skresz Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Witam jakieś 3 miesiące kupiłem almerkę 2.2di od początku wydawało mi się że auto jest zamulone ale każdy mówił że diesle tak mają (10 ostatnich lat jeździłem benzyna) ale do rzeczy na luzie po szybkim naciśnięciu pedału gazu silnik reaguje dopiero po 1s i obroty zaczynają rosnąć w chwili gwałtownego ruszania myśli zmami się zbierze gdy przełączę na 2 przy prawie 3tys. obr zaszarpie i znów trochę pomyśli i jedzie Kontrolka nic nie pokazuje podłączyłem pod złącze etka tez nic nie pokazało Patrzałem jak wygląda praca w mondeo 1.9tdi i scenic tez 1.9tdi kultura pracy zupełnie inna w każdym z nich lecz nie o tym, po dodaniu gazu reakcja jest natychmiastowa, faktycznie ciężko się zbierają ale jak się im przyciśnie to jadą natychmiastowo Może ktoś spotkał się z podobnym problemem a jak nie to czy możecie napisać chociaż jak u was wygląda reakcja na gaz na luzie, jak wygląda przyspieszanie (jakie prędkości na biegach 1,2,3) jaka prędkość maksymalna bo u mnie max 170km na pasie lotniska 2,5km czy gałka zmiany biegów wam lata na luzie jeszcze nie wiem czy to ma coś wspólnego czy to porostu jego urok bo na luzie bardzo nim częsie jak położę rękę luźno na drążku zmiany biegów to wygląda jak bym dostał padaczki kierownica tez częsie lecz mniej w czasie jazdy to ustępuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareckus Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Co do gazu to poradzisz sobie z nim w 30min usuwając zawór EGR, ja to zrobiłem i auto otrzymało nowego ducha. A co do gałki to tak drgają trzeba się przyzwyczaić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Co do max prędkości wygląda że masz padniętą przepływkę u mnie na IV leci 160 a max to ponad 200. Odepnij przeplywkę i się przejedź jak auto ożyje to przepływka do wymiany Poza tym poczytaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70551-slabe-ruszanie/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69405-n16-22-di-brak-mocy-na-jedynce/ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 (edytowane) thx za rady mam nadzieje że to nie przepływka jutro może mi się uda trochę pogrzebać wiec opisze czy coś się poprawiło Witam ponownie wczoraj wymontowałem popychacz z zaworu ERG chciałem tez zaślepić go lecz ta sztuka mi nie wyszła złamałem 2 klucze i obrobiłem śrubę (230tys/km) robi swoje, dalej nie ruszałem bo sie bałem że łeb obkręcę Nie zabierałem się za usuwanie katalizatora chodź miałem taki zamiar ale poczekam jak kupie jakieś środki na zapieczone śruby bo bez tego nie zrobię Zrobiłem chodź nie do końca zaciski w kołach bo strasznie mi trzymały teraz spostrzeżenia po wyjęciu popychacza może jest delikatna różnica w dodawaniu gazu na luzie ale przejechałem 10km i jestem kurde w szoku zdecydowana poprawa ( można ruszyć po piskach na 1,2 i nawet 3 "opony zimowe") wcześniej na 1 problem był Różnica zdecydowana zastanawiam się jak będzie jak wywalę kata teraz jeszcze trzeba sprawdzić jakie spalanie Pytanie jeszcze odnośnie hamulca bo w mojej starej renówce koła po zahamowaniu bądź spuszczeniu z ręcznego odrazu puszczały tak że nawet małe dziecko mogło go przesunąć w almerze jest tak że jak zahamuje albo puszcze ręczny to koła jeszcze stawiają opór delikatny ale stawiają trzeba włożyć dość siły by go ruszyć chciałem sie zapytać czy wy też tak macie Wcześniej miałem tak że w korku jak podjeżdżałem na luzie to samo auto stawało teraz sie fajnie toczy lecz jak zahamuje na delikatnej górce i puszcze hamulec to nadal stoi Rozebrałem, nasmarowałem prowadnice i oczyściłem z rdzy tylko pytanie czy ktoś ma budowę układu hamulcowego dla almery ponieważ jeden zacisk jak by nie odbiła ciężko mi to opis tłoczek się chowa sprężyna wraca ale prowadnica nie wraca lecz chodzi lekko coś kiedyś słyszałem że tak może być i całkowite zwolnienie odbywa się podczas jazdy lecz dla mnie to paranoja Witam ponownie dziś zmierzyłem napięcie na przepławce i nie wiem czy dobrze Na wtyce która odpiąłem z przepławki zmierzyłem na załączonym zapłonie Na 1 - brak kabla Na 2 - 4,9v Na 3 - masa na 4 - 13,9v na 5 - brak na biegu jałowym to samo na 3tys to samo i 4tys tez nie wiem czy coś źle robię ale czy to możliwe by nie było wcale napięcia czy na oryginalnej przepławce pisze nazwa producenta po zdjęciu przewodu z przepływki nie i przejechaniu 10km nie widzę różnicy w dynamice jazdy wyskakuje jedynie błąd Edytowane 14 Listopada 2010 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 (edytowane) u mnie po zdjęciu kabla z przepływki była dość konkretna różnica, szczególnie odczuwalna na 1 i 2 biegu, tak jakby turbo ciągnęło od 1000 obrotów a nie od 2500, po prostu masakryczny wzrost przyśpieszenia w dolnych zakresach obrotów. Skoro mówisz, że u Ciebie jest duża poprawa to może faktycznie wywalenie EGR daje przyrost mocy. Do tej pory myślałem, że zmienia się tylko czas reakcji silnika na wciśnięcie gazu. Rozumiem, ze u siebie zaślepiłeś tylko sam zawór, jak opisane w dziale tuningowym, tak? Edytowane 16 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Witam konkretnie wyjąłem sprężynę i popychacz różnicy nie mam w jeździe (miedzy załączoną końcówka na przepławce a jej brakiem) wcześniej nie sprawdzałem jak chodzi z i bez przewodu na przepływce lecz silnik jest nadal zamulony i tak jak pisałem wcześniej nie mam napięcia na 1 styku zarówno na załączonym zapłonie czy tez na biegu jałowym jak piszesz że lepiej chodzi bez przepływki to po co ona jest ????????? co może być powodem że nie mam napięcia ??????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 (edytowane) Przepływka mierzy ilość zasysanego powietrza i podaje to w postaci wartości napięcia do ECU. Komputer zaś na tej podstawie dostosowuje odpowiednią dawkę paliwa tak, żeby zostało ono efektywnie spalone. W momencie odpięcia przepływki silnik przechodzi w tryb awaryjny i daje zwiększoną (nie kontrolowaną przez dane z przepływomierza) dawkę paliwa co skutkuje m.in. zwiększeniem osiągów... To jak w końcu jest, masz różnicę po wyjęciu popychacza czy nie masz, bo raz piszesz, że pali gumy a drugi raz, ze auto ciągle zamulone. Pytam, bo do tej pory na forum krążyły dosyć spójne opinie, że zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin mocy nie daje, ale skraca reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Edytowane 16 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 (edytowane) Wiec tak na 1,2,3 po dodaniu gazu do dechy rusza z buta podczas zwykłej jazdy po wciśnięciu gazu do dechy na 4 biegu 4500 obr. 170km/h lecz strasznie długo to trwało około 3km tak mi chodzi autko ale na 1-szym biegu 4500obr 30km/h na 2 biegu 4500obr 60km/h max prędkość nie miałem ja zmierzyć ale na 2,5km odcinku 170km/h przy przełączaniu biegów około 3500obr jak wrzucę na 5 to obroty i prędkość minimalnie wzrastają już od 3,5tys na tym odcinku nie udało się przekroczyć 4tys obr na 5 niekiedy w kabinie delikatnie śmierdzi jak by się jechało za autobusem na zewnątrz tak śmierdzi cały czas brak napięcia na przepławce tzn. na 5 pinie czyli zgadzało by się że ma za bogata mieszankę i dlatego śmierdzi spalinami, zwiększenie spalania ale nie pasuje mułowatość na niższych obrotach. ogólnie chciałbym się dowiedzieć co jest przyczyną że na 5 pinie nie ma napięcia czy to wina przepływki czy może jakiegoś kabla najlepiej spotkał bym się z kimś z okolicy Częstochowy by porównać jak chodzą w niedziele wyciągaliśmy przepływke z vectry i po odłączeniu auto się całkowicie zamuliło nie chciało wcale jechać ?? u mnie nie ma odczuwalnej różnicy z i bez przepławki Edytowane 16 Listopada 2010 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedzikooo Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Jasio to kiedy przepływka jest zabrudzona ,uszkodzona ? kiedy odepnie się od niej ten kabelek i auto bedzie miało lepszą moc to wtedy wymiana przepływomierza ? a jak nie ma róznicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 jeszcze jedno może głupie pytanie bo skoro powinno lepiej chodzić po odpięciu przepławki to po co ja wymieniać jak wystarczy odpiąć kasa w kieszeni czy może na sprawnej przepływce auto chodzi lepiej niż na odpiętej????? sorka ale ja się już pogubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 (edytowane) @tedzikooo To nie jest takie proste Nie odkryję pewno ameryki jak napiszę, że dobrą metodą na sprawdzenie poprawności pracy przepływomierza jest sprawdzenie napięć na włączonym silniku w przedziale obrotów 750 (obroty jałowe) i 4000 obr. Jest to dokładnie opisane w manualu w dziale EC od str 566. Dla tych którym nie chce się szukać, jest to opisane na forum wystarczy poszukać. Na 5 pinie nie ma napięcia i nie będzie - ukradli ! 1-czujnik przepływomierza - napiecie od 1,5-2V przy obrotach biegu jałowego do ok 4V przy ok 4000 RPM 2-zasilanie czujnika 5V 3-masa 4-ECM RELAY ~12V przy pomiarze napięcia na czujniku ważny jest liniowy przyrost napięcia wraz z przyrostem obrotów. Jeżeli przyrost nie jest liniowy i nie mieści się w normach to można wtedy pokusić się o zamianę przepływomierza z innej Almery i sprawdzenie czy jest poprawa. To jest skrócony opis, pełna procedura pomiaru napięć znajduje się w manualu. @skresz Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Skoro przepływomierz podaje pewne parametry do komputera to powinien je podawać. Bez niego komputer przechodzi w tryb awaryjny i zwiększa dawkę paliwa co przekłada się na wzrost przyśpieszenia i na większe kłęby dymu za autem, bo nie spala efektywnie dawki paliwa którą dostaje. Także kasa zaoszczędzona na przepływomierzu pójdzie na większy wydatek na paliwo oraz jak podpowiada zdrowy rozsądek na inne elementy, które w związku z odpiętym przepływomierzem nie pracują w normalnych warunkach i mogą ulec szybszemu zużyciu. Edytowane 17 Listopada 2010 przez jasio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 @tedzikooo To nie jest takie proste Nie odkryję pewno ameryki jak napiszę, że dobrą metodą na sprawdzenie poprawności pracy przepływomierza jest sprawdzenie napięć na włączonym silniku w przedziale obrotów 750 (obroty jałowe) i 4000 obr. Jest to dokładnie opisane w manualu w dziale EC od str 566. Dla tych którym nie chce się szukać, jest to opisane na forum wystarczy poszukać. Na 5 pinie nie ma napięcia i nie będzie - ukradli ! 1-czujnik przepływomierza - napiecie od 1,5-2V przy obrotach biegu jałowego do ok 4V przy ok 4000 RPM 2-zasilanie czujnika 5V 3-masa 4-ECM RELAY ~12V przy pomiarze napięcia na czujniku ważny jest liniowy przyrost napięcia wraz z przyrostem obrotów. Jeżeli przyrost nie jest liniowy i nie mieści się w normach to można wtedy pokusić się o zamianę przepływomierza z innej Almery i sprawdzenie czy jest poprawa. To jest skrócony opis, pełna procedura pomiaru napięć znajduje się w manualu. @skresz Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Skoro przepływomierz podaje pewne parametry do komputera to powinien je podawać. Bez niego komputer przechodzi w tryb awaryjny i zwiększa dawkę paliwa co przekłada się na wzrost przyśpieszenia i na większe kłęby dymu za autem, bo nie spala efektywnie dawki paliwa którą dostaje. Także kasa zaoszczędzona na przepływomierzu pójdzie na większy wydatek na paliwo oraz jak podpowiada zdrowy rozsądek na inne elementy, które w związku z odpiętym przepływomierzem nie pracują w normalnych warunkach i mogą ulec szybszemu zużyciu. Sorka w takim razie źle napisałem nie ma napięcia na 1 pinie a na 4 jest 13,9v dla jasności masa środkowy pin i tak na bokach czyli 2 i 4 pin kolejno 4,9v i 13,9v na dwóch ostatnich pinach napięcia brak tak jest u mnie i nie wiem co jest tego powodem już nie chodzi mi oto czy jest mułowaty czy nie tylko tak jak piszesz coś jest nie tak skoro nie ma napięcia przez co uszkodzeniu mogą ulec inne części (czego chciał bym uniknąć) spalanie u mnie na 100km koło 7l przy średniej jeździe nie przekraczając 2tys-2,5tys obr niekiedy do 3tys ale rzadko wiec średnio chyba więcej ok 0,5-1l na 100km co daje rocznie około 600zł przy 20tys km wiec się nie oszczędzi jak sie nie wymieni kwestia tylko czy faktycznie przepływke mam do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 (edytowane) napisz mi po kolei (krok po kroku) w jaki sposób mierzysz napięcie - wiem, że wyżej napisałeś jak to robiłeś ale mam pewne spostrzeżenia co do tego opisu szczególnie do części : "Na wtyce która odpiąłem z przepławki zmierzyłem na załączonym zapłonie" Coś mi się zdaje, że źle to robisz. Mam nadzieję, że nie używasz masy prowadzącej do ECM (pin nr3) jako masy, tylko tej z akumulatora! Gdybyś nie miał napięcia na pin nr1 to ECM czym prędzej wywaliłoby błąd: On Board Diagnosis Logic NJEC0645 DTC Malfunction is detected when ... P0100 0102 + An excessively high or low voltage from the sensor is sent to ECM. Check Items (Possible Cause) + Harness or connectors (The sensor circuit is open or shorted.) + Mass air flow sensor a wtedy jeździłbyś ze świecącym check'iem przy podłączonym przepływomierzu a nie pisałeś, że check się świeci... Edytowane 17 Listopada 2010 przez jasio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba976 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 tak czytam ten temat i nie chce sie wymadrzac ale u mnie po odpieciu przeplywki chodzi gorzej, duzo gorzej i druga rzecz nie rozumiem jednej rzeczy jak tu kolega lub koledzy diagnozuja walnieta przeplywke na podstawie napieć na wtyczce jej zasilajacej????? podam moje myslenie na podstawie lampy ( zwyklej lampy nocnej badz sufitowej) jak wam zarowka strzeli to czy napiecie w oprawce sie zmienia lub zanika? w mojej lampie bez zarowki mam ciagle te 230 volt wiec jak przeplywka dobra czy zla to napiecia na wtyczce zawsze beda te same. w wolnej reakcji na pedal gazu zaczal bym szukac od filtru paliwa poprzez filtr powietrza czy jakis wyciekach powietrza z roznych wezykow przy silniku a zawszw tez polecam diagnostyke w serwisie lub u kogos kto robi - pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 (edytowane) tak czytam ten temat i nie chce sie wymadrzac ale u mnie po odpieciu przeplywki chodzi gorzej, duzo gorzej i druga rzecz nie rozumiem jednej rzeczy jak tu kolega lub koledzy diagnozuja walnieta przeplywke na podstawie napieć na wtyczce jej zasilajacej????? podam moje myslenie na podstawie lampy ( zwyklej lampy nocnej badz sufitowej) jak wam zarowka strzeli to czy napiecie w oprawce sie zmienia lub zanika? w mojej lampie bez zarowki mam ciagle te 230 volt wiec jak przeplywka dobra czy zla to napiecia na wtyczce zawsze beda te same. w wolnej reakcji na pedal gazu zaczal bym szukac od filtru paliwa poprzez filtr powietrza czy jakis wyciekach powietrza z roznych wezykow przy silniku a zawszw tez polecam diagnostyke w serwisie lub u kogos kto robi - pozdr Nie rozumiem, porównujesz czujnik przepływomierza, który w zależności od ilości powietrza daje zmienne napięcie do drucika wolframowego, który albo przewodzi albo nie??? Poza tym nie jest to wtyczka zasilająca bo w odróżnieniu od takiej ma 4 kable a nie 2, przez które oprócz zasilania i masy płynie też owy prąd z czujnika przepływki. Oczywiście płynie tylko wówczas, jak wtyczka jest wpięta do przepływomierza, a nie wypięta, stąd w moim poprzednim poście pisałem o wątpliwościach co to metody pomiaru Kolegi. A tak w ogóle to kto napisał, że reakcja ECM na odpięcie przepływki w silnikach Di i DCi jest taka sama??? Metoda diagnostyki zostałą opisana w książce serwisowej przez ludzi, którzy konstruowali te urządzenia i wiedzą o nich zapewne trochę więcej niż cała nasza garstka (nie umniejszając Forumowiczom) w tym temacie się wymądrzająca. Edytowane 18 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 (edytowane) dobra faktycznie źle mierzyłem bo na wypiętej wtyce dzisiaj sprawdzę jak się należy Rzeczy może oczywiste ale chyba nie dla mnie Wiec tak by sprawdzić przepływomierz najlepiej zmierzyć napięcie na wtyce od niego, aby to zrobić bierzemy miernik uniwersalny minus przykładamy do akumulatora a dodatni najlepiej przykładamy do szpilki lub cienkiego drucika do wtyczki przepławki (wtyczka założona na przepływomierz) jak kolega jasio napięcia na pinach kolejno to 1-czujnik przepływomierza - napiecie od 1,5-2V przy obrotach biegu jałowego do ok 4V przy ok 4000 RPM 2-zasilanie czujnika 5V 3-masa 4-ECM RELAY ~12V Edytowane 18 Listopada 2010 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 u mnie szpilka od miernika (takiego za 15 zł) weszła i dotykała kabla, ja stałem i trzymałem miernik a Żona dodawała gazu. Zakres taki jak napisałem. Ja zrobiłem sobie w Excelu taką tabelkę od 700 do 4000 obr z interwałem 100 obr i obliczyłem formułami widełki w jakich powinno się zawierać napięcie przy poszczególnych wartościach obrotów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 jestem właśnie po pomiarach zapłon 1,19 na luzie bez gazu 1,9v 2tys 2,9v 3tys 3,25v 4tys 3,55v mierzone 3 razy wahania ok 0,02v jasio możesz podesłać na maila twoje wartości w exelu w sobotę przeczyszczę preparatem do czyszczenia gaźników (czekam na sugestie ja to prawidłowo zrobić)jak nie pomoże to wymiana bosch po regeneracji 230zł wiec nie ma tragedii jeszcze jedna rzecz przepływa po rozkręceniu na siatce miała osad delikatne drobiny (jak by opiłki czy coś tego stylu) ogólnie zawalona i chyba tłusta ps. jasio tak na marginesie wielkie dzięki za chęci i pomoc bo sam bym sobie nie poradził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Osad miała i moja na siateczce, to chyba się nazywa sadza . Co do napięć to prześlę Ci wartości referencyjne na profilowy komunikator. Wg mnie nie mieszczą się one w widełkach. Możesz przepiać jakiś używany sprawny przepływomierz od innego użytkownika Almery co by sprawdzić czy problem sprawiają te odchyłki napięć czy jednak coś innego. A co do pomocy, to po to mamy Forum żeby sobie pomagać więc nie ma sprawy. Cieszę się, że mogłem pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 OK czekam na wartości dzisiaj może uda mi się przeczyścić przepływie i porównam wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 wysłałem. Tak przy okazji, czy ktoś z Forumowiczów mierzył może wartości napięcia na zmodyfikowanej przepływce, tzn. takiej, której siateczka jest częściowo zasłonięta w celu poprawy osiągów auta? Jestem ciekaw jak zwiększona (sztucznie) ilość powietrza wpływa na napięcia. To z kolei pozwoliłoby przybliżyć charakterystykę samego czujnika. Może ktoś z Was kto ma takie rozwiązanie zaadoptowane poświęciłby kilka minut i sprawdził. Ważne jest aby zrobić pomiar z modem i bez żeby wykluczyć popsuty przepływomierz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Ja mierzylem. Poszukam tej kartki i podam dokladnie. Z tego co pamietam to watosci sa wyzsze o standardowych o jakies 0,3 v. a max wynosi 4,3v. Ogolnie zasada jest taka ze im wiecej zasłonisz przeplywke tym napiecie rosnie. Nie mozna przesadzic z zasłonieciem bo w pamieci kompa wyskoczy blad uladu wtryskowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 (edytowane) Witam właśnie przeczyściłem przepływomierz i bieg jałowy - 2v 1000 - 2,35v 1500 - 2,80v 2000 - 3v 2500 - 3,30v 3000 - 3,55v 3500 - 3,73v 4000 - 3,90v Zrobiłem też test i raz max prędkość przy 3700obr / 180km/h i mógł dalej lecieć lecz brakło miejsca około 3km start z postoju do 100km/h około 12s kolejne próby na tym samym odcinku to już 160-170km/h raz miałem już 120km jak zaczynałem pomiar i przez te 3km tez tylko 170km/h kolejna próba od 0- 100km/h to już 14s i 15s prędkości na poszczególnych biegach przy 4000obr 1-40km/h 2-70km/h 3-110km/h 4-160km/h 5-????? Spostrzeżenia mam takie że auto lepiej chodzi na obrotach tzn. na 2 biegu mogę się zebrać gdy wyhamuje na skrzyżowaniu lub jadę w korku (od 1tys się zbiera) wcześniej jak miałem ok 10km/h musiałem wrzucić na 1 bieg lub rozpędzać się strasznie powoli (szedł tak jak by się chciało rozpędzić z 1tys na czwórce) Inna sprawa gdy wjechałem do garażu był straszny smród, taki jak z autobusu teraz tego nie ma (czuć spaliny ale delikatnie wcześniej nie dało sie wytrzymać) ogólnie już jestem szczęśliwy bo auto jeździ lepiej w zakresie obrotów o który mi chodziło lecz i tak wartości napięć nie mieszczą się ani trochę w widełkach może poza pierwsza i ostatnia pozycją ale martwi mnie tylko ta prędkość czemu taka mała mam jeszcze pytanie odnośnie fotek które wstawiłem a mianowicie co to za wąż który leży luzem i czemu nie jest nigdzie podłączony co to za wiązka przewodów i czemu nie jest nigdzie podłączona odnoście filmu to czy powinno być słychać tak turbinę ???? dodam jeszcze że po zdjęciu przepływki na była ona od środka tłusta, tłuste i czarne była tez rura karbowana dochodząca do turbiny oraz zabrudzona część metalowa http://adskresz.dl.interia.pl/DSC09430.JPG http://adskresz.dl.interia.pl/DSC09431.JPG http://adskresz.dl.interia.pl/DSC09433.JPG http://adskresz.dl.interia.pl/DSC09435.JPG http://adskresz.dl.interia.pl/DSC09437.JPG http://adskresz.dl.interia.pl/MOV09442.MPG Ja mierzylem. Poszukam tej kartki i podam dokladnie. Z tego co pamietam to watosci sa wyzsze o standardowych o jakies 0,3 v. a max wynosi 4,3v. Ogolnie zasada jest taka ze im wiecej zasłonisz przeplywke tym napiecie rosnie. Nie mozna przesadzic z zasłonieciem bo w pamieci kompa wyskoczy blad uladu wtryskowego jak byś mógł to byłbym wdzięczny bo skoro różnica jest o ok 0,3v to u mnie środek niby ok tylko góra niedomaga dlatego tez chyba problem z prędkością Edytowane 23 Listopada 2010 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Ja mam tak Postój 2.4v (1-7v) 2500obr 3.6v (1,7-2.1v) 4000obr 4,2v (4v) W nawiasie jak to powinno wygladac. Jak zasłonisz za duzo to w pamieci kompa wywala dziwny blad, nie pamietam juz nr. (nie zapala sie przy tym check) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 (edytowane) Ja mam tak Postój 2.4v (1-7v) 2500obr 3.6v (1,7-2.1v) 4000obr 4,2v (4v) W nawiasie jak to powinno wygladac. Jak zasłonisz za duzo to w pamieci kompa wywala dziwny blad, nie pamietam juz nr. (nie zapala sie przy tym check) jak byś mógł zbadać napięcia co 1tys byłoby super oraz zmierzyć napięcia bez modyfikacji bo widać że nie rośnie liniowo możesz jeszcze napisać jakie masz spalanie po tej modyfikacji PS. wąż który widać na fotce jest to odpowietrzenie skrzyni wiem dzięki koledze voseba Edytowane 21 Listopada 2010 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.