Gość tiltomek Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Witam.Chcialbym sie dowiedziec czy silnik 2,2 114 disel ma filtr dpf,oraz czy jest to silnik z common rail?Czy prawda ze jest to najmniej awaryjny silnik w X-TRAIL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 2.2dm3 114KM nie jest jeszcze silnikiem Common Rail. Dopiero wersja 136KM jest silnikiem typu CR. 2.2 Di 114KM nie ma również filtra DPF: http://static.nissan4u.com/epc_img/1633398558182.png Ma katalizator dopalający niespalone węglowodory, ale nie ma dodatkowych czujników, dla porównania rysunek z wersji 2.2 DCi 136KM: http://static.nissan4u.com/epc_img/1631402515548.png - wygląda podobnie, ale ten nowszy jest nieco bardziej złożony. Tak to się zawsze składało, że urządzenie o większej komplikacji jest bardziej narażone na awarie niż urządzenia prostsze. To samo dotyczy silników. Im nowszy, a zwłaszcza im bardziej wysilony silnik, tym większa awaryjność. Nowoczesne silniki są wydajne, bardziej sprawne, mają znacznie niższe spalanie niż ich starsze odpowiedniki. Ceną za to jest zawsze awaryjność oraz podatność na niesprzyjające warunki otoczenia, nieodpowiedniej jakości olej i słabej jakości paliwo. Tak więc, mimo braku danych co do awaryjności tego silnika, mogę obstawiać, że jest mniej awaryjny niż 2.2DCi 136KM, a oba te modele będą bardziej trwałe i odporne niż 2.0DCi 150KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tiltomek Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Dziekuje za wiadomosc.Bedzie bardzo przydatna w zakupie auta.Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Przekonamy się jak będzie więcej użytkowników i ludzie przekroczą nimi magiczne 100 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Dzisiaj jeździłem kawałek takim 114km i albo było coś w nim nie tak, bo dopiero znajomy kupił, a jak tak jest zawsze to auto wcale nie jedzie. Na obrotomierzu 3,5tys a tu jechać nie chce. Dałem znajomemu przejechać się moim i trochę zachorował... Ale obstawiał bym to pierwsze bo różnica była kolosalna i wydaje mi się że jakiś przepływomierz albo coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Dzisiaj jeździłem kawałek takim 114km i albo było coś w nim nie tak, bo dopiero znajomy kupił, a jak tak jest zawsze to auto wcale nie jedzie. Na obrotomierzu 3,5tys a tu jechać nie chce. Dałem znajomemu przejechać się moim i trochę zachorował... Ale obstawiał bym to pierwsze bo różnica była kolosalna i wydaje mi się że jakiś przepływomierz albo coś Coś to może być też zarżnięta turbina... może już tam jej w ogóle nie ma. ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arek40 Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Mój ma najechane 250.000, posiadam go od niedawna kupiony od pierwszego właściciela i jak na razie wszystko jest OK, silnik suchy lekko zapocony w okolicy turbiny, auto było serwisowane. Silnik 2,2 Di 114 koników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Mój ma najechane 250.000, posiadam go od niedawna kupiony od pierwszego właściciela i jak na razie wszystko jest OK, silnik suchy lekko zapocony w okolicy turbiny, auto było serwisowane. Silnik 2,2 Di 114 koników Ja mam taki sam model i podobny przebieg. NA WIEKI WIEKÓW AMEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Ja mam taki sam model i podobny przebieg. NA WIEKI WIEKÓW AMEN Silnik 2,2 di 114km jest najlepszy pod kazdym wzgledem ze wszystkich jakie sa w X-trailach!. Mam teraz X-traila 2.2 dci 136 km ,ale wolalbym spowrotem miec 2,2 di 114km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estel Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Silnik 2,2 di 114km jest najlepszy pod kazdym wzgledem ze wszystkich jakie sa w X-trailach!. Mam teraz X-traila 2.2 dci 136 km ,ale wolalbym spowrotem miec 2,2 di 114km. A pod jakim względem oprócz ewentualnej awaryjności jest lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 A pod jakim względem oprócz ewentualnej awaryjności jest lepszy? Najwazniejszy czynnik to mniejsza awaryjność i mniejszy apetyt na paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 (edytowane) Mam swojego nissana od dwóch lat. Rok produkcji 2002, 114KM, 150000 km przebiegu i jestem z niego bardzo zadowolony. Ma umiarkowany apetyt na paliwo średnio 7.3 l/100km i wymieniłem w nim na razie tylko tatcze hamulcowe i klocki + olej co roku. Moc w zupełności wystarczajaca do codziennej eksploatacji. Jednym słowem fajne solidne auto pod warunkiem że wczesniej było w dobrych rękach. Brak w nim tylko podgrzewanego filtra paliwa co dało sie odczuć poprzedniej zimy (przy -28 stopniach) ale i z tym sobie poradziłem montując podgrzewacz elektryczny przed filtrem. Edytowane 14 Stycznia 2012 przez endru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolakiki Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Mam swojego nissana od dwóch lat. Rok produkcji 2002, 114KM, 150000 km przebiegu i jestem z niego bardzo zadowolony. Ma umiarkowany apetyt na paliwo średnio 7.3 l/100km i wymieniłem w nim na razie tylko tatcze hamulcowe i klocki + olej co roku. Moc w zupełności wystarczajaca do codziennej eksploatacji. Jednym słowem fajne solidne auto pod warunkiem że wczesniej było w dobrych rękach. Brak w nim tylko podgrzewanego filtra paliwa co dało sie odczuć poprzedniej zimy (przy -28 stopniach) ale i z tym sobie poradziłem montując podgrzewacz elektryczny przed filtrem. mam X z tym silnikiem od czterech lat ma 180tys z czego ja zrobiłem 80, jak do tej pory normalne naprawy typowe dla przebiegów jedyne z czym nie mogę się zgodzić to umiarkowane zużycie paliwa 7 to pali jak jadę w trasie nie przekraczając 120-130 średnie zużycie wychodzi mi 9-10 przy większości w mieście, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Panowie odgrzeje temat, x trail t 30 2.2 di 2002r 114km jest napewno silnikiem bez common rail? Dzisiaj oddawalem do mechanika spytalem go ( ja sie nie znam wogole) on zerknal powiedzial ze to common rail ze na kazdy cylinder wtrysk z listwy a nie poszczegolny jakos tak mi powiedział ale powtorzyc nie potrafie dokladnie, ale pompy czy czegos nie mogl od gorny dostrzec powiedzial ze sie przyjzy od dolu na podnosniku pozniej. Bo jemu to na common rail wyglada. Mam papier od poprzedniego wlasciciela, regeneracja wtryskow common rail Denso 16600 8h800. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Tak, to silnik common rail. Nie będzie inaczej w T30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Dzieki za odpowiedź, pytałem bo na forum oraz w internecie są opinie że wersja 114km to nie common rail. Dopiero 136km ma common rail. A jeszcze pytanie przy filtrze paliwa mam jakby zbiornik z filtrem siatkowym, każdy t30 to ma czy ktos go dołożył u mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Też myślałem kiedyś że 114 jest na pompie vp44 jak w Almerze. Przy filtrze nic nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Jak odbiore auto od mechanika wstawie fotke co tam u mnie ktos zamontowal jak nie fabryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Dodaje fotke z filteekiem przed filtrem paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Z pewnością to jest dokładane. Nie wiadomo co autor miał na myśli. Jeszcze jakbyś opisał jak te przewody są podpięte, bo na fotce nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Co gdzie to tak srednio bo slabo sie znam lepsze fotki postaram sie zrobic i wyslac ewentualnie cos dopisze, tutaj ktoś wspomniał o filtrze siatkowym ale nie wiem czy to o tym domontowanym jak u mnie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Kolego ale to są dwa wątki o całkiem innych zagadnieniach dla których wspólnym tematem jest pojęcie "filtr". Ty poruszasz temat filtra w obwodzie paliwowym, a dołączony wątek dotyczy filtrów powietrza i elementów tego obwodu (przepływomierza, który mierzy masę powietrza dostarczaną do silnika i umieszczonej przed nim metalowej siatki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 8 godzin temu, jacekdh12 napisał: Dodaje fotke z filteekiem przed filtrem paliwa To jest odstojnik od pompki zasilającej od ciągnika rolniczego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Dzięki za odpowiedzi, muszę odkryc jak z tego filterka spuszcza się paliwo i jak filterek wyczyscic. W sumie zawsze dodatkowy filtr aby sie syf nie dostał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Odkręcasz tą rąbkowaną nakrętkę u dołu , i całość odchylasz na bok . Powinno dać się palcami odkręcić . W sklepie około 20 zł to ustrojstwo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.