Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana butli lpg


Gość impaller
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety na wiosnę kończy mi się homologacja butli LPG, dlatego będę zmuszony najprawdopodobniej ją zmienić na inną. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć mam 3 opcję

 

1. Podobno istnieje możliwość przedłużenia homologacji na butlę niestety tylko na rok a samą butlę trzeba wysyłać na badania chyba do producenta tutaj znajomy nie był w stanie sprecyzować

2. Zakup nowej butli

3. Zakup używanej

 

Jeśli chodzi o pierwszą opcję nie chciał bym raczej z niej korzystać, rozważam pozostałe 2. Jestem w stanie sam zmienić sobie butle tylko czy mogę to zrobić w świetle prawa tzn czy nie potrzebuje gdzieś jakiejś pieczątki na papierach od gazu, w razie jakiejś kontroli bądź to przez policja lub chociażby przez diagnostę na przeglądzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo i będe czekał do następnego przeglądu

z tego co wiem to przedłużać się totalnie nie opłaca przez koszty i chyba na 3-5 lat też nie wiem

dalej to jak kupisz nową butlę to masz nową homologacje i to mi sie wydaje wszystko

tylko wał jest inny nowe butle mają nowszą homologację i musi być nowy wielozawór przez co koszt nam się prawie podwaja takiej operacji co do zmiany to przekładałem sobie butle i strasznie się namęczyłem by wkręcić rurkę 8mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może w sobotę trochę czasu znajdę i do gaziarzy podjadę się zapytać. Ale podejrzewam że będą mi chcieli wcisnąć nie wiadomo co. Jak padł mi zawór do tankowania koleś powiedział mi 100zł bez robocizny. Kupiłem zawór w KRK za 30 zł i sam wymieniałem w 15 min.

 

A nie wiesz jak jest z używaną butlą? Gdybym kupił taka która am jeszcze 3-4 lata? Jak jest z papierami? Nie chce tez nie wiadomo ile inwestować w butle ponieważ mam zamiar zmienić moją p10 na coś nowszego ale to dopiero po przyszłorocznych wakacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może w sobotę trochę czasu znajdę i do gaziarzy podjadę się zapytać. Ale podejrzewam że będą mi chcieli wcisnąć nie wiadomo co. Jak padł mi zawór do tankowania koleś powiedział mi 100zł bez robocizny. Kupiłem zawór w KRK za 30 zł i sam wymieniałem w 15 min.

 

A nie wiesz jak jest z używaną butlą? Gdybym kupił taka która am jeszcze 3-4 lata? Jak jest z papierami? Nie chce tez nie wiadomo ile inwestować w butle ponieważ mam zamiar zmienić moją p10 na coś nowszego ale to dopiero po przyszłorocznych wakacjach.

:whistle: No to kolego bedzie wydatek ok 700zl jesli masz zbiornik w miejscu kola,jak wczesniej nadmienil Tofu ze trzeba z wiolozaworem :blink:

Edytowane przez diabel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się że aż tyle ...max 500 i swoja robota gazownicy ja w KRK jest tylko jeden zakład godny polecenia z uczciwymi ludźmi to

warto robić samemu może i warto by było dawać uzywaną choć nie wiem jak z przepisami przepisowo to nic nie wolno wkładać używanego do autka nawer graty nie tak ważne jak butla któa ma homologacje ,,,,ważnośći itp... zobacz na allegro jakie ceny butla + wielozawór ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butle z wielozaworem i papierami widziałem nawet za 200zł. Właśnie skończyłem rozmawiać z kolesiem który te butle używane sprzedaje i mówi, że nikt nie powinien się czepiać gdybym zamontował używaną butlę z wielozarowem pod warunkiem ze będę miał zaświadczenie od producenta butli które on sprzedaje razem z butla. Bynajmniej popytam jeszcze u gaziarzy i na stacji diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butle z wielozaworem i papierami widziałem nawet za 200zł. Właśnie skończyłem rozmawiać z kolesiem który te butle używane sprzedaje i mówi, że nikt nie powinien się czepiać gdybym zamontował używaną butlę z wielozarowem pod warunkiem ze będę miał zaświadczenie od producenta butli które on sprzedaje razem z butla. Bynajmniej popytam jeszcze u gaziarzy i na stacji diagnostycznej.

Ja mowie o nowej,we wrocku tyle sobie wolaja ,ile kosztuje w GARAZU to kwestia za ile znajdziesz,a jak i Tofu sugeruje sam zamontuj lub z kumplem co kuma o co kamman i tylko jezdzic :whistle:inna sprawa czy mozna LEGALNIE montowac uzywane !!!Rozmawialem z monterem lpg i powiedzial ze oficjalnie ,legalnie nie wolno!!!! :warning:

Edytowane przez diabel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zgłaszałem montaż instalacji i na homologacji butli postawili mi w urzędzie pieczątkę z nr rej auta. problem może wyjść przy przeglądzie jak diagnoście nie będzie pasowała data montażu (z pieczątki w dowodzie rej) do butli jaką zobaczy a aucie. generalnie jak masz nową butlę to lecisz do urzędu wypełniasz druczek o zmianę danych w dowodzie do tego dołączasz nowa homologację i fakturę za montaż (a wiadomo, że nikt za montaż używanej butli faktury nie wystawi - i koło się zamyka, tym bardziej że na homologacji do używanej butli będziesz miał pieczątkę urzędu, że już była zamontowana w innym samochodzie i tu urząd tego nie uzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zgłaszałem montaż instalacji i na homologacji butli postawili mi w urzędzie pieczątkę z nr rej auta.  problem może wyjść przy przeglądzie jak diagnoście nie będzie pasowała data montażu (z pieczątki w dowodzie rej) do butli jaką zobaczy a aucie. generalnie jak masz nową butlę to lecisz do urzędu wypełniasz druczek o zmianę danych w dowodzie do tego dołączasz nowa homologację i fakturę za montaż (a wiadomo, że nikt za montaż używanej butli faktury nie wystawi - i koło się zamyka, tym bardziej że na homologacji do używanej butli będziesz miał pieczątkę urzędu, że już była zamontowana w innym samochodzie i tu urząd tego nie uzna.

 

 

 

 

 

oj chyba coś przesadzasz, podczas rejestracji LPG w DR pokazujesz homologację i kwity z montażu, nic więcej Ci nei wbijają w DR, i na przeglądzie pokazujesz homologację na butlę, jak zmienisz nigdzie nie musisz lecieć i zmieniać

 

kup butlę i jak masz pojęcie wymień sobie w garażu i będzie gitt, nie ma co panikować, na przeglądzie nikt Ci nie będzie patrzył czy masz rachunek z montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja daje oba papiery na wszelki wypadek choć jak nie miałem żadnego to właśnie chcieli tylko homologacje na butle zresztą jak sie kupi z papierem to problemu nie widzę zresztą ja mam papiery na AL700 -2 generacja a mam co mam ,.. i wisi mi to zresztą z przeglądami w naszym kraju bywa różnie u jednych sie da u innych nie ,,,,,, :devil: jak bym myślał o nowej butli to bym myślał o pełnej z wielozaworem z boku wiem że ktoś już coś takiego miał robić ale nie wiem jak temat sie toczy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, na wiosnę tego roku miałem ten sam problem-koniec legalizacji, minęło 10 lat i na przeglądzie samochodzik by mi nie przeszedł /wtedy miałem jeszcze inny sam./

Sprawa wyglada tak: nie opłaca się przedłużać legalizacji bo koszty takie same jak nowej. Nowa jest na 10 lat a legalizowana 5 lat. Mówię o nowej butli bez wielozaworu. Ja zakładałem w warsztacie instalacyjnym i koszty wyniosły mi 300 lub 350zł. Dobrali taką samą butlę a wielozawór był dobry. Najważniejsza jest homologacja na której jest numer butli i to na przeglądzie sprawdzają. Chyba, że ktoś sobie z przeglądem da radę, to już jego sprawa.

Jeśli ktoś ma czas i ochotę i przyjemność siedzenia w garażu i robić to samemu, to najlepiej podjechać do jakiegoś punktu instalacyjnego aby powiedzieli jaka jest teraz butla i jaki zawór, a następnie jechać do hurtowni i zakupić nową z homologacją /zawsze taniej/. Wielozawór jeśli teraz jest dobry, to nie ma możliwości aby nie działał na nowej butli. Rachunków, oraz pieczątek zakładu instalacyjnego na przeglądach nie sprawdzają. Pozdrowionka i szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<br /><br /><br />

oj chyba coś przesadzasz, podczas rejestracji LPG w DR pokazujesz homologację i kwity z montażu, nic więcej Ci nei wbijają w DR, i na przeglądzie pokazujesz homologację na butlę, jak zmienisz nigdzie nie musisz lecieć i zmieniać

 

a właśnie, że wbijają pieczątkę w DR o montażu (zrobię skan i wrzucę). dodatkowo stawiają pieczątkę na homologacji zbiornika i samej instalacji (z nr rej pojazdu), no i obowiązkowo faktura.

tak przynajmniej jest w Warszawie. Zanin zgłosiłem montaż to się pytałem i powiedzieli mi, że takie dokumenty są niezbędne (na bank mnie nie oszukali bo też tam pracuję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no w DR jasna sprawa, że wbijają LPG, może się źle zrozumieliśmy, ale żaden diagnosta nie będzie na to patrzył tylko na homologację butli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no w DR jasna sprawa, że wbijają LPG, może się źle zrozumieliśmy, ale żaden diagnosta nie będzie na to patrzył tylko na homologację butli

 

No tak, chyba się nie zrozumieliśmy ale....u mnie w mieście stawiają na homologacji stempel że montaż zgłoszono (wpisują też nr rej. samochodu). Więc jak kupisz używkę z takimi papierami to d*pa zbita...chyba ,że będzie jak pisze Tofu...są diagności którym to nie przeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy akurat to nie przeszkadza bo papiery miałem ok a ... co do wymiany samej butli to podobno niezgodne z prawem i nr homologacji muszą być takie same butla na nową i wielozawór koszt do P10 400 zł 67 00---a 67 01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy warto kupować używaną butlę i mieć znowu krótszą homologację. tu jest link do jednego z popularnych portali aukcyjnych LINK. sprzedają nowe z pełnym osprzętem i do tego za dobrą cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej. Nie ma żadnego problemu aby zamontować nową czy używaną butlę czy to z nowym czy z używanym wielo zaworem ważne tylko aby homologacja była ważna i były do niej papiery. Nie ma problemu jeśli butla byłą już montowana. dokąd jest homologacja nikt nie ma prawa się czepiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzmi super tylko w takim razie po co ten cały cyrk ze stemplowaniem homologacji przez Wydział Komunikacji???

 

5294424101fa3490med.jpg

 

 

taki sam stempel mam na wyciągu ze świadectwa homologacji na instalację.

Może jestem przeczulony ale jako stary urzędnik przeczuwam jakieś drugie dno...

Edytowane przez boren
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Podobno istnieje możliwość przedłużenia homologacji

tak istnieje taka możliwość

 

jak miałem Vectre to skończyła mi się waźność

 

zrobiłem homologację w UDT w płocku, kosztowało mnie to 220 zł i przedłuzyli na 8 lat, więc cena adekwatna do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zakładasz nową instalację to wtedy stepują homologację i wbijają w dowód wtedy nie możesz używanej butli wsadzić tylko nową. Z tego co mi diagnosta powiedział to jeśli już masz instalację załozoną i wbitą to nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zakładasz nową instalację to wtedy stepują homologację i wbijają w dowód wtedy nie możesz używanej butli wsadzić tylko nową. Z tego co mi diagnosta powiedział to jeśli już masz instalację załozoną i wbitą to nie ma problemów.

 

no dobra ale jak to ma się do tego przepisu a dokładnie pkt 14 załacznika:

 

976fa488b7d80194med.jpg

 

a88ff02a785d9351med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chudzi o używane graty i mowa tu o wszystkim zresztą jest to bzdurny i martwy przepis

no wiesz...każdy grat choćby był zamontowany na 5 minut po demontażu jest już używany...tak od strony formlanej.

a czy martwy to nie wiem, ale przepis...w sumie uprawnione organy mogą go stosować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie butli to sie zgodzę bo jest papier który sprawdzają wiec ok natomiast reszty po nr seryjnych których nie ma nigdzie spisanych nie ma szans sprawdzać i dobrze zresztą wypisują rzeczy z których mógłbym się zgodzić jak klocki poduszki itp ...co do Egrów to mam wątpliwości nie wiem czy sie zużywają i czy na przykład jak chcę wymienić zepsuty na sprawny używany to komu to szkodzi ,,,, wiadomo kup nowy ...

 

co do butli to niestety czeka nas wymiana razem z wielozaworem ..coś słyszałem o dopłatach do samochodów z LPG ale jak widać władza jakoś nie chce nam pomagać bo przecież ekologicznie jest najlepiej na LPG ,,,

 

a skoro butla ma legalizacje na 10 lat i jest sprawna bo przecież do przeglądu jej zostało rok 2-5 czy 9 to komu to przeszkadza pomijam działanie innych komponentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...