Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] regulator napiecia


Gość stivengti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem kiedy wlaczam światła czy cos co pobiera energie obroty spadaja czy to regulator napiecia??czy moze byc cos innego??i czy przez regulator napiecia, niema dobrego produ to moga wariowac obroty raczej nie tak stracznie od 5000 do 9500??prosze o odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem kiedy wlaczam światła czy cos co pobiera energie obroty spadaja czy to regulator napiecia??czy moze byc cos innego??i czy przez regulator napiecia, niema dobrego produ to moga wariowac obroty raczej nie tak stracznie od 5000 do 9500??prosze o odp

 

Obroty spadają bo rośnie obciążenie- normalne.

 

Jak napięcie niezależnie od obrotów i obciążenia mieści się w granicach 14-14.5V, to z altkiem i regulatorem wszystko ok.

 

ps

obroty nie mogą wariować od 5000 do 9500 bo taki zakres jest nie możliwy do osiągnięcia przez silnik;p

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty spadają bo rośnie obciążenie- normalne.

 

Jak napięcie niezależnie od obrotów i obciążenia mieści się w granicach 14-14.5V, to z altkiem i regulatorem wszystko ok.

 

ps

obroty nie mogą wariować od 5000 do 9500 bo taki zakres jest nie możliwy do osiągnięcia przez silnik;p

no fakt:Pod 500 do 950 a jeszcze jedno pytanie jak zobaczyc czy dobrze laduje przystawic do alternatora czy akumulatora??przy alternatorze pokazuje 5v a prz akumulatorze 13,5 a po wlaczeniu swiatel 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

DZIWNE BO W KSIĄŻCE HAYNSA PISZA ZE W NISSANIE BEZ OBCIAZENIA POWINNO BYC 12.5 A PRZY OBCIĄŻENIU 12.8. MOŻE MI TO KTOŚ WYJASNIC. JAKIE NAPIECIE W PRIMERZE 2.0 td 1998. i JAKI AKUMULATOR MA BYC. TERAZ MAM 74 AH I 640 UDERZENIOWEJ.D

Edytowane przez GRZESMAK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugi raz wylacz caps locka bo sie zle czyta. To napiecie 12,5-12,8V jest to napiecie akumulatora bez wlaczonego silnika z obciazeniem i bez .Sprawdzasz w ten sposob stan akumulatora

Natomiast na pracujacym silniku sprawdzasz czy alternator laduje . Sprawdzasz to tez poprzez pomiar napiecia . Napiecie to powinno sie zawierac w granicach 14-14,5V .

Jesli chodzi o akumulator to Centra dla naszego silnika podaje ze albo CA 770 poj 77Ah i prad 760A lub CB 740 poj, 74Ah i prad 680A . Prad w/g normy EN. Ten co masz teraz tez powinien byc OK. Jak bedziesz musial to kupisz sobie wiekszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak samochód dobrze odpala zimą, to akumulator masz dobry. Pojemność i prąd rozruchowy, jest dobrana tak żeby nie było problemu z rozruchem i niczym więcej. A rozruch najcięższy wiadomo jest w zimie.

Notabene swego czasu jeździłem w xantii 1,9SD z akumulatorem od Uno, czyli 40Ah. Jakoś dawał rady, a zalecany był też 75Ah.

 

Podczas jazdy samochód nie wykorzystuje akumulatora, cały prąd pobierany jest z alternatora. Inaczej bilans energii był by ujemny, co powodowało by rozładowanie akumulatora, uniemożliwiając rozruch.

 

Pomiar napięcia na akumulatorze i na alternatorze powinien być prawie jednakowy. Jeżeli jest inaczej, może świadczyć o nieprawidłowym połączeniu pomiędzy akumulatorem a alternatorem. Tu warto wyczyścić połączenia, czyli kabel pomiędzy aku a alternatorem, oraz pomiędzy aku a skrzynią i podwoziem. Masa lubi czasem zaśniedzieć.

 

Jeżeli przy uruchomionym silniku pomiar napięcia na akumulatorze wynosi w okolicy 14V jest wszystko w porządku. Jeżeli przy załączonym silniku masz na akumulatorze 11-13,5V, zmierz to również a alternatorze. Jeżeli wynik jest inny - kable, jak taki sam to problem z alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ca capsloka. W zimie nie ma zadnych oporow. a aku to cenrta. wlasnie tez stawialem na al;ternator ( reg.napiecia)odpalalismy z synem od autka na kable. tylko ze jak aku bylo padniety to mimo ze krecil nie odpalal.chyba immo nie puszcza zaplonu stod taka przyczyna. wyglodalo to na to ze musi sie zakodowac na nowo bo jak kluczyk byl caly czas w stacyjce to na kable odpalil od razu. dzieki za info i pozdrawiam.

Edytowane przez GRZESMAK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem kiedy wlaczam światła czy cos co pobiera energie obroty spadaja czy to regulator napiecia??czy moze byc cos innego??i czy przez regulator napiecia, niema dobrego produ to moga wariowac obroty raczej nie tak stracznie od 5000 do 9500??prosze o odp

Mi się to nie podoba. Powinno być tak, że jak włączysz jakiś "prądożerny" odbiornik typu światła czy klima, to ECU zwiększa obroty silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PILNE. potrzebuje regulator napiecia Hitachi. Gdzie kupie za rozsądną cene. ??

 

PILNE. potrzebuje regulator napiecia Hitachi. Gdzie kupie za rozsądną cene. ?okazało sie ze nie regulator tylko diody poszły.

szukam nowego altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hoho czlowieku ... kiedys pytalem w sklepie i taki regulator to koszt ok 400-600zł ... proponuje rozebrać alternator

i podmienic na inny regulator ze szrotu .. bardziej sie to oplaci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...