Gość staurus Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 witam,mam P11 TD 97 z problemem walczę już drugi rok, w mojej primerce wymieniłem już wsstko, wydałem 4500 na nieudane naprawy, niewiem gdzie z tym jechać,od kiedy mam p11 to w każdym mechaniku widzę złodzieja i oszusta(obsesja) auto kupiłem już z problemem, było coś namieszane w rozrzadzie,wymieniali koło zamachowe Potem okazało sie że auto szarpie przy spokojnej jeździe- z tym jeździłem cały rok, aż w końcu zaryzykowałem i kupiłem 2 pompę, kolejna usterka to zmaiana zachowań silnika,np: rano odpalam chodzi ładnie,(nie zawsze) po długiej jeździe, staniu w korkach zmienia się warkot silnika na wkurzający, zmienia się też moc, dzieje się tak od kilku do kilkunastu razy dziennie-jeżdzę autem od 9-21 codziennie Nieraz coś się zatnie i autko jeździ cały dzień ładnie, tylko często silnik tak szorstko chodzi, czasem poszarpuje. wymieniłem i wyregenerowałem wtryskiwacze, wtym sterujący, wymieniłem pompę-szarpanie zniknęło, ale auto czasem poszarpuje pedał gazu też wymieniałem, w Gdańsku byłem już u każdego dobrego mechanika, każdy tylko łapę wyciąga za popatrzenie pod maskę, może ktoś miał taki problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 (edytowane) A robiles diagnostyke? poczytaj ten temat http://forum.nissank...03-diagnostyka/ napewno cos znajdziesz albo temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/22-warsztaty-gdzie-naprawiac/ Edytowane 13 Listopada 2010 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Tak jak juz Ci napisano musisz zrobic autodiagnostyke silnika. Dobrze by bylo zebys napisal jaki masz osprzet (zexel czy bosch),a to dlatego ze autko jest z 1997roku i z tym moze byc roznie.Faktycznie ze wyddales duzo kasy. Mam rozumiec ze juz rozrzad jest ustawiony prawidlowo. Gdzie wymieniales pompe i czy byl ustawiony kat wtrysku czujnikien zegarowym . Takie lekkie poszarpywanie silnika moze byc spowodowane tez zlym ustawieniem dawki paliwa. Prosze sprawdzic tez czy dziala zawor EGR. Niesprawny tez powoduje zwiekszanie obrotow na sprzegle i szarpania podczas jazdy. Jesli nie dziala prawidlowo to jest opisane na forum jak go zaslepic.Spadki mocy podczas jazdy moga byc spowodowane niesprawnym przeplywomierzem. Przy autodiagnostyce wyskoczy blad nr 12. CEna nowego w zaleznosci od osprzetu. Bosch okolo 200zl .Jesli osprzet zexel to przeplywka HITACHI ponad 400zl. Jesli bedziesz mial przeplywomierz HITACHI(na 3 przewody) to na stronie glownej w dziale zrob to sam bedzie inne 2 artykuly i tam bedzie artykul jak sprawdzic przeplywomierz HITACHI. Podsumowujac kolego. Najpierw autodiagnostyka i bledy. Zobaczymy czy jakies wyskocza. Pomimo wszystko zasleilbym zawor EGR . ON i przeplywomierz moze byc przyczyna Twoich klopotow. Do sprawdzenia (niedrogo w stosunku do tego co wydales) kat wtrysku i dawka paliwa.Czesc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Ja poszarpywanie miałem lekkie jak odpiąłem zegary z deski rozdzielczej - wiozłem je do kolegi do przelutowania. Myślę, że powinieneś jeszcze zwrócić uwagę na kilka rzeczy (część mogłeś zrobić ale o tym dokładnie nie napisałeś, wymienię tylko, może coś się przyda): - Sprawdź szczelność układu dolotowego w tym węże turbiny - Wężyki na wtryskach - wydawało mi się, że są nieśmiertelne, a jednak okazało się, że przyczyną różnego rodzaju zmian były wężyki, które popuszczały i jeszcze zasysało powietrze przez nie. - Jeszcze raz sprawdź przepływomierz. Nie wiem jakim asz w tym roczniku, ale jeśli taki jak jest opisany tutaj na forum to pomierz napięcia czy jest 2,1 V. - Sprawdź jakość kabli, często jakieś załamanie jednego kabelka np. na czujniku temperatury, lub pompie paliwa może dawać takie zmiany. - Nie wiem jak u ciebie z czystością paliwa, ale może warto wylać wszystko z baku, wyczyścić i wymienić filtr paliwa. - Zakładam, że co około 10 tys km wymieniasz filtr powietrza, szczególnie w okresie -jesień, zima kiedy jest wilgotno. Przedostatnia ważna rzecz, którą ja też mam to gorące powietrze. Jak chce ci się bawić to załóż intrcooler, jeśli nie to może by zmienić dopływ powietrza do filtra np. gdzieś z nadkola gdzie jest chłodno. Niestety u mnie jest efekt taki, że im cieplej pod maską tym auto mniej żwawo jedzie ale to efekt małej ilości tlenu pod maską jak jest bardzo gorąco. Stąd w innych silnikach (nie wiem dlaczego nie w naszym) stosuje się intercoler. Ostatnia rzecz : sprawdź kompresję, z metodą olejową włącznie, żeby wykluczyć puszczające zawory. Czasem się zdarza, że tłok może być pęknięty, lub zawór podstawiony. Wtedy jeśli chodzi o zawór to do wymiany szklanki - niby regulacja jest hydrauliczna ale sprawdziłbym tą hydraulikę. To tyle co mi przychodzi do głowy. Czasem pierdoła może sprawiać największe problemy. Ja np. miałem wymieniać już końcówki wtrysków, lub wtryski, bo lały i klekotało, cykało i czasem nierówno chodził - okazało się, że po wymianie wężyków za 11 zł problem ustąpił. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 W zasadzie to nie mam co dodać bo wszystko zostało już powyżej napisane. Jeśli jakiś problem jest dla ciebie niejasny i nie wiesz jak to zrobić to zapraszam do lektury z FAQ dla CD20T. Są tam wszelkie opisy jak co sprawdzić, czym, gdzie i jak. Tak jak Ci wszyscy mówią tak i ja powtórzę Zacznij od sprawdzenia kodów błędów. Jeśli check się przestał palić( bo i tak może być) to wymień żarówkę i do dzieła Link do FAQ (zawsze na początku tematów w Primerze ) http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staurus Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Ja poszarpywanie miałem lekkie jak odpiąłem zegary z deski rozdzielczej - wiozłem je do kolegi do przelutowania. Myślę, że powinieneś jeszcze zwrócić uwagę na kilka rzeczy (część mogłeś zrobić ale o tym dokładnie nie napisałeś, wymienię tylko, może coś się przyda): - Sprawdź szczelność układu dolotowego w tym węże turbiny - Wężyki na wtryskach - wydawało mi się, że są nieśmiertelne, a jednak okazało się, że przyczyną różnego rodzaju zmian były wężyki, które popuszczały i jeszcze zasysało powietrze przez nie. - Jeszcze raz sprawdź przepływomierz. Nie wiem jakim asz w tym roczniku, ale jeśli taki jak jest opisany tutaj na forum to pomierz napięcia czy jest 2,1 V. - Sprawdź jakość kabli, często jakieś załamanie jednego kabelka np. na czujniku temperatury, lub pompie paliwa może dawać takie zmiany. - Nie wiem jak u ciebie z czystością paliwa, ale może warto wylać wszystko z baku, wyczyścić i wymienić filtr paliwa. - Zakładam, że co około 10 tys km wymieniasz filtr powietrza, szczególnie w okresie -jesień, zima kiedy jest wilgotno. Przedostatnia ważna rzecz, którą ja też mam to gorące powietrze. Jak chce ci się bawić to załóż intrcooler, jeśli nie to może by zmienić dopływ powietrza do filtra np. gdzieś z nadkola gdzie jest chłodno. Niestety u mnie jest efekt taki, że im cieplej pod maską tym auto mniej żwawo jedzie ale to efekt małej ilości tlenu pod maską jak jest bardzo gorąco. Stąd w innych silnikach (nie wiem dlaczego nie w naszym) stosuje się intercoler. Ostatnia rzecz : sprawdź kompresję, z metodą olejową włącznie, żeby wykluczyć puszczające zawory. Czasem się zdarza, że tłok może być pęknięty, lub zawór podstawiony. Wtedy jeśli chodzi o zawór to do wymiany szklanki - niby regulacja jest hydrauliczna ale sprawdziłbym tą hydraulikę. To tyle co mi przychodzi do głowy. Czasem pierdoła może sprawiać największe problemy. Ja np. miałem wymieniać już końcówki wtrysków, lub wtryski, bo lały i klekotało, cykało i czasem nierówno chodził - okazało się, że po wymianie wężyków za 11 zł problem ustąpił. Pozdrawiam dzięki za kilka podpowiedzi, auto ma osprzęt ZEXEL, diagnostykę robiłem ok 2 miesięcy temu, błędów nie było, mechanik powiedział tylko że jest słaby przepływomierz,kat wtrysku ponoć ustawił prawidłowo, rozrząd i paski, rolki na pompie wymienione,koło zamachowe też(nie wiem czy takie jak powinno być) ale pojadę jeszcze do innego mechanika i napiszę jak w końcu znajdę usterkę, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 A prubowałeś zrobić sobie diagnostyke sam? Zawsze masz 50 albo 70 zł w kieszeni Przez dwa miesiace moze sie dużo wydarzyc!!! A filtry paliwa albo powietrza wymienione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 U mnie też było ciekawie - jak kupiłem fure chodziła fajnie,ale potem zaczęło szarpać autem i zonk - zieleń w mózgu,pierwszy Japończyk,co robić ? Odpalał bez problemów,tylko obroty,skakały i jak już się zagrzał to mega szarpało autem,i poszukałem na forum,najpierw autodiagnostyka - wyszedł błąd ( CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU ) - OK - zamówiłem w ASO - jakiś rok temu 503 zł.jak się nie mylę,i rzeczywiście stary się przepalił,palec czujnika wyciągnąłem w dwóch częściach - włożyłem nowy i już ( NIE SZARPIE ) - jest OK. Pisze to,bo ja tak anulowałem szarpanie autem,w 100% pomogła autodiagnostyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staurus Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 A prubowałeś zrobić sobie diagnostyke sam? Zawsze masz 50 albo 70 zł w kieszeni Przez dwa miesiace moze sie dużo wydarzyc!!! A filtry paliwa albo powietrza wymienione? od wymiany filtrów zacząłem, przez dwa miesiące może sie dużo wydarzyć, ale usterki są te same już drugi sezon. Ciągłe szarpanie po wymianie pompy zamieniło się w chwilowe poszarpywanie i to tylko wtedy jak długo jeżdżę lub stoję w korkach, na krótkich trasach tylko zmienia się warkot i to też nie zawsze, epiemia problemów zaczyna się wtedy gdy - (nie wiem jak to nazwać)- auto jest dłuższy czas rozgrzane ps.Jak samemu zrobić diagnostykę? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 P 11 20TD 97r. posiada OBD 1 - autodiagnostyka - http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ - u mnie działa na 100 % - dla pewności wklejam jak ja sczytywałem u siebie,chyba powinieneś to otworzyć bez problemów. Zczytywanie Kodów błędów NISSAN PRIMERA.bmp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 W drugim poscie ci podalem link do dzialu dagnostyka. Trzeba po klikac i troche wysilku i poszukac w necie... Kolega tez podal do sciagniecia . Napewno sobie poradzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staurus Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 W drugim poscie ci podalem link do dzialu dagnostyka. Trzeba po klikac i troche wysilku i poszukac w necie... Kolega tez podal do sciagniecia . Napewno sobie poradzisz. DZIĘKI, napisze jak do czegoś dojdę. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.