Gość ugh1978 Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam klubowiczów Potrzebuje małej porady.Od jakiegoś czasu w mojej p11 słyszę(jeszcze bardzo delikatne)stuknięcie na dziurach i przy zmianie biegow...jestem prawie pewien że to sworzeń dolnego wahacza, dzisiaj powyżywałem się na podniesionym kole godz. 6-12 i chyba wykluczyłem łożyska zwrotnicy..Jakieś pomysły? Czy mogą to byc tuleje wahacza?Jak mogę spawdzić to sam? Zawsze można oddać auto do mechanika ale lubie sam pogrzebać..Z góry dzieki za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 a stabilizator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Moze stukać tak jak wspomniałeś sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora lub końcówka drążka kierowniczego a sprawdzasz ją tak jedna osoba w kanale trzyma ręką za końcówkę a druga rusza energicznie kierownicą lewo - prawo (tak jak na przeglądzie technicznym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Jeśli wyeliminowałeś łożysko zwrotnicy to sprawdź, czy nie ma luzów wp rzekładni kierowniczej (maglownicy) ale oby nie. Ona też potrafi właśnie delikatnie stukać. Zużywa się w niej ruchoma listwa czy coś i stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ugh1978 Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Końcówki drążków kierowniczych są nowe, tak samo łączniki stabilizatora.Na maglownicy mam mały luz(już kasowany) ale ten stuk jest inny ...dość dobrze znam odgłosy i jedyne co mnie zastanawia to czy nie przypadkiem tuleja wahacza górnego lub dolnego nie umarła...tak czy inaczej zamówie sworzeń profilaktycznie a potem sie zobaczy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P11DK Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 stawiam tez na zgon górnego wahacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 To jak masz w/w rzeczy nowe to któraś z tulei musi stukać lub wspomniany przez Ciebie sworzeń innej opcji nie ma, wymieniając sworznie pozostaną tuleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Ja też obstawiam górny wachacz. Jest to częsta usterka w naszych autach, chyba każdy już przerabiał ten temat. Te typy po prostu tak mają.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 przy tej ilości asfaltu na drogach i sztywności autka to i tak dobrze że wybija się tylko górny wachac zresztą chyba główny szczał to idzie właśnie w niego choć wsumie dolny też dostaje ,,,,, + jest że widziałem u mechanika 3 letnią vectrę i do wymiany całe zawieszenie z przodu a z tyłu już robione miał ,,,a przyjechał z Niemiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Dolny raczej na tulejach nie stuka - mój przed wymianą był troche luźny a mimo to nie hałasował. Górny wahacz jak ma luz to może sobie cichutko pukać - ale przy okazji pogarsza sie prowadzenie. W zakręcie co chwile trzeba robić korekte, i jest niesuper w koleinach. Moze stukać łącznik stabilizatora a jeżeli jest to takie miękkie stukanie to trzeba sprawdzić gumki mocujące drążek stabilizatora do nadwozia. I jeszcze jeden element może stukać - zacisk hamulcowy - jezeli ma wyrobione prowadniczki. Sprawdzić to można w czasie jazdy - jeżeli stuka leciutko wcisnij hamulec - przestanie to masz odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P11DK Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 co do wahacza dodam. Ważne że można to kupić i łatwo wymienić w Nysie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 co do wahacza dodam. Ważne że można to kupić i łatwo wymienić w Nysie. ale to to wiemy wszyscy zresztą jak autor potrafi ogarnąć zwrotnicę to i z wahaczem sobie poradzi ,,, pilnujmy topicu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrgeo Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 U mnie stukała wyrobiona śruba w górnym wahaczu. Mała minimalny luz bo się wytarła w starym wahaczu a w nowym stukało i wk....ło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.