Gość kurosaki Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Witam Kupiłem niedawno Nissana Almerę z 2002r 1,8l w benzynie. Wszystko fajnie chodzi i byłem zadowolony z zakupu. Wczoraj pojawił się mały problem. Kiedy wkładam kluczyk do stacyjki i próbuję przekręcić go nie jestem w stanie tego zrobić. Dopiero gdy poruszam trochę kluczykiem zaskoczy. Byłem już w punkcie dorabiania kluczy i powiedzieli mi że nie podejmą się dorobienia kluczyka, ponieważ oba są już dość mocno wyrobione i nie dadzą mi gwarancji że wyrobienie nowego pomoże. Powiedzieli żebym broń boże nie pryskał niczego (np. WD40 czy innego preparatu) ponieważ zapadki w stacyjce otworzą się całkiem i nie będzie można w żaden sposób przekręcić kluczyka. Powiedzieli, że jedynym rozwiązaniem dającym pewność jest wymiana stacyjki i kluczyków. Powiedzieli, że będzie to koszt około 500 zł. Zanim się za to wezmę chciałby mieć pewność czy nie ma innego rozwiązania. Czy ktoś z was miał może podobny problem? CO można jeszcze zrobić w tej sytuacji? Z góry dziękuję za jakąkolwiek radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 jeżeli już jest tak powycierene, że blokuje i i tak będziesz wyciągał stacyjkę do robienia to wtedy sam sobie możesz wyjąć zamki które się blokują i jeździć dalej a 500zł przeznaczyć na jakiś \szczytniejszy cel np. i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) Jak wygląda kwestia otwierania innych zamków tym kluczem? Prozaiczna sprawa, kierownica jest oczywiście odblokowana kiedy kluczyk się "zacina"? Swoją droga autko ma już chyba sporo nalatane, u mnie po 135tys km i przeszło 8 latach miejskiej eksploatacji na na krótkich odcinkach na jednym kluczyku nic się nie dzieje :> Edytowane 23 Listopada 2010 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kurosaki Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Samochód otwieram generalnie pilotem. Kierownica się odblokowuje dopiero jak przekręcę kluczyk. Dziś jak wsadziłem kluczyk do zamka w drzwiach to w ogóle się nie przekręcał. Jeśli chodzi o przebieg to niby ma 114 tys. ale kupowałem go w komisie więc nie zdziwiłbym się jakby był przekręcony licznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 114kkm , jak krajowy to mogło by być na siłę jak zassany zza Odry to raczej ma "naprawiony" licznik, bo klient w Polsce nie lubi dużych przebiegów, moja ma ponad 255kkm z tego ja zrobiłem 140kkm od sprowadzenia i żadnych kłopotów z kluczykiem, ale pewnie lepszy materiał był , do tego 5 października zmieniałem olej i kurcze znowu muszę, a zmieniam co 10kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Kierownica się odblokowuje dopiero jak przekręcę kluczyk. Gdy kierownica jest zablokowana to najpierw lekko przekręcasz kierownicę aby była "po środku" luzu który ma gdy jest zablokowana, dopiero wtedy przekręcasz kluczyk i blokada jest zwolniona. Co do zamków to pasowało by je pewnie przesmarować. Oba kluczyki są tak samo zjechane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kurosaki Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) Kupiony był w kraju w salonie i był tylko jeden właściciel. Zamkami się nie przejmuję, bo otwieram je i tak na pilota. Bardziej boję się, że nie będę mógł przekręcić kluczyka w stacyjce. Koleś w punkcie dorabiania kluczy nieźle mnie nastraszył. Według niego, tak jak już pisałem, stacyjka w końcu zablokuje się na amen. Oba kluczyki podobnie są zjechane. Edytowane 23 Listopada 2010 przez kurosaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 wyjmij benbenek ze stacyjki, włóż kluczyk i zeszlifuj pilnikiem do równego z obwodem wysatjące zamki i sprawa załatwiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kurosaki Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 A ty coś takiego już robiłeś? wyjmij benbenek ze stacyjki, włóż kluczyk i zeszlifuj pilnikiem do równego z obwodem wysatjące zamki i sprawa załatwiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marler Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 @DINO czy ta metoda skuteczna będzie tez względem zamka w drzwiach? bo moj się buntuje na obu kluczach a pilota do centrala nie mam.. Zasze strony pasażera nie otworze bo tam zamek zastąpiła atrapa po próbie włąmania.. W stacyjce tylko raz mi się zaciął więc tym sie nie przejmuje. Teraz żeby otworzyc auto musze kluczyk przekrecic najpierw w druga stronę choć i to nie zawsze pomaga.. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 metoda sprawdzona na P10 i fiacie UNO szwagra, jak wyjmiecie bębenek to zrozumiecie o co chodzi, w moim przypadku wywaliłem jeden "zamek" czytaj taką blaszkę z bębenka, bo blokowała obrót, u szwagra wymyliśmy wszystko i wywaliliśmy dwa "zamki" bo nie chciały się chować, jak wyjmiecie bembenek, (wyjmujemy z włożonym kluczykiem ) to zobaczycie takie blaszki, które się chowają po włożeniu kluczyka, i wtedy jest możliwość obrotu, jeżeli choć jeden "zamek" się nie chowa, jest zawsze problem z obrotem, możecie wyjąć wkładkę i zanieść do dorobienia, oczywiście koszt, lub zrobić jak napisałem, wywalić wadliwy lub zeszlifować po obwodzie do równego aby nie blokował obrotu i zamknięcie się w jednym piwie oczywiście samodzielnie spożytym w ramach relaksu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 witajcie!odgrzebię kotleta Mam bardzo podobny problem. Kluczyk siedzi dość luźno w stacyjce i często się przycina. ale czasem jest ok. ostatnio zauważyłem,że po odpaleniu można kluczyk wyjąć na wprost i stacyjka pozostaje w pozycji odpalonej . ot taki bajer. zastanawiam się czy nie kupić całej stacyjki i dać 2 nowe kluczyki na zakodowanie z moich kluczyków. koszt stacyjki nie taki duży. pytanie tylko czy to co pisał DINO w przypadku mojej stacyjki co już jest w krytycznym stanie coś jej pomoże.. oraz czy stacyjki z poliftowej n16 bez problemu będą pasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.