voseba Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Ja mierzylem. Poszukam tej kartki i podam dokladnie. Z tego co pamietam to watosci sa wyzsze o standardowych o jakies 0,3 v. a max wynosi 4,3v. Ogolnie zasada jest taka ze im wiecej zasłonisz przeplywke tym napiecie rosnie. Nie mozna przesadzic z zasłonieciem bo w pamieci kompa wyskoczy blad uladu wtryskowego Nie bardzo kumam po co zaslaniac siatke na przeplywce, jaki jest sens ograniczania ilosci powietrza wpadajacego do sinika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) @skresz Czy możesz napisać jak i jakim środkiem czyściłeś przepływkę, bo szczerze mówiąc całkiem dobry efekt(patrząc na napięcia) to przyniosło... Co do filmiku, to normalnie jak bym słyszał swoją Wartości po przeczyszczeniu są lepsze. Masz lekko (ok 0,1-0,3 v) zawyżone wartości do ok 3700 RPM. Ważne jest aby mierzyć wskazania przy rozgrzanym silniku a nie np na zimnym. Być może krzywa ma być właśnie taka jak jest u Ciebie "liniowy" może wcale nie oznacza stricto tylko z takim małym "brzuszkiem". Może istotą tego pomiaru jest to żeby przy 4000 RPM mieć 4 V, co prawie Ci się udało. Za takim przebiegiem może świadczyć np teoria, że prędkość obrotowa wiatraków turbiny nie rośnie liniowo wraz z obrotami, tylko szybciej, ale nie jestem pewien czy tak jest, bo przecież turbo napędzane jest przez spaliny z silnika. Ten 0,1 to może da się w granicę błędu wrzucić. Choć z drugiej strony masz na starcie 2V co jest na granicy, więc można powiedzieć, że czujnik ma skłonności do zawyżania napięcia Aż z ciekawości pomierzę dzisiaj u siebie, jak mierzyłem w lato to też odniosłem wrażenie, że pomiar zmierza w stronę górnej granicy, ale jestem pewien, że jej nie przekroczył. U mnie pomiar był do 3000 RPM, dalej nie mierzyłem, być może mam tam spadek dość duży do 4000 Na koniec może najważniejsza rzecz. Ilość zasysanego powietrza i co za tym idzie pomiary na przepływomierzu zależą w dużej mierze od poprawnej pracy turbosprężarki. Boć może spadki w wyższych partiach obrotów (od 3000) są spowodowane kiepską jej "wydolnością". Nie bardzo kumam po co zaslaniac siatke na przeplywce, jaki jest sens ograniczania ilosci powietrza wpadajacego do sinika? Moim zdaniem nie ograniczasz, tylko zwiększasz ciąg. Sens jest taki, żeby oszukać ECM. Ja mam tak 2500obr 3.6v (1,7-2.1v) @mario632 1,7 - 2,1 przy 2500 to moim zdaniem dużo za mało. Jeżeli przy 2500 masz z mod'em 3,6 to wzrost jest rzędu 0,6V. Czyli tyle ile powinieneś mieć przy 3500 RPM. Całkiem spory ten przyrost jest Wg moich obliczeń liniowy (względem obrotów!!!) przyrost powinien wyglądać mniej więcej tak: RPM Vmin Vmax 700 1,50 2,00 1000 1,73 2,18 1500 2,11 2,48 2000 2,48 2,79 2500 2,86 3,09 3000 3,24 3,39 3500 3,62 3,70 4000 4,00 4,00 No chyba, że przyrost nie jest liniowy, ale wg manuala ma być: Edytowane 22 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) nazwę napisze jak będę w domu a czyściłem tak że wymontowałem przepływke (nie rozebrałem jej na części pierwsze)i kilka razy spsikałem preparatem z każdej strony aż z niej kapało ale tak mocno (cały bród wypadł)położyłem by obeschła lecz nie chciała (a jak zwykle się spieszyło) wiec wziołem suszarkę i w 5min była suchutka patrząc na wyniki mario632 i moje to można powiedzieć że są identyczne (zobaczę w sobotę jak zasłonie przepływke) bo różnica miedzy nami to zaledwie 0,3v ps. co do tego że trzymały mi klocki z tyłu bo zapomniałem napisać a przyczyna był źle wkręcony tłoczek ponieważ kazdy klocek ma wypustkę i niestety u mnie ta wypustka nie była ustawiona na tłoczku odpowiednio ale rozkręciłem przestawiłem tłoczek i jest ok Edytowane 22 Listopada 2010 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) Zaraz zaraz bo dziwne wam te wartosci wychodza. Ja wzorcowe napiecia bralem tutaj z forum bo ktos wstawil z instrukcji: postoj odpalony 1-1.7V 2500obr powinno byc 1.7-2.1v 3000obr powinno byc 3V 4000obr powinno byc ok 4V Jak kupilem nową przeplywke to miescilem sie w tych granicach. Teraz po zasłonieciu mam sporo wyzsze wartosci. Spalanie wzrosło o jakies max 0,5 l(ostatnio mi wyszlo niecałe 6 l) Ps. Skresz bardzo mnie zastanawiaja Twoje wartosci. Na postoju 2v to sporo bez modyfikacji. a jaka masz przeplywke? boscha z koncowka 005 bez termistora? Edytowane 22 Listopada 2010 przez mario632 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) Zaraz zaraz bo dziwne wam te wartosci wychodza. Ja wzorcowe napiecia bralem tutaj z forum bo ktos wstawil z instrukcji: postoj odpalony 1-1.7V 2500obr powinno byc 1.7-2.1v 3000obr powinno byc 3V 4000obr powinno byc ok 4V Jak kupilem nową przeplywke to miescilem sie w tych granicach. Teraz po zasłonieciu mam sporo wyzsze wartosci. Spalanie wzrosło o jakies max 0,5 l(ostatnio mi wyszlo niecałe 6 l) podane przez Ciebie napięcia są w specyfikacji silnika QG a nie YD . W benzynie brak turbo, to i cug mniejszy no i napięcie Edytowane 22 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 QG czyli benzyny? Hmm... nie jestem pewny ale ktos tu na forum juz pisal ze wartosci maja byc takie same dla benzyny i diesla. Jestes pewny ze dla diesla jest inna charaktertystyka. Bo jak kupilem nowa przeplywke to wartosci zgadzaly sie z tymi z benzyny No chyba, że przyrost nie jest liniowy, ale wg manuala ma być: Moze mi ktos przetlumaczyc o co chodzi w tej tabeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 preparat to http://archiwumallegro.pl/zmywacz_do_ganikow_i_przepustnic_wurth_500ml-999558625.html fotka mojej przepływki (trochę nieczytelne ale chyba 005) http://adskresz.dl.interia.pl/DSC09440.JPG powiedzcie mi jeszcze jak, ile i czym przytkać przepływke to może jutro uda mi się to zrobić i zmierzę od razu napięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 ja przykleilem mocna tasma np Tesa do siatki ok 25 procent calej powierzchni, im wiecej zaslonisz tym wieksze napiecia uzyskasz (nie mozesz przesadzic bo w kompie wyskakuje blad) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) @skresz dzięki za namiary @mario632 jestem pewien, bo nad opisem z manuala który dotyczy pomiarów napięcia czujnika przepływomierza w silniku YD, który wkleiłem powyżej/poniżej i zaraz go opiszę jest podobny opis dotyczący silnika QG: YD: QG: Jedna z rzeczy powtarzająca się na jednym i drugim obrazku to tabelka gdzie masz condition|voltage. masz pod tym wiersze: Idle - obroty jałowe Idle to 4000* RPM - do 4000 Obok masz napięcia Pod spodem masz opis z gwiazdką - *: Check for linear voltage rise in response to increases to about 4,000 rpm. czyli sprawdź czy wzrost napięcia przebiega liniowo w stosunku do RPM. Obok masz opisane pod który pin w ECM się podpiąć żeby zrobić pomiar, oczywiście łatwiej się wpiąć w pin przy przepływce niż szukać ECM które jest chyba w okolicach schowka pasażera... Edytowane 23 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) Kolejna próba tym razem z zaślepiona przepływka około 20%-25% dzięki koledze mario pomiary wyglądają następująco bieg jałowy - 1,82v 1000 - 2,15v 1500 - 2,80v 2000 - 3,23v 2500 - 3,55v 3000 - 3,75v 3500 - 4v 4000 - 4,11v to co do różnić w jeździe to chyba są ale zobaczymy jak pojeżdżę bo zrobiłem z 3km w sobotę podepnę go pod ELM 327 i wkleję wartości zamierzę tez czasu i dam znać jeszcze pytanie czy możne ma ktoś ten interfejs diagnostyczny ponieważ nie rozumiem za bardzo jak zmierzyć moc i moment(wiem że to nie jest nawet trochę miarodajne ale chce sprawdzić) scanmaster ma taka funkcje lecz jest dziwnie napisane że najpierw jechać z prędkością 30-40mil on obliczyć współczynnik a później ruszyć z tego biegu do maxa chyba najbardziej miarodajne by było kiedy ktoś kto ma 100% sprawną przepływke zmierzył napięcia na niej oraz ją zaślepił i ponownie zmierzył bo moje wartości chodź od pierwszego pomiaru zmieniły się diametralnie to i tak odbiegają daleko od wzrostu liniowego Edytowane 23 Listopada 2010 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Ja pomierzę przy najbliższej okazji, tylko Żona pracuje w tym tygodniu na 2 zmianę i nie ma kto mi gazu wciskać . Co do Twoich pomiarów z mod'em to interesująca sytuacja, na dole napięcia spadły a na górze wzrosły . Nie wiem w takim razie jak to ma się przekładać na zwiększenie osiągów w dolnych partiach obrotów, bo jak rozumiem wzrost dawki paliwa = wzrost napięcia na czujniku, a jak napięcie niższe do 1500 obrotów to i paliwa mniej do spalania daje ECM... Czy obydwa pomiary robiłeś na rozgrzanym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Ja pomierzę przy najbliższej okazji, tylko Żona pracuje w tym tygodniu na 2 zmianę i nie ma kto mi gazu wciskać . Co do Twoich pomiarów z mod'em to interesująca sytuacja, na dole napięcia spadły a na górze wzrosły . Nie wiem w takim razie jak to ma się przekładać na zwiększenie osiągów w dolnych partiach obrotów, bo jak rozumiem wzrost dawki paliwa = wzrost napięcia na czujniku, a jak napięcie niższe do 1500 obrotów to i paliwa mniej do spalania daje ECM... Czy obydwa pomiary robiłeś na rozgrzanym silniku? własnie mnie to też zbiło z tropu bo na początku mówię K... co jest że napięcie spada ale później już jest znaczna poprawa obydwa na rozgrzanym, mało tego najpierw powtórzyłem ten bez i napięcia były identyczne później zgasiłem zastawiłem i zmierzyłem wszystko trwało max 5min i do tego mierzyłem 3 razy. Ciekawe jest to że napięcia na 700obr i 1000obr falują w zakresie -+0,09v później już jest idealnie, podana wartość jest wartością średnia (chodzi o 2 zakresy obrotów 700 i 1000) napisze tak przejechałem 25km i widzę poprawę (nadal nie wgniata w fotel ) ale wcześniej na 1 zakręcie gdzie na początku musiałem zredukować do 2biegu dziś wjechałem 60km/h i zostawiłem na 4 było około 1000obr i się powoli zbierał wcześniej by stanął w miejscu wiec wyczuwalna poprawa jest ja by ktoś mógł mi podesłać jakieś linki np. z allegro do ciśnieniomierzy w rozsądnej cenie i które się nadają do mierzenia ciśnienia w turbinie byłbym wdzięczny jasio dobrze by było jak byś pomierzył skoro masz sprawną przepływke bo jeszcze nigdzie na forum nie spotkałem się z wypowiedzią że ktoś kupił przepływke zamontował i zrobił pomiar (a wiadomo że wartości z manuala niekiedy odbiegają od prawdy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 (edytowane) spoko napewno pomierzę, bo jestem bardzo ciekawy jak mi ta góra wyjdzie, której ostatnio nie mierzyłem. Co do samego wykresu jeszcze - do ok 1100 linia z mod'em mieści się w widełkach, piszesz, ze poprawa na dole jest więc tak chyba powinno być. Przy 1550 zrównuje się z linią trendu sprzed mod'a (przecina ją), potem podnosi się nad nią do ok 2250 a powyżej utrzymuje stały trend. Jedna charakterystyczna rzecz. Brzuszki przesunęły się w stronę wyższych obrotów. Poprawę jak rozumiem widzisz po całości czy tylko na dole? Co do pomiarów ciśnienia turbosprężarki, to trzeba je robić podczas jazdy, na postoju nawet przy 3000 obr turbo pompuje tylko niewielki ułamek powietrza który daje podczas jazdy - tak wyczytałem na forum i z punktu widzenia pracy silnika jest to logiczne. Także rurka od turbo powinna iść gdzieś pod autem albo z boku a manometr jest w kabinie . Mam nadzieję, że Cię to nie zniechęci, mnie zniechęciło i zrobiłem pomiar w ASO. Swoją drogą niezły temat z tego wyszedł . Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 (edytowane) Nie zniechęci wiem że trzeba trujnikiem rozdzielić rurkę od turbosprężarki i jedną odnogę podłączyć do manometru i oczywiście testować w czasie jazdy ciśnienie ma być do 2bar tylko że na tym się kończy moja wiedza widzę na allegro manometry od 12zł do 3tys i nie wiem o co chodzi niby manometr mam też w kompresorze do pompowania kuł jak i do pomiaru cienienia w kołąch wiec zastanawiam się który się nadaje do tego celu wzrost jest w całym zakresie obrotów dlatego teraz chce sprawdzić turbinę ponieważ na żadnym z biegów (nie czuć znacznego przyspieszenia w zakresie 2000-3500)nie mówię tu nawet o takim jak w mondeo mk3 ale ja nie mam nawet 1/2 tego jedynie co zobaczyłem (może dlatego że jest zimno dziś 0stopni) że kopci na biało przez jakieś 2 min (nie ma jakiejś tragedii) ale kopci, kolejna sprawa rano jak odpalam muszę kręcić około 4-6s zanim zapali późnij już pali na dotyk plusem jest to że nie czuje spalin a jak pisałem od początku w kabinie było je czuć (zapach jak się jedzie za autobusem) najczęściej na skrzyżowaniach i w korku (nie dlatego że za kimś stałem)raczej wynikało to ze zbyt bogatej mieszanki na biegu jałowym Edytowane 24 Listopada 2010 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 (edytowane) pomierzyłem: RPM V 700 1,78 1000 2,12 1500 2,37 2000 2,56 2500 2,96 3000 3,4 3500 3,76 4000 3,94 Gra gitara Co do turbo to coś mi się zaszczepiło, ale nie jestem pewien czy dobrze, że w Almerze 2.2 Di 1,1 bara jest. 2 bary to chyba w common rail. Co do odpalania to był już tutaj jeden Kolega co nawet filmik wrzucił jak to mu kopci na biało po porannym starcie, więc poszukaj tego tematu, niedawno z m-c temu jakoś... Co do odpalania u mnie nawet jak raz zagrzeję świece to w zimę do 10 obrotów i pali, a jak jest poniżej 5 st to 2x grzeję świece i 2-5 razy zakręci i pali. Edytowane 24 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 (edytowane) Ja mierzylem cisnienie turbo. Podlaczalem 2 kable do trojnika z manometrem i wkladalem go do samochodu. Wyszlo mi ponad 1 bar ale mam raczej chyba niedokladny manometr. Na postoju 0.5 bara. Turbo powinno dmuchac max. 1.2 bara! Przy 2 b. to bys dlugo nie pojezdzil:) PS. Hmm... mam pewna teorie o na ten temat. U mnie po zmianie przeplywki na nowa chyba przy 2500obr mialem 1,7V i wedlug Jasia schematu powinno byc 2.86-3,09. Jesli ilosc zasysanego powietrza zalezy od turbiny to wydaje mi sie ze jesli bedzie za malo wydajna to max cisnienie bedzie osiagała nie przy 2200obr tylko np. przy 3000obr. U mnie by sie to potwierdzało bo przy 4000 mialem 3.95V czyli juz ok. Potwierdza to tez jak sprawdzalem cis. doladowania to osiagalem ponad bar ale nie patrzylem i nie wiem do teraz przy jakich obr i na jakim biegu powinna osiagac max doladowanie.Z drugiej strony na postoju turbo praktycznie nie pompuje wiec moze nie ma to takiego wplywu. Moze ktos sie wypowiedziec od czego zalezy ilosc zasysanego powietrza (mierzonego przez przeplywomierz)? Edytowane 24 Listopada 2010 przez mario632 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 (edytowane) Co do mojego pomiaru jeszcze warto dodać że robiłem go takim miernikiem za 15 zł, który wystarczy przycisnąć przy jednej z wtyczek i ten wariuje. Robiłem wczoraj pomiar 3 razy i każdy delikatnie się rozjeżdżał (0,02-0,07V), mam w planie kupić jakiś porządniejszy i zrobię pomiary jeszcze raz. @mario632 Pomierz napięcia jeszcze raz, wykluczysz możliwość, że źle pamiętałeś. Jeżeli wyjdzie ponownie ~1,7V przy 2500 bez mod'a, choć nie ma podstaw, żeby tak wyszło to: Z drugiej strony pisałeś: Ja mam tak Postój 2.4v (1-7v) 2500obr 3.6v (1,7-2.1v) 4000obr 4,2v (4v) W nawiasie jak to powinno wygladac. Czyli wyglądałoby na to, że po zasłonięciu części wlotu przy 2500 RPM podskoczyło Ci o drugie tyle - ku takiemu wzrostowi też nie ma wg mnie przesłanek. Ilość zasysanego powietrza zależy od filtra powietrza, bo jak jest zabity to jak ma filtrować? Zależy też na pewno od wydajności turbiny i jeszcze na pewno od kilku rzeczy, o których nie mamy pojęcia. Ale te 2 rzeczy na pewno. Edytowane 25 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Witam po sporej przerwie ale śnieg stopniał wyszło słonko i można znów się bawić. Problem jak był tak jest (przynajmniej mi się tak wydaje)spalanie cały czas na poziomie 6,8 w cyklu mieszanym. W sobotę postanowiłem wymienić oponki z zimowych na letnie przy okazji posmarowałem i oczyściłem zaciski przednie oraz wymieniłem łączniki stabilizatora przejechał znów odcinek próbny i zdziwienie bo już nie 170km lecz 190km powtórzone 3 razy wiec jest lepiej W okresie zimowym załuwarzyłem dziwne zachowanie przy ruszaniu, przy normalnym ruszeniu przygada wygląda to tak że obroty dochodzą do około 1500 i coś go hamuje jak by się dusił spadają do około 1000 i rusza sytuacja ta występuje nie zawsze (8/10 razy) jak mu się mocniej przyciśnie gaz lub się go przytrzyma dłużej na sprzęgle jedzie i nie przygasa W sobotę jak pojęczałem się przejechać to dwa razy poczułem turbinę (przez krótki okres) na 1 i 2 biegu dosłownie wgniotło mnie w fotel lecz było to w przedziale około 3000-3500obr i się nie powtórzyło nie wiem co może być jeszcze przyczyną takiej sytuacji i co mogę jeszcze zdiagnozować (cały czas nie podmieniłem przepławki) lecz to chyba nie jej wina Będę wdzięczny za wszystkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilrenice1984 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Almer n16 2,2 di duże spalanie w granicach 9l.Sprawdzane napiecie przepływomierzu 1-10mv 2-5,40v 3-10mv [masa] 4-14,10v co wy na to do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 (edytowane) Almer n16 2,2 di duże spalanie w granicach 9l.Sprawdzane napiecie przepływomierzu 1-10mv 2-5,40v 3-10mv [masa] 4-14,10v co wy na to do wymiany? napisz jeszcze raz te napięcia na danych prędkościach oborowych bo nie mogę ogarnąć tego co napisałeś dla potomnych powody czemu był zamulony 1. prowadnice klocków zapieczone 2. przepalona żarówka stopu ( u mnie lewa) po tych dwóch operacjach oraz wcześniejszemu osunięciu popychacza jest poprawa (albo się przyzwyczajałem:p) ale co mam w 100% sprawdzone to spalanie przed 6.8-7.2 teraz 6.1 - 6.2 jak by ktoś chętny z okolic Częstochowy na sprawdzenie przepywki to ja się pisze Edytowane 5 Sierpnia 2011 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam po dłuższej przerwie. PRZEPŁYWKI a nie przepławki Skresz. Daj że w końcu spokój z tą "przepławką"! . Jeżeli miałeś spalony stop (tylko nie wiem czy to zależy który) to miałeś prawo mieć spadek mocy i to zauważalny. Tak to już jest z tą elektryką w Almerkach. A poza tym ten post był z kwietnia. Myślisz, że odpisze? Może trochę nie na temat ale chciałbym się pochwalić, że w ciągu 2 tygodni urlopu udało mi się zlikwidować wszystkie zewnętrzne ogniska rdzy (łącznie 3 elementy). Liznąłem trochę podstaw lakiernictwa, choć zaczynanie od srebra było trochę nierozsądnym posunięciem. . Wkręciło mnie to i planuję coś na poważnie zacząć, ale zanim co do czego to jeszcze z rok praktyki. Planuję kupić jakiegoś Fiata 125p i trochę nad nim popracować dla własnej frajdy. Może trochę ambitnie, bo kompresorek mam słaby i pistolet za 100 zł a zamiast kabiny garaż u Teścia ale element po elemencie i jakoś będzie. Edytowane 5 Sierpnia 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Witam po dłuższej przerwie. PRZEPŁYWKI a nie przepławki Skresz. Daj że w końcu spokój z tą "przepławką"! . Jeżeli miałeś spalony stop (tylko nie wiem czy to zależy który) to miałeś prawo mieć spadek mocy i to zauważalny. Tak to już jest z tą elektryką w Almerkach. A poza tym ten post był z kwietnia. Myślisz, że odpisze? Może trochę nie na temat ale chciałbym się pochwalić, że w ciągu 2 tygodni urlopu udało mi się zlikwidować wszystkie zewnętrzne ogniska rdzy (łącznie 3 elementy). Liznąłem trochę podstaw lakiernictwa, choć zaczynanie od srebra było trochę nierozsądnym posunięciem. . Wkręciło mnie to i planuję coś na poważnie zacząć, ale zanim co do czego to jeszcze z rok praktyki. Planuję kupić jakiegoś Fiata 125p i trochę nad nim popracować dla własnej frajdy. Może trochę ambitnie, bo kompresorek mam słaby i pistolet za 100 zł a zamiast kabiny garaż u Teścia ale element po elemencie i jakoś będzie. zagapiłem się i poprawiłem hehehe, a pierwszy post napisałem tego samego dnia co on dziś dodałem kolejny a że nikt nie pisał to system scalił nadając dzisiejsza datę tak jak pamiętam to z tym stopem jeździłem prawie od początku bo nigdy nie było czasu wymienić no ale nic problem chyba rozwiązany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 No widzisz, to my żeśmy licencjat o przepływce napisali w tym temacie a przyczyna to jakaś głupia żaróweczka 25W... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Glubluk Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 (edytowane) witam ja mam almerke n16 hathback 1.5benzyna i dzisiaj se jade a tu nagle kontrolka silnika sie zapalila i straszny mul tak jakbym wogule gazu nie wciskal i nie szlo powyzej 2 tysiecy obrotow na piatce jechal mi max 100 do tej pory nic sie z silnikiem mi nie dzialo ps. mam nadzieje ze to nie lancuch rozrzadu mialem podobne problemy kiedy w oplu i przepywka byla jak ktoswie co to moze by to prosze o podpowiedz jak odlaczylem przeplywomierz to wogule po odpaleniuu zaraz gasnie i slabnie mi po przejechaniu kilku kilometrow jak sie silnik rozgrzeje ale teraz kontrolka chcdck engine swieci non stop Edytowane 8 Sierpnia 2011 przez Glubluk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 jak świeci kontrolka to błąd w ECM się zapisał. Czem prędzej spisz kod błędu metodą na zworki (we własnym zakresie - freeware) bądź podłącz komputer pod CONSULTA II (ASO - shareware). Jak podasz kod błędu to zerkniemy do książki serwisowej i zobaczymy co nie gra (freeware). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.