sq9mcs Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Obecnie mam założone 265/65/R17 i licznik kłamie o jakieś 7km/h względem GPS przy prędkości 90km/h. Na dniach założę 255/60/R18 i zobaczymy co będzie wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 (edytowane) Założysz opony trochę mniejsze od fabrycznych (różnica średnic 1,7%, czyli 1,31 cm), więc przekłamanie licznika powinno się nieznacznie zwiększyć. Sprawdziłem u siebie. Na oponach 265/70/R17 przy 60 km/h predkosciomierz dodaje niecały 1 km/h, przy 90 km/h jakieś 1,5 km/h, oczywiście względem GPS. Edytowane 26 Marca 2014 przez bravo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Ja w tym roku również zdecydowałem się na oponki w rozmiarze 265/70R17. Wybór padł na opony Cooper Discoverer A/T 3. Opony z bardzo ciekawym bieżnikiem w rozsądnej cenie. Są ciche i bardzo dobrze tłumią nierówności. Na aucie wygląda to tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf4c378425bc658f.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66071da64878c023.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78c97eda34bfa1a2.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5678cdb2a2205ad9.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) panowie, sprawdzałem wskazania licznika po założeniu większych kół. Licznik zawyza wskazania o 2km/h w stosunku do GPS,u . czyli mozna przyjąć iz po zamianie ogómienia na większe 265/70R17 zawyżanie licznika zostaje skasowane, licznik km tez będzie dokładniej pokazywać przejechane setki metrów, a i średnie spalanie Ecu przestaje zanizać. Pomijam fakt iż na moich cooperach path pali ok litra więcej. Oponki ładnie się spisują w terenie, w niedzielę testowałem na pustyni.... siedleckiej ! Powiem tak, nie wiedziałem iz przy takich oponach piasek robi tak duży opór! 400Nm to zdecydowanie za mało, silnik trzeba utrzymywać na stosunkowo wyzszych obr. przy nizszych potrafi go z łatwoscią zadławic. ;-) Panowie, zapytanie większość z nas kupiła 4 większe opony i tu widzę problem bowiem zapasowka zostaje standartowa. I tu pytanie- jesli zostanę/my zmuszeni do założenia zapasu (mniejszego koła) jak to zniesie napęd? a w szczegolności układ różnicowy? nie rozwali czegoś po dłuzszej jezdzie? Wg opisu z ksiązki nie powinno się zakładac koł o róznej średnicy bo a. wyłaczy esp,abs itp. b. zniszczy/uszkodzi się dyfer Jak to jest w praktyce? Wiem najlepiej kupic 5 opon, jedną nadwymiarową załozyc na zapas.... ;-) i nastepne pytanko zapas 265/70 zmieści się pod autem, nie ma jakichś problemów? dzięki za odpowiedzi. ;-) Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawarka1 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Witam ja mam na swoim autku Bridgestone Blizzak 255/70/17 zestaw zima z dystansami 3cm . , zestaw lato Nokian 265/70/17 . Patrząc z perspektywy komfortu jazdy chyba jednak Bridgestone , więcej poruszam się po asfalcie jak w terenie . Jak wczesniej pisano węższe opony mniejszy opory toczenia i zużycie paliwa również . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 panowie, sprawdzałem wskazania licznika po założeniu większych kół. Licznik zawyza wskazania o 2km/h w stosunku do GPS,u . czyli mozna przyjąć iz po zamianie ogómienia na większe 265/70R17 zawyżanie licznika zostaje skasowane, licznik km tez będzie dokładniej pokazywać przejechane setki metrów, a i średnie spalanie Ecu przestaje zanizać. Pomijam fakt iż na moich cooperach path pali ok litra więcej. Oponki ładnie się spisują w terenie, w niedzielę testowałem na pustyni.... siedleckiej ! Powiem tak, nie wiedziałem iz przy takich oponach piasek robi tak duży opór! 400Nm to zdecydowanie za mało, silnik trzeba utrzymywać na stosunkowo wyzszych obr. przy nizszych potrafi go z łatwoscią zadławic. ;-) Panowie, zapytanie większość z nas kupiła 4 większe opony i tu widzę problem bowiem zapasowka zostaje standartowa. I tu pytanie- jesli zostanę/my zmuszeni do założenia zapasu (mniejszego koła) jak to zniesie napęd? a w szczegolności układ różnicowy? nie rozwali czegoś po dłuzszej jezdzie? Wg opisu z ksiązki nie powinno się zakładac koł o róznej średnicy bo a. wyłaczy esp,abs itp. b. zniszczy/uszkodzi się dyfer Jak to jest w praktyce? Wiem najlepiej kupic 5 opon, jedną nadwymiarową załozyc na zapas.... ;-) i nastepne pytanko zapas 265/70 zmieści się pod autem, nie ma jakichś problemów? dzięki za odpowiedzi. ;-) Witam, jeśli chodzi o sprawy abs i esp to fakt komputer może wariować ale raczej dla napędu nie powinno to mieć większego znaczenia bo w naszych Pathfinderach mamy możliwość rozpięcia napędu. Z tego też powodu wydaje mi się że jeśli na tył założysz opony o tym samym rozmiarze a z przodu jedna będzie mniejsza to nie powinno to wpłynąć w żaden sposób na skrzynię rozdzielczą jak by to miało miejsce np. w stałym napędzie quattro. Z drugiej też strony nie wiem jak zachowa się przedni dyfer. Ale to są tylko moje założenia poczekajmy jeszcze co napiszą inni. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Prędzej czy później zabijesz skrzynię rozdzielczą a dodatkowo komputer będzie odbierał informacje o szybszym obrocie na której półosi który może zinterpretować jako poślizg a wtedy ESP i cała reszta zaczną wariować. Może się też okazać że Path wykryje to jako uszkodzenie i rozłączy skrzynię, wtedy zobaczysz żółte 4WD na desce. Kiedyś jeździłem Mitsubishi Pajero Pinin. Konstrukcja napędu bardzo podobna, uruchamiana mechanicznie ale z tyłu sztywny most. Poprzednia właścicielka miała na tylnej osi założone opony o wyższym profilu. Niestety zanim założyłem jednakowe opony, skrzynia rozdzielcza rozleciała się. Łańcuch między osiami po prostu pękł a dodatkowo blokada między osiowa która spinała obydwie osie na sztywno po prostu spaliła się. Na ratunek było za późno i Pinin dostał nową skrzynię. Zasada jest prosta, masz napęd 4x4, masz mieć takie same opony na wszystkich półosiach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Sq9mcs ma całkowitą rację mam navarę D22 wystrzeliła mi jedna opona założyłem na szybko inną mniejszą i teraz z przedniego mostu słychać nieciekawy dźwięk nawet gdy napęd rozpięty i sprzęgiełka ustawione na free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Panowie i to mnie troszkę dziwi, napęd rozpięty wiec teoretycznie na przedniej osi moznaby "prędkością awaryjną" dojechać do wulkanizatora czy do domu. Dziwi mnie iz zmieliło praktycznie przedni dyfer, moze zbyt szybko jechałeś? Jak wiemy w osobówkach niejednokrotnie są dojazdówki o mniejszej średnicy i jakoś po takiej jezdzie dyferencjał jest cały. Ale fakt na feldze jak byk pisze V max 80km/h. Chyba nie pozostaje nic innego jak zamówić 5tą oponę i wsadzić jako zapas. (zresztą powinno to być normą...) pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 W R51 i D40 obydwa wały kręcą się cały czas. To że napęd nie jest sprzężony nie oznacza że mechanizm nie pracuje. Po drugie nie porównuj pseudo 4x4 co nazywają AWD w osobówce, to układów napędowych w terenówkach. Po pierwsze inna konstrukcja, po drugie w tego typu rozwiązaniach ESP ma pierwszeństwo nad rozkładem napędu. Na dodatek w 99% są to przednio-napędówki z dołączanym tyłem (wyjątek Subaru). Zresztą w każdej instrukcji samochodu z napędem AWD znajdziesz info że nie wolno stosować ogumienia o różnym rozmiarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Jaki rozmiar założyć po lifcie +2" na seryjną felge 17. Żeby całość nie wyglądała jak wrotka na za małych kółkach? Czy trzeba dawać dystansy przy 265/70 przy szerokości felgi 7cali ? A przy okazji pozbywać sie chlapacza z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 powyżej było juz napisane: max do patha bez przerobek 265/70 R17 przy lifcie +2" jest to idealny rozmiar, oczywiscie piszę o oponach typu AT z "grubym" bieżnikiem. Nie trzeba dawać dystansów, przy 25-27 milimetrowych (dystansach) opona bedzie wystawac poza obrys krawędzi błotnika. Chlapacze - zrób jak będzie wizualnie lepiej, niestety pozbycie sie ich powoduje większe zabrudzenie auta. (ja nie mam i jakoś jezdzę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 (edytowane) Odgrzewanie kotleta. Zastanawiam się czy rozmiar 245/75/17 też podpasuje? Nieco węższa więc mniejsze opory toczenia a jednocześnie wyższa.... czy nie bedzie go bujać? jeszcze kwestia nośności: 110 wystarcza? czy raczej szukać wzmacnianych, 114 albo 116? PP Edytowane 31 Marca 2017 przez pyton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Lee Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 w USA fabrycznie daja 265/65R17. mieszcza się 265/70R17. ja mam BFG AT w tym rozmiarze i oryginalne chlapacze, zmniejszające jeszcze nadkola. przy skrecie opony prawie dotykaja do krawędzi chlapaczy, ale jeszcze nie trą. jesli wymienisz wszystkie 4 gumy to ABS i ESP nie bedzie miał problemu. musisz sie liczyć z lekkim wzrostem zuzycia paliwa. teoretycznie powinieneś odczuć spadek mocy, ale z silnikiem V6 mozna na tych kołach jeszcze ładnie zapiszczeć przy ruszaniu. moim zdaniem, optycznie autko duzo zyskuje na wiekszych kołach, lepiej tez sie jezdzi w terenie.Cześć Cześć, u mnie czas na zmianę opon, do tej pory mam fabryczny rozmiar 255/65/17 czy przy zmianie na 265/70/17 na pewno nie trzeba nic przerabiać ? Czy te małe plastikowe osłonki na dole przedniego zderzaka mogą zostać czy trzeba je zdjąć ? Chciałbym uniknąć jakichkolwiek przeróbek przy zastosowaniu największego możliwego rozmiaru opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 (edytowane) przeczytaj 2gi post wyżej Twojego, nr 37, szczególnie drugie zdanie ! możesz wsadzić drogowe bądz AllTerrain z agresywnym bieżnikiem ogumienie. Edytowane 6 Września 2017 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Lee Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 przeczytaj 2gi post wyżej Twojego, nr 37, szczególnie drugie zdanie ! możesz wsadzić drogowe bądz AllTerrain z agresywnym bieżnikiem ogumienie. Ok, dzięki za potwierdzenie. Pytanie czy ktoś z szanownych kolegów, kupił również większy rozmiar na zapas i czy kolo zapasowe z oponą 265 70 17 mieści się we wnęce na zapas pod podwoziem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Bez problemu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tuarek Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Zależy jaki masz zamontowany hak (jeśli masz). U mnie koło wchodzi ale na milimetry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_Ka Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 mieści sie spokojnie, sam mam taki zapas i hak też mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etylowyczeslaw Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 Odgrzeję temat - a czy ktoś zakładał większe opony na fabryczne felgi 18- calowe? Ja mam fabrycznie 255/60r18 na feldze o szerokości 7cali. Wygooglałem że w USA fabrycznie dają 265/60r18 ale na feldze 7,5cala. Chciałbym założyć ATki trochę większe niż aktualny rozmiar, ale ze względu na wąską felgę jest zonk: 255/65r18 - nie ma takich ATków 255/70r18 - różnica ponad 6 procent - średnica koła większa o 51mm 265/60r18, 265/65r18 - wszystkie opony w tym rozmiarze są przewidziane na felgę conajmniej 7,5cala więc odpadają. 265/70r18 - na felgę 7 cali ale jeszcze większe. Z powyższego wychodzi że najmniejsze co da się włożyć to 255/70r18. Przy czym porównując do rozmiaru z poprzednich postów 265/70R18- średnica koła 255/70r18 jest większa o 11mm od 265/70R17. Na forach zagranicznych piszą że pasują bez modyfikacji nawet 265/70/R18 - ewentualnie do zdjęcia chlapacze.Czy przy tak dużych kołach odczuwalne jest zmniejszenie przyspieszenia, czy fabryczne części zawieszenia nie zużyją się zbyt szybko? Czy ktoś zakładał opony 255/70r18 i mógłby podzielić się wrażeniami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 (edytowane) Nie wiem co mają większa koła do zużycia zawieszenia. Fakt patek na 21 calowej feldze z oponą o profilu 40 na pewno będzie bardziej cierpiał niż na 18 calowej feldze i 65mm profilu. Pytanie co chcesz osiągnąć zakładając tak duże koła? Referencyjny rozmiar opon dla Patka to 255/65R17. Edytowane 2 Października 2018 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etylowyczeslaw Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 (edytowane) Skoro już zmieniam opony to pomyślałem że mogę zyskać 1 lub 2 cm prześwitu. Nie wiem co masz na myśli pisząc "referencyjny" bo w moim przypadku "referencyjny" czyli wg tabliczki w środku pojazdu to 255/60R18. Ale wg rozmiarów które opisałem w poprzednim poście albo zostaje bez zmian 255/60R18 albo aż 255/70R18 i zwiększenie prześwitu o 2,5cm - nie ma nic pomiędzy bo albo felga za wąska albo brak opon w danym rozmiarze. Przy czym nie chcę zmieniać felg, bo gdyby tak było kupiłbym 17''. Edytowane 2 Października 2018 przez etylowyczeslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etylowyczeslaw Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 255/70R18 zmieściły się. Jest bardzo na styk przy skręconych kołach w najwęższym miejscu zostaje 0,5cm od nadkola. Po założeniu byłem przekonany że będę musiał poszerzyć nadkole opalarką, ale jeżdżę już jakiś czas bez poszerzania i żadnego obcierania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robek46 Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 Opony BF Goodrich A/T 265/70/17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beast Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 W dniu 21.03.2014 o 23:38, KrisT napisał: na obecną chwilę mogę te opony polecić. pozdrawiam. Kolego i jak Ci się jeździło na tych oponach? Głównie chodzi mi o hałas przy przelotach asfaltowych z prędkością 100-130km/h. W tej chwili zastanawiam się nad: Cooper Discoverer S/T Maxx General Grabber AT2 Hankook Dynapro MT RT03 Może ktoś z Was miał do czynienia z nimi i może coś napisać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.