gkowal Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Panowie tak z czystej ciekawości... Jaki kolor miał nowy olej do skrzyni biegów... Ja dzisiaj zwiedziłem wszystkie okoliczne sklepy i hurtownie. W zalecanej specyfikacji 75W-85 dostałem tylko olej GM czyli oryginał do Opla. I tak się zastanawiam czy go jutro nie zwrócić. Specyfikacja w 100% zgodna ale dziwny czerwony olej za 48 zł/litr mnie jakoś nie przekonuje... do przekładni kupiłem Elf 80W-90 Ze skrzyni biegów zlewałem czerwony i ten który kupiłem (TUTELA MATRYX 75W85 GL4) też był czerwony. Też się przymierzałem do oleju GM, ale ostatecznie wybrałem TUTELA i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Ten Elf do przekładni to nie jest czasem klasy API GL4? Do przekładni Nissan zaleca olej klasy GL5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mfaja Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Dziękuję za info. Elf 80W-90 Tranself EP GL-4. Jest też podobny Elf Tranself Type B który ma GL-5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Panowie na stronie elf znalazłem, że tranself synthese fe 75w90 jest rekomendowany do wszystkich 3 skrzynek, co znacznie upraszcza poszukiwania. Ostatecznie ze względu na dostępność i cenę tranself synthese fe 75w90 zalałem do skrzyni tranself nfj 75w80 a do przekładni tranself b 80w90. Chłopaki płakali jak zlewali stary (po 70kkm) czysty olej, jednakże skrzynia chodzi zauważalnie lżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisownik Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Czy ktoś z forumowiczów posiada na stanie podkładkę używaną przy korkach spustowych w skrzyni biegów, skrzynce rozdzielacza lub mechanizmie różnicowym i mógłby się podzielić jej rozmiarami. Podkładka oznaczona numerem 11026-4N200 w serwisie ASO w Warszawie kosztuje 17,50 zł za sztukę. To jest jakaś paranoja. Litr oleju do skrzynki rozdzielacza i mechanizmu różnicowego łącznie nie kosztuje więcej jak 30 zł, a komplet podkładek ponad 60 zł. Na załączonym zdjęciu to jest ta większa, płaska. 11026-4N200.jpg Ta miedziana jest do korka spustowego z miski olejowej i miała jakąś normalną cenę około 3 złotych. OK, sam sobie sprawdziłem. Wykręciłem z korka wlewowego w mechanizmie różnicowym i pomierzyłem podkładkę. Wymiary mojej podkładki to 18,5x24,5x1,2, ale już kiedyś wymieniałem oleje więc jest już trochę zdeformowana. Kupiłem hurtowo (paczka 100 sztuk) podkładki o wymiarach 18x24X1,4 w cenie 25,93 zł za paczkę, co wychodzi niecałe 26 groszy za podkładkę Niezłą mają przebitkę w ASO na tych podkładkach. Jutro wymieniam oleje w skrzyni biegów, przekładni i moście napędowym więc dam info jak się te podkładki sprawują oraz co i czym zalałem. -------------------------------------------------------------------------------- No więc jestem po wymianie płynów. Do skrzynki rozdzielacza i mechanizmu różnicowego został zalany CASTROL EPX 80W90 GL5 w cenie 26,90 za litr. A do skrzyni biegów zalałem olej TUTELA MATRYX 75W85 GL4 w cenie 42 zł za litr. P5210025.JPG Z tym olejem do skrzyni biegów to dziwna sprawa, bo specyfikacja mówi, że wchodzi 2,2 litra, a mi weszło strzykawką 2,5 i dalej sobie odpuściłem. Druga rzecz to taka, że ten olej ma strasznie intensywny zapach w stosunku do innych olejów. Zarówno ten zlewany jak i ten nowy. Oba śmierdzą tak samo intensywnie a jednocześnie zdecydowanie mocniej niż inne oleje. Jeśli chodzi o olej do skrzynki rozdzielacza i mechanizmu różnicowego to zastanawiałem się czy w ogóle go wymieniać, bo od poprzedniej wymiany przejechałem dokładnie 50 000 km, a przecież wymianę zalecają co 60 000 km. Jednak to co zlałem to był jakiś ciemny szlam. Poprzednio te mechanizmy zalewałem tym samym olejem i sam jestem zdziwiony jak był mocno zużyty. Tu jest zdjęcie zużytego oleju: P5210027.JPG A tu zdjęcie poglądowe na olej nowy: P5210030.JPG No i na koniec informacja o podkładkach. Podczas wymian wszystkie stare podkładki zostały wywalone i założone nowe. Dwie sztuki poszły na skrzynię biegów i dwie sztuki na tylny mechanizm różnicowy. W skrzynce rozdzielczej są korki innego typu, które nie używają podkładek. Poniżej fotografia korków od mechanizmu różnicowego ze starymi i nowymi podkładkami. P5210029.JPG Jakby ktoś był zainteresowany to mam na zbyciu jakieś 80 podkładek w dobrej cenie 5zł za 10 sztuk Można je odebrać w okolicach Legionowa, lub w Warszawie na Służewcu gdzie pracuję. Do dogadania na priv. Wlanie do skrzyni biegów większej ilości oleju jednak nie było dobrym pomysłem. Po kilku dniach na równej powierzchni otworem rewizyjnym ze skrzyni biegów upuściłem jakieś 200ml oleju i mam wrażenie, że skrzynia działa lepiej. Olej wlewałem do lekko uniesionego z przodu samochodu i pewnie dlatego weszło więcej. Upuszczałem na równym płaskim podłożu, aż przestał wyciekać. Cześć czy te podkłaki to aktualne jeszcze? bo chętnie kupię komplecik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Cześć czy te podkłaki to aktualne jeszcze? bo chętnie kupię komplecik Aktualne - kontaktuj się bezpośrednio na moją skrzynkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 koledzy, czy ktoś zmieniał i może potwierdzić że tak ma być: (dane z postu 1-ego): 1) w skrzyni biegów - manual zaleca API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra2) w przekładni rozdzielczej - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra3) w mostach napędowych - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,55 litra auto mam od października, chciałbym wymienić bo nikt nie wie kiedy i czy w ogóle to było robione. Mam silnik 2,2 DCI (136KM, 2004 rok), przebieg 275kkm. A jak ktoś byłby uprzejmy i dał info co za konkretnie olej kupić (ja się na olejecha tego typu nie znam i dla mnie Shell, Orlen czy Mobil to jeden pies) byłbym już mega wdzięczny. P.S. Coś gdzieś czytałem, że ten rocznik ma już chyba LSD w tylnym moście (przyznam szczerze, że nie sprawdziłem a okazji troszkę było , może przy wymianie kół na zimę zobaczę aby mieć 100% pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Nie słyszałem o tym żeby montowano w nich LSD w jakimkolwiek roczniku. Możliwe ,że wersje z kontrolą trakcji miały BLSD czyli dohamowywanie koła ślizgającego zaciskiem hamulcowym aby wymusić napęd na to drugie natomiast nie ma to nic wspólnego z LSD montowanym w wydfrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 aaa widzisz, coś mi tam świta ale ... (nie mniej mam kontrolę trakcji, ASR i ESP) w brew pozorom są to różne systemy i ich występowanie w pakiecie nie zawsze jest oczywiste (można mieć jedno a nie mieć drugiego itd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 (edytowane) strus251 wymieniałeś oleje ,bo i ja muszę . Poprzedni właściciel wiedział tylko co w silniku zalał. Zapodaj co do czego i ile konkretnie trzeba kupić. Edytowane 8 Września 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Przeczytaj wątek, są nawet fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Przeczytałem cały ale nikt jednoznacznie nie odpowiedział dokładnie ile i gdzie ... Każdy radzi inny olej a ja o konkrety pytam kolegę - strus251. I jeszcze jedno czy ktoś ma jakiś rysunek serwisowy gdzie konkretnie są korki wlewowe do skrzyni i napędów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Przeczytałem cały ale nikt jednoznacznie nie odpowiedział dokładnie ile i gdzie ... Każdy radzi inny olej a ja o konkrety pytam kolegę - strus251. I jeszcze jedno czy ktoś ma jakiś rysunek serwisowy gdzie konkretnie są korki wlewowe do skrzyni i napędów ? Kolego uzupełnij rocznik w stopce bo trudno coś doradzić z instrukcją. Linki do kompletnej instrukcje serwisową znajdziesz w naszym dziale przykładowo tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61748-instrukcja-x-trail-t30/?view=findpost&p=1159625 Wybierz sobie swój rocznik i wszystko o wymianach płynów znajdziesz w Maintenance (Section MA). W tej instrukcji mogą być odnośniki bardziej szczegółowe do innych plików, więc najlepiej pobrać sobie wszystkie pliki do swojego rocznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 cześć, nie wymieniłem bo nie byłem pewny czy te dane które zacytowałem dalej są aktualne (chodzi o ilości). Skoro karibox1 odsyła do początku watku to zakładam że te ilości są OK: 1) w skrzyni biegów - manual zaleca API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra2) w przekładni rozdzielczej - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra3) w mostach napędowych - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,55 litra i ich sie będę trzymał. Co do olei to ja nie mam o tym zielonego pojęcia i w zasadzie chyba pojadę do swojego mechanika i co zaleci to wezmę a w zasadzie on zaleje i tyle. Klasa lepkości poda jest a producent chyba nie ma już takiego znaczenia skoro tą klasę spełnia (to tak po mojemu ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Kolego uzupełnij rocznik w stopce bo trudno coś doradzić z instrukcją. Linki do kompletnej instrukcje serwisową znajdziesz w naszym dziale przykładowo tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61748-instrukcja-x-trail-t30/?view=findpost&p=1159625 Wybierz sobie swój rocznik i wszystko o wymianach płynów znajdziesz w Maintenance (Section MA). W tej instrukcji mogą być odnośniki bardziej szczegółowe do innych plików, więc najlepiej pobrać sobie wszystkie pliki do swojego rocznika. Rocznik poprawiny. Przeleciałem podaną instrukcje [dziękuję]. Mimo wszystko nie za bardzo mi to pomogło. Co do rodzaju i specyfikacji olejów dam radę ,bo koledzy wyżej powiedzieli jasno. Tyle ,że pierwszy raz mam do czynienia z "napedowcem" i nie wiem gdzie są korki wlewowe. Do tego nie wiem jak mam to rozumieć : 1) w skrzyni biegów - manual zaleca API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra 2) w przekładni rozdzielczej - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra 3) w mostach napędowych - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,55 litra Skrzynia -jasne. Przekładnia rozdzielcza -w którym miejscu ? Mosty napędowe -ile ich jest ? Z tyłu i ... Nie znalazłem konkretnego rysunku w instrukcji który obrazuje w całości schemat całego układu napędowego. Przynajmniej po półtorej godziny szukania poległem... Napiszę prosto jak niemowlak-gdzie wlewam olej ? Wiec liczę na pomoc. Jedyne co znalazłem to to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Najprościej znaleźć korki w tylnym mechanizmie różnicowym (moście). Wchodzisz pod samochód o tyłu i zaraz za tłumikiem są widoczne dwa korki na klucz imbusowy. Zobacz dokument RFD - REAR FINAL DRIVE na samym początku gdzieś około 8 strony. Pozycja 6 i 11 z poniższego obrazka Korki do skrzyni biegów manualnej są widoczne od strony lewego przedniego nadkola (kierowcy). Mogą być zasłonięte plastikami nadkola. Są takie same jak korki tylnego mechanizmu różnicowego. Instrukcja MT - MANUAL TRANSAXLE, lub pozycja 15 z poniższego obrazka. Tu oznaczony jest tylko jeden korek, ale o ile pamiętam powinny być dwa jeden wyżej (wlewowy), drugi niżej (zlewowy). Jest jeszcze trzeci dostępny od góry skrzyni po podniesieniu maski, ale możesz go sobie darować bo jest trudny dostęp. No i na koniec przekładnia rozdzielcza do której sam załączyłeś obrazek (olej1.jpg). Jeden z korków jest umieszczony z boku i wygląda jak zwykła śruba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 No nie wiem co powiedzieć!! To jest tłumaczenie... Z tym dam sobie radę. Dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 dobra, u mnie po wymianie. Ilości do skrzynki rozdzielczej (0.3l) i mostu tylnego (0,55l) takie jak w poście #1. Nie wiem tylko czemu pisane jest tam o "mostach" a nie moście bo w X-ksie nie ma mostu z przodu . Pozalewane syntetykami Ravenola, tylko skrzynka 75W90 a most tylny 75W140 z LSD. Taką specyfikację oleju podaje w serwisówce Castrol oraz Liqui Moly. Zobaczymy jak bedzie . Na razie jazda z 4WD tylko po twardym bo nie ma gdzie sprawdzić na miękkim. Skrzyni biegów nie ruszałem ponieważ żadna z serwisówek olejowych nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni jeżeli nie była dokonywana naprawa . Wolałem nie ruszać, skrzynia chodzi elegancko więc ... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 W Oplu a miałem ich 5-ięć serwis też mówił ,że w skrzyni olej się nie wymienia. W Zafirze postanowiłem wymienić. Ten spuszczony (przebieg - 150 tys.) niczym nie różnił się od nowego . Kolor i lepkość w paluchach taki sam. A więc u mnie sprawa z olejami wyglądają następująco... Całość z filtrem -255 zł. A podkładki zrobiłem sam - dzięki za wymiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Koledzy, będę wymieniał przegub lewy od str skrzyni, jaki olej kupić do skrzyni, może być link z alle gro i ile go tam wchodzi, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Widać ,że nie pofatygowałeś się przeczytać te trzy strony rad... 2,5l. wchodzi do skrzyni. Ja wlałem tak jak na foto (3 Posty wyżej) "Spirax". Po zdjęciu koła trzeba odkręcić plastikową osłonę i dwa korki jak na dłoni. Od spodu nie polecam. Acha - zaopatrz się na wszelki wypadek w podkładki miedziane . Rozmiary wcześniej były podane. Potrzebna jest też szpryca do wlewania oleju lub największa z apteki strzykawka (jakieś 3zł 100-ka). Olej wlewaj bardzo powoli ,bo tam jest ciasno i lubi się ulewać na za zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Kolego, nie przeczytałem ponieważ trochę czasu i siły na to nie mam pracując w 2 zakładach po 15h dziennie... Mimo wszystko dzięki za odpowiedź, wiem co kupić bez utraty czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Kolego, nie przeczytałem ponieważ trochę czasu i siły na to nie mam pracując w 2 zakładach po 15h dziennie... Mimo wszystko dzięki za odpowiedź, wiem co kupić bez utraty czasu Tomek nie jest to wymówką, wszyscy pracujemy i starajmy się szanować swój czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Spokojnie, na luzie Olej 3l zamówiony Spirax, oraz przegub pozostało kupić podkładki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Podkładki w Nissanie ponoć majątek. Poszukaj gdzieś indziej - Allegro ,sklep rolniczy lub ze śrubami. Co prawda u mnie były aluminiowe mocno zmęczone ale nadawały by się jeszcze. Co ciekawe w tylnim moście nie było żadnych podkładek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 W sklepie motoryzacyjnym albo rolniczym bo jest ich sporo w okolicy kupię jak pojadę, w moście tył również nie miałem żadnej podkładki, więc nw czy jest sens...ale 90 groszy podkładka to kupię i spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.