Gość waltanick Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Witam.Mam problem.Wczoraj jadąc przez miasto zmieniając bieg z 2 na 3 auto zgasło.Po około 15sek kręcenia rozrusznikiem silnik zapalił, ale wyskoczyła kontrolka check engine. Auto zrobiło się słabsze.Pojechałem dzisiaj na sprawdzenie błędów i oto co wyskoczyło: P 1600 P1690 P1251 P0100 Czy mógłby ktoś rozszyfrować błędy?Będę wdzięczny:) Aha dodam,że po wykasowaniu błędów check się jak na razie nie pali,ale auto jest dalej zamulone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 P 1600 pompa wtryskowa P1690 pompa wtryskowa P1251 pompa wtryskowa P0100 przepływomierz Wychodzi na to że siada ci elektronika na pompie lub\oraz pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 dane z Vivid WorkshopData ATI v.9.2 2009-Q4 PL dla NISSAN Almera (N16) 2.2 Di YD22DDT 2000 2003: P1600: Voltage signal engine control module to fuel injection pump control unit P1690: Injection pump control unit P1251: Spill valve in electronic injection pump P0100: Obwód przepływu powietrza masowego lub objętościowego Pozdrawiam. THK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Dodam jeszcze nieśmiało, że opis i procedura diagnostyki wszystkich opisanych błędów znajduje się w manuale w dziale EC - Engine Control System. Niestety chyba czeka Cię remont pompy paliwa i wymiana przepływomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waltanick Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Panowie czytałem,że w pompie siada zazwyczaj sterownik.Na allegro jest dużo ogłoszeń dotyczących napraw sterownika.Podobno przepala się jakiś tranzystor.Naprawa kosztuje około 300zł.Czy naprawa samego sterownika rozwiąże problem?Za regenerację całej pompy wołają 2500pln!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Rozwiąże ale na pare miesięcy. Kiedyś o tym czytałem dosyć sporo i wiele opini było takich że wszystko fajnie po takiej naprawie ale nie na długi czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) Znowu nieśmiało wspomnę, że tranzystorek sam z siebie się nie przepala tylko mechaniczne elementy pompy powodują przegrzewanie się i w efekcie usterkę. Dlatego wyciągając już pompę warto zrobić i jedno i drugie, podobno po takiej regeneracji/kalibracji na stole probierczym można śmigać spokojnie następne 150000 km. Jaki przebieg u Kolegi, jeżeli można zapytać? Edytowane 23 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waltanick Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Aktualnie 240tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 (edytowane) Aktualnie 240tys km to bardzo ładny wynik jeżeli oczywiście przy 150000 nie było regeneracji tej pompy. U mnie 207000 km, pompa nie ruszana i na razie nie sypie żadnymi błędami. Lipnie jest tak czekać jak się wie, że coś się rozsypie w pewnym momencie, wolałbym już mieć tą naprawę za sobą... A jak silnik, nie klepią zawory jak zimny nie bierze oleju za wiele? Edytowane 24 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waltanick Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Silnik igiełka.Przed awaria chodził jak zegarek.Zawory nie klepią.Oleju od wymiany do wymiany nic nie dolewam.Palił przy -20st.od kopa Zrobiłem nią prawie 40tys. i oprócz normalnych części eksploatacyjnych (filtry,oleje) wymieniłem przepływomierz.Przed awarią pompy stracił trochę na mocy.Ogólnie jestem zadowolony z auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SławekM. Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Witam. Napisz jak Ci poszła ta naprawa ponieważ ja jestem już po regeneracji pompy ( przy ok 130 tyś) wszystko było naprawione i ustawione na stole probierczym. Ale teraz (170tys) poszedł sterownik pompy, który naprawiałem tak jak pisałeś na allegro ( 300 pln ). Jeżeli miałbyś wymontować i wysłać sterownik do naprawy to uważaj, ja urwałem czujnik halla w pompie połączony elastyczną taśmą ze sterownikiem dodatkowo 230 pln. I rzeczywiście była to tylko awaria sterownika z tym, że stojąc całe lato dokładnie rozładował się akumulator i rozkodował immobiliser. A teraz jeden mechanik zrzuca winę na drugiego i ciągle jest nie tak. Pozdrawiam i bardzo proszę o informację jak Ci poszła naprawa. Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waltanick Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Witam.Jestem po naprawie sterownika.Mechanik wymontował go nie wyciągając pompy.Ale uszkodził niestety tasiemkę z czujnikiem (odliczyłem sobie )Sterownik wysłałem do gościa z allegro.Naprawa kosztowała 200pln + 130pln tasiemka. Po złożeniu wszystkiego auto odpala,ale trzeba kręcić trochę dłużej aż zaskoczy.No i myślę,że nie ma tej mocy co powinna.Może pompa już niedomaga? A czy trzeba kasować błędy po naprawie.Ja nic nie kasowałem, może to jest przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Byc moze wlasnie nalezy zaadoptowac pompe na aucie. Ja tez duzo czytalem na temat tego tranzystorka chociaz mam inny nastawnk . Zalezy kto na allegro robi te sterowniki. Naprawiaja je nawet ludzie co robia sprzet AGD i RTV. Proponuje Ci zebys wpisal sobie w google adres strony www.diesel-pol.pl i tam znajdziesz numery telefonu. Ty chyba bedziesz mial u siebie pompe serii VP(ja mam VE). Z tego co widzialem na tej stronie to pompy VP (chociaz dla Opla i do nissana tez maja tylko albo podasz mumer pompy Bosch albo jakie autko ) sa w roznych cenach. Sa za 2900zl i za 4500zl . Te za 4500 sa do zaadoptowania na aucie. Zadzwon sobie jutro moze beda pracowac i dowiesz sie np po ile sterownik(nie musisz kupowac)i czy trzeba adaptacji po wymianie. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwaltek Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 witam odnośnie adaptacji "nowej" pompy do sterownika silnika... to orientuje się ktoś czy po przełożeniu pompy z innego silnika potrzebna jest adaptacja do nowego... ? jak tak to macie jakieś godne polecenia serwisy diesla zajmujące się takimi sprawami w okolicy Pruszkowa-Ursusa itp. ? pozdrawiam nikt nie wie ?? bo przekładałem sam takową... samochód jeździ... ale chyba nie tak jak powinien - nie mam porównania ... w baku wir... nie bardzo się zbiera... chyba muszę spróbować z 2gą przepływką... po podpięciu do kompa przez OBD II na obrotach jałowych spalanie wynosi ok 6.5 L na godzinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.