Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z przekręceniem kluczyka


Gość kurosaki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem niedawno Nissana Almerę z 2002r 1,8l w benzynie. Wszystko fajnie chodzi i byłem zadowolony z zakupu. Wczoraj pojawił się mały problem. Kiedy wkładam kluczyk do stacyjki i próbuję przekręcić go nie jestem w stanie tego zrobić. Dopiero gdy poruszam trochę kluczykiem zaskoczy. Byłem już w punkcie dorabiania kluczy i powiedzieli mi że nie podejmą się dorobienia kluczyka, ponieważ oba są już dość mocno wyrobione i nie dadzą mi gwarancji że wyrobienie nowego pomoże. Powiedzieli żebym broń boże nie pryskał niczego (np. WD40 czy innego preparatu) ponieważ zapadki w stacyjce otworzą się całkiem i nie będzie można w żaden sposób przekręcić kluczyka. Powiedzieli, że jedynym rozwiązaniem dającym pewność jest wymiana stacyjki i kluczyków. Powiedzieli, że będzie to koszt około 500 zł. Zanim się za to wezmę chciałby mieć pewność czy nie ma innego rozwiązania.

 

Czy ktoś z was miał może podobny problem? CO można jeszcze zrobić w tej sytuacji?

 

Z góry dziękuję za jakąkolwiek radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli już jest tak powycierene, że blokuje i i tak będziesz wyciągał stacyjkę do robienia to wtedy sam sobie możesz wyjąć zamki które się blokują i jeździć dalej a 500zł przeznaczyć na jakiś \szczytniejszy cel np. :beer: i :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda kwestia otwierania innych zamków tym kluczem?

 

Prozaiczna sprawa, kierownica jest oczywiście odblokowana kiedy kluczyk się "zacina"?

 

Swoją droga autko ma już chyba sporo nalatane, u mnie po 135tys km i przeszło 8 latach miejskiej eksploatacji na na krótkich odcinkach na jednym kluczyku nic się nie dzieje :>

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód otwieram generalnie pilotem. Kierownica się odblokowuje dopiero jak przekręcę kluczyk. Dziś jak wsadziłem kluczyk do zamka w drzwiach to w ogóle się nie przekręcał. Jeśli chodzi o przebieg to niby ma 114 tys. ale kupowałem go w komisie więc nie zdziwiłbym się jakby był przekręcony licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

114kkm , jak krajowy to mogło by być na siłę jak zassany zza Odry to raczej ma "naprawiony" licznik, bo klient w Polsce nie lubi dużych przebiegów, moja ma ponad 255kkm z tego ja zrobiłem 140kkm od sprowadzenia i żadnych kłopotów z kluczykiem, ale pewnie lepszy materiał był :rolleyes:, do tego 5 października zmieniałem olej i kurcze znowu muszę, a zmieniam co 10kkm :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica się odblokowuje dopiero jak przekręcę kluczyk.

 

Gdy kierownica jest zablokowana to najpierw lekko przekręcasz kierownicę aby była "po środku" luzu który ma gdy jest zablokowana, dopiero wtedy przekręcasz kluczyk i blokada jest zwolniona.

 

Co do zamków to pasowało by je pewnie przesmarować. :)

 

 

Oba kluczyki są tak samo zjechane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiony był w kraju w salonie i był tylko jeden właściciel.

 

Zamkami się nie przejmuję, bo otwieram je i tak na pilota. Bardziej boję się, że nie będę mógł przekręcić kluczyka w stacyjce. Koleś w punkcie dorabiania kluczy nieźle mnie nastraszył. Według niego, tak jak już pisałem, stacyjka w końcu zablokuje się na amen.

 

Oba kluczyki podobnie są zjechane.

Edytowane przez kurosaki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij benbenek ze stacyjki, włóż kluczyk i zeszlifuj pilnikiem do równego z obwodem wysatjące zamki i sprawa załatwiona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DINO czy ta metoda skuteczna będzie tez względem zamka w drzwiach? bo moj się buntuje na obu kluczach a pilota do centrala nie mam.. Zasze strony pasażera nie otworze bo tam zamek zastąpiła atrapa po próbie włąmania.. W stacyjce tylko raz mi się zaciął więc tym sie nie przejmuje. Teraz żeby otworzyc auto musze kluczyk przekrecic najpierw w druga stronę choć i to nie zawsze pomaga..

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metoda sprawdzona na P10 i fiacie UNO szwagra, jak wyjmiecie bębenek to zrozumiecie o co chodzi, w moim przypadku wywaliłem jeden "zamek" czytaj taką blaszkę z bębenka, bo blokowała obrót, u szwagra wymyliśmy wszystko i wywaliliśmy dwa "zamki" bo nie chciały się chować,

jak wyjmiecie bembenek, (wyjmujemy z włożonym kluczykiem ) to zobaczycie takie blaszki, które się chowają po włożeniu kluczyka, i wtedy jest możliwość obrotu, jeżeli choć jeden "zamek" się nie chowa, jest zawsze problem z obrotem, możecie wyjąć wkładkę i zanieść do dorobienia, oczywiście koszt, lub zrobić jak napisałem,

wywalić wadliwy lub zeszlifować po obwodzie do równego aby nie blokował obrotu i zamknięcie się w jednym piwie oczywiście samodzielnie spożytym w ramach relaksu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witajcie!

odgrzebię kotleta :D

Mam bardzo podobny problem. Kluczyk siedzi dość luźno w stacyjce i często się przycina. ale czasem jest ok. ostatnio zauważyłem,że po odpaleniu można kluczyk wyjąć na wprost i stacyjka pozostaje w pozycji odpalonej :D. ot taki bajer. zastanawiam się czy nie kupić całej stacyjki i dać 2 nowe kluczyki na zakodowanie z moich kluczyków. koszt stacyjki nie taki duży. pytanie tylko czy to co pisał DINO w przypadku mojej stacyjki co już jest w krytycznym stanie coś jej pomoże.. oraz czy stacyjki z poliftowej n16 bez problemu będą pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...