skresz Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 (edytowane) Szukałem i nie znalazłem takiego tematu wiec pisze a jak było to proszę o usuniecie. Wiec tak pewnie wielu z nowych posiadaczy Almer i nie tylko zastanawia się czy auto dobrze jeździ czy możne turbina jest walnięta, za dużo pali itp. wiec może zrobimy małe porównanie naszych Almer a wyglądało by to tak model, rocznik, pojemność, osiągi (prędkość na danym biegu przy 4tys/obr), V max, zużycie paliwa, modyfikacja (chyba że macie jakieś propozycje) może nie powie nam to za dużo o tym czy im coś dolega ale na pewno zaspokoi znacznie naszą ciekawość co do tego czy nasze autko jeździ jak powinno może jako pierwszy napisze coś sam jak bym chciał by to wyglądało Hatchback, 2001, 2,2di (wymontowany popychacz i sprężyna z EGR) prędkości na poszczególnych biegach przy 4000obr 1-40km/h 2-70km/h 3-110km/h 4-160km/h 5-????? V max 170km/h spalanie średnio w cyklu mieszanym 7l/100km Edytowane 22 Listopada 2010 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 > osiągi (prędkość na danym biegu przy 4tys/obr), :D :D każde auto z tym samym silnikiem i skrzynią biegów musi mieć taką samą, niezależnie czy nówka sztuka czy po 300kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Ja swoim jechałem max 180 po ekspresówce, więcej się bałem. Pod pedałem gazu było jeszcze trochę miejsca. Co do max v przy 4000 RPM, to staram się nie kręcić go więcej jak do 3500 RPM, powyżej tej wartości i tak momentu już nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kipps Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) > osiągi (prędkość na danym biegu przy 4tys/obr), :D :D każde auto z tym samym silnikiem i skrzynią biegów musi mieć taką samą, niezależnie czy nówka sztuka czy po 300kkm teoretycznie tak jak mówisz, wiec jeśli masz odchyłkę od normy świadczy to o jakimś problemie który moze wynikać z pewnych przyczyn. Dzieki temu porównaniu tych samych modeli i silników mozna okreslic czy idziesz spać spokojnie czy szukasz numeru do mechanika. AT DOWN: (aby nie śmiecić juz więcej) Mylisz sie kolego. Wpływ ma nie tylko sprzęgło, ale również stan katalizatora (przytkany -świeży), przepływomierza (brudny - złe dobrana mieszanka - gorsze wyniki), słaba kompresja na silniku (dynamika idzie w las) wiec jest wiele zmiennych które maja wpływ na to o co pyta Skresz Edytowane 22 Listopada 2010 przez kipps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 teoretycznie tak jak mówisz, wiec jeśli masz odchyłkę od normy świadczy to o jakimś problemie który moze wynikać z pewnych przyczyn. co to jest jakiś problem i pewne przyczyny? W skrzyni biegów masz zębatki i nie ma najmniejszej szansy, żeby tam coś się uślizgnęło. Jedyne, gdzie można stracić prędkość, to ślizgające się sprzęgło, ale to się najpierw daje zauważyć przy próbach ruszenia z miejsca. Żeby się ślizgało przy dużych prędkościach, to musiałoby być spalone prawie doszczętnie a tego nie da się nie zauważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 co to jest jakiś problem i pewne przyczyny? W skrzyni biegów masz zębatki i nie ma najmniejszej szansy, żeby tam coś się uślizgnęło. Jedyne, gdzie można stracić prędkość, to ślizgające się sprzęgło, ale to się najpierw daje zauważyć przy próbach ruszenia z miejsca. Żeby się ślizgało przy dużych prędkościach, to musiałoby być spalone prawie doszczętnie a tego nie da się nie zauważyć. nunu85 nie chcesz nie pisz a nie zaśmiecasz zaśmiecasz temat prośba tez do wszystkich by nie pisali tu zbędnych rzeczy tylko dane jakie uzyskali bo tak zrobi się 10stron głupich rozmów które do niczego nie prowadza. Przecież jasno napisałem że nie chodzi tu o diagnozowanie usterek tylko zbadanie jakie maja parametry. Czy są takie same nie wiem niektórzy zaślepiają przepustnice, erg, wywalają katalizatory, dodają wydechy, itp. jak się uzbiera parę odpowiedzi z pomiarami zobaczymy czy było to coś warte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 niektórzy zaślepiają przepustnice, erg, wywalają katalizatory, dodają wydechy, itp. jak się uzbiera parę odpowiedzi z pomiarami zobaczymy czy było to coś warte I to nie ma absolutnie żadnego wpływu na prędkość przy konkretnych obrotach silnika. Zwróciłem CI tylko uwagę na absurdalność Twojego pomysłu. AT DOWN: (aby nie śmiecić juz więcej) Mylisz sie kolego. Wpływ ma nie tylko sprzęgło, ale również stan katalizatora (przytkany -świeży), przepływomierza (brudny - złe dobrana mieszanka - gorsze wyniki), słaba kompresja na silniku (dynamika idzie w las) wiec jest wiele zmiennych które maja wpływ na to o co pyta Skresz JAk mi wyjaśnisz w jaki sposób zatkany katalizator czy też niesprawny przepływomierz może spowodować, że auto będzie miało niższą prędkość przy tych samych obrotach to przelewam na twoje konto tysiąc złotych;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 poprawiłem tyt z "Jak chodzą wasze armery " co do prędkości na poszczególnych biegach to bez sens mierzyć ale zakres czasowy przyspieszania na jednym biegu od to by dawało jakiś wyznacznik tz 3-bieg od 40 km/h do max ile sek to trwa itp ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 a ja jak testowałęm swoją zagazowaną n16 1.5 z 2001 roku, miała wtedy 110tys. km to 200 śmignęła;p wynik w 100% zadowalający:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawędziarz Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 (edytowane) Witam, moja Almerka 2.2 Di pomyka całe 200 po autoatradzie z Łodzi do Poznania. Średnie spalanie to 6,7. Myślę że to dobry wynik. Przebieg (na liczniku) 152oookm Edytowane 24 Listopada 2010 przez Gawędziarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 każde auto z tym samym silnikiem i skrzynią biegów musi mieć taką samą, niezależnie czy nówka sztuka czy po 300kkm a rozmiar opon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 a rozmiar opon? niezależnie od rozmiaru opon licznik będzie pokazywał tę samą wartość przy tych samych obrotach, choć w rzeczywistosci będzie kilka km/h różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 No właśnie! ja się zgadzam ze wszystkim co napisałeś! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 A WIEC dane z GPSa choć u mnie po różnych oponach pokazuje dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 (edytowane) Szukałem i nie znalazłem takiego tematu wiec pisze a jak było to proszę o usuniecie. Wiec tak pewnie wielu z nowych posiadaczy Almer i nie tylko zastanawia się czy auto dobrze jeździ czy możne turbina jest walnięta, za dużo pali itp. wiec może zrobimy małe porównanie naszych Almer a wyglądało by to tak model, rocznik, pojemność, osiągi (prędkość na danym biegu przy 4tys/obr), V max, zużycie paliwa, modyfikacja (chyba że macie jakieś propozycje) może nie powie nam to za dużo o tym czy im coś dolega ale na pewno zaspokoi znacznie naszą ciekawość co do tego czy nasze autko jeździ jak powinno może jako pierwszy napisze coś sam jak bym chciał by to wyglądało Hatchback, 2001, 2,2di (wymontowany popychacz i sprężyna z EGR) prędkości na poszczególnych biegach przy 4000obr 1-40km/h 2-70km/h 3-110km/h 4-160km/h 5-????? V max 170km/h spalanie średnio w cyklu mieszanym 7l/100km Bazowanie na prędkości na danych obrotach nic nie da. Poza tym są "krótkie" i normalne skrzynie w N16'tce. Chyba bardziej miarodajne było by zmierzenie czasu np na 3 biegu od 1500 do 4000 obrotów. P.S. 1 - W wątku o chipowaniu 2.2Di był mój filmik z przyspieszeniem na 3'jce, może jeszcze jest. (chyba ten http://sleepyhead.wrzuta.pl/film/2hfxKDqoXG6/nissan_almerka_2.2di_acceleration) P.S. 2 - Porównanie prędkości na tym samych biegach i tych samych obrotach jest w wątku o "krótkiej skrzyni". Generalnie różnica jest 10% (http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60094-n16-22di-krotka-i-dluga-skrzynia-biegow/page__p__687940__fromsearch__1#entry687940) Edytowane 26 Listopada 2010 przez sleepyhead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 (edytowane) No ja wycisnąłem 140 (133 wg GPS) na trzecim biegu jak raz się próbowałem ścigać z Peugeotem 406 2.2 (dieslem) kolegi pod górkę. Nie dałem rady, nie było nawet szans, a zbierałem się naprawdę szybko jak na 1.5. No ale zawsze można spróbować Chociaż w pewnym momencie mi go tak trochę szarpnęło, a obrotomierz był za wysoko jak na trzeci bieg (prawie na czerwonym). Następnego Nissana to sobie kupię ze znacznie mocniejszym silnikiem, żeby tak 140 kucy było Edytowane 26 Listopada 2010 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Ja swoim jechałem max 180 po ekspresówce, więcej się bałem. Pod pedałem gazu było jeszcze trochę miejsca. Co do max v przy 4000 RPM, to staram się nie kręcić go więcej jak do 3500 RPM, powyżej tej wartości i tak momentu już nie ma. Momentu nie ma ale jest moc, samym momentem nie pojedziesz Max moc jest przy 4000, jezeli chcesz wycisnac z silnika wszystko co sie da to trzeba krecic do 4000, choc widzialem filmiki tutaj na forum, ze krecili do 4500 i uzyskiwali najlepsze czasy przyspieszen. Wg tego wykresu http://www.godula.pl/wykresy/488.gif moc w Almerze spada dopiero od 4250 rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Momentu nie ma ale jest moc, samym momentem nie pojedziesz Max moc jest przy 4000, jezeli chcesz wycisnac z silnika wszystko co sie da to trzeba krecic do 4000, choc widzialem filmiki tutaj na forum, ze krecili do 4500 i uzyskiwali najlepsze czasy przyspieszen. Wg tego wykresu http://www.godula.pl/wykresy/488.gif moc w Almerze spada dopiero od 4250 rpm. Z tym wykresem jest coś nie tak, bardzo wysoko jest maksimum momentu, w serii max momentu (230Nm) jest przy 2300 obr/min. Mój po chipowaniu ma maksymalny moment przy 2200 obr. Nie wiem, skąd na tym wykresie max. momentu jest tak wysoko (?) Co do max. obrotów to fabryczny soft jest do ok. 4200 obr/min. Po chipie mam podniesioną mapę do 4700 obr., ale i tak max moc jest w przedziale 3300-3800, potem zaczyna opadać. P.S. Podane wartości dotyczą tylko modyfikacji mapy, bez podnoszenia ciśnienia na turbince. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) Moment jest taki, jak na tym wykresie - oczywiście bez żadnych chip-tuningów Jak widać poziom max utrzymuje się do ok 3200 OBR podobnie moc, choć ta jeszcze delikatnie rośnie, ale na pewno nie na tyle, żeby "żyłować" 10 letni silnik do 4000 OBR . Nie mówiąc już o chmurze czarnego dymu za samochodem. Edytowane 29 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Na wykresie sa dane pomiarowe, wiec moga sie roznic od danych podawanych przez producenta, tym bardziej ze hamowany silnik z pewnoscia nie byl nowy. Poza tym, widac ze krzywa momentu sie wyplaszcza przez co nie ma wiekszego znaczenia kiedy dokladnie wystepuje maksymalny moment. Zakres obrotow jest po to zeby go wykorzystywac, oczywiscie w miare potrzeb, ale pewne jest ze zmieniajac bieg przy 4000 zamiast 3500 auto bedzie przyspieszalo szybciej. Nie wiem czy zmienianie przy 4000 to zylowanie, ja nie zauwazylem u siebie zbytniego dymienia, czy spalania oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.