Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] 2.0TD


mruz12n
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, gdy chce odpalić auto ( Nissan Primera 2002r.) muszę 2 razy podgrzewać świece żarowe, a nawet wtedy muszę kręcić rozrusznikiem około 5 sek.(gdy podgrzeje 1 raz auto wogóle nie chce zapalić).

 

Dodam, że praktycznie czas kręcenia zależy w minimalnym stopniu od temp. otoczenia, no może w duże mrozy trochę dłużej.

Byłem z tym u trzech mechaników ( w tym w ASO) i po sprawdzeniu świec żarowych wszyscy mówią, że Nissany tak mają. Sam już nie wiem, ale denerwuje mnie to ciągłe 2-krotne podgrzewanie i długie kręcenie.

Akumulator wymieniony na nowy.

Jeszcze jedna sprawa: gdy odpalę go przy temp. poniżej -10 stopni początkowo słychać wyraźny metaliczny dźwięk, nasila się on im jest zimniej.

Proszę o radę gdzie szukać usterki i czy wogóle szukać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metaliczny stukot to ewidentne oznaki padniętych świec. Jeśli twoje świece śa faktycznie sprawne (w co wątpię) to pozostaje do sprawdzenie przekaźnik świec. i czujnik temperatury silnika.

PS Nissany tak nie mają. Mój pali od strzału jak podgrzeję, a po drugim zaskoku jak się czekać mi nie chcę, ale takie odpalanie bez grzania jest szkodliwe dla silnika

 

Zacznij od sprawdzenia samych świec za pomocą żarówki lub nawet samego przewodu. Podpinasz koniec pod +(plus ) aku a drugim dotykasz do świecy (po uprzednim zdjęciu listwy łączącej) Jak na końcu przewodu obok świecy iskrzy to świeca jeszcze żyje. Tak samo jest z żarówką jak zaświeci po dotknięciu do świecy to dobrze, Możesz sprawdzic jeszcze rezystancje samych świec . Przy obecnych temperaturach powinna wynosić około 1,2 Ohma. Możesz także powykręcać świeczki i podpiąć bezpośrednio do aku i zobaczyć jak grzeją. Jeśli tylko na końcu knota to wymień, jak na całości to zostawiamy

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać w ASO g...o wiedzą. Jak może koleś powiedzieć "że ten samochód tak ma". Samochód po podgrzaniu świec ma zapalić i koniec kropka. Jak ktoś mówi w przedstawiony przez Ciebie sposób to skończ w ogóle rozmowę z nim bo szkoda Twojego czasu i pieniędzy. Jak jest problem zapalania na zimnym silniku to najczęściej przyczyną są świece (lub obwód ich podgrzewania). Ja mogę powiedzieć, że u mnie przy -15 stopniach samochód zapalał na dotyk więc nie obwiniaj za bardzo te nieco niższe temperatury.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik odpala od strzała po pierwszym podgrzaniu świec i przy -30 stopniowych mrozach, takich jak były na początku tego roku, więc jak ktoś mówi, że ten typ tak ma, to znaczy, że powinien haftować obrusy a nie pracować w warsztacie. ŻADEN kilkuletni samochód tak nie ma jak jest sprawny i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za rady. Jutro biorę się za sprawdzanie świec tzn. zacznę od tego czy jest na nie w ogóle podawane napięcie, chociaż skoro kontrolka od świec gaśnie to napięcie powinno być OK. Chyba, że się mylę.

Jeszcze jedna sprawa auto nawet w 30 stopniowe upały pali po ok. 4s kręcenia - oczywiście po dwukrotnym podgrzaniu świec.

Edytowane przez mruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinien palic za pierwszym podgrzaniem swiec a nawet szybciej.

Sprawdz swiece i reszte i bedziesz mial pewnosc.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Przyczyna złego palenia zlokalizowana na 99%. Zmierzyłem opór świec żarowych i w 2 jego wartość "pływa" i wynosi ok. 20 omów, w dwóch pozostałych wynosi ok 8 omów. Po wykręceniu dwóch z nich jedna w połowie upalona, druga grzeje na 1/3 długości.

Wcześniej byłem u 3 mechaników i każdy z nich niby sprawdzał świece :dribble: Teraz przy jakimkolwiek problemie najpierw poradzę się Was na forum, zaoszczędzę czas, pieniądze i nerwy.

Jeszcze jedna prośba jakie i gdzie najlepiej kupić nowe świece: w tradycyjnym sklepie czy internetowym (może jakiś link).

Jeszcze raz Wielkie Dzięki i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby najlepiej NGK ale ceny zaporowe. HKT były chwalone ale jakoś do czasu (choć uważam że mrgeo ma zupełnie inny problem:) )http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70825-p11-20td-po-wymianie-wiec-nie-zapala/

Jak chcesz tanie i sprawdzone to polecam nasze rodzime ISKRY po około 30 zyla za sztukę Na pewno nie bierz Słoweńskich (też ISKRA) bo to najgorszy badziew

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mechanicy tak sprawdzaja swiece zeby nie odkrecac bo co bedzie jak sie urwie. I jak sie zarowka zaswieci to znaczy ze jest dobra. A wcale tak nieraz nie jest. Tak jak napisal and pec wyzej opor swiecy zarowej ma byc jak najmniejszy. Materialy podaja ze przy 25stopniach ma byc 0,5 Ohma(nowa swieca). Napewno przy obecnych temperaturach opor ten bedzie wiekszy ale nie moze byc az tak duzy jak napisal kolega ze 20 i 8 Ohmow. Chodzi tu o to ze moc swiecy zarowej maleje wraz ze wzrostem rezystancji(oporu) a to wynika ze wzoru (P=Udo kwadratu/R)gdzie P(moc w WAT), U(napiecie w V) i R(opor w Ohmach).Na pewno duzo kolegow wiedzialo o tym ale moze to komus sie tez przydac na przyszlosc. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niby najlepiej NGK ale ceny zaporowe. HKT były chwalone ale jakoś do czasu (choć uważam że mrgeo ma zupełnie inny problem:) )http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70825-p11-20td-po-wymianie-wiec-nie-zapala/

Jak chcesz tanie i sprawdzone to polecam nasze rodzime ISKRY po około 30 zyla za sztukę Na pewno nie bierz Słoweńskich (też ISKRA) bo to najgorszy badziew

 

 

W sprawie świec.

Jestem po remoncie klamota i włożyłem te nowe świece, grzeją ale:

Napięcie na elektrozaworze spada do 8V.

 

Czy to wina świec (pobór prądu) czy jakiegoś przekaźnika?

 

Dodam że podłączenie napięcia kabelkiem na elektrozawór powoduje natychmiastowy odpał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez problem z odpaleniem silnika. Jak jest mroz to musze 3 albo 4 razy odpalac . Kat wtrysku sprawdzony. Nowe swiece zarowe HKT wsadzone. Wtryski dobre. Zaczyna mnie to juz denerwowac. Sprawdzony na komputerze wszysko OK. Tam kolega wyzej pisal ze po podlaczeniu napiecia bezposrednio do elektrozaworu odpala mu od razu . Moze tam bede musial szukac przyczyny zlego odpalenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolego :D

miałem taki sam problem, co się najeździłem po mechanikach co się o wkurzałem, ale nie dałem nikomu pogrzebać, wymyślali niestworzone rzeczy (wymieniacze, a nie naprawiacze,)a była błahostka 340 zł świece Denso ceramika - zalecane przez producenta i po problemie pali od pierwszego strzała.

Pozdrawiam. :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem tak jak kolega pisal z tym przewodem do elektrozaworu. I tak samo. Dzisaj wracam od pompiarza . Diagnoza . Pompa do remontu . A konkretnie glowica. Koszt 400-450zl. Mysle ze niedrogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...