Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obrotomierz szaleje :(


Gość Tomek666
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomek666

Ludzie co się dzieje. Na początku raz mi obrotomierz skakał od 6000-8000 obrotówmin a jechałem sobie normalnie, sam obrotomierz wariował. Rano jak odpalam to zawsze startuje z wyzszych obrotów, tzn. na jałowym biegu ma 2000 a nie ok. 1000 - ale to tylko wskazanie obrotomierza bo w rzeczywistosci cały czas utrzymuje te ok. 1000 na jałowym. Po paru minutach jazdy wszystko wraca do normy tzn. obrotomierz wskazuje poprawnie. Ale dlaczego na początku jak zawsze odpalę to on tak wariuje? Czy ktoś miał taki problem i co z tym fantem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny problem. Zazwyczaj zdarza się to jak jest ciepło i po starcie silnika. Nie wiem dlaczego tak jest :( Kondensator wymieniłem i żadnych efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dokładnie rozebrałem ten obrotomierz. Zauważyłem, że jedna dioda jest rozwalona. Jak możecie to sprawdźcie czy też macie rozwaloną jak wam obrotomierz szaleje. Może sam ją uszkodziłem.

Można gdzieś znaleźć schemat tej płytki, żeby wymienić diodę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie czy to nie jest jakaś zenerka. Pomierz jak jest postawiona jeśli w kierunku zaporowym to jest zenerka wtedy trzeba na czuja jakoś albo schemat. Jak nie to na początek daj jakąś zwykłą taką jak piszesz. Można też zrobić shcemat z płytki i przeanalizować jak to powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W fotce jest kawałek schematu. Sorry, za jako0ść, ale niemiałem czasu lepiej tego narysować. Ta uszkodzona dioda z jednej strony idzie do masy, z drugiej do następnej i na 9 nóżkę układu Panasonica AN8352UBK. Jego schematu też nie mogłem znaleźć.

 

Ta uszkodzone dioda ma oznaczenie D3 (ZD2), to obok dobra ma D2(j3. Są jeszcze dwie czarne jedna ma oznaczenie D1 (pewnie zwykła), druga ZD1 (pewnie zenera, jest duża).

 

beztytuu2ph.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałem chyba odwieczny problem popsutych obrotomierzy w Nissanach. Najpierw wymieniłem tą zepsutą diodę na zenera 22V. Podczas wymiany uszkodziłem tą obok, więc dałem zwykłą 1N1418. No i obrotomierz chodził, ale dalej miał te fazy. Okazało się że przy dotknięciu płytki i lekkim naciśnięciu wszystko było ok. Więc winą może być złamanie ścieżki lub zimny lut. To pierwsze odpada, bo często w nyskach padają obrotomierze. Wiec pozostał zimny lut. Po poprawieniu wszystkich na scalaku, obrotomierz pięknie śmiga :D

Przypominają mi się TV Sony padające po latkach przez takie luty.

 

Panowie, lutownice w ręce i do naprawy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mój obrotomierz także zaczął ostatnio świrować. Wymontowałem, poprawiłem wszystkie luty na płytce i wszystko jest ok. Tak więc w 100 % potwierdzam skuteczność wyżej opisywanej metody naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w moim przypadku to samo - zimny lut, zrobiłem i ładnie działa tylko mam jeden niewielki problem a mianowicie przed zepsuciem sie obrotomierz działał tak

 

wszystkie parametry przy ciepłym silniku (automat)

 

gdy stałem na swiatłach i trzimałem na hamulcu pokazywał 500-600 obr/min teraz ok 900

gdy normalnie jechałem (przyspieszałem bez "szarzowania") właczał 4 bieg przy 80km/h i 2000obr/ min teraz włacza tak przy 2200-2300obr/min (teraz rowniez przy 80km/h)

 

i moje pytanie kiedy zle wstazywał? mi sie wydaje ze teraz bo jak pierwszy raz włozyłem wskazowke i przekreciłem kluczykiem na zapłon pokazywał 500 obr/min a nawet nie był odpalony :D

 

wiem ze nigdy nie bedzie w 100% dokładnie pokazywał ale chciałbym aby jak najmniej oszukiwał

 

co teraz zrobic?? jakies propozycje?? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam! Dzisiaj także przelutowałem całą płytkę obrotomierza w Almerce 2.0 D i działa :-)

Jeżeli obrotomierz źle pokazuje obroty to na płytce od niego powinien być potencjometr. Spróbuj nim wyregulować wskazania. Jeżeli nie masz punktu odniesienia (co do obrotów) to proponuję podjechać do elektryka samochodowego, który powinien mieć miernik elektroniczny z funkcją pomiaru obrotów i u niego pokręcić potencjometrem tak, żeby obroty na mierniku i na liczniku były takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat :)

Padł mi obrotek, wczoraj działał dzisiaj już nie :(

Nissan Sunny B12/N13 i co dalej? Taka już przypadłość, szukać innego, jaki kolor kabla idzie od obrotka do cewki, obrotek nie ma żadnego bezpiecznika, jakieś inne usterki, może jakaś wtyczka gdzieś się poluzowała?

Nigdy nie miałem potrzeby grzebać w moim nismo wię nie wiem nawet od czego zacząć poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez szalał obrotomierz a powodem było : poluzowany kabelek z masą od obrotomierza w B12 , jak dokręciłem wszystko wróciło do normy. Za to teraz nie działa mi wskażnik temp i paliwa i nie moge znależć przyczyny :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...