Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z napędem


Gość Padrino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem nissana patrola GR 95r. Szukalem odpowiedniego tematu, niestety nie znalazlem (moze go przeoczylem). Mam problem z napedem a dokladnie, gdy wlanczam 4H lub 4L to przednie kola nawet nie drgna, nawet na blocie :( jesli zalacze blokady na Lock'a to wszystko jest ok. Nie znam sie zbytnio na terenowkach, to moja 1wsza taka maszyna :) Jesli spotkaliscie sie z takim przypadkiem to prosze o oswiecenie :) pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem nissana patrola GR 95r. Szukalem odpowiedniego tematu, niestety nie znalazlem (moze go przeoczylem). Mam problem z napedem a dokladnie, gdy wlanczam 4H lub 4L to przednie kola nawet nie drgna, nawet na blocie :( jesli zalacze blokady na Lock'a to wszystko jest ok. Nie znam sie zbytnio na terenowkach, to moja 1wsza taka maszyna :) Jesli spotkaliscie sie z takim przypadkiem to prosze o oswiecenie :) pozdrawiam :)

 

Czy pisząc "jesli zalacze blokady na Lock'a to wszystko jest ok. " masz na myśli sprzegiełka przednich piast ? :D Generalnie masz wybór: Lock - Auto lub Lock - Free. W twoim przypadku jest raczej Lock - Free i wszystko jest O.K - tak ma być i jest właściwie. :) Przy spiętych sprzęgach można wachlować dzwignią w kabinie zapinając przód. Jeżeli ustawisz sprzegiełka na Free wachlowanie nic nie daje, znaczy się przemieszasz jedynie olej w przednim moście, koła nie dostaną napędu. :D Inaczej jest w kwesti wyboru Lock-Auto. Zawsze zapniesz przód z kabiny, nieważne w jakim położeniu są sprzęgiełka. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, sprzegielka przednich piast, jest Lock i Free. Czyli moge jezdzic na 'Lock' na 2H i wtedy naped nie bedzie przeniesiony na przednia os i sprzegielka nie ucierpia ? :) Zbliza sie zima i sniegi, wiec wole sie upewnic czy z moim GR'kiem jest wszystko ok :) dzieki za pomoc :) jak juz wspominalem terenowki wczesniej nie mialem, mialem mozliwosc jazdy toyota Rav4 ale to przy Patrolku to jak resorak :] zreszta SUV to nie terenowka a 'czołg' jest idealny na wypad i relax w plenerze :D pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, sprzegielka przednich piast, jest Lock i Free. Czyli moge jezdzic na 'Lock' na 2H i wtedy naped nie bedzie przeniesiony na przednia os i sprzegielka nie ucierpia ? :) Zbliza sie zima i sniegi, wiec wole sie upewnic czy z moim GR'kiem jest wszystko ok :) dzieki za pomoc :) jak juz wspominalem terenowki wczesniej nie mialem, mialem mozliwosc jazdy toyota Rav4 ale to przy Patrolku to jak resorak :] zreszta SUV to nie terenowka a 'czołg' jest idealny na wypad i relax w plenerze :D pozdrawiam

Pytanie jak dużo będziesz jeżdził po "czarnym"? Generalnie jazda na Lock i 2H nie zrobi żadnej szkody. No oczywiście jeżeli będziesz miał do prezejechania 300 km, to proponuję jednak rozpiąć - Free, bo ubijesz na "pianę" olej w moście. ;) Generalnie jak mało jazdy po czarnym zapnij na Lock i zapomnij. Jak wiecej po czarnym, to Free, a przed wjazdem w teren przekrecasz na Lock :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Dziku_1508

Pytanie jak dużo będziesz jeżdził po "czarnym"? Generalnie jazda na Lock i 2H nie zrobi żadnej szkody. No oczywiście jeżeli będziesz miał do prezejechania 300 km, to proponuję jednak rozpiąć - Free, bo ubijesz na "pianę" olej w moście. ;) Generalnie jak mało jazdy po czarnym zapnij na Lock i zapomnij. Jak wiecej po czarnym, to Free, a przed wjazdem w teren przekrecasz na Lock :D

Witam.

 

W związku z zimą jaka nas zaatakowała doprowadziła do ciągłego używania wszystkich napędów. Mam kilka pytań, mianowicie czy to normalne że jak mam włączone 4H i przy ruszaniu skręcam do oporu w lewą lub prawą mańkę to czuć, że autko ma stawiany opór. Czy to normalne? Albo jak załączone jest 4H to powinien chodzić cichutko? Powiem, że na 2H słychać tylko i wyłącznie pracę silnika jak jadę, a przy 4H czasem usłyszę dźwięk przypominający buczenie, ale to trwa kilka sekund, potem cisza, i po jakimś czasie znów zaczyna buczeć.

 

POZDRAWIAM

 

P.S -> Patrol sprawuje się super jako pług ;D

 

Pytanie jak dużo będziesz jeżdził po "czarnym"? Generalnie jazda na Lock i 2H nie zrobi żadnej szkody. No oczywiście jeżeli będziesz miał do prezejechania 300 km, to proponuję jednak rozpiąć - Free, bo ubijesz na "pianę" olej w moście. ;) Generalnie jak mało jazdy po czarnym zapnij na Lock i zapomnij. Jak wiecej po czarnym, to Free, a przed wjazdem w teren przekrecasz na Lock :D

Można zablokować przedni most jak tylny? (difflock)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

W związku z zimą jaka nas zaatakowała doprowadziła do ciągłego używania wszystkich napędów. Mam kilka pytań, mianowicie czy to normalne że jak mam włączone 4H i przy ruszaniu skręcam do oporu w lewą lub prawą mańkę to czuć, że autko ma stawiany opór. Czy to normalne? Albo jak załączone jest 4H to powinien chodzić cichutko? Powiem, że na 2H słychać tylko i wyłącznie pracę silnika jak jadę, a przy 4H czasem usłyszę dźwięk przypominający buczenie, ale to trwa kilka sekund, potem cisza, i po jakimś czasie znów zaczyna buczeć.

 

POZDRAWIAM

 

P.S -> Patrol sprawuje się super jako pług ;D

 

 

Można zablokować przedni most jak tylny? (difflock)

 

 

Zablokujesz przedni most jak dokupisz pakiet ARB wraz z kompresorem. W fabrycznym nie ma blokady przodu :D

Tak na 4H przy pełnym skręcie ma prawo stawiać opór. ;)

Zawsze przy spiętych napędach będzie deczko głośniej ;)

Buczenie nie jest zdrowym objawem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...