MartinBlack Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Witajcie Panowie Obecnie rozgryzam system EPS w naszych Tiidach. Dla mniej wtajemniczonych to elektryczny układ wspomagania. Proszę was o pomoc w zaobserwowaniu jednego zjawiska w waszych autach Proszę wykonajcie taki manewr. Jadąc ze stała prędkością - np. 60 km/h puścić kierownicę (no wiem, wiem że nie wolno) i jedną ręką wykonać nagły ruch w daną stroną i puścić kierownicę. Manewr podobny do nagłego ominięcia przeszkody. Czy kierownica sama powraca na sam środek do położenia neutralnego. Podobnie zróbcie w drugą stronę. Drobna uwaga - bezwładność systemu EPS zależy bardzo silnie od biegu na którym jedzie auto i prędkości Im mniejszy bieg i prędkość tym EPS bardziej pomaga. Jak u was jest z EPS - czy kierownica zawsze powraca na środek niezaleznie od prędkości, manewrów, kierunku skrętu itp. - czy trudniej jest manewrować przy mniejszych czy większych prędkościach - czy przy małych prędkościach (np. 2 czy 3 bieg) auto zachowuje się jakby samo chciało prowadzić ?? - czy przy drodze nierównej (łby, bruk, dziury) - kierownica lata jak ..... po pustym sklepie - czy na autostradzie - raczej dobrej drodze - jedzie się super Opiszcie swoje spostrzeżenia. W szczególności przy małych prędkościach i jeździe miejskiej. Najbardziej interesuje mnie jak u was zachowuje się kierownica. Mam swoją teorię w tej kwestii (nie wiem czy dobrą) - za mało mam danych. Pozdrawianko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zanew Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 ... Opiszcie swoje spostrzeżenia. W szczególności przy małych prędkościach i jeździe miejskiej. Najbardziej interesuje mnie jak u was zachowuje się kierownica. ... Pozdrawianko co prawda ja nie mam ESP, ale w stosunku do innych aut jakie uzywałem mogę jednoznacznie stwierdzić że na nierównej nawierzchni (koleiny) kierownica żyje własnym zyciem a wyprzedzanie innych aut to duze wyzwanie i dawka adrenaliny. A wyprzedzanie TIRA na wąskiej nierównej drodze to już poziom hardcore. jazda miejska predkosc do 60km/h, bez zastrzezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Witajcie Panowie Nikt więcej nie odpowie ???? Panowie - please - zbieram informację Ostatnio przećwiczyłem temat w oplu corsie - tam to standard Kończy sięna regulacji położenia czujnika skrętu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opiszcie swoje spostrzeżenia. W szczególności przy małych prędkościach i jeździe miejskiej. Najbardziej interesuje mnie jak u was zachowuje się kierownica. Nie zauważyłem odstępstw od normy. Wg mnie wszystko jest ok. Jeźdzłem różnymi samochodami ze wspomaganiem elektrycznym (punto, bravo) i hydraulicznym (escort, focus, stary avensis, fabia, corolla, astra II). Szczerze mówiąc przy dużych prędkościach i wyprzedzaniu nie widzę różnicy między tiidą a focusem. Oczywiście na zakrętach focus jest niedoścignionym wzorem. Może po prostu mam szczęscie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Nie zauważyłem odstępstw od normy. Wg mnie wszystko jest ok. Szczerze mówiąc przy dużych prędkościach i wyprzedzaniu nie widzę różnicy między tiidą a focusem. Może po prostu mam szczęscie... Jak wyżej może i ja mam szczęście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.