Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

primera 2000r 2.0td


Gość prezes66

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniłem płyn w chłodnicy poprze jechaniu plus minus 500km stworzył się problem z temperaturą wciągu kilku dni kilka razy łapał temperaturę woda wchodzi na czerwone pole płyn ucieka do zbiornika wyrównawczego dzisiaj zrobiłem 30 km zagrzał się 2razy ale w święta zrobiłem 200km i było ok.wentylatory działają dziś nawet w czasie jazdy zauważyłem jak wskazówka podeszła pod czerwone pole i wróciła na swoje miejsce dziś gdy podjechałem pod dom gdy zgasiłem silnik usłyszałem bulgotanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowietrzyłeś układu i albo już poleciała uszczelka pod głowicą, albo niedługo poleci. Albo głowica popęka. Poszukaj instrukcji na forum i jak najszybciej odpowietrz układ. On jest samoodpowietrzający tylko do pewnych granic. Jeżeli jest dużo bąbli, to tylko ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jo joj i a ja jaj !!

Kłania się tutaj ostatnia fraza z 10 przykazania diesla

..... nie dopuścisz do przegrzania silnika Niuni twej

albowiem biada jemu i kieszeni twej

 

Masz tylko bulgotki czy i też białe dymienie z wydechu po rozgrzaniu silnika

 

KONIECZNIE odpowietrz układ poprzez odkręcenie śruby odpowietrznika głowicy znajdującego się obok termostatu. Jest tam taka maluteńka naklejka (oczywiście po angielsku) ostrzegająca aby nie odkręcać gdy układ jest gorący.

Cała procedura jest opisana w INSTRUKCJI OBSŁUGI do której oczywiście nie zajrzałeś.

Pokrótce, to po zlaniu płynu odkręcasz ten odpowietrznik i lejesz do chłodnicy, aż się zacznie przelewać przez niego płyn. Zakręcasz i uzupełniasz na max w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym. Odpalasz silnik i grzejesz go aż do załączenia wentylatorów. Wyłączasz i ewentualnie dolewasz płynu do zbiorniczka.

 

Jeśli wydmuchało już uszczelkę to koszt jej wymiany będzie około 1000 złotych Jak poleciała już czapa to z 2000, a cały silnik to 3500 - 4000. Oczywiście wliczam tu już wszelkie materiały robociznę i nową chemię

 

Zobacz czy w płynie nie masz oleju i na odwrót, czy nie przybrało na miarce oleju, a także czy w chłodnicy nie zrobiła się studnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może będziesz miał szczęście i uszczelka albo głowica jeszcze nie poleciala ale radze nie jeździć z takim stanem bo może polecieć . zapowietrzenie układu jest raczej mało realne. jeżeli jeszcze nie padła uszczelka albo głowica to ja bym obstawiał padnięty termostat lub zatkana chłodnica. trzeba sprawdzić co się dzieje na zimnym silniku zaraz po odpaleniu czy są jakieś znaczne powroty plynu do zbiorniczka czy nie jak są to uszczelka jak nie ma to może być to tylko termostat prawdopodobnie się nie otwiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jo joj i a ja jaj !!

Kłania się tutaj ostatnia fraza z 10 przykazania diesla

..... nie dopuścisz do przegrzania silnika Niuni twej

albowiem biada jemu i kieszeni twej

 

Masz tylko bulgotki czy i też białe dymienie z wydechu po rozgrzaniu silnika

 

KONIECZNIE odpowietrz układ poprzez odkręcenie śruby odpowietrznika głowicy znajdującego się obok termostatu. Jest tam taka maluteńka naklejka (oczywiście po angielsku) ostrzegająca aby nie odkręcać gdy układ jest gorący.

Cała procedura jest opisana w INSTRUKCJI OBSŁUGI do której oczywiście nie zajrzałeś.

Pokrótce, to po zlaniu płynu odkręcasz ten odpowietrznik i lejesz do chłodnicy, aż się zacznie przelewać przez niego płyn. Zakręcasz i uzupełniasz na max w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym. Odpalasz silnik i grzejesz go aż do załączenia wentylatorów. Wyłączasz i ewentualnie dolewasz płynu do zbiorniczka.

 

Jeśli wydmuchało już uszczelkę to koszt jej wymiany będzie około 1000 złotych Jak poleciała już czapa to z 2000, a cały silnik to 3500 - 4000. Oczywiście wliczam tu już wszelkie materiały robociznę i nową chemię

 

Zobacz czy w płynie nie masz oleju i na odwrót, czy nie przybrało na miarce oleju, a także czy w chłodnicy nie zrobiła się studnia.

 

O jo joj i a ja jaj !!

Kłania się tutaj ostatnia fraza z 10 przykazania diesla

..... nie dopuścisz do przegrzania silnika Niuni twej

albowiem biada jemu i kieszeni twej

 

Masz tylko bulgotki czy i też białe dymienie z wydechu po rozgrzaniu silnika

 

KONIECZNIE odpowietrz układ poprzez odkręcenie śruby odpowietrznika głowicy znajdującego się obok termostatu. Jest tam taka maluteńka naklejka (oczywiście po angielsku) ostrzegająca aby nie odkręcać gdy układ jest gorący.

Cała procedura jest opisana w INSTRUKCJI OBSŁUGI do której oczywiście nie zajrzałeś.

Pokrótce, to po zlaniu płynu odkręcasz ten odpowietrznik i lejesz do chłodnicy, aż się zacznie przelewać przez niego płyn. Zakręcasz i uzupełniasz na max w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym. Odpalasz silnik i grzejesz go aż do załączenia wentylatorów. Wyłączasz i ewentualnie dolewasz płynu do zbiorniczka.

 

Jeśli wydmuchało już uszczelkę to koszt jej wymiany będzie około 1000 złotych Jak poleciała już czapa to z 2000, a cały silnik to 3500 - 4000. Oczywiście wliczam tu już wszelkie materiały robociznę i nową chemię

 

Zobacz czy w płynie nie masz oleju i na odwrót, czy nie przybrało na miarce oleju, a także czy w chłodnicy nie zrobiła się studnia.

płyn jest czysty olej w normie ale ze zbiornika zasuwa płyn z powietrzem nie rozumiem określenia studnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...