liternik Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam wszystkich. Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Terrano II. Jest tylko jeden mały problem. Nie dołącza mi się przedni napęd. Pytanie technicze. Jaka może być przycczyna i jak to sprawdzić. Wg mnie to chyba sprzegiełka bo są automatyczne. Wydaje mi się ze jeszcze nikt do nich nie zaglądał. Stąd pytanie. Czy te sprzegielka trzeba konserwować np raz na rok rozkręcić i przysmarować. NIe wiem czy dobrze myślę ale dziś zdjąłem koło i kreciłem przegubem. Czy dobrze myslę że gdyby wszystko było ok to sprzęgiełka by sie spięły (auto było zapalone i przód dolączony) Drugie pytanie. Coś mi sie obiło o jakimś przewodzie podciesnienia który ponoć sprzega piasty. Czy to prawda.? . Pozdrawiam i bedę wdzieczny za wszelkie sugestie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Sprzęgiełka pewnie zmielone, założyć zabieraki, po 2002 tylko one są zakładane. Przewodów brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Witam wszystkich. I naprawiłem. Napęd działa jak trzeba. Przyczyna. Nadmiar smaru na Breake B i Breake A. Dorzucam schemat z instrukcji i zdjęcia jak to wyglądało. Wg mnie to chyba przewarzenie przyczyną ze nie działa napęd jest własnie to. Zastanawiam się co może byc zmielone w sprzęgiełkach- jak to niektorzy piszą. Wg mnie konstrukcj sprzęgiełek jest bardzo masywna.. a główną rolę odgrywa właśnie Brake B i A To włosnie ta część powoduję pod wpływem obrotu osi wciśnięcie sprężyny (srubokrętem cholernie ciężko) co z koleji powoduję wysynięcie trybu który łączy oś z obudową piasty- i wtedy mamy napęd. Gdy ten Brake ma ciągły poślizg to nie ma szans by to się wcisło- tak mi się wydaje. Bardzo istotne to to by obie piasty były sprawne. Wg mnie z przednim napędem jest tak jak ze starszymi modelami aut z napędem na tyl Ciągnie to kolo które ma lżej. W tym przypadku gdy jedna piasta pracuje jak trzeba - to stawia obiązenie wiec mechanizm przerzuca na drugą piastę - która jeżeli jest niesprawna nie stawia oporu.. pozdrawiam. Moze się ktoś nie zgadzac z tym co pisze ale powtarzam.. To moje domysly..No i mam napęd ;-)))) cd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 oj mogą być zmielone i to się często zdarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majek_pl Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Witam wszystkich. Nie chciałem zakładać nowego tematu a też chodzi o przedni napęd także chyba mogę się tutaj dołączyć. Mam takie pytanie ostatnio na jurze k.-cz. podjeżdżałem pod dość sporą górkę dość błotnistą i w pewnym momęcie przednie koła przestały się kręcić a tył zaczął kręcić w miejscu. Co może być nie tak? Czy może tak się robi w tym modelu? Bo jak ruszałem na poziomym ostro to wszystkie kołą ciągneły. Po błocie i kałużach też szedł bez problemu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loldogg Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Witam. Panowie wpadłem na pomysł. Mam to samo ale spróbuje jutro sciagnąc to wszystko i stoczyć tę obudowę co się styka z piastą nie dużo z mm może dwa i wtedy teoretycznie powinny sie pokasować te luzy na synchronizatorze i na tych głownych trybach. Spróbowac nie zaszkodzi a moze jeszcze polatają trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.