jakie były tego skutki?

 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...