Gość Marcio_100 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Witam, Postanowiłem przy przebiegu 185 tyś. dokonać wymiany oleju: 1) w skrzyni biegów - manual zaleca API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra 2) w przekładni rozdzielczej - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra 3) w mostach napędowych - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,55 litra auto X-trail 2,2 DCI 2004 r. Proszę o pomoc: 1) w wyborze marki oleju, 2) czy podane ilości są prawdziwe (ktoś na forum stwierdził, iż w serwisie powiedziano mu, że do skrzyni "wchodzi" 3 litry oleju a do mostów 1,5 litra. 3)Czy mogę zastosować wspólną lepkość oleju do np. 75W-90 do skrzyni, przekładni i mostów? Proszę o opinie i doświadczenia. 4) Jak spuścić olej z przekładni rozdzielczej i gdzie szukać wlewu? Proszę o cenne uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Olej do mostów to raczej tylko oryginalny i ściśle według specyfikacji... Nie pamiętam ile wchodzi ale nie dużo (jedna butelka wystarczy na dwa mosty). Wlewa się do poziomu wlewu (aż się przeleje po prostu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 No właśnie też mnie to zastanawia, bo większość olejów 75W-90 spełnia API GL-5 oraz API GL-4, więc teoretycznie nadaje się do zastosowania w każdej z przekładni. Muszę się pospieszyć z decyzją co zalać, bo w najbliższym tygodniu lub dwóch czeka mnie wymiana tych olejów. Zawsze byłem zwolennikiem stosowania takiego jak w instrukcji lub lepszego oleju ale przy skrzyni biegów nie jestem pewien. Większa wartość "letnia" (druga składowa specyfikacji oleju wielosezonowego SAE) daje wyższą lepkość w wysokich temperaturach, co z pewnością zwiększy nieco opory w skrzyni. Większa lepkość to też trudniej zrywalny film olejowy i dzięki temu lepsza odporność na przeciążenia i intensywną eksploatację. No i zawsze lepiej mieć zalany olej syntetyczny niż półsyntetyczny, a oleje 75W-85 to często półsyntetyki, w przeciwieństwie do 75W-90. Prawdopodobnie kupię 3L Motul Gear 300 75W-90 i na pewno będzie się dobrze sprawował we wszystkich miejscach. Muszę jednak jeszcze pogadać na ten temat z jakimś mechanikiem, bo wg instrukcji do mostów powinien być 80W-90 (bardzo ciekawie wygląda Motul Gearbox 80w-90) i też nie chciałbym czegoś zepsuć. Nie rozumiem, czemu Nissan zdecydował się na oleje o różnych specyfikacjach, nie potrafię odgadnąć co jest tego przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcio_100 Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) Mark znalazłem olej do skrzyni o specyfikacji fabrycznej: Castrol SMX-S 75W-85 http://www.olejedosilnikow.pl/oleje-przekladniowe/549-castrol-olej-przekladniowy-smx-s-75w85-05l.html nie jest to "tania impreza" w stosunku np. do valvoline DURABLEND 75W-80 lub 90. Wybiorę chyba valvoline GL4 75W-80. Edytowane 23 Listopada 2010 przez Marcio_100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Mark znalazłem olej do skrzyni o specyfikacji fabrycznej: Castrol SMX-S 75W-85 http://www.olejedosilnikow.pl/oleje-przekladniowe/549-castrol-olej-przekladniowy-smx-s-75w85-05l.html nie jest to "tania impreza" w stosunku np. do valvoline DURABLEND 75W-80 lub 90. Wybiorę chyba valvoline GL4 75W-80. Ciekawie to wygląda i nie jest jakoś strasznie drogi. Ciekawe czy znajdę jeszcze syntetyk do mostów. Bo np: http://www.olejedosilnikow.pl/oleje-przekladniowe/135-castrol-olej-przekladniowy-epx-80w90-1l.html niestety nie wygląda mi na syntetyka. Jak nie znajdę nic lepszego to kupię chyba MOTUL GEARBOX SAE 80W-90, ale to też mineralny i nie widzę dla niego żadnej przyzwoitej alternatywy. Zastanów się nad tym Valvoline bo ma nieco zbyt małą lepkość w wysokich temperaturach (nie wiem czemu instrukcja podaje 85, a nie 80 lub 90 i jak ważny dla pracy przekładni może to być parametr). Lepkość w 100oC wg SAE J306 dla 80 wynosi od 7,0 do 11,0 cSt, a dla 85: 11,0 do 13,5 cSt, więc w skrajnej sytuacji prawie to prawie 50% mniej niż powinno być. Nadal nie wiem co jest przyczyną tak dziwacznej i mało elastycznej specyfikacji dla X-Traili Moja stara Skoda na przykład może używać olejów 75W, 75W-80, 75W-85 i 75W-90 API GL4 i tu nie ma problemów z doborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYNI Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 (edytowane) Witam,temat jak najbardziej na czasie przed sezonem zimowym też chciałbym zmienic olej szczególnie w tylnym moście,nawet pokusiłem się o telefon do serwisu z zapytaniem jaki tak naprawdę powinien byc wlany no i ,,oświecili" mnie tzn.że oni nie wiedzą jaka to klasa lepkości a nawet jaki producent tylko do każdego produktu mają przypisany numer katalogowy i już.Jedyne co powiedzieli to to że cena za 1l-80zł super!!!!!! ps.ostatnio po włączeniu 4WD i ruszeniu dosłownie kilu metrów auto zaczeło jechac z pewnymi oporami tak jak na lekko zaciągniętym ręcznym i dlatego pomysł na wymianę oleju(2004r 111tyś.km) Edytowane 25 Listopada 2010 przez RYNI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Witam,temat jak najbardziej na czasie przed sezonem zimowym też chciałbym zmienic olej szczególnie w tylnym moście,nawet pokusiłem się o telefon do serwisu z zapytaniem jaki tak naprawdę powinien byc wlany no i ,,oświecili" mnie tzn.że oni nie wiedzą jaka to klasa lepkości a nawet jaki producent tylko do każdego produktu mają przypisany numer katalogowy i już.Jedyne co powiedzieli to to że cena za 1l-80zł super! (...) Serwisy Nissana to w ogóle jest jakaś kpina - jak ja dzwoniłem, to mi powiedzieli, że olej w mostach i skrzyni wymienia się po 100 tys. km. Może bym w to uwierzył, gdyby nie fakt, że instrukcja podaje 60 tys., tak jak i w innych samochodach. JAK MOŻNA NIE ZNAĆ ZALECEŃ WŁASNEJ FIRMY DOTYCZĄCYCH EKSPLOATACJI WYPRODUKOWANYCH PRZEZ NIĄ POJAZDÓW??? To nie pierwszy raz, gdy serwisy Nissana popisują się brakiem wiedzy i to nawet podstawowej, a nie tylko specjalistycznej... A ludzie się potem dziwią, ze płacą majątek za naprawy, po których pół auta jest wymienione i usterka nie została wciąż usunięta. Nie sądziłem, że dobra bądź co bądź firma, jaką jest Nissan, będzie mieć tak nieuczciwie drogą, a jednocześnie niekompetentną obsługę serwisową. Jestem posiadaczem Skody od 10 lat i muszę powiedzieć, że ASO Skody to całkowite przeciwieństwo ASO Nissana. Znają wszystkie podstawowe problemy, o wytycznych eksploatacyjnych nawet nie wspominając. Ceny za usługi są uczciwe, oryginalne części kosztują tyle, że człowieka na nie stać, a jak przytrafi się problem, którego rozwiązanie nie jest oczywiste, to nie wymieniają połowy samochodu na koszt klienta zanim nie trafią we właściwą przyczynę. No i dalej nie wiem co mam zalać... ja na prawdę chcę tam wlać dobry olej i chciałbym wiedzieć jakie rozwiązanie jest najlepsze dla "zdrowia" samochodu. Nigdy na materiałach eksploatacyjnych nie oszczędzam. Zaliczyłem przegląd i wymianę oleju w mostach i skrzyni biegów. Zakupione i zalane oleje: Do mostów: Castrol EPX 80W-90 API GL5 Do skrzyni biegów: Castrol SMX-S 75W-85 API GL3, GL4 Castrol SMX-S jest jedynym porządnie wyglądającym olejem, który posiada specyfikację taką jak w instrukcji X-Traila T-30. Powszechnie znany jest fakt, że oleje API GL5 (jeśli nie spełniają równocześnie API GL4) są niebezpieczne dla przekładni, które wg producenta wymagają oleju klasy API GL4 (mogą na przykład powodować korozję). Ciekawostką jest to, że serwisy Nissana używają oleju Shell 75W-90 (to jest do zaakceptowania, mimo lepkości wyższej niż podaje instrukcja) ale klasy API GL5! TYLKO GL5! Ten olej nie spełnia normy API GL4 i teoretycznie może uszkodzić skrzynię biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYNI Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Witam ostatnio zmieniłem olej w tylnym moście na MOTUL GEARBOX SAE 80W-90 tylko że niepokoi mnie jego barwa,jest po prosto ciemny niemal jak zużyty olej silnikowy w benzyniaku,dlatego mam pytanie czy ktoś stosował już ten olej i czy faktycznie taki kolor jest normalny,byc może MOTUL taki jest.Dodam tylko że olej spuszczony był jasny z tym że na korku spustowym było mnóstwo mikroskopijnych opiłków,tak więc wymiana jak najbardziej mu się należała. Jeszcze mam pytanie jak wymienic olej w przednim moście,przecież tam jest tak ciasno że nawet korków nie można znaleźc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Witam. Tak sobie czytam ten temat, też mnie czeka taka wymiana. W X chyba jest LSD i powinno się nalać olej do tego typu mostów. Czy ktoś ma doświadczenie w tej kwestii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gloster Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 (edytowane) Olej do mostów to raczej tylko oryginalny i ściśle według specyfikacji... Nie pamiętam ile wchodzi ale nie dużo (jedna butelka wystarczy na dwa mosty). Wlewa się do poziomu wlewu (aż się przeleje po prostu). Witam! Dziś właśnie wymieniałem olej w skrzynce rozdzielczej i wlewa sie oleju tylko do korka kontrolnego a nie do pełna.Zreszta troche sie juz pogubilem ile tego oleju ma byc.Mechanik stwierdzil ze oleju mialem poprzednio za duzo i ze tyle ile mialem to on nie da rady wlac,poprzednio wymienialem olej w ASO.Nie ogladalem tego dokladnie ale mozliwe ze sa tam dwe otwory,jeden na gorze przez ktory w serwisie mi wlewali a drugi z boku -kontrolny do ktorego wlewal mechanior i on rzeczywiscie wlal tylko tyle ile mogl. Edytowane 11 Stycznia 2012 przez gloster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 ma ktos foto gdzie znajduje sie korek spustowy oleju ze skrzyni? dosc pilne :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renald65 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Olej do skrzyni biegów? Zalałem takim, Shell Spirax S5 75W/90 i z tego co wyczytałem to poleca Nissan takie a na butelce napisane jeszcze jest Premium Performance, Synthetic Technology, API GL-4/5 Transaxle Oil for Sports Cars. Butela niebieska. Do mostów poszedł też Shella Spirax S3 80W/90 tylko w czerwonej butelce. Zrezygnowałem z Castrola jak poczytałem na forum,że jest bardzo i często podrabiany a opinie o Shellu były pozytywne. Silnik zalałem Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukpin Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 w kwestii wymiany olejów z australijskiego forum: zdjęcia i opisy (ang.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekp Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 (edytowane) Olej do skrzyni biegów? Zalałem takim, Shell Spirax S5 75W/90 i z tego co wyczytałem to poleca Nissan takie a na butelce napisane jeszcze jest Premium Performance, Synthetic Technology, API GL-4/5 Transaxle Oil for Sports Cars. Butela niebieska. Do mostów poszedł też Shella Spirax S3 80W/90 tylko w czerwonej butelce. Zrezygnowałem z Castrola jak poczytałem na forum,że jest bardzo i często podrabiany a opinie o Shellu były pozytywne. Silnik zalałem Shell Helix Ultra Extra 5W-30. a Edytowane 5 Października 2014 przez krzysiekp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Witam Koledzy i Koleżanki...jako, że zbliża się dosyć sporawymi krokami wymiana oleju i filtrów mam do Was pytankoMam zamiar również wymienić olej w moście napędowym tylnym oraz w reduktorze...w moście tylnym znalazłem od tyłu patrząc 1 śrubę na duży imbus/torx do spustu oleju, nad nią ok 5cm do wlewu, przy reduktorze podobnie... teraz pytanko:1. Czy wystarczy spuścić olej i po wszystkim, bo gdzieś czytałem o jakimś rozpinaniu wału itp... chociaż nie uśmiecha mi się to robić...2. Jaki olej wybrać do zalania mostu napędowego i reduktora, jakiej firmy, dokładnie, orientuje się że wchodzi tam + - 1l?Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Witam Koledzy i Koleżanki...jako, że zbliża się dosyć sporawymi krokami wymiana oleju i filtrów mam do Was pytanko Mam zamiar również wymienić olej w moście napędowym tylnym oraz w reduktorze...w moście tylnym znalazłem od tyłu patrząc 1 śrubę na duży imbus/torx do spustu oleju, nad nią ok 5cm do wlewu, przy reduktorze podobnie... teraz pytanko: 1. Czy wystarczy spuścić olej i po wszystkim, bo gdzieś czytałem o jakimś rozpinaniu wału itp... chociaż nie uśmiecha mi się to robić... 2. Jaki olej wybrać do zalania mostu napędowego i reduktora, jakiej firmy, dokładnie, orientuje się że wchodzi tam + - 1l? Dziękuję. Ktoś coś ziomeczki? Auto 2.0 Benzynka... Głównie to najlepiej tak: Most: Taki olej... Reduktor: Taki... Skrzynia biegów: Taki... Widziałem kolega przedstawił w 1 poście ale do diesla... mnie interesuje benzynka, z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Do B to samo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Dzięki kolego, jak to mówią jak się dba tak się ma, więc chcę żeby autko było w 100% sprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) Zamiast olejów w mostoreduktorach, które i tak są niezniszczalne lepiej zmień łańcuch i otoczenie. Podejrzewam, że rzadziej odpala od pierwszego Ci już na gorącym? Edytowane 20 Marca 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Dodam tylko od siebie, że GL5 nie spełnia normy GL4. Jeśli producent np. przewidział do skrzyni GL4 to taki GL5 może rozpuścić delikatne synchronizatory gdyż jest znacznie bardziej agresywny i po paru miesiącach skrzynia może zrobić "papa". Podsumowując jak w instrukcji macie GL4, to nie lejcie żadnego GL4+, GL4/5, GL5 bo zarżniecie skrzynię. Najlepiej sobie to wydrukujcie, obijcie w ramkę i na ścianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Zamiast olejów w mostoreduktorach, które i tak są niezniszczalne lepiej zmień łańcuch i otoczenie. Podejrzewam, że rzadziej odpala od pierwszego Ci już na gorącym? Czuję że to do mnie, więc kolego odpowiadam, auto odpala na zimnym po nocy jak i na gorącym od strzała bez zająknięcia.. wymieniam żeby wiedzieć że wymienione i mieć spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Do Ciebie, do Ciebie ale życzliwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Dzięki w takim razie...za rozrząd będę się brał może na wiosnę... 1000zł muszę liczyć, łańcuch ślizgi, napinacz... pasek mam nowy, pompa wody i wspomagania ok... więc myślę w tysiaku się zmieścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Czy ktoś z forumowiczów posiada na stanie podkładkę używaną przy korkach spustowych w skrzyni biegów, skrzynce rozdzielacza lub mechanizmie różnicowym i mógłby się podzielić jej rozmiarami. Podkładka oznaczona numerem 11026-4N200 w serwisie ASO w Warszawie kosztuje 17,50 zł za sztukę. To jest jakaś paranoja. Litr oleju do skrzynki rozdzielacza i mechanizmu różnicowego łącznie nie kosztuje więcej jak 30 zł, a komplet podkładek ponad 60 zł. Na załączonym zdjęciu to jest ta większa, płaska. Ta miedziana jest do korka spustowego z miski olejowej i miała jakąś normalną cenę około 3 złotych. OK, sam sobie sprawdziłem. Wykręciłem z korka wlewowego w mechanizmie różnicowym i pomierzyłem podkładkę. Wymiary mojej podkładki to 18,5x24,5x1,2, ale już kiedyś wymieniałem oleje więc jest już trochę zdeformowana. Kupiłem hurtowo (paczka 100 sztuk) podkładki o wymiarach 18x24X1,4 w cenie 25,93 zł za paczkę, co wychodzi niecałe 26 groszy za podkładkę Niezłą mają przebitkę w ASO na tych podkładkach. Jutro wymieniam oleje w skrzyni biegów, przekładni i moście napędowym więc dam info jak się te podkładki sprawują oraz co i czym zalałem. -------------------------------------------------------------------------------- No więc jestem po wymianie płynów. Do skrzynki rozdzielacza i mechanizmu różnicowego został zalany CASTROL EPX 80W90 GL5 w cenie 26,90 za litr. A do skrzyni biegów zalałem olej TUTELA MATRYX 75W85 GL4 w cenie 42 zł za litr. Z tym olejem do skrzyni biegów to dziwna sprawa, bo specyfikacja mówi, że wchodzi 2,2 litra, a mi weszło strzykawką 2,5 i dalej sobie odpuściłem. Druga rzecz to taka, że ten olej ma strasznie intensywny zapach w stosunku do innych olejów. Zarówno ten zlewany jak i ten nowy. Oba śmierdzą tak samo intensywnie a jednocześnie zdecydowanie mocniej niż inne oleje. Jeśli chodzi o olej do skrzynki rozdzielacza i mechanizmu różnicowego to zastanawiałem się czy w ogóle go wymieniać, bo od poprzedniej wymiany przejechałem dokładnie 50 000 km, a przecież wymianę zalecają co 60 000 km. Jednak to co zlałem to był jakiś ciemny szlam. Poprzednio te mechanizmy zalewałem tym samym olejem i sam jestem zdziwiony jak był mocno zużyty. Tu jest zdjęcie zużytego oleju: A tu zdjęcie poglądowe na olej nowy: No i na koniec informacja o podkładkach. Podczas wymian wszystkie stare podkładki zostały wywalone i założone nowe. Dwie sztuki poszły na skrzynię biegów i dwie sztuki na tylny mechanizm różnicowy. W skrzynce rozdzielczej są korki innego typu, które nie używają podkładek. Poniżej fotografia korków od mechanizmu różnicowego ze starymi i nowymi podkładkami. Jakby ktoś był zainteresowany to mam na zbyciu jakieś 80 podkładek w dobrej cenie 5zł za 10 sztuk Można je odebrać w okolicach Legionowa, lub w Warszawie na Służewcu gdzie pracuję. Do dogadania na priv. Wlanie do skrzyni biegów większej ilości oleju jednak nie było dobrym pomysłem. Po kilku dniach na równej powierzchni otworem rewizyjnym ze skrzyni biegów upuściłem jakieś 200ml oleju i mam wrażenie, że skrzynia działa lepiej. Olej wlewałem do lekko uniesionego z przodu samochodu i pewnie dlatego weszło więcej. Upuszczałem na równym płaskim podłożu, aż przestał wyciekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mfaja Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Panowie tak z czystej ciekawości... Jaki kolor miał nowy olej do skrzyni biegów... Ja dzisiaj zwiedziłem wszystkie okoliczne sklepy i hurtownie. W zalecanej specyfikacji 75W-85 dostałem tylko olej GM czyli oryginał do Opla. I tak się zastanawiam czy go jutro nie zwrócić. Specyfikacja w 100% zgodna ale dziwny czerwony olej za 48 zł/litr mnie jakoś nie przekonuje... do przekładni kupiłem Elf 80W-90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.