Gość impaller Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Niestety na wiosnę kończy mi się homologacja butli LPG, dlatego będę zmuszony najprawdopodobniej ją zmienić na inną. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć mam 3 opcję 1. Podobno istnieje możliwość przedłużenia homologacji na butlę niestety tylko na rok a samą butlę trzeba wysyłać na badania chyba do producenta tutaj znajomy nie był w stanie sprecyzować 2. Zakup nowej butli 3. Zakup używanej Jeśli chodzi o pierwszą opcję nie chciał bym raczej z niej korzystać, rozważam pozostałe 2. Jestem w stanie sam zmienić sobie butle tylko czy mogę to zrobić w świetle prawa tzn czy nie potrzebuje gdzieś jakiejś pieczątki na papierach od gazu, w razie jakiejś kontroli bądź to przez policja lub chociażby przez diagnostę na przeglądzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 ja mam to samo i będe czekał do następnego przeglądu z tego co wiem to przedłużać się totalnie nie opłaca przez koszty i chyba na 3-5 lat też nie wiem dalej to jak kupisz nową butlę to masz nową homologacje i to mi sie wydaje wszystko tylko wał jest inny nowe butle mają nowszą homologację i musi być nowy wielozawór przez co koszt nam się prawie podwaja takiej operacji co do zmiany to przekładałem sobie butle i strasznie się namęczyłem by wkręcić rurkę 8mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość impaller Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 może w sobotę trochę czasu znajdę i do gaziarzy podjadę się zapytać. Ale podejrzewam że będą mi chcieli wcisnąć nie wiadomo co. Jak padł mi zawór do tankowania koleś powiedział mi 100zł bez robocizny. Kupiłem zawór w KRK za 30 zł i sam wymieniałem w 15 min. A nie wiesz jak jest z używaną butlą? Gdybym kupił taka która am jeszcze 3-4 lata? Jak jest z papierami? Nie chce tez nie wiadomo ile inwestować w butle ponieważ mam zamiar zmienić moją p10 na coś nowszego ale to dopiero po przyszłorocznych wakacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 (edytowane) może w sobotę trochę czasu znajdę i do gaziarzy podjadę się zapytać. Ale podejrzewam że będą mi chcieli wcisnąć nie wiadomo co. Jak padł mi zawór do tankowania koleś powiedział mi 100zł bez robocizny. Kupiłem zawór w KRK za 30 zł i sam wymieniałem w 15 min. A nie wiesz jak jest z używaną butlą? Gdybym kupił taka która am jeszcze 3-4 lata? Jak jest z papierami? Nie chce tez nie wiadomo ile inwestować w butle ponieważ mam zamiar zmienić moją p10 na coś nowszego ale to dopiero po przyszłorocznych wakacjach. No to kolego bedzie wydatek ok 700zl jesli masz zbiornik w miejscu kola,jak wczesniej nadmienil Tofu ze trzeba z wiolozaworem Edytowane 18 Listopada 2010 przez diabel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 nie wydaje mi się że aż tyle ...max 500 i swoja robota gazownicy ja w KRK jest tylko jeden zakład godny polecenia z uczciwymi ludźmi to warto robić samemu może i warto by było dawać uzywaną choć nie wiem jak z przepisami przepisowo to nic nie wolno wkładać używanego do autka nawer graty nie tak ważne jak butla któa ma homologacje ,,,,ważnośći itp... zobacz na allegro jakie ceny butla + wielozawór ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość impaller Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Butle z wielozaworem i papierami widziałem nawet za 200zł. Właśnie skończyłem rozmawiać z kolesiem który te butle używane sprzedaje i mówi, że nikt nie powinien się czepiać gdybym zamontował używaną butlę z wielozarowem pod warunkiem ze będę miał zaświadczenie od producenta butli które on sprzedaje razem z butla. Bynajmniej popytam jeszcze u gaziarzy i na stacji diagnostycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 (edytowane) Butle z wielozaworem i papierami widziałem nawet za 200zł. Właśnie skończyłem rozmawiać z kolesiem który te butle używane sprzedaje i mówi, że nikt nie powinien się czepiać gdybym zamontował używaną butlę z wielozarowem pod warunkiem ze będę miał zaświadczenie od producenta butli które on sprzedaje razem z butla. Bynajmniej popytam jeszcze u gaziarzy i na stacji diagnostycznej. Ja mowie o nowej,we wrocku tyle sobie wolaja ,ile kosztuje w GARAZU to kwestia za ile znajdziesz,a jak i Tofu sugeruje sam zamontuj lub z kumplem co kuma o co kamman i tylko jezdzic :whistle:inna sprawa czy mozna LEGALNIE montowac uzywane !!!Rozmawialem z monterem lpg i powiedzial ze oficjalnie ,legalnie nie wolno!!!! Edytowane 18 Listopada 2010 przez diabel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 ostatnio zgłaszałem montaż instalacji i na homologacji butli postawili mi w urzędzie pieczątkę z nr rej auta. problem może wyjść przy przeglądzie jak diagnoście nie będzie pasowała data montażu (z pieczątki w dowodzie rej) do butli jaką zobaczy a aucie. generalnie jak masz nową butlę to lecisz do urzędu wypełniasz druczek o zmianę danych w dowodzie do tego dołączasz nowa homologację i fakturę za montaż (a wiadomo, że nikt za montaż używanej butli faktury nie wystawi - i koło się zamyka, tym bardziej że na homologacji do używanej butli będziesz miał pieczątkę urzędu, że już była zamontowana w innym samochodzie i tu urząd tego nie uzna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 ostatnio zgłaszałem montaż instalacji i na homologacji butli postawili mi w urzędzie pieczątkę z nr rej auta. problem może wyjść przy przeglądzie jak diagnoście nie będzie pasowała data montażu (z pieczątki w dowodzie rej) do butli jaką zobaczy a aucie. generalnie jak masz nową butlę to lecisz do urzędu wypełniasz druczek o zmianę danych w dowodzie do tego dołączasz nowa homologację i fakturę za montaż (a wiadomo, że nikt za montaż używanej butli faktury nie wystawi - i koło się zamyka, tym bardziej że na homologacji do używanej butli będziesz miał pieczątkę urzędu, że już była zamontowana w innym samochodzie i tu urząd tego nie uzna. oj chyba coś przesadzasz, podczas rejestracji LPG w DR pokazujesz homologację i kwity z montażu, nic więcej Ci nei wbijają w DR, i na przeglądzie pokazujesz homologację na butlę, jak zmienisz nigdzie nie musisz lecieć i zmieniać kup butlę i jak masz pojęcie wymień sobie w garażu i będzie gitt, nie ma co panikować, na przeglądzie nikt Ci nie będzie patrzył czy masz rachunek z montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 no ja daje oba papiery na wszelki wypadek choć jak nie miałem żadnego to właśnie chcieli tylko homologacje na butle zresztą jak sie kupi z papierem to problemu nie widzę zresztą ja mam papiery na AL700 -2 generacja a mam co mam ,.. i wisi mi to zresztą z przeglądami w naszym kraju bywa różnie u jednych sie da u innych nie ,,,,,, jak bym myślał o nowej butli to bym myślał o pełnej z wielozaworem z boku wiem że ktoś już coś takiego miał robić ale nie wiem jak temat sie toczy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Panowie, na wiosnę tego roku miałem ten sam problem-koniec legalizacji, minęło 10 lat i na przeglądzie samochodzik by mi nie przeszedł /wtedy miałem jeszcze inny sam./ Sprawa wyglada tak: nie opłaca się przedłużać legalizacji bo koszty takie same jak nowej. Nowa jest na 10 lat a legalizowana 5 lat. Mówię o nowej butli bez wielozaworu. Ja zakładałem w warsztacie instalacyjnym i koszty wyniosły mi 300 lub 350zł. Dobrali taką samą butlę a wielozawór był dobry. Najważniejsza jest homologacja na której jest numer butli i to na przeglądzie sprawdzają. Chyba, że ktoś sobie z przeglądem da radę, to już jego sprawa. Jeśli ktoś ma czas i ochotę i przyjemność siedzenia w garażu i robić to samemu, to najlepiej podjechać do jakiegoś punktu instalacyjnego aby powiedzieli jaka jest teraz butla i jaki zawór, a następnie jechać do hurtowni i zakupić nową z homologacją /zawsze taniej/. Wielozawór jeśli teraz jest dobry, to nie ma możliwości aby nie działał na nowej butli. Rachunków, oraz pieczątek zakładu instalacyjnego na przeglądach nie sprawdzają. Pozdrowionka i szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 <br /><br /><br /> oj chyba coś przesadzasz, podczas rejestracji LPG w DR pokazujesz homologację i kwity z montażu, nic więcej Ci nei wbijają w DR, i na przeglądzie pokazujesz homologację na butlę, jak zmienisz nigdzie nie musisz lecieć i zmieniać a właśnie, że wbijają pieczątkę w DR o montażu (zrobię skan i wrzucę). dodatkowo stawiają pieczątkę na homologacji zbiornika i samej instalacji (z nr rej pojazdu), no i obowiązkowo faktura. tak przynajmniej jest w Warszawie. Zanin zgłosiłem montaż to się pytałem i powiedzieli mi, że takie dokumenty są niezbędne (na bank mnie nie oszukali bo też tam pracuję). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 nie no w DR jasna sprawa, że wbijają LPG, może się źle zrozumieliśmy, ale żaden diagnosta nie będzie na to patrzył tylko na homologację butli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 nie no w DR jasna sprawa, że wbijają LPG, może się źle zrozumieliśmy, ale żaden diagnosta nie będzie na to patrzył tylko na homologację butli No tak, chyba się nie zrozumieliśmy ale....u mnie w mieście stawiają na homologacji stempel że montaż zgłoszono (wpisują też nr rej. samochodu). Więc jak kupisz używkę z takimi papierami to d*pa zbita...chyba ,że będzie jak pisze Tofu...są diagności którym to nie przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 nie wiem czy akurat to nie przeszkadza bo papiery miałem ok a ... co do wymiany samej butli to podobno niezgodne z prawem i nr homologacji muszą być takie same butla na nową i wielozawór koszt do P10 400 zł 67 00---a 67 01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 nie wiem czy warto kupować używaną butlę i mieć znowu krótszą homologację. tu jest link do jednego z popularnych portali aukcyjnych LINK. sprzedają nowe z pełnym osprzętem i do tego za dobrą cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 dokładnie o tym mówiłem ,,, 600 x 200 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość impaller Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej. Nie ma żadnego problemu aby zamontować nową czy używaną butlę czy to z nowym czy z używanym wielo zaworem ważne tylko aby homologacja była ważna i były do niej papiery. Nie ma problemu jeśli butla byłą już montowana. dokąd jest homologacja nikt nie ma prawa się czepiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 (edytowane) brzmi super tylko w takim razie po co ten cały cyrk ze stemplowaniem homologacji przez Wydział Komunikacji??? taki sam stempel mam na wyciągu ze świadectwa homologacji na instalację. Może jestem przeczulony ale jako stary urzędnik przeczuwam jakieś drugie dno... Edytowane 20 Listopada 2010 przez boren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 1. Podobno istnieje możliwość przedłużenia homologacji tak istnieje taka możliwość jak miałem Vectre to skończyła mi się waźność zrobiłem homologację w UDT w płocku, kosztowało mnie to 220 zł i przedłuzyli na 8 lat, więc cena adekwatna do czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość impaller Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Jak zakładasz nową instalację to wtedy stepują homologację i wbijają w dowód wtedy nie możesz używanej butli wsadzić tylko nową. Z tego co mi diagnosta powiedział to jeśli już masz instalację załozoną i wbitą to nie ma problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Jak zakładasz nową instalację to wtedy stepują homologację i wbijają w dowód wtedy nie możesz używanej butli wsadzić tylko nową. Z tego co mi diagnosta powiedział to jeśli już masz instalację załozoną i wbitą to nie ma problemów. no dobra ale jak to ma się do tego przepisu a dokładnie pkt 14 załacznika: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 chodzi o używane graty i mowa tu o wszystkim zresztą jest bzdurny i martwy przepis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 chudzi o używane graty i mowa tu o wszystkim zresztą jest to bzdurny i martwy przepis no wiesz...każdy grat choćby był zamontowany na 5 minut po demontażu jest już używany...tak od strony formlanej. a czy martwy to nie wiem, ale przepis...w sumie uprawnione organy mogą go stosować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 odnośnie butli to sie zgodzę bo jest papier który sprawdzają wiec ok natomiast reszty po nr seryjnych których nie ma nigdzie spisanych nie ma szans sprawdzać i dobrze zresztą wypisują rzeczy z których mógłbym się zgodzić jak klocki poduszki itp ...co do Egrów to mam wątpliwości nie wiem czy sie zużywają i czy na przykład jak chcę wymienić zepsuty na sprawny używany to komu to szkodzi ,,,, wiadomo kup nowy ... co do butli to niestety czeka nas wymiana razem z wielozaworem ..coś słyszałem o dopłatach do samochodów z LPG ale jak widać władza jakoś nie chce nam pomagać bo przecież ekologicznie jest najlepiej na LPG ,,, a skoro butla ma legalizacje na 10 lat i jest sprawna bo przecież do przeglądu jej zostało rok 2-5 czy 9 to komu to przeszkadza pomijam działanie innych komponentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.