Gość artur b Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Witam, mam od nowości navarę d-40 2007-145tys przeb.,od kilku tygodni mam problem z obrotami i mocą-mianowicie w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3tyś.przy wciskaniu gazu silnik kręci do 2,3-2,6 tys i obroty same spadają o 500-700 obr. moc też,obrotomierz z silnikiem przez 2-4 sek.wachluje aż wkręci do 3 tys i dalej ciągnie w normie.problem zaczyna się od 3 biegu i im wyżej tym gorzej,na 1 i 2 jest ok.na zimnym jeszcze gorzej.Byłem w ASO ale porażka,koszt diagnozy 500pln wynik-wymieniony filtr paliwa i powietrza,poprawy brak ,komputer nie wykazał żadnego błędu,mechanik po jeżdzie testowej nie widział żadnego problemu i stwierdził że jeśli mam problem to powinienem jeżdzić tak jak on ,czyli pow 3 tyś obr.Serwis już opisywany na tym forum ,uprzejmi i mają dobry kit,ale merytorycznie to cieniutko.Sugerują wymianę pompy paliwa..??.Może ktoś miał podobny problem - proszę o porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 prawdo podobnie to co u mnie czujnik w pompie wysokiego ciśnienia jeszcze nie jestem pewny bo na razie czekam na pojawienie się objawów które to o dziwo u mnie zanikły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Moj z kolei gasl na wolnych obrotach , po jakims czasie objawy zanikly ale po 20000 km powrocily powiekszone o o spadek mocy wlasnie. Na chwile obecna 135000 nie gasnie co prawda ale jesli chwilke pochodzi na wolnych obrotach drastyczny spadek mocy - nie da sie wkrecic na wiecej niz jakies 1000obr/min. Zeby jechac trzeba wylaczyc silnik i zastartowac raz jeszcze. Poniewaz bede dopiero przed swietami w Polsce autem , nie robie chwilowo nic (da sie jezdzic). W sierpniu serwis i niezalezni mechanicy nie odkryli nic - brak bledu na komputerze. Na wlasna reke wymienilem listwe zasilajaca wraz z czujnikiem (sugestia serwisu koszt 300zl jesli komus bedzie potrzebna, w serwisie 3000) - brak poprawy. Ale zauwazylem ze jesli pojade chwile ok.1 km na spadnietej mocy zaswieca sie zolta kontrolka od silnika (gasnie po restarcie i normalnej jezdzie po paru kilometrach). W grudniu jade na serwis pomp wtryskowych bo chyba tylko tam moze byc blad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 właśnie podobne objawy mam i ja opisałem w temacie nagły spadek mocy jeśli zapala ci się jakaś kontrolka to chyba nie będzie problemu z odczytaniem błędu u mnie nie zapala się nic ale na pewno wraz z przebiegiem objawy się nasilą pokombinuję jeszcze z tym czujnikiem w pompie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artur b Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Moj z kolei gasl na wolnych obrotach , po jakims czasie objawy zanikly ale po 20000 km powrocily powiekszone o o spadek mocy wlasnie. Na chwile obecna 135000 nie gasnie co prawda ale jesli chwilke pochodzi na wolnych obrotach drastyczny spadek mocy - nie da sie wkrecic na wiecej niz jakies 1000obr/min. Zeby jechac trzeba wylaczyc silnik i zastartowac raz jeszcze. Poniewaz bede dopiero przed swietami w Polsce autem , nie robie chwilowo nic (da sie jezdzic). W sierpniu serwis i niezalezni mechanicy nie odkryli nic - brak bledu na komputerze. Na wlasna reke wymienilem listwe zasilajaca wraz z czujnikiem (sugestia serwisu koszt 300zl jesli komus bedzie potrzebna, w serwisie 3000) - brak poprawy. Ale zauwazylem ze jesli pojade chwile ok.1 km na spadnietej mocy zaswieca sie zolta kontrolka od silnika (gasnie po restarcie i normalnej jezdzie po paru kilometrach). W grudniu jade na serwis pomp wtryskowych bo chyba tylko tam moze byc blad. Witaj Kody,też miałem w navarze te objawy co u Ciebie,czyli odpalam auto, chwilkę pochodziło i silnik gasł i tak kilka razy,było tak w sierpniu,teraz spokój.W ASO Autoniss coś pogrzebali-chyba reset kompa i na razie spokój(bez kasy !!! ).Inny problem to też "stające obroty"-wyprzedzam ,gaz- auto ciągnie na trójce lub czwórce do 60-70km/h i stop dalej ni hu hu.Trzeba było się zatrzymać i zgasić,po odpaleniu było ok.Miałem tak w ciągu 3 lat kilka razy,szczególnie przy wyprzedzaniu tirów na trasie było nieraz gorąco .W ASO jeszcze na gwarancji zrobli -wielkie oczy-bo komputer milczał.Ostatnio ten problem miałem z rok temu,na razie spokój. Jutro jadę do Denzo Polska w W-wie może coś poradzą na moje obroty,przy podłączonym kompie w trakcie jazdy pokazało spadek sprężania paliwa przez około 2-3 sek.w zakresie obrotów 2,2-2,8 tys.ale nr.błędu nie pokazuje.Tak jak pisałem wczoraj powyżej 2,8 tys.kręci w normie.Serwis rozkłada ręce i "mnie też" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Witaj Kody,też miałem w navarze te objawy co u Ciebie,czyli odpalam auto, chwilkę pochodziło i silnik gasł i tak kilka razy,było tak w sierpniu,teraz spokój.W ASO Autoniss coś pogrzebali-chyba reset kompa i na razie spokój(bez kasy !!! ).Inny problem to też "stające obroty"-wyprzedzam ,gaz- auto ciągnie na trójce lub czwórce do 60-70km/h i stop dalej ni hu hu.Trzeba było się zatrzymać i zgasić,po odpaleniu było ok.Miałem tak w ciągu 3 lat kilka razy,szczególnie przy wyprzedzaniu tirów na trasie było nieraz gorąco .W ASO jeszcze na gwarancji zrobli -wielkie oczy-bo komputer milczał.Ostatnio ten problem miałem z rok temu,na razie spokój. Jutro jadę do Denzo Polska w W-wie może coś poradzą na moje obroty,przy podłączonym kompie w trakcie jazdy pokazało spadek sprężania paliwa przez około 2-3 sek.w zakresie obrotów 2,2-2,8 tys.ale nr.błędu nie pokazuje.Tak jak pisałem wczoraj powyżej 2,8 tys.kręci w normie.Serwis rozkłada ręce i "mnie też" . pierwszy problem mam od wczoraj Drugi od nowości i trzy serwisy mówią że jest ok , po prostu się czepiam...... Napiszę co będzie bo jadę do serwisu CDN....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARQADIO Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 pierwszy problem mam od wczoraj Drugi od nowości i trzy serwisy mówią że jest ok , po prostu się czepiam...... Napiszę co będzie bo jadę do serwisu CDN....... witam od 3 tygodni mam problem z gaśnięciem na wolnych obrotach, zostawiam na luzie i po chwili gaśnie również na sprzęgle na światłach, zęby nie gasł muszę trzymać wyższe obroty wtedy jest ok, moc nie spada przyspieszanie ok, tylko te gaśniecie , komputer wykazuje zero błędów, wyczytać można ze spada ciśnienie na listwie z 30 do 10, może to czujnik, może pompa usłyszałem:(, na postoju na luzie czasami spadają obroty do 500 auto nie gaśnie ale nie reaguje na gaz... jakie są przyczyny??? nie mam zamiaru wymieniać wszystko po kolei... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 wszystko wskazuje na zawór ciśnienia w pompie prawdo podobnie jutro będzie u mnie myślę że do końca tygodnia uda mi się go wymienić i przetestować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artur b Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam, u mnie,po konsultacjach społecznych i przejechaniu kolejnych kilometrów,wywnioskowałem że przyczyną jest kończące się sprzęgło. Jutro jadę na wymianę,o wynikach napiszę po naprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARQADIO Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 wszystko wskazuje na zawór ciśnienia w pompie prawdo podobnie jutro będzie u mnie myślę że do końca tygodnia uda mi się go wymienić i przetestować gdzie można dostać zawór... serwis tylko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomcio15 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Z tą wymianą sprzęgła uważaj żeby nie nabili cię w butelkę - ja wymieniłem sprzęgło w moim Pathfinderze 1 dzień po skończeniu gwrancji. Koszt za wymianę w warsztacie: sprzęgło Valeo z Inter Cars (komlpet z dociskiem i łożyskiem, bez koła dwumasowego) to 1600 zł brutto na fv. Porównaj z kosztoryem w ASO ok. 4.000-5.000 zł. Ja wymieniłem sprzęgła i dalej śmiga ok, poprzednio była tak twarde jak beton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 gdzie można dostać zawór... serwis tylko? www.kolmot.com.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 (edytowane) Podłączę się pod temat. Dzisiaj wracając do domu navara zaczeła tracić na mocy. Objaw jest taki, że przy wciśniętym pedale gazu obroty wachają się w okolicach 3000 obrotów. Nagrałem ten moment telefonem. Poniżej link do filmu. Spotkał się ktoś z takim problemem?? Pedał gazu był wciśnięty do dechy. Ta sama sytuacja ma miejsce przy próbie przyspieszania. Oczywiście samochód prawie nie przyspiesza i szarpie. http://www.youtube.com/watch?v=XYiqeZbwZq0 Edytowane 30 Listopada 2010 przez em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rytownik Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Podłączę się pod temat. Dzisiaj wracając do domu navara zaczeła tracić na mocy. Objaw jest taki, że przy wciśniętym pedale gazu obroty wachają się w okolicach 3000 obrotów. Nagrałem ten moment telefonem. Poniżej link do filmu. Spotkał się ktoś z takim problemem?? Pedał gazu był wciśnięty do dechy. Ta sama sytuacja ma miejsce przy próbie przyspieszania. Oczywiście samochód prawie nie przyspiesza i szarpie. http://www.youtube.com/watch?v=XYiqeZbwZq0 witam, masz kolego skrzynię automat. ten sam objaw przerabiałem 2 -krotnie jeszcze na gwarancji. konieczny będzie demontaz skrzyni i naprawa sterownika skrzyni biegów. Mozna jeżdzić dalej jjeśli nie będziesz gwałtownie przyspieszał, a teraz zimą tak będzie. Ostatnią naprawę robili mi jakies 30tys temu i jest lepiej niż było od nowości. samochód odstawiałem do Odyssey na Jagiellońskiej, ale oni zlecali naprawę komuś innemu. Pozdrawiam ciepło. Rytownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artur b Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam, sprzęgło wymienione,było totalnie spalone (po 145 tys. przebiegu,sporo w terenie),teraz śmiga jak talala,zero problemów z obrotami ( sytuacja jak u kolegi w filmiku powyżej) chodzi dużo lżej od poprzedniego.Koszt kpl.sprzęgła razem z serwisem olejowym,wszystkie filtry itp...= 2 tysie; - oczywiście w zaprzyjażnionym serwisie znanym mi od lat .Wycena ASO ok.5,5tys.Jeśli komuś skończy się gwarancja proponuję omijać ASO z daleka,przynajmniej to w Lublinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 rytownik w jakim mieście jest ten Odysey? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rytownik Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 rytownik w jakim mieście jest ten Odysey? Warszawa, niestety:devil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARQADIO Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 wszystko wskazuje na zawór ciśnienia w pompie prawdo podobnie jutro będzie u mnie myślę że do końca tygodnia uda mi się go wymienić i przetestować CZEKAM NA WYNIKI WYMIANY UDAŁO JUŻ SIĘ GO WYMIENIĆ I PRZETESTOWAĆ ? W WARSZTACIE ROZKŁADAJĄ RĘCE MAM KUPIĆ CZUJNIK NA LISTWIE NA POCZĄTEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 rytownik a sprecyzował się serwis ila taka przyjemnosć kosztuje poza gwarancją? Jakieś 1,5 roku temu wymieniali cała skrzynię na nową. Zastanawia mnie czy powinni to zrobić w ramach gwarancji lub rekojmi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rytownik Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 rytownik a sprecyzował się serwis ila taka przyjemnosć kosztuje poza gwarancją? Jakieś 1,5 roku temu wymieniali cała skrzynię na nową. Zastanawia mnie czy powinni to zrobić w ramach gwarancji lub rekojmi? nie pamiętam kosztów, bo to było jeszcze w ramach gwarancji. Ale biorąc pod uwagę konieczności demontażu skrzyni - przyjemnie nie będzie. Spróbowałbym powalczyć z nimi o rękojmię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 CZEKAM NA WYNIKI WYMIANY UDAŁO JUŻ SIĘ GO WYMIENIĆ I PRZETESTOWAĆ ? W WARSZTACIE ROZKŁADAJĄ RĘCE MAM KUPIĆ CZUJNIK NA LISTWIE NA POCZĄTEK zawór już mam tylko mróz mi na razie nie pozwala na wymianę a czujniki w listwie już niektórym wymieniali i nic to nie dało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Byłem dzisiaj w serwisie. Panowie po sprawdzeniu stwierdzili, że sygnał z wtrysków nie dogadywał się z komputerem. Ponoć wgrali nowy upgrade sterujący silnikiem i pompą i problem zażegnany. Koszt całej operacji to ok 370zł Kamień z serca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 witam zawór wymieniony trzeba było zdejmować nadkole wnioski mało prawdopodobne żeby to ten zawór był odpowiedzialny za brak mocy czy falowanie obrotów . stary wydaje się jak najbardziej w porządku mechanicznie jak i elektrycznie zawór jest sterowany za pomocą zwykłego elektromagnesu działanie zamknij/otwórz chyba że się mylę i jest on regulowany podawanym przez komputer napięciem co tłumaczy skomplikowany kształt otworu przepuszczającego paliwo wtedy podejrzenia miały by sens nie potrafię stwierdzić czy to coś pomogło bo objawy od jakiegoś czasu się nie ujawniały no poza dwu krotnym zgaśnięciem w niedzielę wymiany dokonałem w poniedziałek zrobiłem 650km i na razie nic się nie dzieje a jeździłem dosyć ostro Warszawa - Ełk 210km w 2g i 50 min pośmigam jeszcze i napiszę czy coś się zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Dzisiaj odebrałem autko z serwisu i jak obiecałem odpowiadam co było , dokładnie sprawdzona instalacja coś wymieniono przy skrzyni i zawór od turbo. Po 2.5 roku jazdy po serwisach Warszawa (Japan TORUŃSKA ), Ełk w końcu samochód sprawdzono i naprawiono w Białymstoku mam nadzieję że wszystko dalej będzie spoko. Dla ciekawości spalanie na trasie spadło o 2 l a jechałem jak zawsze dodatkowo auto podczas przyspieszania nie wyje a jedzie , zobaczymy co będzie dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 witam pojeździłem i stwierdzam po przejechaniu 3800km objawy falowania obrotów ani brak mocy od czasu wymiany zaworu nie wystąpiły a nawet po nagłym zdławieniu silnika (ruszanie z 3 biegu) silnik nie chciał się od razu uruchomić tylko gasł a teraz tak nie jest wydaje mi się że to pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.