Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ESP


MartinBlack

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Panowie

 

Obecnie rozgryzam system EPS w naszych Tiidach.

Dla mniej wtajemniczonych to elektryczny układ wspomagania.

 

Proszę was o pomoc w zaobserwowaniu jednego zjawiska w waszych autach

 

Proszę wykonajcie taki manewr.

Jadąc ze stała prędkością - np. 60 km/h puścić kierownicę (no wiem, wiem że nie wolno)

i jedną ręką wykonać nagły ruch w daną stroną i puścić kierownicę. Manewr podobny do nagłego ominięcia przeszkody.

Czy kierownica sama powraca na sam środek do położenia neutralnego. Podobnie zróbcie w drugą stronę.

 

Drobna uwaga - bezwładność systemu EPS zależy bardzo silnie od biegu na którym jedzie auto i prędkości

Im mniejszy bieg i prędkość tym EPS bardziej pomaga.

 

Jak u was jest z EPS

- czy kierownica zawsze powraca na środek niezaleznie od prędkości, manewrów, kierunku skrętu itp.

- czy trudniej jest manewrować przy mniejszych czy większych prędkościach

- czy przy małych prędkościach (np. 2 czy 3 bieg) auto zachowuje się jakby samo chciało prowadzić ??

- czy przy drodze nierównej (łby, bruk, dziury) - kierownica lata jak ..... po pustym sklepie

- czy na autostradzie - raczej dobrej drodze - jedzie się super

 

Opiszcie swoje spostrzeżenia. W szczególności przy małych prędkościach i jeździe miejskiej.

Najbardziej interesuje mnie jak u was zachowuje się kierownica.

 

Mam swoją teorię w tej kwestii (nie wiem czy dobrą) - za mało mam danych.

 

 

Pozdrawianko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...

Opiszcie swoje spostrzeżenia. W szczególności przy małych prędkościach i jeździe miejskiej.

Najbardziej interesuje mnie jak u was zachowuje się kierownica.

...

 

 

Pozdrawianko

 

co prawda ja nie mam ESP, ale w stosunku do innych aut jakie uzywałem mogę jednoznacznie stwierdzić że na nierównej nawierzchni (koleiny) kierownica żyje własnym zyciem a wyprzedzanie innych aut to duze wyzwanie i dawka adrenaliny.

A wyprzedzanie TIRA na wąskiej nierównej drodze to już poziom hardcore.

 

jazda miejska predkosc do 60km/h, bez zastrzezen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie Panowie

 

Nikt więcej nie odpowie ????

 

Panowie - please - zbieram informację

 

Ostatnio przećwiczyłem temat w oplu corsie - tam to standard

Kończy sięna regulacji położenia czujnika skrętu

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszcie swoje spostrzeżenia. W szczególności przy małych prędkościach i jeździe miejskiej.

Najbardziej interesuje mnie jak u was zachowuje się kierownica.

 

Nie zauważyłem odstępstw od normy.

Wg mnie wszystko jest ok. Jeźdzłem różnymi samochodami ze wspomaganiem elektrycznym (punto, bravo) i hydraulicznym (escort, focus, stary avensis, fabia, corolla, astra II).

 

Szczerze mówiąc przy dużych prędkościach i wyprzedzaniu nie widzę różnicy między tiidą a focusem. Oczywiście na zakrętach focus jest niedoścignionym wzorem.

 

Może po prostu mam szczęscie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem odstępstw od normy.

Wg mnie wszystko jest ok.

Szczerze mówiąc przy dużych prędkościach i wyprzedzaniu nie widzę różnicy między tiidą a focusem.

 

Może po prostu mam szczęscie...

Jak wyżej :wave: może i ja mam szczęście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...