Gość enkipenki Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Witam! Od niedawna jestem posiadaczem Nissana SR20E (2.0 benzyna rok 2000) - już jak go kupiłem zauważyłem, że na wolnym biegu falują obroty pomiędzy 900 a 500 , założyłem instalację BRC sequent 24 i problem się wzmógł - obroty czy to na LPG czy na benzynie falują w jeszcze większym zakresie tzn spadają poniżej 500 - czasem tak nisko, że silnik gaśnie. Dziś byłem u znajomego, podpięliśmy kompa - błędów nie pokazał ,- ponieważ objawy wskazywały na przepływomierz wykręcilismy go i potraktowaliśmy sprayem do czyszczenia gaźnika,- dwa, trzy strzały na styki . Po krótkiej jeździe zapalił się check engine (zresztą po wyjechaniu z zakładu gazowego też - ale od razu był skasowany więc tamtego kodu niestety nie znam) . Wróciłem, komp pokazał tym razem kod P012C czyli "Turbocharger/Supercharger Inlet Pressure Sensor Circuit Low" - jechałem na LPG . Nie wiem czy ten sam błąd wyskoczy tez na benzynie - pojeżdżę z 200km i zobaczę. Na chwilę obecną domyslam się, że przepływomierz jest do wymiany o czym świadczy to falowanie - ale czy nie jest to tez problem z przepustnicą? Sonda lambda pokazywała prawidłowe wartości. Macie jakies pomysły? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Przepustnicę masz mechaniczną. Jedyne z elektroniki co tam jest to TPS (czujnik położenia przepustnicy) i silniczek krokowy. Jeśli obroty na biegu jałowym szaleją to prawdopodobnie przepływomierz. (Błąd więc znalazłeś sam) Oczywiście wraz z założeniem nowego przepływomierza należałoby przepustnicę przeczyścić (kanały dolotowe, wykręcić i oczyścić silniczek krokowy). Radzę również doprowadzić do ładu zachowanie na benzynie, dopiero później układać LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 u mnie falowanie obrotów i "czek" też wyskakiwał (wtedy nie miałem jeszcze instalacji gazowej). "czek" zniknął po wymianie przepływomierza a folowanie (wystąpiło kilka miesięcy po wymianie przepływomierza) po przeczyszczeniu przepustnicy. teraz mam spokój i na gazie i na benzynie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość enkipenki Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam! Jeden dzień nadziei był - obroty były stabilne, niestety - następny to samo falowanie na maxa aż do zgaśnięcia silnika... zamówiłem już przepływkę od almery z wkładem pasującym do mojej primy czyli: http://allegro.pl/nissan-primera-almera-bosch-0-280-218-005-i1294233423.html , do tego wlecę do elektryka na czyszczenie przepustnicy - wszystko już jutro, zobaczymy co i jak... mam nadzieję , że objawy i błąd jaki wywalało na gazie znikną bezpowrotnie ... pozdro i dzięki za sugestie Szukam w Poznaniu bądź okolicach kogoś, kto rzetelnie i fachowo ! podejmie się za rozsądne pieniądze wyczyszczenia przepustnicy i silnika krokowego - mam zakupiony przepływomierz z aukcji: http://allegro.pl/ni...1294233423.html - z którego zamierzam wykręcić wkład i włożyć go do mojej przepływki (ten z aukcji jako całość pasuje do almery bądź primery 1.8) Zanim jednak to zrobię chciałbym , żeby przepustnica i silniczek krokowy były wyczyszczone. Jeśli znacie kogoś takiego proszę o kontakt na priv . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.