Gość nurek58 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Witam W grudniu 2009roku sprowadziłem z Belgii Navare D40 - 2.5dCI(5 osobową). Auto posiada homologacje pojazdu ciężarowego. Jest zarejestrowane na auto ciężarowe. Aktualnie, po roku użytkowania Urząd Celny upomina się o niezapłaconą akcyzę. W Polsce auta ciężarowe zwolnione są z opłaty akcyzowej w momencie sprowadzenia. Więc w czym tkwi haczyk? Jeżeli ktoś miał taką przygodę, ew. wie jak rozwiązać tą sytuacje, proszę o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bosman Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Rok temu sprowadziliśmy z Belgii Nissana Navarę z podwójną kabiną. Zarejestrowaliśmy jako samochód ciężarowy, nie płacąc akcyzy. Po roku przyszło pismo o popełnieniu przestępstwa podatkowego, mianowicie Urząd Celny twierdzi, że auto jest osobowe, ponieważ nie posiadamy polskiej homologacji. Posiadamy homologację belgijską i przegląd, który stwierdza iż samochód jest autem ciężarowym. Czy ktoś się orientuje jak wybrnąć z tej sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Proszę nie dublować tematów - scaliłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Ciekawa sprawa , masz zrobione badanie na VAT w polskiej stacji diagnostycznej ?? Chodzi mi o dodatkowe badanie które robi się tylko raz przy pierwszym przeglądzie gdzie stwierdzają że samochód spełnia wymogi VAT(mierzą pojazd i robią dwa zdjęcia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nurek58 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Niestety nie mam tego badania... Czy jest możliwość wyrobienia tego dokumentu w tym momencie, czyli po rejestracji auta? I czy ten dokument wystarczy aby udowodnić Urzędowi Celnemu, ze Navara to ciężarówka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 (edytowane) Tak. Musisz mieć VAT-3 wbity w dowód - niektóre stacje wbijają VAT-4 jak przestrzeń ładunkowa jest odkyta, albo na odwrót z vatami, nie pamiętam. Nie trzeba nic mierzyć, ponieważ skrzynia ładunkowa jest na stałe odzielona od części osobowej. Jedź na przegląd i załatwiaj. Dla mnie to trochę głupota, bo takie auta ( pick-up nawet t4 ) mają homologację fabryczną auta ciężarowego do 3,5 tony, a u nas trzeba jeszcze robić przeglądy. Robisz przegląd co powinno być zrobione przy zerówce, a potem lecisz do wydziału komunikacji, żeby wbili Ci w dowód, może będzie tak, że trzeba wyrobić nowy dowód i kartę pojazdu - zależy od wydziału komunikacji. Potem zgłaszasz to do skarbówki, ale może być problem jak odliczałeś Vat i koszty paliwa jak na zasadach ciężarowych. Ciężka sprawa. Edytowane 4 Listopada 2010 przez szczureczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Tak. Musisz mieć VAT-3 wbity w dowód - niektóre stacje wbijają VAT-4 jak przestrzeń ładunkowa jest odkyta, albo na odwrót z vatami, nie pamiętam. Nie trzeba nic mierzyć, ponieważ skrzynia ładunkowa jest na stałe odzielona od części osobowej. Jedź na przegląd i załatwiaj. Dla mnie to trochę głupota, bo takie auta ( pick-up nawet t4 ) mają homologację fabryczną auta ciężarowego do 3,5 tony, a u nas trzeba jeszcze robić przeglądy. Robisz przegląd co powinno być zrobione przy zerówce, a potem lecisz do wydziału komunikacji, żeby wbili Ci w dowód, może będzie tak, że trzeba wyrobić nowy dowód i kartę pojazdu - zależy od wydziału komunikacji. Potem zgłaszasz to do skarbówki, ale może być problem jak odliczałeś Vat i koszty paliwa jak na zasadach ciężarowych. Ciężka sprawa. VAT-3: pojazdy samochodowe, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków; VAT-4: pojazdy samochodowe, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu. Sam kupiłem auto zarejestrowane w Polsce, które miało wbite VAT-4 w dowód. Jednak gdy przerejestrowywałem na siebie, musiałem ponownie udać się na stację diagnostyczną po zaświadczenie VAT-4. Pani w urzędzie komunikacji powiedziała, że nie może przepisać "bo system blokuje taki wpis" i muszę mieć nowe zaświadczenie. Natomiast hak mogła przepisać, dlatego trochę mie to dziwi. Jeżeli odliczałeś Vat od zakupu auta to chyba musiałeś przekazać do US kopię dowodu rej. z tłumaczeniem (przy sprowadzaniu najpierw trzeba zapłacić Vat w Polsce, dopiero później można odliczać). No i ja jeden egzemplarz zaświadczenia VAT-4 też zaniosłem do US. Musisz zobaczyć co masz napisane w tłumaczeniu belgijskiego dowodu rej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 A no widzisz, a ja rękę dam sobie uciąć, że ma VAT-3. Mam znajomego na SD i mówi, że każdy interpretuje jak chce, bo jedne pick-up przyjadą odkryte, a inne zabudowane i powinien być inny VAT tak jak napisałeś. A mówię tylko, że te VAT-y w pick-up'ach są dla nabijania kasy, bo i tak ma homologację ciężarową fabryczną, a nie po przebudowach jak to robią w autach osobowych. To jest też błąd księgowej, że wciągnęła auto nie mając VAT-u ( jeżeli tak naprawdę jest ). Akcyzę się płaci od aut osobowych. A na papierach z Belgii masz, że to jaka wersja? A jeszcze napisz kto się dokładnie upomina o akcyzę, Urząd Celny czy Akcyzowy? Bo jak akcyzowy, to wiem, że jest jakaś akcja na pick-up'y. Chodzi o używanie auta nie do celów firmowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz66 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Witam Mam ten sam problem, urząd celny po 2ch latach od zakupu Navarry (też z Belgi) dopomina się o akcyzę, pisałem odwołanie jednak raczej z niego nic nie wyjdzie... Wiele godzin już siedzę i czytam przepisy i artykuły i śmiało mogę stwierdzić, że znaczną część przepisów lepiej by ludzie po zawodówce ułożyli niż Ci prawnicy(zarówno polscy jak i ci z UE) naprawdę nie wiem po co im te 5cio letnie studia i robienie aplikacji jak takie debilizmy piszą, ogólnie na dzień dzisiejszy jako właściciele Navarr mamy niezbyt ciekawą sytuację. Chodzi o to, że Urząd Celny przy klasyfikacji auta kieruje się jakimś debilnym katalogiem/tabelką z prawa Unijnego określającego ogólnie nazwy rzeczy, i tam w tym katalogu CN z nr. 8703 widnieje "8703 | Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi |" i z nr. 8704 "8704 | Pojazdy samochodowe do transportu towarowego Definicja pojemności skokowej cylindra — patrz Noty wyjaśniające do HS do podpozycji 840731, 840732, 840733 i 840734. Pozycja ta obejmuje pojazdy terenowe o napędzie na cztery koła, o przegubowym podwoziu, w których przednia sekcja mieści silnik Diesla i kabinę wyposażoną w sterowanie. Tylna sekcja składa się z dwukołowego podwozia, bez wyposażenia, ale jest przeznaczona do wyposażenia w różnorodny sprzęt. Pozycja ta nie obejmuje jednak takich pojazdów, gdy są wyposażone w sprzęt rolniczy lub inny sprzęt do specjalnych celów (pozycja 8705). |" z tym, że w 2008 roku(jakieś3 miesiące przed tym jak zakupiłem moją Navarre) weszły w życie noty wyjaśniające do tego brzmiące tak: "W Notach wyjaśniających do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich wprowadza się następujące zmiany: Na str. 354 8703 Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi Wstawia się następujący tekst: „Niniejsza pozycja obejmuje »pojazdy wielofunkcyjne«, takie jak pojazdy mechaniczne, które mogą przewozić zarówno osoby, jak i towary. 1. Typu pickup: Ten typ pojazdu posiada zazwyczaj więcej niż jeden rząd siedzeń i tworzą go dwie oddzielne przestrzenie, mianowicie zamknięta kabina do przewozu osób i otwarta lub zakryta powierzchnia do transportu towarów. Jednakże takie pojazdy mają być klasyfikowane do pozycji 8704, jeżeli maksymalna wewnętrzna długość podłogi powierzchni do transportu towarów jest większa niż 50 % długości rozstawu osi pojazdu lub, jeżeli posiadają one więcej niż dwie osie. 2. Typu wan: Pojazd typu wan z więcej niż jednym rzędem siedzeń musi spełniać wskazania podane w Notach wyjaśniających HS do pozycji 8703. Jednakże pojazd typu wan z jednym rzędem siedzeń i nieposiadający żadnych stałych punktów ich kotwiczenia oraz urządzeń do instalowania siedzeń i bez wyposażenia bezpieczeństwa, znajdujących się w tylnej części pojazdu, ma być klasyfikowany do pozycji 8704 nawet, jeśli posiada stałą płytę lub przegrodę pomiędzy przestrzenią dla osób a powierzchnią ładunkową lub okna w panelach bocznych.” " Urząd Celny na podstawie tego klasyfikuje czy dany samochód jest ciężarowy i jest zwolniony z akcyzy, czy osobowy i akcyzę trzeba zapłacić. Bolesnym faktem jest to iż ten głupi współczynnik w przypadku Navarry wynosi 47,29%( z Hiluxem pewnie jest podobnie ;(). Ogółem uważam to za bezsens, bo co mają jakieś tam stosunki do stwierdzenia co jest ciężarowe a co nie, słowo "ciężarowy" chyba jasno determinuje, że chodzi tu o ciężar, który jest przecież zależny tylko od masy, czyli to powinno być wyznacznikiem, to ile możemy na ten samochód załadować/ciągnąć a nie jakieś stosunki długości do krzywości grrr. Co za cymbał to układał, poza tym nie bierze się tu pod uwagę tego, że przecież można także przewozić ładunki na przyczepie, a moja Navarra jest przystosowana do ciągnięcia 3 tonowej przyczepy ! Kolejną głupotą jest to, że Navarra w świetle prawa o ruchu drogowym jest sklasyfikowana jako samochód ciężarowy a z prawa akcyzowego wynika, że jest samochodem osobowym WTF? To co ja mam kurde 2 samochody ? Wracając do tematu, w prawie akcyzowym nie ma nigdzie wzmianki o tym, by przy klasyfikacji odnosić się do prawa o ruchu drogowym. Nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić. Słyszałem coś o tym, że jak się zapłaciło vat to już nie płaci się akcyzy, tylko jeśli dla US mamy ciężarówkę więc płacimy vat, a ten sam samochód jest dla UC osobowy i każe nam płacić akcyzę to coś tu jest chyba nie tak, na jakiej podstawie 2 organy mogą sobie rozbieżnie definiować tą samą rzecz. Proszę o jakąś pomoc/poradę co z tym dalej zrobić? P.S po odwołaniu dostałem decyzje od Naczelnika UC że podtrzymuje swoją decyzję i przekazuje odwołanie do rozpatrzenia Dyrektorowi Izby Celnej(pozytywnego rozpatrzenia znając ich to się nie spodziewam ...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sancho Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Witam, Poważna sprawa, spróbuj zapytać na http://www.eporady24.pl/ - podobno są dobrzy i niedrodzy (wycena po napisaniu pytania). Pozdrawiam i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kukus Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Witam Mam ten sam problem, urząd celny po 2ch latach od zakupu Navarry (też z Belgi) dopomina się o akcyzę, pisałem odwołanie jednak raczej z niego nic nie wyjdzie... Wiele godzin już siedzę i czytam przepisy i artykuły i śmiało mogę stwierdzić, że znaczną część przepisów lepiej by ludzie po zawodówce ułożyli niż Ci prawnicy(zarówno polscy jak i ci z UE) naprawdę nie wiem po co im te 5cio letnie studia i robienie aplikacji jak takie debilizmy piszą, ogólnie na dzień dzisiejszy jako właściciele Navarr mamy niezbyt ciekawą sytuację. Chodzi o to, że Urząd Celny przy klasyfikacji auta kieruje się jakimś debilnym katalogiem/tabelką z prawa Unijnego określającego ogólnie nazwy rzeczy, i tam w tym katalogu CN z nr. 8703 widnieje "8703 | Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi |" i z nr. 8704 "8704 | Pojazdy samochodowe do transportu towarowego Definicja pojemności skokowej cylindra — patrz Noty wyjaśniające do HS do podpozycji 840731, 840732, 840733 i 840734. Pozycja ta obejmuje pojazdy terenowe o napędzie na cztery koła, o przegubowym podwoziu, w których przednia sekcja mieści silnik Diesla i kabinę wyposażoną w sterowanie. Tylna sekcja składa się z dwukołowego podwozia, bez wyposażenia, ale jest przeznaczona do wyposażenia w różnorodny sprzęt. Pozycja ta nie obejmuje jednak takich pojazdów, gdy są wyposażone w sprzęt rolniczy lub inny sprzęt do specjalnych celów (pozycja 8705). |" z tym, że w 2008 roku(jakieś3 miesiące przed tym jak zakupiłem moją Navarre) weszły w życie noty wyjaśniające do tego brzmiące tak: "W Notach wyjaśniających do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich wprowadza się następujące zmiany: Na str. 354 8703 Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi Wstawia się następujący tekst: „Niniejsza pozycja obejmuje »pojazdy wielofunkcyjne«, takie jak pojazdy mechaniczne, które mogą przewozić zarówno osoby, jak i towary. 1. Typu pickup: Ten typ pojazdu posiada zazwyczaj więcej niż jeden rząd siedzeń i tworzą go dwie oddzielne przestrzenie, mianowicie zamknięta kabina do przewozu osób i otwarta lub zakryta powierzchnia do transportu towarów. Jednakże takie pojazdy mają być klasyfikowane do pozycji 8704, jeżeli maksymalna wewnętrzna długość podłogi powierzchni do transportu towarów jest większa niż 50 % długości rozstawu osi pojazdu lub, jeżeli posiadają one więcej niż dwie osie. 2. Typu wan: Pojazd typu wan z więcej niż jednym rzędem siedzeń musi spełniać wskazania podane w Notach wyjaśniających HS do pozycji 8703. Jednakże pojazd typu wan z jednym rzędem siedzeń i nieposiadający żadnych stałych punktów ich kotwiczenia oraz urządzeń do instalowania siedzeń i bez wyposażenia bezpieczeństwa, znajdujących się w tylnej części pojazdu, ma być klasyfikowany do pozycji 8704 nawet, jeśli posiada stałą płytę lub przegrodę pomiędzy przestrzenią dla osób a powierzchnią ładunkową lub okna w panelach bocznych.” " Urząd Celny na podstawie tego klasyfikuje czy dany samochód jest ciężarowy i jest zwolniony z akcyzy, czy osobowy i akcyzę trzeba zapłacić. Bolesnym faktem jest to iż ten głupi współczynnik w przypadku Navarry wynosi 47,29%( z Hiluxem pewnie jest podobnie ;(). Ogółem uważam to za bezsens, bo co mają jakieś tam stosunki do stwierdzenia co jest ciężarowe a co nie, słowo "ciężarowy" chyba jasno determinuje, że chodzi tu o ciężar, który jest przecież zależny tylko od masy, czyli to powinno być wyznacznikiem, to ile możemy na ten samochód załadować/ciągnąć a nie jakieś stosunki długości do krzywości grrr. Co za cymbał to układał, poza tym nie bierze się tu pod uwagę tego, że przecież można także przewozić ładunki na przyczepie, a moja Navarra jest przystosowana do ciągnięcia 3 tonowej przyczepy ! Kolejną głupotą jest to, że Navarra w świetle prawa o ruchu drogowym jest sklasyfikowana jako samochód ciężarowy a z prawa akcyzowego wynika, że jest samochodem osobowym WTF? To co ja mam kurde 2 samochody ? Wracając do tematu, w prawie akcyzowym nie ma nigdzie wzmianki o tym, by przy klasyfikacji odnosić się do prawa o ruchu drogowym. Nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić. Słyszałem coś o tym, że jak się zapłaciło vat to już nie płaci się akcyzy, tylko jeśli dla US mamy ciężarówkę więc płacimy vat, a ten sam samochód jest dla UC osobowy i każe nam płacić akcyzę to coś tu jest chyba nie tak, na jakiej podstawie 2 organy mogą sobie rozbieżnie definiować tą samą rzecz. Proszę o jakąś pomoc/poradę co z tym dalej zrobić? P.S po odwołaniu dostałem decyzje od Naczelnika UC że podtrzymuje swoją decyzję i przekazuje odwołanie do rozpatrzenia Dyrektorowi Izby Celnej(pozytywnego rozpatrzenia znając ich to się nie spodziewam ...) Witam sprawa jest do wygrania. Więcej informacji na maila. micgab85@wp.pl lub kukus0@op.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mors Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 OK akcyza akcyzą, ale jeśli sprowadzam samochód, płacę akcyzę i zgłaszam do SD o potwierdzenie zgdoności z VAT-3 lub VAT-4, uzyskuję (bo czemu nie) i odliczam VAT jak od kazdej ciężarówki (od paliwa itd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakutomek Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Podepne sie do tematu, zakupilem navare gdzie w karcie pojazdu jest adnotacja vat3 ale w doowdzie rejestracyjnym tej adnotacji nie ma. Pani w wydziale komunikacji poinformowala mnie przy rejestracji ze nie moze wbic w dowod vat3 bo na poprzednim dowodzie tego nie bylo a z karty pojazdu nie przepisze bo najpierw musze przyniesc badanie ze stacji ze auto spelnia vat3... , moje pytanie brzmi czy koniecznie musze miec wbity w dowod vat3 skoro jest on juz wpisany do karty pojazdu aby odlizyc koszt vatu i benzyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldritch Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 trzeba wbić w dowód.Musisz podjechać do stacji diagnostycznej i namalują w adnotacjach urzędowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Jeżeli ten wpis potrzebujesz dla podatków to nie musisz wbijać w dowód. Twoja księgowa musi mieć zaświadczenie z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów o przeprowadzonym dodatkowym badaniu z wpisem że auto spełnia warunki VAT3. Zgłasza to do skarbówki na odpowiednim kwicie i trzyma zaświadczenie w papierach do najbliższej kontroli. I to wszystko. KLontrola przyjdzie dopiero jak się zwrócisz do skarbówki o zwrot nadpłaconego VATu. Jestem na bieżąco po kontrolach i to co napisałem jest ok , przynajmniej w Elblągu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Widzisz to wszystko zależy od urzędu i ich urzędników u nas w Lodzi księgowa kazała wbić VAT3 do dowodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Pewnie tak, u mnie się mówi, że księgowa to nie zawód tylko charakter. Moja wcześniej też mi kazała ( D22, L200, T4 doka), ale w trakcie kontroli skarbowej urzędniczka powiedziała, że ją obchodzi tylko kwit ze stacji, który stwierdza spełnianie przez auto warunków VAT3 i uprawnia ten samochód do odliczania VATu od paliwa. Więc wpis do dowodu mi odpuściła i tak w L200 mam wpisany a w reszcie nie i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość syrio Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 W tej chwili jest ogromna nagonka na importerów SUVów i PICKupów zza granicy. Wszystkim organy celne wszczynają postępowanie. Sam mam kilka spraw. Póki nie będzie orzeczenia Sądu Najwyższego lub ETS-u może być ciężko. Polecam prawnika, który mi już doprowadził do umorzenia i wygrania kilku spraw: www.8704.pl , Prowadzi sprawy w całej Polsce i z tego co wiem to jest najlepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Kiepska reklama. To nie jest adwokat, ani radca prawny, a wzory pism, które próbuje sprzedać są dostępne w internecie. Znam się na tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rzymski Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Witam !!! Jestem nowy i nie mam nissana ale mam ten sam poblem jestem po wyroku w WSA i nie mam zamiau się poddawać piszę kasację do NSA powalczę trochę może się uda precedęsik prawny, w końcu kończyłem prawo i troche sie na tym znam. A jak ktoś ma ochotę zawsze może się przyłączyć podobno w kupie jest siła.......... pozdrawiam rzymski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyszy Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 czy któs w tej sprawie cos załatwim lub komus umorzyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Mogę polecić radcę prawnego w Warszawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyszy Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 dzięki jutro zadzwonię , ale czy nikt naprawde tej sprawy nie załatwił , wszyscy piszą ze mają problem ale nikt nie pisze rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.