Gość stivengti Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Witam mam problem kiedy wlaczam światła czy cos co pobiera energie obroty spadaja czy to regulator napiecia??czy moze byc cos innego??i czy przez regulator napiecia, niema dobrego produ to moga wariowac obroty raczej nie tak stracznie od 5000 do 9500??prosze o odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 (edytowane) Witam mam problem kiedy wlaczam światła czy cos co pobiera energie obroty spadaja czy to regulator napiecia??czy moze byc cos innego??i czy przez regulator napiecia, niema dobrego produ to moga wariowac obroty raczej nie tak stracznie od 5000 do 9500??prosze o odp Obroty spadają bo rośnie obciążenie- normalne. Jak napięcie niezależnie od obrotów i obciążenia mieści się w granicach 14-14.5V, to z altkiem i regulatorem wszystko ok. ps obroty nie mogą wariować od 5000 do 9500 bo taki zakres jest nie możliwy do osiągnięcia przez silnik;p Edytowane 16 Listopada 2010 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stivengti Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Obroty spadają bo rośnie obciążenie- normalne. Jak napięcie niezależnie od obrotów i obciążenia mieści się w granicach 14-14.5V, to z altkiem i regulatorem wszystko ok. ps obroty nie mogą wariować od 5000 do 9500 bo taki zakres jest nie możliwy do osiągnięcia przez silnik;p no fakt:Pod 500 do 950 a jeszcze jedno pytanie jak zobaczyc czy dobrze laduje przystawic do alternatora czy akumulatora??przy alternatorze pokazuje 5v a prz akumulatorze 13,5 a po wlaczeniu swiatel 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 do aku przy odpalonym silniku miernik i powinno byc bodajrze 14,4V-oby nie bylo ponizej 14 i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZESMAK Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) DZIWNE BO W KSIĄŻCE HAYNSA PISZA ZE W NISSANIE BEZ OBCIAZENIA POWINNO BYC 12.5 A PRZY OBCIĄŻENIU 12.8. MOŻE MI TO KTOŚ WYJASNIC. JAKIE NAPIECIE W PRIMERZE 2.0 td 1998. i JAKI AKUMULATOR MA BYC. TERAZ MAM 74 AH I 640 UDERZENIOWEJ.D Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez GRZESMAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Na drugi raz wylacz caps locka bo sie zle czyta. To napiecie 12,5-12,8V jest to napiecie akumulatora bez wlaczonego silnika z obciazeniem i bez .Sprawdzasz w ten sposob stan akumulatora Natomiast na pracujacym silniku sprawdzasz czy alternator laduje . Sprawdzasz to tez poprzez pomiar napiecia . Napiecie to powinno sie zawierac w granicach 14-14,5V . Jesli chodzi o akumulator to Centra dla naszego silnika podaje ze albo CA 770 poj 77Ah i prad 760A lub CB 740 poj, 74Ah i prad 680A . Prad w/g normy EN. Ten co masz teraz tez powinien byc OK. Jak bedziesz musial to kupisz sobie wiekszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Jak samochód dobrze odpala zimą, to akumulator masz dobry. Pojemność i prąd rozruchowy, jest dobrana tak żeby nie było problemu z rozruchem i niczym więcej. A rozruch najcięższy wiadomo jest w zimie. Notabene swego czasu jeździłem w xantii 1,9SD z akumulatorem od Uno, czyli 40Ah. Jakoś dawał rady, a zalecany był też 75Ah. Podczas jazdy samochód nie wykorzystuje akumulatora, cały prąd pobierany jest z alternatora. Inaczej bilans energii był by ujemny, co powodowało by rozładowanie akumulatora, uniemożliwiając rozruch. Pomiar napięcia na akumulatorze i na alternatorze powinien być prawie jednakowy. Jeżeli jest inaczej, może świadczyć o nieprawidłowym połączeniu pomiędzy akumulatorem a alternatorem. Tu warto wyczyścić połączenia, czyli kabel pomiędzy aku a alternatorem, oraz pomiędzy aku a skrzynią i podwoziem. Masa lubi czasem zaśniedzieć. Jeżeli przy uruchomionym silniku pomiar napięcia na akumulatorze wynosi w okolicy 14V jest wszystko w porządku. Jeżeli przy załączonym silniku masz na akumulatorze 11-13,5V, zmierz to również a alternatorze. Jeżeli wynik jest inny - kable, jak taki sam to problem z alternatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZESMAK Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 (edytowane) Sorki ca capsloka. W zimie nie ma zadnych oporow. a aku to cenrta. wlasnie tez stawialem na al;ternator ( reg.napiecia)odpalalismy z synem od autka na kable. tylko ze jak aku bylo padniety to mimo ze krecil nie odpalal.chyba immo nie puszcza zaplonu stod taka przyczyna. wyglodalo to na to ze musi sie zakodowac na nowo bo jak kluczyk byl caly czas w stacyjce to na kable odpalil od razu. dzieki za info i pozdrawiam. Edytowane 12 Sierpnia 2011 przez GRZESMAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Witam mam problem kiedy wlaczam światła czy cos co pobiera energie obroty spadaja czy to regulator napiecia??czy moze byc cos innego??i czy przez regulator napiecia, niema dobrego produ to moga wariowac obroty raczej nie tak stracznie od 5000 do 9500??prosze o odp Mi się to nie podoba. Powinno być tak, że jak włączysz jakiś "prądożerny" odbiornik typu światła czy klima, to ECU zwiększa obroty silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZESMAK Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 PILNE. potrzebuje regulator napiecia Hitachi. Gdzie kupie za rozsądną cene. ?? PILNE. potrzebuje regulator napiecia Hitachi. Gdzie kupie za rozsądną cene. ?okazało sie ze nie regulator tylko diody poszły. szukam nowego altka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 hoho czlowieku ... kiedys pytalem w sklepie i taki regulator to koszt ok 400-600zł ... proponuje rozebrać alternator i podmienic na inny regulator ze szrotu .. bardziej sie to oplaci ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.