Gość asia_x Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Witam, niedawno zakupiłam almere N16 (silnik 1.5dCi, rocznik 2005, przebieg 118tyś km). Jestem przed wymianą oleju, teraz jest wlany Mobil 10W-40, czyli jeśli dobrze się orientuję jest to półsyntetyk. Polecono mi by najlepiej nie zmieniać marki tylko zalać ponownie Mobilem. Proszę Was o radę, który mobil mam wybrać: półsyntetyk Mobil Super 2000 Diesel 10W-40 czy może polecany syntetyk Mobil 1 Turbo Diesel 0W10. Czy można wlać syntetyk jeśli wcześniej był półsyntetyk? Czy lepiej dla silnika p rzy takim przebiegu (118tyś) zostać przy półsyntetyku? Hej, chyba juz sama znalazłam odpowiedź na swoje pytanie Wklejam ten post niżej w razie gdyby ktos miał podobny problem do rozważenia. Pozdr, asia Napisano 27 styczeń 2005, 10:19 ale zrozum, ze pytanie, ktore jest w topicu jest zwyklym pytaniem jaki olej nalac do normalnego silnika (przynajmniej ja to tak rozumiem). Wiec nie wiem po co mieszac i wypisywac o jakis olejach typu competition, po to zeby sie popisac swoja wiedza??? chyba tylko po to. JEzeli ktos to poczyta i do silnika z przebiegiem ok. 200000 km wleje tak jak zaleca coobico 0W40 to raczej pewne, ze duzo juz na nim nie pojezdzi! Szczegolnie gdy wczesniej byl lany polsyntetyk, a tak robi sie najczesciej w samochodzach z tym przebiegiem. Nie lubie jak ktos sam robi zle i jeszcze namawia do tego samego innych. 99% uzytkownikow sam. dobiera olej w tradycyjny sposob tzn.: 5W..-->10W..-->15W a takie porady, zeby na zime z 5W zmieniac na 0W sa g.... warte. Polecam jeszcze lekture tego postu (wg. mnie napisal go czlowiek, ktory NAPRAWDE zna sie na rzeczy): Budys napisał: Coobico, piszesz straszne glupoty, probujac sam siebie przekonac, ze slusznie wywalasz pieniadze (pewnie Rodzicow) na drogie oleje na bazie syntetycznej. Olej jest integralna czescia silnika, i jego parametry sa okreslane przez konstruktora. Nalezy wymianiac olej zgodnie z zaleceniami producenta, wg zalecanej klasy jakosciowej i lepkosciowej. Zdanie DO SILNIKOW NISSANA TYLKO SYNTETYKI jest twoim wymyslem, bzdura, i efektem zbyt duzego wplywu reklamy na twoj podatny mlody umysl. Do silnikow generacji SR2.0, GA1.6, zalecany jest olej klasy jakosciowej SG/SH, oraz lepkosc, wg ogolnie przyjetej klasyfikacji SAE. Ponadto producent nie przewidzial powszechnego stosowania olejow w pelni syntetycznych, raczej mineralne. Kompromisem wydaje sie olej polsyntetyczny, 10W40. Natomiast przy silniku o przebiegu powyzej 100 tys, zalewanie go syntetykiem, jest szczytem glupoty. Mozna narazic sie na ogromne wydatki spowodowane spadkiem cisnienia smarowania, na skutek rozszczelnien. Nalezy pamietac, ze przy rozruchu na zimno, metalowe czesci, z natury rozszarzalne termicznie, sa niespasowane. W nawet srednio zuzytym silniku olej syntetyczny potrafi przejsc pod pierscieniami. Oznacza to pogorszenie smarowania, ale przede wszystkim konsumpcje oleju, oraz znaczne zanieczyszczenie mieszanki paliwowo powietrznej. Kolego, jak sie nie znasz, to nie zabieraj glosu, zwlaszcza nie radz innym niedoswiadczonym. Do silnikow DIesla bezwzglednie nalezy mocno rozwazyc stosowanie oleju syntetycznego , bo naprawde mozna zrobic kuku silnikowi. Jeszcze uwaga do Coombo.. zanim Twoj silnik zdazy odczuc efekt stosowania lepszego oleju, zdazyc rozbic auto z piec razy, a w najlepszym razie zarznac je tak, ze sprawny zostanie w nim tylko olej. Pozdrawiam uczestnikow forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Witam Koleżankę Kwestia oleju jest długa i burzliwa i na pewno trudna. Ja u siebie przy przebiegu blisko 200K km mam mobil 5w40 ale wszystko wynikało poza małym epizodem z półsyntetykiem że zawsze był syntetyk. W innym autku (ale takim serduszku jak Twoje) od początku był lany półsyntetyk a przy przebiegu ponad 100k km też został zmieniony na pełen syntetyk. 0w raczej sie nie nadaje do tych silników w naszych warunkach klimatycznych. Silniki k9k są wrażliwe na złej jakości olej z tego co słyszałem od mechanika zajmującego się francuzami i silnikami k9k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek30 Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Witam tak się składa że sam dopiero zmieniałem olej i ponownie zalałem en sam olej czyli Gulf 10wna60 jest podobno aż za dobry ale taki raz wlałem i teraz ponowna wymiana była na ten sam.więc zalej takim jaki był.A tak zapytam ile to stówek kosztowała Cię ta almera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 ... almere N16 (silnik 1.5dCi, rocznik 2005, przebieg 118tyś km)... teraz jest wlany Mobil 10W-40 ... który mobil mam wybrać: półsyntetyk Mobil Super 2000 Diesel 10W-40 czy może polecany syntetyk Mobil 1 Turbo Diesel 0W10. Czy można wlać syntetyk jeśli wcześniej był półsyntetyk? Czy lepiej dla silnika przy takim przebiegu (118tyś) zostać przy półsyntetyku? Tematy wymiany i doboru oleju choć potrzebne najczęściej powodują "wymioty" pokroju: "tego co jest lepsze i dlaczego mój rozmówca to deb...". Przy wyborze i dyskusji warto zwrócić uwagę na parę problemów: Co mówi instrukcja obsługi auta? Czy producent (projektanci silnika) założył stosowanie konkretnego "rodzaju" - mineralny / półsyntetyczny / syntetyczny - oleju? Czy tylko podali "parametry" które musi spełniać? W doborze oleju silnikowego do konkretnego auta nie są zgodne w 100% ze sobą nawet salony ASO danych marek, a co dopiero użytkownicy aut. Większość osób poleci olej na jakim samemu jeździ (co w gruncie rzeczy może dać pewien przegląd marek ale nie należy się tym sugerować w 100%). Jaka jest szansa na trafienie podróbki danego oleju (danej marki - jedne podrabia się chętniej inne mniej)? Jaka (jeśli) jest różnica między olejem "rozlewanym" w Polsce a takim np. z Niemiec? Przy doborze oleju powinno się uwzględniać stan silnika, jego "szczelność" aka. "tendencje do pocenia się" i przebieg. Podobne "problemy" można mnożyć i dyskutować na ich temat całe życie. Gdy sam zaczynałem przygodę z "wyborem" oleju i dokształcaniem się w tej materii natrafiałem w większości przypadków na: skrajne opinie; wydumanych specjalistów którzy jedynie potrafią krytykować opinię innych, rzadko doradzając sensownie i rzetelnie. Najczęściej można spotkać się z opiniami (choć nie trzeba się z nimi od razu zgadzać): 1) Wymieniasz olej = wymień filtr oleju. Koszt niewielki a przynajmniej jest pewność co jest w aucie i kiedy było założone. 2) Najczęściej stosuje się olej o zbliżonych parametrach do tego którym już był zalany silnik. 3) Najpopularniejszym olejem u nas zdaje się być półsyntetyczny 10W-40 ze względu na swoją nazwijmy to "uniwersalność". 4) Nie wiesz co było lane wcześniej, teoretycznie najtrafniej (nawiązanie do pkt. 3) lej półsyntetyczny i obserwuj stan oleju. 5) Zmiana z pół na syntetyczny jest w większości przypadków odradzana. Taka zmiana może ale nie musi spowodować problemy. Częściej stosuje się konfiguracje syntetyczny -> półsyntetyczny-> mineralny. Co do samego wyboru to polecałbym filtr KNECHT`a (ew. MANN, BOSCH, FILTRON) o nr OC 467 cena na Allegro.pl od ~25-35 zł (dobór w katalogu http://217.6.60.45/mahle/start.jsp ) do tego olej marki VALVOLINE – mają sporo dobrych opinii (chyba najwięcej jeśli chodzi o markę i serie MaxLife). Co prawda katalog ( http://valvoline.pl/valvoline70.html ) zachęca do nieco innych rozwiązań, to jeśli autko było na półsyntetycznym 10W-40 to polecałbym półsyntetyczny VALVOLINE MaxLife 10W-40 Diesel cena na Allegro.pl od ~100-120 zł za 5 litrów. *katalogi doboru olejów można traktować bardziej jako pomoce niż wyrocznie; Pozdrawiam i życzę morderczej dyskusji na temat wyższości X`a nad Y`kiem. THK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asia_x Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Dzięki za pomoc chłopaki Poczytałam jeszcze trochę różnych opinii na temat oleju i zostanę już przy tym półsyntetyku 10W-40. A co do filtra to tez rozważałam zakup KNECHTa (znalazłam w Intercars za 32zł), ale dziś dzwoniłam do ASO Nissan (mam prawie pod nosem przy domu)i oryginalny jest tylko 10zł droższy od KNECHTa, więc chyba się przejdę i kupię oryginalny (na to samo wyjdzie jakbym miała płacić za przesyłkę z allegro lub jechać 30km do najbliższego Intercarsu). Teraz czeka mnie lektura i wybór kolejnych filtrów do wymiany (paliwa, powietrza i pyłkowy wentylacji?). Spróbuję się sama z tym ogarnąć i poczytać najpierw co zostało napisane na ten temat. No i chyba czeka mnie jeszcze wymiana płynu w chłodnicy i płynu hamulcowego, bo to mam zalecone do wymiany przy tym przebiegu. Pozdr, asia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Wymiana filtrów oleju, powietrza, paliwa, kabinowy/przeciwpyłkowy (od klimatyzacji) to w zasadzie standard przy zakupie używanego auta. Co do płynu chłodniczego przed wymianą można zbadać jego temperaturę zamarzania przy pomocy "miarki" za 15-20 zł (ew. koszt płynu + płukanki też nie taki duży i razem około 80-100 zł). Żywotność płynu to około 5 lat ew. 250 000 km. Do sprawdzenia stanu płynu hamulcowego potrzebna jest już nieco droższa zabawka ~85 zł, z drugiej strony płyn jest relatywnie tani (potrzeba ok 1 litra) i rzadko wymieniany przez kierowców a jest higroskopijny. Żywotność płynu to około 1-2 lata ew. 20-40 000 km. Pozdrawiam. THK. P.S Będąc skrajnie upierdliwym po zakupie auta warto rozważyć wymianę: olej silnikowy, filtr oleju, filtr paliwa (jeśli się da), filtr powietrza, filtr kabinowy (jeśli występuje), olej w skrzyni biegów, płyn hamulcowy, płyn sprzęgła, płyn wspomagania, płyn chłodniczy, świece i klocki/tarcze (w miarę potrzeb). P.P.S "Oryginalne" filtry z ASO z tym bywa różnie, "czasami" są to te same filtry co "dobrych" marek tylko z napisem Nissan, a jak zamierzasz wymienić wszystkie filtry to może lepiej rozważyć zakup w jednej paczce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asia_x Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Dzięki thk Widzę, że masz bardzo dużą wiedzę na temat tego modelu i fajnie, że się nią dzielisz z innymi Bardzo mi się podoba Twój temat: "[N16] Nissan Almera II - miniFAQ - podstawy - przeczytaj zanim zapytasz...", który traktuję niemal jak biblię (jak mam jakieś pytania to zawsze zaczynam od poczytania tego tematu). Z tymi filtrami to masz rację, zamówię jakieś zamienniki na allegro, bo koszt w ASO mnie dziś powalił. Kupiłam tam jedynie oryg filtr oleju za 46zł, ale innych filtrów już chyba nie kupię - ceny kosmiczne... Jakby ktoś był zainteresowany to podaję (ceny w ASO Nissan Łomianki woj. mazowieckie): filtr powietrza - 68zł filtr pyłkowy wentylacji - 115zł filtr paliwa - 144zł płyn hamulcowy 1L - 74zł płyn chłodniczy 6,5L - 167zł + 200zł za wymianę obu płynów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_B Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Podpowiem też Koleżance że oprócz tego wszystkiego co napisano powyżej, warto zainteresować się rozrządem - szczególnie że wymiana "książkowo" co 120 tys. Jeżeli historia serwisowa nie jest pewna na 100% ( w zapewnienia sprzedającego że dopiero co zmieniony za bardzo bym nie wierzył) to lepiej nie ryzykować bo jak pasek strzeli... Jeżeli chodzi o olej - sam jeżdżę na Castrolu EDGE Turbo Diesel 5W-40 (auto kupione przy przebiegu 116 tys., obecnie 152 tys.). Teoretycznie jeżeli chodzi o parametry olej przewyższający wymagania silnika ale co tam będę żałował :-). Filtry - do tej pory 2 razy wkładane Filtrony, teraz dla próby Knechty. Wymiany robię co 15 tys a nie jak zaleca Nissan co 30 tys. Ceny w ASO - bez komentarza ....:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.