Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Grzeje się jak diabeł !


Gość jackC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pewnego pięknego dnia auto mi się zagrzało podjechałem do warsztatu okazało się, że nie ma płynu w chłodnicy dolano wody do chłodnicy. Po dwóch dniach sporo wody ubyło i dalej się grzeje. W kolejnym warsztacie nie znaleziono żadnego wycieku czy nieszczelności... Podejrzenia padły na parownik (LPG), że to on bierze wodę. PArownik sprawdzony i to nie jego wina... Teraz padła propozycja wymiany termostatu, bo nikt nie jest w stanie stwierdzić usterki ? Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją ? Czy są jakieś objawy awarii termostatu ? Co to jeszcze może być ? 1.6 16v 92.r. gaźnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pewnego pięknego dnia auto mi się zagrzało podjechałem do warsztatu okazało się, że nie ma płynu w chłodnicy dolano wody do chłodnicy. Po dwóch dniach sporo wody ubyło i dalej się grzeje. W kolejnym warsztacie nie znaleziono żadnego wycieku czy nieszczelności... Podejrzenia padły na parownik (LPG), że to on bierze wodę. PArownik sprawdzony i to nie jego wina... Teraz padła propozycja wymiany termostatu, bo nikt nie jest w stanie stwierdzić usterki ? Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją ? Czy są jakieś objawy awarii termostatu ? Co to jeszcze może być ? 1.6 16v 92.r. gaźnik

 

Obawiam się, że głowica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam uszczelkę pod głowicą lub samą głowice. oglądnij węże jakie są czy są twarde, czy jak odkręcisz korek od chłodnicy ale na zimnym silniku (by ci nie strzeliło wodą w twarz)idą bąbelki, zerknij na miarkę oleju czy czasem nie miesza się z wodą ale obstawiam uszczelkę i wydmuchany kanał wodny.,..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty za warsztaty odwiedzałeś, że nie zasugerowali nawet UPG. Omijaj je z daleka.

 

UPG= uszczelka pod głowicą (i oby tylko ona, bo jak za długo jeździłeś bez wody i mocniej przegrzałeś silnik to mogła i sama głowica pęknąć.

 

jak dolejesz świeżej wody do normalnego stanu to pojawiają się w niej bombelki powietrza przy przegazówce? w układzie chłodzenia panuje duże ciśnienie? Auto kopci na ciało?

 

ps

sprawdź sobie olej, czy już ci sie kawa z mlekiem nie zrobiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka była wykluczona, gdyż nie pojawił się, żaden z objawów... bąbelki nie idą, nie kopci...

Olej w porządku miesiąc wcześniej zmieniony. Auto nie kopci w ogóle ... Przy przygazówce kapały kropelki wody z wydechu stąd podejrzenie padło na reduktor, ale to też nie on...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pompa wody ,u mnie zaczynała przeciekać jak silnik osiągał normalną temperaturę .Na zimnym nic nie było widać.Kropelki to prawdopodobnie po Lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądnij jeszcze chłodnice z obu stron ja mam jeszcze klimę i nic nie było widać że zeżarta była i zaczynała cieknąć ,,

zobacz na węze od nagrzewnicy czy na łączeniu z reduktorem nic nie puszcza bo mi też znikało i okazało się że jak kapie na silnik i scieka po nim to szybko paruje i nic nie widać ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posluchaj. Jesli nie mozesz zlokalizowac wycieku z ukladu chlodzenia to prosze poszukac zakladu gdzie maja przyrzad do badania chlodnic. Pisze o tym juz nie pierwszy raz ale uwazam ze kazdy porzadny zaklad powinien taki posiadac na stanie ,a nie gdybac gdzie moze byc wyciek. Przyrzad ten moze zasugerowac tez wymiane uszczelki pod glowice. Kolega tomekprimera rowniez walczyl z grzaniem silnika i okazalo sie ze przyczyna byl zagiety przewod od ukladu chlodzenia a w pierwszym momencie wydawalo mu sie ze jest wszystko w porzadku. Termostat mozesz sprawdzic ale nie wydaje mi sie zeby on byl przyczyna wyrzucania tak duzej ilosci wody z ukladu. U mnie plyn wylatywal przez cieknacy korek chlodnicy. Musisz mie rowniez na uwadze to ze moze byc niewielki przedmuch uszczelki a objawy moga sie nie pokazywac. Nalezy wtedy zrobic pomiar cisnienia sprezania i probe olejowa . Teraz jesli wystapil niewielki wzrost cisnienia sprezania to moze swiadczyc nie tylko o nieszczelnosci zaworow ale takze o uszkodzeniu uszczelki .Ty napisales ze nie ma przedmuchow gazow spalinowych do ukladu ,i na tej podstawie i to ze nie kopci na bialo uznales ze to nie uszczelka. MOglo nastapic przebicie uszczelki miedzy cylindrami i wtedy jedyna wskazowka jest stwierdzenie zanizonego i w przyblizeniu jednakowego cisnienia sprezania w sasiednich cylindrach. Proponuje wiec albo przyrzad do badania chlodnic , albo tez juz o tym pisalem zakup plynu fluorescencyjnego i po zagrzaniu oswietlenie lampa ultrafioletowa. Wtedy tez bedziesz widzial gdzie sa jakies wycieki.Czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...