Gość zoom2 Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 (edytowane) Mam w swoim Pathfinderze kapcie 255/65/R17. To oryginalne opony. Jaki maksymalny rozmiar opony mogę użyć bez modyfikacji zawieszenia , karoseri i oczywiście przy zachowaniu oryginalnych felg (17) To że szybkościomierz może mieć błędny odczyt to wiem. A jakie inne efekty uboczne (jeśli jakieś) mogą występować (wadliwa praca elektroniki trakcji, ABS itp....)? Edytowane 6 Listopada 2010 przez zoom2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Mam w swoim Pathfinderze kapcie 255/65/R17. To oryginalne opony. Jaki maksymalny rozmiar opony mogę użyć bez modyfikacji zawieszenia , karoseri i oczywiście przy zachowaniu oryginalnych felg (17) To że szybkościomierz może mieć błędny odczyt to wiem. A jakie inne efekty uboczne (jeśli jakieś) mogą występować (wadliwa praca elektroniki trakcji, ABS itp....)? w USA fabrycznie daja 265/65R17. mieszcza się 265/70R17. ja mam BFG AT w tym rozmiarze i oryginalne chlapacze, zmniejszające jeszcze nadkola. przy skrecie opony prawie dotykaja do krawędzi chlapaczy, ale jeszcze nie trą. jesli wymienisz wszystkie 4 gumy to ABS i ESP nie bedzie miał problemu. musisz sie liczyć z lekkim wzrostem zuzycia paliwa. teoretycznie powinieneś odczuć spadek mocy, ale z silnikiem V6 mozna na tych kołach jeszcze ładnie zapiszczeć przy ruszaniu. moim zdaniem, optycznie autko duzo zyskuje na wiekszych kołach, lepiej tez sie jezdzi w terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Nie podajecie, jakie macie roczniki patha. Dziwię się, że u was są 17" felgi, skoro ja jeżdzę na 16" i takie widnieją na tabliczkach "znamionowych" / path R51 ;2005r - 2006r / Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Nie podajecie, jakie macie roczniki patha. Dziwię się, że u was są 17" felgi, skoro ja jeżdzę na 16" i takie widnieją na tabliczkach "znamionowych" / path R51 ;2005r - 2006r / tu nie chodzi o rocznik. 16" i 17" występowały równolegle (przynajniej w USA) dopiero potem(od 2008r w USA i wersji V8) pojawily sie 18" o ile pamiętam alu 16" byly w opcjach do SE włącznie, 17" montowali do LE. (w polsce 17" dawali duzo cześciej, ktoś pisał nawet, ze 16" nie pasuje do europejskiej wersji z ESP) mam też komplet w teren na fabrycznych alu 16": 265/75R16 BFG MT KM2 i ten zestaw rowniez sie mieści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 17" pasują do każdego, 16" niekoniecznie, jak ktoś ma z przodu tarcze 320 mm, a co za tym idzie większe zaciski. Większe tarcze szły po 2006 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 nie zawsze jest to regułą ja powinienem mieć 320stki a mam 295 a mam najbogatszą wersję więc w pathu morze być podobnie w 16stkach masz większy wybór i są tańsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Ja mam rocznik 2005 i tarcze 320, felgi 17" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawarka1 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Moje pytanie dotyczy nie max. szerokości do path. ale min. szerokości na felgę 17" , pathfinder 2,5dci mam 265/65R17. Witam ponownie czytałem całe forum odnośnie opon do pathfindera , byłem na stronie navary tam miałem najwięcej podpowiedzi choć nie do końca i tak , wiem że każdy zakłada opony takie jak mu się podobają (według własnego i technicznego aspektu ) ale większość woli zakładać max."buciki" bo efekt wzrokowy nie ten sam jak fabryka dała , ja przechodzę na efekt ekonomiczny jak jeden z kolegów w dziale navara i chyba następnym kompletem będą 255/65/17 lub 255/70/17 możliwe że dam dystanse , liczy się u mnie komfort a tego nie powinienem stracić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 (edytowane) Witam jestem tu nowy ja mam założone opny 275-65-17 Edytowane 7 Maja 2012 przez czarny-kat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Jeżeli możesz wrzuć fotę swoich kapci - ciekawe co masz. Ja latam na 265/70 r17 i jest zajefajnie. Po mału biega mi po głowie jakich kapciuszków spróbować następną razą i narazie wysuwa się na prowadzenie General Garber AT2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 witam dodałem jedną fotkę tak na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Rozmiar ok - bezpiecznie się mieści ale jak dla mnie opona zbyt łagodna, szybko się zaklei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 bo to jest 70% asfalt 30% teren ale za to bardzo ciche są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 (edytowane) No to na pewno, jeżeli jeździsz głównie po czarnym to ok. Ja niestety (a raczej na szczęście) dużo jeżdżę poza asfaltem więc wpakowałem największe laczki jakie można bez rzeźby i aktualnie w warsztacie montuje się nowa zawiecha Lovells +2". A wszystko to nie dla lepszego wyglądu (chociaż faktycznie wygląda zajefajnie - zależy też co kto lubi), ale po to żeby móc wyjechać o własnych siłach z miejsca w które konieczne było wjechać . A że jest przy tym niesamowity fun no to super. Edytowane 17 Maja 2012 przez Leon 73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 a jaki koszt tego LEVELASA +2 masz jakiś foty tego jak to wygląda na goło albo stronę gdzie można zobaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 W moim przypadku 2700. Jedna tylko niespodzianka - przednie amory są IRON MAN, na Lovellsy musiałbym czekać do końca czerwca a ja już nie mam czasu. Myślę, że będą robiły dobrze: Pstrykałem na szybkiego bo musiałem pędzić ale cos tam widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 zajawa super tylko ja myślałem że się podnoś budę do góry na krążkach takich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Na krążkach robi się tzw bodylift. Ja nie widzę sensu u siebie taki zabieg robić. Zrobiłem zdjęcia z miarką przed robótką i jak zjedzie z warsztatu też zrobię i wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 21 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 ok czekam na fotki morze sam się skuszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Hejka wrzuciłem fotki do wątku obok - chyba jest bardziej trafiony dla wydumek nt zawiechy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 (edytowane) Panowie odgrzeję kotleta... nie chcę zakładać nowego tematu o oponach i zasmiecać forum jestem przed wyborem opon do mojego pata i nie wiem ktore ATki wybrać: a.- Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 265/70 R17 121/118 R b.- Cooper Discoverer S/T MAXX M+S 265/70 R17 cooper mają o 2mm głębszy bieznik bo aż 14,5mm i mniejsze opory toczenia (nie wiem jak to mozliwe-wg naklejki ) ale wzrokowo bardziej agresywny bieżnik. Minus ten iż bedą do max. 160km/h ale to ograniczenie akurat mnie nie zraża. Nie jezdzę aż tak szybko.... co polecacie niezdecydowanemu? 18.03. Panowie skoro nikt nie ma doswiadczenia z w/w oponkami to może ja cos dozucę. Wybrałem coopery discoverer'y, dziś odebrałem i załozyłem na autku... Wizualna zmiana na wielki plus! nawet żona stwierdziła, zaskoczona iz zarąbiście teraz path wygląda. Opony są wielkie i cięzkie ok 30kg jedna sztuka! Klocki grube, bieznik o głębokosci 15mm. Zaskoczeniem dla mnie jest ich głosność, jak na taki "traktor" są ciche, powiedzmy przy jezdzie typowo miejskiej nieznacznie głosniejsze od moich zjechanych zimówek. Spalanie -jeszcze nie wiem. Minusy? niestety są, były problemy z wyważeniem,dosyć dużo odważników mam naklejone na felgi... Ale udało się wyważyć i żadnych drgań/bić/wibracji nie czuć. Niestety 30kg gumy i 265/70 rozmiar dla felgi o szerokosci 7 cali to troszkę za dużo,wg. oponiaża 8cali to minimum... Po pomiarach na równym, wyszło iz path urosnął na wysokość o 2cm, niby mało ale te 20mm większego prześwitu może uratować osłony czy reduktor w terenie. Niby nic, ale dobre i to na początek. Jak tylko bardziej przetestuję oponki zdam relację. pzdr. Edytowane 18 Marca 2014 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Witam a które założyłeś oponki ???? teraz dopiero doczytałem jakie oponki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 (edytowane) Panowie oponki prezentują się tak: (sorrki za djęcia, robione komórką a i fotoszpec ze mnie żaden..) W realu robią znacznie lepsze wrażenie,(lepiej wypełniają wielgalachne nadkola) wracajac do odczuć, path wyraznie ciut słabiej przyśpiesza (większe koła..) predkościomierz znacznie lub wogóle nie ma przekłamania.To znaczy zawyzonych wskazań, 100 to 100 a nie 93km/h realnie. Podniesienie o 2cm środka cięzkości na ori zawieszeniu skutkuje odczuciem wiekszego przechyłu jak na titaniku... ;-) Mam wrazenie jakbym siedział z 10cm wyzej, no dobra 5cm... Dziury w jezdni, wyrwy,kamyki na szutrowce stały się jeszcze mniej odczuwalne.Podjazd pod krawężnik tak samo. Ogolne odczucia 100% pozytywne. Oponki dobrze trzymią na suchym, w terenie nie sprawdzałem ale z takimi klockami nie ma porównania z fabrycznym ogumieniem czy zimówkami w ori rozmiarze.Powiem tak, ma się takie złudne wrażenie iz można wjechać na mount everest czyli wszędzie i po wszystkim. Odległość od ziemi do górnej krawędzi nadkola w przodzie 89cm, w tyle 91cm, czyli jak pisałem 2cm wyzej auto stoi. I co najważniejsze jestem cholernie miło zaskoczony głośnoscią tych opon. Co do zwiększenia spalania- za mało przejechałem jeszcze km, jak narazie średnia na kompie po przejechaniu 70km po mieście nie wzrosła. na obecną chwilę mogę te opony polecić. pozdrawiam. Edytowane 21 Marca 2014 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Zakładając większe opony licznik przekłamuje w 2 stronę czyli powinien zaniżać prędkość bo na jeden obrót koło pokonuje większą odległość niż na orginalnych kołach. przekłamanie na minus występuje jak opony są mniejsze niż te które są montowane fabrycznie. nie wspominając o tym że licznik i tak i tak przy różnej prędkości ma błąd (inny przy 50kmh i inny przy 100kmh) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 No właśnie KrisT to ma na myśli. Na fabrycznych oponach prędkościomierz zawyża wskazanie o 5-10%. Zakładając większe opony w pewnym stopniu kompensujemy to przekłamanie, czyli wskazanie prędkościomierza jest bliższe rzeczywistej prędkości auta. Też mam opony w rozmiarze 265/70/R17, ale nigdy nie sprawdzałem jak bardzo licznik oszukuje ani przed, ani po zmianie opon z fabrycznych na AT. Wzrost wskazania spalania przy większych oponach jest w głównej mierze spowodowany większym obwodem opony, czyli jest pozorny. Choć oczywiście większa opona to większe opory toczenia, większa masa (w moim przypadku znacznie większa względem opony fabrycznej) i większa bezwładność, co na pewno podnosi zużycie paliwa zwłaszcza przy ruszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.