jarek walewski Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Witam Mam mały problem.Wymieniałem świece i olej i mechanik wyczyścił mi przepustnicę czy potrzebnie?Obroty spadają żadko poniżej 1200 a przeważnie są koło 1300, w dodatku jak spadają to jest jeszcze mała górka i dopiero się stabilizują.Byłem na kompie i nie wiele pomogło, uszczelki wymienione na nowe.Zauważyłem ,że blaszki w stanie spoczynku są pod kątem a nie rprostopadle do kanału.Co z tym można zrobić? help... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pokajoke Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Prawdopodobnie problem tkwi w ustawieniach przepustnicy. Po pierwsze : trzeba się upewnić że układ nie łapie w przepustnicy "lewego" powietrza. Czasami dostaje się ono przez zużytą lub źle założoną uszczelkę silnika krokowego. Po drugie po podpięciu do komputera trzeba sprawdzić czy silnik krokowy płynnie pracuje. Po trzecie jeśli był do czyszczenia przepustnicy wykręcany czujnik jej położenia należy go poruszyć na odpalonym silniku i podpiętym kompie i złapać jak najmniejsze otwarcie. Po czwarte przepustnica ma w obudowie śrubę regulacyjną na inbus 5 którą też trzeba ustawić żeby obroty ustabilizowały się na poziomie 650 obr/min przy wyłączonych światłach mijania (po włączeniu powinny osiągnąć 700 obr/min). Warto przemyć specjalnym sprayem drucik w przepustnicy pod siatką który wysyła impulsy do elektroniki sterującej doborem mieszanki. Ponadto skontrowana śrubka umieszczona przy krzywce do której podpina się linkę gazu nie powinna napierać na nią i powodować częściowego otwarcia przepustnicy. Micra ma bardzo niskie obroty stanu jałowego co niektórych użytkowników irytuje bo silnik wpada w rezonans i czuje się go przez fotel dlatego czasami proszą o podniesienie obrotów żeby wibracje ustały. Jednak to może powodować nieprawidłową krzywą przyrostu obrotów , doboru mieszanki , złego spalania i utraty mocy.Warto też dla świętego spokoju przelutować płytkę przepustnicy który to temat jest przypięty na początku forum pt. "regeneracja przepustnicy". Jeżeli to nie pomoże to jedynym wyjściem będzie kupno Matiza :-)) No ale poważnie to powodzenia Ci życzę przy naprawie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek walewski Opublikowano 7 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedż.Na razie pomogła adaptacja przepustnicy na ON wciskanie i ouszczanie gazu w odpowiednim czasie.Wrócił stan sprzed napraw czyli ok 800 bez świateł ale chyba nie będę dłubał żeby je bardziej obniżyć aktualnie walczę z żarówkami licznika i zagłówkami:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snajper Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 pokajoke,swietny wykład na temat obslugi przepustnicy,rewelacja... tylko powiedz mi jeszcze kolego gdzie i w ktòrym miejscu powinna sie znajować uszczelka na silniku krokowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.