huragan1971 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 (edytowane) Dziś trochę posprawdzałem...wykręciłem świece zrobiłem trochę pomiarów i pisze jakie to są wnioski: Zdjąłem wtyczkę z czujnika tego dwu pinowego obok termosatu włączyłem zapłon i zmierzyłem napięcie i pokazało mi 4.97V to chyba dobrze a w tym czasie wiatrak chodził na pełnych obrotach to tez zapewne prawidłowo... Wykręcone świece podpiąłem pod listwę jakoś podłączyłem do masy włączyłem zapłon a tu nic świece nie grzeją w ogóle żadna to chyba nie przypadek,zmierzyłem napięcie podczas gdy przekręciłem kluczyk i w momencie gdy paliła się kontrolka od świec spojrzałem na miernik i tu moje zdziwienie,bo na listwie w tym czasie pokazało mi się napięcie między 5,9V a po chwili spadało do 5,5v to chyba zdecydowanie za mało i zapewne nie wystarczy do podgrzania świec czyż nie tak??? Oczywiście jak lampka zgasła(od świec) napięcie spadło do zera...Co może być przyczyną??? Może przekaźnik o którym kolega pisał a jesli tak to jak go sprawdzić i gdzie dokładnie się znajduje...Proszę o odpowiedź. Z góry Dziękuję p.s. Chyba znalazłem ten przekaźnik..zorientowałem się po tym,że jak przekręcam kluczyk włączając zapłon coś "pstryka"..znajduję się on po ten stronie co akumulator i podłączone są do niego wda kable na oddzielnych wtyczkach(takie grubsze) jeden czerwony a drugi czarny...jest jeszcze jedna wtyczka na dwa piny...czy to ten przekaźnik? Patrzyłem po drugiej stronie nadkola,ale takiej czarnej skrzyneczce jest kilka przekaźników... Edytowane 3 Czerwca 2014 przez huragan1971 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 (edytowane) zobacz jakie masz napięcie na akumulatorze i listwie od świec Świece to się sprawdza bezpośrednio na aku Przekaźnika się nie naprawia tylko wymienia Na listwie ma być napięcie aku Jak masz tam 6 V to przekaźnik uszkodzony On ma pyknąć raz jak skończy podgrzewanie a nie pstrykać Zapewne styki są wypalone i teraz łukiem prąd przechodzi przez niego Przekaźnik od świec to ten z grubymi kablami W skrzyneczce masz przekaźniki od wycieraczek klimy i coś tam jeszcze Możesz go rozebrać delikatnie i podczyścić, ale raczej szykuj się na wymianę Edytowane 3 Czerwca 2014 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huragan1971 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Dzięki kolego za radę...już wszystko posprawdzałem i jestem już przekonany,że to przekaźnik (tak myślę)...zmierzyłem napięcie na akumulatorze i jest około 12V (tak 11.7-11.8 to normalne pewnie..) a na listwie tak jak pisałem od 5.5V do 5.9V...dla pewności zmierzyłem tez napięcie w dwóch kablach wdupinowej kostce wchodzącej do przekaźnika i tam jest napięcie to samo co bezpośrednio mierzone wcześniej z akumulatora..czyli to dowód na to,że do przekaźnika napięcie dochodzi takie jak powinno...wchodzą też jeszcze do przekaźnika dwa grube kable czarny i czerwony do czego one są? A i jeszcze gdzieś na forum znalazłem jak się sprawdza świece żarowe...każdą po kolei podłączałem do prostownika 12V i normalnie sie podgrzewały a przy okazji okazało się,że jedna z nich jest..padnięta. Kolego a w jaki sposób rozebrać ten przekaźnik? Na środku jest jakaś śrubka odkręciłem ją ale przekaźnik się nie "rozpadł"...spróbuje podwadzić czymś..pewnie masz racje,że czeka mnie zakup nowego przekaźnika...już szukam. Jednak z racji tego,że mieszkam w UK będzie z tym mały problem..szukałem na ebay i nigdzie tego nie ma..może na jakimś "szrocie".. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 http://panoramafirm.pl/lubelskie,radzy%C5%84ski,wygnan%C3%B3w,148/auto_nissan_czesci_samochodowe_cezary_nieznajek-azwlro_pbc.html Oni ściągają wyłącznie angole tak że to gdzieś musi być to na wyspie Maili to nie masz co do nich pisać tylko tel czy sms Nie wiem do czego ta śrubka. Nigdy nie miałem z tym problemu tak że tam nie grzebałem Do przekaźnika chyba dochodzą 2 przewody ze stacyjki i 1czujnika temp silnika oraz 1aku a odchodzą 2 na lampkę i 1 listwę jeśli jest tam 7 pinów a tyle raczej powinno być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huragan1971 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Pewnie uda mi się kupić ten przekaźnik tu na miejscu w UK...pojeżdżę po szrotach mam tu w okolicy kilka...a do przekaźnika dochodzą 4 kable w tym jeden dwu pinowy i dwa oddzielne grubsze jeden czerwony a drugi czarny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Tak jak patrzyłem na schemat to faktycznie masz kabel z aku przez bezpiecznik (czarny z czerwonym) i wyjście na listwę(czerwony) oraz sterowanie cewką(cieńkie przewody czerwony i białoczerwony) poprzez ECU (komp) który pobiera info z czujnika temperatury silnika Engine coolant temperature sensor i czujnika położenia wału Crankshaft position sensor (TDC) Przekażnik ma 4 piny Opis sprawdzenia całego układu i przekażnika jest w manualu na kartach ec_cd20 od 118 do 124 Manual jest wyłącznie po angielsku ale to raczej dla Ciebie nie problem Jak nie masz serwisówki to pobierz z "gryzonia" u mnie, ale i tak uważam że przekaźnik masz uwalony jeśli dochodzi do niego 12 V a wychodzi 6 V Edytowane 4 Czerwca 2014 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huragan1971 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Dzięki za kolejne info...też tak myślę,że to przekaźnik i właśnie go szukam,bo logicznie myśląc to innego wyjścia nie ma..chyba,że jest jeszcze coś co powoduje,że w którymś miejscu ten prąd ginie. Reasumując wygląda to na przekaźnik czy tak czy tak...bo gdzie by ten prąd ginął? Którym przewodem konkretnie idzie on do listwy? Nie można jakoś podłączyć "na krótko",żeby sprawdzić czy prąd na listwie będzie taki sam co w kablach dochodzących do przekaźnika? Właśnie to jeszcze próbuje to ustalić i dojść jak to właściwie jest...dla pewności kupiłem już i nowe świece,bo tamte nie równo się i tak nagrzewały a i na pewne tez wysłużyły swoje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Tam w serwisówce masz schemacik Przekaźnik to normalny stycznik załącz/wyłącz cewka i zwora Zobacz z wierzchu czy nie jest przysmażony i czy nie śmierdzi spalenizną. Może przez świeczkę którąś poszedł duży prąd i przypaliło przekaźnik Zobacz czy topika na świeczkach nie masz watowanego Powinien tam być 80A Jest on w dużej skrzynce bezpiecznikowej w górnym rzędzie na prawym krańcu, Jest tylko taki jeden w całym traktorze tak że powinieneś szybko znaleźć bo gabaryty ma te średnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huragan1971 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Dzięki za podpowiedź..dziś poszukam tego bezpiecznika. Jeśli chodzi o przekaźnik to w żaden sposób nie mogę go rozebrać...nie wiem jak, wykręciłem śrubkę ze środka i próbowałem podwadzać,ale nie udało się za to udało się znaleźć używkę gdzieś na necie i zamówiłem go. Tak sobie myślę,że jeśli by było coś nie tak z bezpiecznikiem to na listwie w ogóle by nie było prądu a jak już pisałem wcześniej między 5,5V a 6V,więc gdzieś po drodze ten prąd "ginie" i to najprawdopodobniej właśnie w przekaźniku..zobaczymy jak zamontuję używkę i posprawdzam napięcia..Aha świece wymienię na nowe to wtedy będę miał pewność,że wszystkie tak samo się rozgrzewają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Jakie te świeczki i ile "angoli" dałeś za komplet ? Pytam bo czasem się okazywało na forum że te stare były lepsze od nówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huragan1971 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 W miarę dobre świece są po 18 funtów to jakieś 90zł jedna..gorsze można kupić nawet za 22 funty za 4 sztuki..a juz na prawde dobre chyba firmy DENCO to nawet 55f za 4 sztuki..średnio funtów jest po 5zł..ja kupiłem te srednie..zobaczymy jak dostanę ten przekaźnik i go podłączę co będzie się działo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Czyli ceny jak jak w Ojczyźnie, a świeczki to denso a nie denco, ale to literówka Ciekawe czy Iskry słowackie dotarły do was (to te 22 "angole" za komplet) Te po 18 za sztukę to zapewne NGK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huragan1971 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 Sorki przejęzyczyłem się oczywiście chodziło mi o świece firmy "denso"...udało mi się kupić tylko na "amazonie" przekaźnik i wyszedł mnie za używkę prawie 30f (150zł) to gość drogo,bo widziałem na allegro po 100zł..ale cóż. Jeśli chodzi jeszcze o te świece,które były zamontowane w nissanie to właśnie ISKRA... Panowie czy ma ktoś może z was do sprzedania przekaźnik świec żarowych do Nissana P11, 2.0 TD ..auto jest z 2002 roku..Proszę o info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.