Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Akumulator - obsługa


marcineq20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko. Co powinno sie robic po podlaczeniu akumulatora do auta, w którym akumulator byl odłaczony na dluzszy czas??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie błąd. moje nismo zaczelo szarpaca nie chcialo jechac dławiło sie i wogole. a przed odłaczeniem bylo wszystko ekstra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zresetowało się ECU, musi się wystroić ale nie powinno być dramatu, odpiecie na 24H czy na miesiąc, nie ma znaczenia, to ECU nie może się bardziej zresetować niż już jest zresetowane może coś jeszcze jest nie tak, np. świece przewody jak długo stał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie,co tak kiepsko z poradami? :whistle: Jeśli zresetował się ECU to należy uruchomić silnik i pozostawić go włączonego na biegu jałowym do czasu załączenia wentylatora chłodnicy. A następnie dalej w długą przed siebie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auot bylo wypiete od aku na 20 godz. zrobilem jeszcze reset wlaczylem auto,pochodzilo do czasu wlaczenia wentylatora i d*pa dalej to samo. byl podlaczany pod kompa i wszystko w normie wszystkie czujniki przeplywki itd w normie tzn idealne.

Moze akumulator jest walniety i szarpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie,co tak kiepsko z poradami? :whistle: Jeśli zresetował się ECU to należy uruchomić silnik i pozostawić go włączonego na biegu jałowym do czasu załączenia wentylatora chłodnicy. A następnie dalej w długą przed siebie :rolleyes:

Proszę cię :rolleyes2: :rolleyes2: :rolleyes2: , wiele razy miałem auto bez aku nawet na tydzień i jakoś nie przypominam sobie abym za każdym razem nastrajał kompa. Wkładam aku, podłączam i jadę. Nigdy nie było problemów i wszystko hula jak należy.

Tylko kilka razy nastrajałem kompa

Opel - reset przed zczytaniem błędów

mazda - po regulacji przepustnicy a po jej czyszczeniu wraz z krokowym.

P11 miała kilka razy wyciąganą baterie i ani razu nie robiłem nastawu bo i po co.

 

Obstawiam dalej zasilanie i zalecam zimą tankować częściej do pełna zwłaszcza diesla.

Edytowane przez P11DK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Chciałem dobrze... a wyszło jak zawsze :(

marcineq20 nie wiem czy w nissanie ma to znaczenie ale mój kolega wypinając na dłuższy czas akumulator z audi80 również miał duże problemy z pracą silnika (szarpał,dławił się,słabo ciągnął) i rozwiązaniem okazało się ponowne odłączenie akumulatora i poprawne jego ponowne podłączenie. Czyli najpierw klema ujemna a dopiero potem dodatnia. Spróbuj,nic Cię to nie kosztuje :)

Edytowane przez hary7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, jak powinno sie prawidłowo podłączac akmulator??

najpierw + czy - czy odwrotnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem z aku rozwiazany. brudna przeplywka byla, akomputer po resecie czyli po odlaczeniu i podlaczeniu aku lapał inne ustawienia i nie mogl sie dostosowac i szarpalo. po wyczyszczeniu wszystko wrócilo do normy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajowo najpierw ujemny biegun się podłącza.

 

 

Nie zgodzę się. Najpierw podłącza się (+), a to dlatego, żeby przypadkiem przy skręcaniu klemy plusowej nie zewrzeć do masy. Jeżeli już się ktoś zastanawia nad kolejnością, to ta jest z punktu widzenia bezpieczeństwa właściwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...