fonir Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Nie było bo Nissan oszczędza -a ja nie i dołożyłem. A co tam ☺ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkzibi Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 cześć, nie wymieniłem bo nie byłem pewny czy te dane które zacytowałem dalej są aktualne (chodzi o ilości). Skoro karibox1 odsyła do początku watku to zakładam że te ilości są OK: 1) w skrzyni biegów - manual zaleca API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra 2) w przekładni rozdzielczej - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra 3) w mostach napędowych - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,55 litra i ich sie będę trzymał. Co do olei to ja nie mam o tym zielonego pojęcia i w zasadzie chyba pojadę do swojego mechanika i co zaleci to wezmę a w zasadzie on zaleje i tyle. Klasa lepkości poda jest a producent chyba nie ma już takiego znaczenia skoro tą klasę spełnia (to tak po mojemu ). Próbuję dobrać oleje przekładniowe do X-Trail 2.0 benzyna manual. Jak patrzę na zalecane oleje Motul to jes tam wymienione: 1. Mechanizm różnicowy przód i tył 2. PRZEKŁADNIA MANUALNA Z MECHANIZMEM RÓŻNICOWYM 5/1 3. SKRZYNIA ROZDZIELCZA Co w takim razie jest w moim aucie? Jakie oleje dobrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Zdaje się że MOTUL nie ma w ofercie odpowiedniego oleju 80W90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Próbuję dobrać oleje przekładniowe do X-Trail 2.0 benzyna manual. Jak patrzę na zalecane oleje Motul to jes tam wymienione: 1. Mechanizm różnicowy przód i tył 2. PRZEKŁADNIA MANUALNA Z MECHANIZMEM RÓŻNICOWYM 5/1 3. SKRZYNIA ROZDZIELCZA Co w takim razie jest w moim aucie? Jakie oleje dobrać? Zastosuj Schella i błędu nie zrobisz. Jeżeli będziesz kiedyś chciał zmienić olej w skrzyni to proponuję Amsoil - chyba lepszego nie znajdziesz.W sklepach raczej nie ma , ale na alledrogo znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimoZ Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Witam byłem dzisiaj w sklepie po olej do skrzyni rozdzielczej i powiedzieli mi że według specyfikacji ma to być olej 70W140 nijak to ma się do oznaczeń olejów które zostały podane w tym temacie. Więc moje pytanie czy ktoś zalal taki olej do swojego xa do przekładni rozdzielczej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Zmień sklep bo sobie szkody narobisz z takimi doradcami. Jak masz wątpliwości to zajrzyj do tego manuala (pewnie gdzieś w okolicach 16-18 strony - RECOMMENDED FLUIDS AND LUBRICANTS) https://carmanuals2.com/nissan/x-trail-2001-maintenance-section-ma-52302 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryci Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Wczoraj po raz kolejny wymieniałem olej w przekładni rozdzielczej i tylnym dyferencjale. Teraz zrobiłem to po 4 latach po przebiegu 45 000. I ponownie zlewany olej był cały czarny. Przynajmniej ten z tylnego dyferencjału nie zawierał już opiłków na dolnym magnetycznym korku jak to było kilka lat temu przy pierwszej wymianie. Tym razem zastosowałem olej MOTUL GEAR 300 SL SAE 75W90 GL-5 w cenie 70 zł za 1 litr. Wcześniej używałem Castrola EPX ale teraz chciałem użyć oleju w 100% syntetycznego a takim podobno jest ten MOTUL. W każdym razie wszystkim przypominam o obowiązku wymiany tego oleju co 60 000 km bo warto. Cena tego 1 litra jest żadna przy potencjalnych kosztach wymiany/naprawy przekładni z powodu takich oszczędności. Bez porządnej warsztatowej strzykawki takiej na 0,5 litra nie ma co podchodzić do wymiany. Grawitacyjnie tego oleju nie da się wlać do tych mechanizmów. Dorzucam trochę zdjęć jak wyglądają korki w szczególności te w przekładni rozdzielczej i gdzie je znaleźć. Do wykręcenia korków potrzebne są dwa klucze: imbusowy (rozmiar 10) i nasadowy (rozmiar 12). Wymianę oleju robiłem po raz kolejny, ale teraz bez kanału leżąc pod samochodem z ograniczonym dostępem widoczności. Dlatego pomyliłem się i najpierw wykręciłem śrubę spajająca przekładnię zamiast korka wlewowego. Śruba ma taki sam rozmiar jak korek (12) i jest kilka centymetrów od niego. Jak się pracuje pod samochodem bardziej na dotyk niż wizualnie to własnie są takie skutki. Podkładki pod korki w tylnym dyferencjale Korki skrzyni rozdzielczej Śruba spajająca skrzynię rozdzielczą Umiejscowienie korków w tylnym dyferencjale Umiejscowienie korków w skrzyni rozdzielczej. Klucz nasadowy założony jest na korek wlewowy. Olej stary zlany i nowy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tribute Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 Witam, nissan x trail 2.2dci 2004 rok. Po wyjeciu polosi ze skrzyni wyciekło sporo oleju, wiecie moze panowie gdzie znajde korek wlewowy i ile około tego powinno wejsc? Dzieki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 Według instrukcji powinno wejść 2,3 litra oleju. Korki (wlewowy i spustowy) są dostępne w lewym przednim nadkolu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tribute Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 8 minut temu, gkowal napisał: Według instrukcji powinno wejść 2,3 litra oleju. Korki (wlewowy i spustowy) są dostępne w lewym przednim nadkolu. Gkowal, jesteś swietny! Dzięki ci bardzo i zdrówka zycze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tribute Opublikowano 13 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2021 Hej tutaj jest sruba do wlewania? Ta na imbus t30 4x4 6b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurio Opublikowano 19 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2021 (edytowane) Kolego Tribute: 1. Na pierwszym zdjęciu śruby do mechanizmu różnicowego. 2. Na drugim i trzecim palcem wskazuję śrubę, którą się wykręca aby wlać olej do "skrzynki rozdzielczej" na klucz 12. Widok od dołu auta. Pozdrawiam ? Oj przepraszam, Tribute pytałeś o skrzynię biegów... Tak to jest ta śruba. Pozdrawiam ? Edytowane 19 Grudnia 2021 przez zurio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.