Gość Fr@zen Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Witam Proszę o poradę co robić, mianowicie: Odebrałem dziś auto od mechanika, który stwierdził że rozrząd kwalifikuje mi się do wymiany. Objawy: podczas rozruchy krótkotrwale chrobotanie, a później podczas normalnej jazdy ciche tak jakby ocieranie (myślałem, co się niestety nie sprawdziło że to rolka od alternatora:( ). Mechanik powiedział mi że całkowity koszt wymiany w moim typie silnika to około 2tysięcy , ponieważ trzeba wyjmować cały silnik rozpoławiać i oczywiście wymienić cały komplet rozrządu, a później planować głowicę. Poradził mi żebym lepiej już jeździł do momentu aż padnie, a później zakupić inny silnik i po prostu wymienić go (koszt silnika około 1300zł). Radę tą motywował tym że Nissan nie przewidywał wymiany rozrządu (co jednak wiem że sprawdza się tylko w teorii, ponieważ czytałem co nieco na tym forum). Nie wiem czy to aż tak straszna ingerencja w jednostkę napędową? Przebieg jaki mam to niecałe 170tyś (raczej obstawiam że nie kręcony). W tym momencie zgłupiałem no i nie wiem co w tym temacie dalej począć. Na autach raczej się nie znam więc własnoręczna wymiana nie wchodzi w grę. Auto mam od niecałych 2 miesięcy. Proszę o poradę, może ktoś miał już taki problem i ma to już za sobą. Jeśli tak to przydały by mi się jakieś liczby, oraz porada ewentualnie gdzie rozrząd wymienić (mieszkam 50 km od Wawy na trasie do Lublina), no i jakie części kupić? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 głupoty opowiada ..nic nie trzeba wyjmować a i głowy nie trzeba zmieniać u mnie zmienili ale potym jak strzelił i niestety wtedy musiała być zdejmowana bo uszkodziło 6 zaworów koszt rozrządu to 400-500 zł + uczciwy mechanik max 400 zł i to japoński sprawdz sobie na allegro ja mam pare tys na nowym narazie działa ,,,ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Wymień rozrząd i ciesz się jazdą. Silnika nie trzeba wyjmować, da się zrobić, a i głowicy nie trzeba ściągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komorokoro Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 może wystarczy któryś napinacz wymienić ??? trzeba majstra do roboty a nie biznesmena z radami z du...y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fr@zen Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Dzięki za informacje koledzy. Posiedziałem już na spokojnie bez nerwów i przejrzałem podobne tematy sprawa się wyklarowała, trochę . Pozostało mi znaleźć konkretniejszego speca. Może polecicie jakiś zakład mechaniczny (z okolic), który ze mnie nie zedrze , a ma doświadczenie z nysą? Na tą chwilę nie wiem czy mam właśnie się szykować na wymianę całego napędu, choć przypuszczam że lepiej by było tak zrobić. Jedna sprawa mnie jeszcze nurtuje odnośnie zaleceń wymiany rozrządu, przeczytałem gdzieś o tym nie pamiętam już gdzie: Czy nastawiać się na wymianę co 60tyś., czy po prostu jak zacznie być słychać rozrząd? (bo już szczerze mówiąc trochę zgłupiałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 (edytowane) ja bym radził wstrzymać się z wymianą,chwilowe chrobotanie podczas odpalania zimnego silnika występuje u większości urzytkowników na tym forum,dobry olej i filtr powinien rozwiązać sprawę,jest o tym na forum,a szelest może pochodzić z osprzętu,sprawdziłeś alternator,pozostaje Ci jeszcze spręzarka klimy pompa wody i wspomagania,jeśli pewny jesteś że to na 100% od łańcucha na początek wyjmij sam napinacz,zobaczysz ile jest wysunięty,po czym będziesz moógł wnioskować czy łancuzh do wymiany czy nie a robota prosta,wystarczy zdjąć pokrywę zaworów,zreszta wszystko na tym forum jest,u siebie miałem podobne objawy jakie są u Ciebie,wymontowałem napinacz,przemyłem i wymieniłem na nim oring bo już był sparciały,po tym zabiegu wszysztko ucichło. mam na liczniku ponad 240 tyś. najechane,a napinacz dopiero do połowy wysunięty,nic nie było zmieniane koszt jaki poniosłem to 50 gr. za oring a co 60tyś. wymiana dotyczy pasków rozrządu,choć teraz juz nawet w niektórych autach łapia dużo większe przebiegi Pozdrawiam Edytowane 10 Listopada 2010 przez jswistow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fr@zen Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Znalazłem dziś mechanika, który zajmuje się japońcami, pojadę w piątek żeby zerknął. Wysłałem wczoraj zapytanie do MotorSystem i dostałem ofertę, luknijcie: http://allegro.pl/rozrzad-komplet-nissan-2-0-16v-primera-200sx-1990-i1309200443.html Co sądzicie o tym sprzęcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Sprzedawca raczej pewny.Sam chcialem kupowac z allegro rozrzad. I dostalem namiary na ten wlasnie z Bialegostoku.Od kolegi z forum. Powinni sie znac na czesciach. I sam bede od nich kupowal;) Mam td p11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrystekAT Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 P11 2.0 benzyna 144km cvt Panowie, ja ma podobny problem. Na wolnych obrotach słychać taki metaliczny dźwięk takiego chrobotania, mechanik z nissana początkowo powiedział, że to rozrząd, że wymieni się napinacz i będzie git, tak też zrobiłem. Po wymianie napinacza dźwięk nadal się utrzymuje. Inni mechanicy stwierdzili, że to pompa wspomagania kierownicy, pompa mogła dostać po garach ponieważ uciekał płyn od wspomagania i mogła nie mieć stanu. Czy komuś przychodzi do głowy jak to zdiagnozować. Auto ma 132 tyś pewnego udokumentowanego przebiegu, sam nie wiem co może być. Jak rozrząd to wymienię ale chcę mieć pewność. Wyjąć pompę i zajrzeć ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 P11 2.0 benzyna 144km cvt Panowie, ja ma podobny problem. Na wolnych obrotach słychać taki metaliczny dźwięk takiego chrobotania, mechanik z nissana początkowo powiedział, że to rozrząd, że wymieni się napinacz i będzie git, tak też zrobiłem. Po wymianie napinacza dźwięk nadal się utrzymuje. Inni mechanicy stwierdzili, że to pompa wspomagania kierownicy, pompa mogła dostać po garach ponieważ uciekał płyn od wspomagania i mogła nie mieć stanu. Czy komuś przychodzi do głowy jak to zdiagnozować. Auto ma 132 tyś pewnego udokumentowanego przebiegu, sam nie wiem co może być. Jak rozrząd to wymienię ale chcę mieć pewność. Wyjąć pompę i zajrzeć ?? pozdrawiam zdejmij paski osprzetu,(pompy wspom. i alternatora)uruchom silnik i wszystko sie wyjasni,jak nic nie bedzie słychac to wiadomo,pompa która nie pracuje,jak dalej bedzie słychac ten dzwiek to trzeba przyczyny szukać już wtedy w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.