Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

podsterowność/myszkowanie


zomb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Maverick 95r. 2.4i

 

Mam problem ogólnie z układem jezdnym, a mianowicie auto prowadzi się dośc niestabilnie - mocno myszkuje przy ostrym hamowaniu i trudno się prowadzi przy prędkościach 100-120km/h. Wymieniłem tuleje drążków reakcyjnych z tyłu (górne i dolne) na "polibusze z olkusza" - te chwalone na forum - i czuc poprawę, ale jeszcze nie jest ok. Auto jest dużo stabilniejsze przy mocnym hamowaniu, ale jazda z prędkością 100km/h to taki "prawy do lewego". Auto nie trzyma toru jazdy na wprost, tylko cały czas ucieka raz w prawo raz w lewo.

 

Co powinienem sprawdzic/wymienic?

 

Kupiłem cały zestaw polibuszy: http://allegro.pl/polibusze-producent-nissan-terrano-ii-i1326358394.html (w zestawie taniej;-)

na razie wymieniłem tył... jest sens wymieniac wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maverick 95r. 2.4i

 

Mam problem ogólnie z układem jezdnym, a mianowicie auto prowadzi się dośc niestabilnie - mocno myszkuje przy ostrym hamowaniu i trudno się prowadzi przy prędkościach 100-120km/h. Wymieniłem tuleje drążków reakcyjnych z tyłu (górne i dolne) na "polibusze z olkusza" - te chwalone na forum - i czuc poprawę, ale jeszcze nie jest ok. Auto jest dużo stabilniejsze przy mocnym hamowaniu, ale jazda z prędkością 100km/h to taki "prawy do lewego". Auto nie trzyma toru jazdy na wprost, tylko cały czas ucieka raz w prawo raz w lewo.

 

Co powinienem sprawdzic/wymienic?

 

Kupiłem cały zestaw polibuszy: http://allegro.pl/po...1326358394.html (w zestawie taniej;-)

na razie wymieniłem tył... jest sens wymieniac wszystko?

 

 

Czesc a czy byleś na zbieżności ?????

bo tu możę być przyczyna nastepnymi punktami sa koncówki . Najlepiej wez podnieś przód , tył i poruszaj kolami <rekami> czy nie masz luzów a i zerknij na tył na wachacze i drążek rekcyjny

 

pozdr

 

Daniel

Edytowane przez tarpan 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wyglądają na luzy na końcówkach drążków kierowniczych...

 

 

... albo za szerokie opony lub zbyt małe w nich ciśnienie. Jakie gumy masz założone?

 

No i czy dopiero kupiłeś to auto, a przedtem jeździłeś tylko osobówkami? Bo często się zdarza, że ludzie są nieprzyzwyczajeni do niektórych zachowań terenówek na drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wyglądają na luzy na końcówkach drążków kierowniczych...

No właśnie to jest kolejna rzecz która będę sprawdzał... i jeszcze hamulec bo przy zblokowanych kołach zawija mi auto w prawą stronę.

 

... albo za szerokie opony lub zbyt małe w nich ciśnienie. Jakie gumy masz założone?

Ciśnienie raczej ok... 2.2/2.3 przód tył. A gumy to nalewki globgum zimówki 225/70/15. Wydaje mi się że są do d*py ale przed wymianą musiałbym dsobie z kims porównać drogę hamowania (może tak mi się tylko wydaję bo do tej pory jeździłem osobówką a ten typ tak ma).

 

No i czy dopiero kupiłeś to auto, a przedtem jeździłeś tylko osobówkami? Bo często się zdarza, że ludzie są nieprzyzwyczajeni do niektórych zachowań terenówek na drogach.

I tu możesz mieć sporo racji... dlatego muszę poszukać kogoś pod krakowem, przewieść się z nim i ogólnie zobaczyć jak auto się zachowuje na drodze.

 

Jedno pytanie.

Czy hamulec ręczny blokuje wszystkie cztery koła? Wczoraj pojechałem potestować zachowanie auta w poślizgu i miałem problem ze "złamaniem" w uślizg za pomocą ręcznego (tak jak w osobówce). Przy 2H nie ma problemu (można gazem) ale przy zapiętych napędach to już potrzeba troszkę prędkości.

Edytowane przez zomb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dość wysokie kapcie i może to od tego. A co do ręcznego to jak masz zapięty napęd na 4 to ręczny działa na wszystkie koła, jak nie masz przodu zapiętego to ręczny tylko na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% problem tkwi w przednim zawieszeniu lub układzie kierowniczym - bez diagnozy na kanale nic więcej się nie da stwierdzić. Podsumowując co koledzy napisali - luzy, zbieżność, wyważenie kół. U mnie dużą różnicę robi przyklejone do obręczy błoto - parę razy już się dałem nabrać że coś uszkodziłem w zawieszeniu, auto wpadało w turbulencje na asfalcie, ale wyczyszczenie felgi wystarczało. Wyważałeś te nadlewki?

A co do chodzenia bokami to ręcznego szkoda męczyć - 2H, lekki skręt i pedał w podłogę i latasz bokiem aż miło - przynajmniej u mnie na oponach 205 i nadwoziu 3d tak to działa, bo służbowe długie terrano na 225 zimaowych w dobrym stanie już tak łatwo nie rwie przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dość wysokie kapcie i może to od tego. A co do ręcznego to jak masz zapięty napęd na 4 to ręczny działa na wszystkie koła, jak nie masz przodu zapiętego to ręczny tylko na tył.

 

Witam,

 

 

Możesz napisać coś więcej o co chodzi z tym ręcznym hamulcem na 4 koła, przy zapiętym napędzie 4x4?

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Witam,

 

 

Możesz napisać coś więcej o co chodzi z tym ręcznym hamulcem na 4 koła, przy zapiętym napędzie 4x4?

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

Witm

Z tego co się domyślam to chyba chodzi koledze o to, że jak zablokujesz tylne koła hamulcem ręcznym to automatycznie wał pędny się nie obraca i przy zapiętym 4x4 poprzez skrzynie blokuje przedni naped. Tylko nijak mi to nie pasuje.

Edytowane przez drewniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolego Zomb czy przypadkiem nie mieszałeś przy drążkach skrętnych? Ja u siebie podniosłem przód na max i miałem ten sam problem nie mogłem ust.geometrii, a przy zapiętym przodzie nie można go utrzymać na jezdni(nawet mokrej) wiec wróciłem do poprzedniej wysokości ust. geometrie i jest ook. Co do opon to masz nie prawidłowy rozmiar powinien być 235/75/15 ciśnienie przód 1.8 tył 2.2 (przynajmiej w 2.4benz takie jest) Pozdrawiam.

Edytowane przez terrano 2 2.4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Persching

Maverick 95r. 2.4i

 

Mam problem ogólnie z układem jezdnym, a mianowicie auto prowadzi się dośc niestabilnie - mocno myszkuje przy ostrym hamowaniu i trudno się prowadzi przy prędkościach 100-120km/h. Wymieniłem tuleje drążków reakcyjnych z tyłu (górne i dolne) na "polibusze z olkusza" - te chwalone na forum - i czuc poprawę, ale jeszcze nie jest ok. Auto jest dużo stabilniejsze przy mocnym hamowaniu, ale jazda z prędkością 100km/h to taki "prawy do lewego". Auto nie trzyma toru jazdy na wprost, tylko cały czas ucieka raz w prawo raz w lewo.

 

Co powinienem sprawdzic/wymienic?

 

Kupiłem cały zestaw polibuszy: http://allegro.pl/polibusze-producent-nissan-terrano-ii-i1326358394.html (w zestawie taniej;-)

na razie wymieniłem tył... jest sens wymieniac wszystko?

 

tez mam mavericka z 94 roku i wg mnie to kwesria szerokości opon ja mam 265 i mam to samo na drochach z koleinami to normalne ze myszkuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Możesz napisać coś więcej o co chodzi z tym ręcznym hamulcem na 4 koła, przy zapiętym napędzie 4x4?

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Brak centralnego dyfra

Jak Zablokuje tył to i przód też !!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak centralnego dyfra

Jak Zablokuje tył to i przód też !!!!!!!!!!!!

 

Witam,

 

 

No tak, teraz wszystko jasne. Dobrze, że przy zakupie nie trzeba dopłacać do dodatkowego wyposażenia, chyba nie ma tutaj jakiegoś ambitnego merketingowca :D! Hamulec ręczny na 4 koła, jak ja lubię to Terrano! :P

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześc to całkiem prawda miałem dzisiaj auto w górze i rzeczywiście tak jest <lol> szczerze nie wiedziałem

 

pozdr. Daniel

 

a co do myszkowania zerknij na przednie wachacze dolne sa przykręcone do ramy zobacz czy masz tam kielichy na które przychodzą gumy bo często sie zdarza że ramie zamiast dziur sa elipsy tak samo sie dzieje łacznik stabilizatora <przód> ten sam wachacz który łączy sie z drąkiem stabilizacynym przy wymianie łaczników z kanału nie widac tego ale jak zerkniesz z góry widać jak sa wystrugane jaja

i jeszcze jeden typ drązek kierowniczy wraz z końcówkami gałkami auto w góre i targać za kola;)może jakieś luzy wyjdą na łożyskach bo szarpaki nie daja rady w naszych autach jest za dużo połaczeń

 

pozdr

*

 

a i po wymianie tylu gum przydała by sie zbierzność <lol>

Edytowane przez tarpan 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość thetmanczyk

No właśnie to jest kolejna rzecz która będę sprawdzał... i jeszcze hamulec bo przy zblokowanych kołach zawija mi auto w prawą stronę.

 

 

Ciśnienie raczej ok... 2.2/2.3 przód tył. A gumy to nalewki globgum zimówki 225/70/15. Wydaje mi się że są do d*py ale przed wymianą musiałbym dsobie z kims porównać drogę hamowania (może tak mi się tylko wydaję bo do tej pory jeździłem osobówką a ten typ tak ma).

 

 

I tu możesz mieć sporo racji... dlatego muszę poszukać kogoś pod krakowem, przewieść się z nim i ogólnie zobaczyć jak auto się zachowuje na drodze.

 

Jedno pytanie.

Czy hamulec ręczny blokuje wszystkie cztery koła? Wczoraj pojechałem potestować zachowanie auta w poślizgu i miałem problem ze "złamaniem" w uślizg za pomocą ręcznego (tak jak w osobówce). Przy 2H nie ma problemu (można gazem) ale przy zapiętych napędach to już potrzeba troszkę prędkości.

 

Witam

 

Kolego miałem podobny problem, auto nie dało się prowadzić po około 90 km/h.

Myszkowało i było niestabilne.

Okazało się że wina była po stronie za dużego luzu na kierownicy.

od momentu zniwelowania luzu do niezbędnego minimum wszystko jest oki.

Dodatkowo jeszcze wyważyłem koła i po kłopocie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maverick 95r. 2.4i

 

Mam problem ogólnie z układem jezdnym, a mianowicie auto prowadzi się dośc niestabilnie - mocno myszkuje przy ostrym hamowaniu i trudno się prowadzi przy prędkościach 100-120km/h. Wymieniłem tuleje drążków reakcyjnych z tyłu (górne i dolne) na "polibusze z olkusza" - te chwalone na forum - i czuc poprawę, ale jeszcze nie jest ok. Auto jest dużo stabilniejsze przy mocnym hamowaniu, ale jazda z prędkością 100km/h to taki "prawy do lewego". Auto nie trzyma toru jazdy na wprost, tylko cały czas ucieka raz w prawo raz w lewo.

 

Co powinienem sprawdzic/wymienic?

 

Kupiłem cały zestaw polibuszy: http://allegro.pl/polibusze-producent-nissan-terrano-ii-i1326358394.html (w zestawie taniej;-)

na razie wymieniłem tył... jest sens wymieniac wszystko?

 

Czołem zomb,

Mój Tyś przestał myszkować po zmianie opon na zalecane 235, 255 jest IMHO za wąskie i szczególnie w wersjach 3 drzwiowych auto lubi myszkować.

Cisnienie masz za wysokie, u mnie jest 1.8 Bar przód tył, a jak wożę bagaż i ludzi z tyłu to 2.0 (tylko tył).

Jeżeli ściąga Cę w jedną stronę podczas hamowania, to może być oznaka że czas wymienić tarcze i klocki.

 

Aha takie myszkowanie może być też oznaką, że jedziesz po koleinach, których może nie być widać. Serio polecam przesiadkę na szersze gumy, u mnie komfort jazdy na czarnym podniósł się o kilka rzędów.

 

Po za tym reszta konfraterii dobrze prawi ;)

 

Pozdro!

 

p.s. Stefanopulus is back ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość kusztelak23

jestem posiadaczem terrano 1 3D i mam problem z utrzymaniem jazdy na wprost przy prędkości 50 km/h dodaję że rok temu założyłem polibusze przód i tyl oraz zmieniłem końcówki drążków czy może to być wina przekładni kierowniczej czy polibusze z olkusza padły .Opony posiadam 235/65 R15 MT ciśnienie po 2.8 bar przód tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...