Gość p12cieszyn Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Witam, Primera p12 1.9 dci Wczoraj zaświeciła mi się kontrolka czerwona silnika. Sprawdziłem olej, był ok i umówiłem się z mechanikiem za 2 dni. Zauważyłem przy tym, że jak silnik był zimny, po odpaleniu kontrolka się świeciła. Po lekkim zagrzaniu silnika, wyłączyłem, włączyłem i już się nie świeciła. Musiałem zajechać dzisiaj kilkadziesiąt kilometrów, wszystko było ok, zjechałem na stację i wyłączyłem silnik. 5 min później jak chciałem odpalić - echo. Nic kompletnie. Standardowe kontrolki świecą się, kontrolka świec żarowych po chwili gaśnie, a po przekręceniu kluczyka nie ma sygnału. Akumulator jest ok. Stało się to 2 godziny temu nie w moim mieście (Katowice) i szukam podobnych doświadczeń i pomocy.. Po pierwsze prośba o wskazanie mechanika w katowicach, który jest godny polecenia i po drugie o sugestie co mam zrobić, co sprawdzić itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Po pierwsze prośba o wskazanie mechanika w katowicach, który jest godny polecenia i po drugie o sugestie co mam zrobić, co sprawdzić itd. współczuję zholowałeś ją do Cieszyna? wydaje mi się że coś z rozruszkinikem, ja próbowałbym na pych - może odpaliłaby, skoro nie kręci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość p12cieszyn Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Na pewno odpalanie dci na pych to dobry pomysł..? Właśnie jadę zobaczyć czy odpali, problem będę relacjonował. A jeśli to świece żarowe, to mógłby być podobny objaw? Aku jest dobry i nie ma luzow. Mechanik bierze na kanal i sprawdzi rozrusznik. Poki co diagnozy nie ma. Moze ktos kto mial podobne przejscia ma pomysl? Prosze o pomoc! Aku jest dobry i nie ma luzow. Mechanik bierze na kanal i sprawdzi rozrusznik. Poki co diagnozy nie ma. Moze ktos kto mial podobne przejscia ma pomysl? Prosze o pomoc! Zapalil na popych, prawdopodobnie rozrusznik. Dzieki za wskazowke, jade do swojego mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Na pewno odpalanie dci na pych to dobry pomysł..? Właśnie jadę zobaczyć czy odpali, problem będę relacjonował. A jeśli to świece żarowe, to mógłby być podobny objaw? Aku jest dobry i nie ma luzow. Mechanik bierze na kanal i sprawdzi rozrusznik. Poki co diagnozy nie ma. Moze ktos kto mial podobne przejscia ma pomysl? Prosze o pomoc! Zapalil na popych, prawdopodobnie rozrusznik. Dzieki za wskazowke, jade do swojego mechanika. no to sie cieszę ze moja wstępna diagnoza była dobra. Odnośnie palenia na pych, to jeśli to konieczność to zawsze jest dobry pomysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 tja slyszalem ze NIE WOLNO diesla brac na pych, holowac tez nie- tylko laweta , nie wiem ile w tym prawdy ale ja bym sie nie odwazyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość p12cieszyn Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Mechanik zaproponował i odpalił. Jak zaznaczył, ważne jest żeby wrzucić dwójkę i bardzo powoli puszczać sprzęgło, w przeciwnym razie można przestawić rozrząd. poczytałem trochę o podobnych awariach i mam dwa podejrzenia. Albo to będzie przewód masowy, albo rozrusznik. Może być jeszcze jakaś inna alternatywa? Chciałbym się dowiedzieć co najpierw posprawdzać, żeby w warsztacie nie rozkręcili całego silnika i usłyszeć, że to jednak było "tylko..." Odpaliłem na popych, żeby dojechać do mechanika. Oczywiście kluczyk przekręcany i dalej nic. Ale pojawia się nowy sygnał... Kontrolki i elektryka wariuje!!! Radio działa tylko na wyłączonych światłach, jedna szyba się nie otwiera, inne szyby działają wolno, kontrolki gasną i się zapalają jak zwariowane, kontrolki kierunkowskazów nie działają itd... Może to jest jakaś wskazówka dalsza.. Od kilku dni proszę o pomoc, a tu żadnych podpowiedzi... Działajcie koledzy... Acha, sam się zgasił na koniec.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Matheo Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 W moim P12 był spalony rozrusznik. Też pewnego dnia nie chciał ani odpalić ani zakręcić, tylko "cyk" po przekręceniu kluczyka. Myślałem, że akumulator ale po podłączeniu kabli też nic. Kolega pociągnął mnie na lince i z dwójki ruszyłem żeby dojechać chociaż do mechanika. Regenerowany rozrusznik 530 zł + robota 170 zł w centrum Warszawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Odgrzebie kotleta ale to dla potomnych wczoraj podjechałem kawałek primerka p12 zgasiłem chciałem go znowu odpalić a tu nic kontrolki świecą zapala sie immobilizer po paru sekundach a rozrusznik nie kreci. Rozrusznik i akumulator sa tegoroczne wiec odrazu odrzuciłem te usterki polożlem sie pod auto masa ok. pomyślałem słaby styk w kostce stacyjki rozkręciłem rozebrałem kostkę środek nadpalony dziś przyszła kostka załozylem i auto znów pali jak złoto. koszt 45zł dodam ze auto przed usterką objawiało sie przy gaszeniu auta mrugnięciem wszystkich kontrolek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.