Gość Pablito Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) Witam Jako, że pierwszy post: Paweł z Poznania ze srebrnej strzały:) Dziś podczas jazdy zdechło auto. Nic nie wskazywało problemów, żadnego falowania obrotów, szarpania. Poprostu nagle stracił moc, zapaliła sie kontrolka akumulatora (czyli już wtedy silnik przestał pracować), mając już spory opór w kierownicy (brak wspomagania) wykręciłem w uliczkę siłą rozpędu i zaparkowałem przed czyimś domem. Przygoda jakiej nie życzę nikomu...np na ruchliwej ulicy w godzinach szczytu Pytanie do oblatanych w temacie: co mogło się stać? Co często pada w tym typie co mogło? P.S. Po przekreceniu kluczyka rozrusznik ładnie kręci silnikiem. Akumulator nie ma problemów (dziś tylko -2 było). Paliwo to troche lepsze ze Statoil. Edytowane 29 Listopada 2010 przez Pablito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 A pasek rozrządu jeden lub drugi nie pękł? Przy głównym to rzadko wszystko się zatrzymuje tak, że kręci bez problemu, ale jeśli zerwał się pasek pompy wtryskowej, to będzie kręcił jak zawsze, ale nigdy nie odpali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) Przypuszczalnie czujnik położenia wału. Miałem identyczną sytuacje ,samochód zgasł podczas jazdy i koniec silnik kręcił paliwo było a zapalić nie chciał. Wszystko jest na forum . Zacznij od autodiagnostyki z czytaj błędy powinien wyskoczyć 47 . Jak to zrobić masz opisane dokładnie na forum przeszukaj. Mój odnośnik Edytowane 29 Listopada 2010 przez zbyh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Też obstawiam czujnik. Miałem to niedawno. Szykuj 500 dla ASO albo kombinuj partyzantkę z czujnikiem z Opla. Jest gdzieś taki temat. Pozdrawiam. Bart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Bart nie partyzantkę tylko tańsze rozwiązanie. Tez obstawiam czujnik. Sprawdź czy po włączeniu zapłonu jest napięcie na elektrozaworze umiejscowionym w pompie paliwa. Jest tam taki gumowy kapturek a pod nim nakrętka. Na tej nakrętce ma być napięcie równe napięciowi akumulatora. Możesz podpiąć żarówkę do nakrętki i masy. Jeśli nie będzie świecić lub błyśnie na moment to na 90% masz uwalony czujnik położenia wału. Zacznij od odczytu kodów. Nie zawsze przy uszkodzonym czujniku wału jest kod 47 odnoszący się właśnie do niego, a pomimo tego czujnik jest uwalony Wszelkie tematy o diagnostyce czujnikach i wszelkich problemach traktorowych masz zebrane w FAQ znajdujące się w dziale primera zawsze jako jeden z pierwszych tematów http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablito Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Dziękuję za zainteresowanie. Kolega nicchi oddał jednak pierwszy i najlepszy strzał. Dziś od mechanika się dowiedziałem, że poszedł pasek od pompy. I tak nowe doświadczenie nabyłem, troche kasy straciłem (auto na lawecie) Swoją drogą nastraszyliście mnie tym czujnikiem położenia wału. Kurcze, człowiek już poza granicami śmigał autem i jak nie wiedział, że może się padaka tak nagle zatrzymać to się nie denerwował. Teraz mając tą wiedzę, aż strach gdzieś dalej wyjechać. Im mniej wiesz tym jesteś szczęśliwszy i spokojniejszy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Co do tego paska to jak Ci go urwało to może i drugi urwać jak nie był dawno wymieniany . Jak będziesz robił rozrząd to i od razu wymień uszczelniacze wału. Koszt ich jest niewielki. Co do samego paska napędu pompy to bardzo istotne jet właściwe założenia kół. Na każdym z nich jest kołnierz zapobiegający przesuwaniu się paska . Jak koła zostaną źle założone to pasek będzie tarł o obudowę i w końcu się urwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek Gliwice Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 cześć sorry, że tą drogą, ale ...nie wiem jak zamieścić nowy temat na forum, tzn wpisuję, temat, wpisuję treść i ...widzę, zę mogę dać załączniki i sa opcje dodatkowe, ale nie widzę niczego co pozwoliłoby zawiesić już temat...czyli, zeby wszyscy mogli go zobaczyć...co trzeba zrobić? jak to co napisałem zaakceptować i dać na forum? Pozdrówka Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 cześć sorry, że tą drogą, ale ...nie wiem jak zamieścić nowy temat na forum, tzn wpisuję, temat, wpisuję treść i ...widzę, zę mogę dać załączniki i sa opcje dodatkowe, ale nie widzę niczego co pozwoliłoby zawiesić już temat...czyli, zeby wszyscy mogli go zobaczyć...co trzeba zrobić? jak to co napisałem zaakceptować i dać na forum? Pozdrówka Krzysiek MASZ ODPOWIEDŹ NA PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablito Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Auto zrobione i odebrane wczoraj od mechanika. Niestety jest ale... Coś wyraźnie się trze przy ruchu obrotowym. Wcześniej na 100% takich odgłosów nie było. Oczywiście nie trudno się domyśleć, że niepokojące dźwięki, dochodzą z miejsca gdzie był wymieniany pasek pompy. Dziś jadąc słyszałem go nawet w kabinie. Nie jest to bardzo głośny dźwięk, ale tak jakby chodzący wentylator. Przez chwilę troszkę głośniej-jakby pasek klinowy. I teraz pytanie. and_pec zauważył, że powinny być dobrze ustawione koła od paska, ale czy mechanik takich rzeczy może nie wiedzieć!? Czy złe ułożenie tych kół może spowodować objawy jak wyżej? Może macie jakiegoś naprawdę bystrego mechanika w P-niu, który zajrzał by tam jeszcze raz. Niestety są to kolejne koszty, ale co zrobić? Wykupić Asistance i czekać, aż w trasie znowu zgaśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 (edytowane) Koło na wałku rozrządu ma być kołnierzem do osłony a na pompie do głowicy. Rolka napinająca ma być też kołnierzem do głowicy. Jeśli koła są założone odwrotnie a nie daj bóg kołnierze są skierowane w jedną stronę to pasek będzie się zsuwał z kół i tarł o obudowę lub korpus głowicy. Lekkie bzyczenie to występuje podczas pracy, bo na tym pasku pracuje razem pompa paliwa i Vacuum pompa. Nie może to być szorowanie i ocieranie. Jak jesteś w stanie to najwyżej sam odkręć osłonę i zajrzyj jak są ustawione koła. Wiem że dostęp tam do śrub jest bardzo niewygodny, ale zawsze zaoszczędzisz na mechanikach. Zerwanie paska napędu pompy nie powoduje uszkodzeń silnika, ale z drugiej strony rozkraczenie się na bezludziu pośrodku pola pszenicy nie należy do przyjemności Edytowane 3 Grudnia 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Koło na wałku rozrządu ma być kołnierzem do osłony a na pompie do głowicy. Mylisz się and_pec - już dawno o tym pisałem, że w książce Hayesa Sam naprawiam... jest błąd i to koło na pompie jest narysowane odwrotnie. Koło zębate napędu paska pompy ma być założone kołnierzem na zewnątrz a nie kołnierzem do głowicy, gdyż on zapobiega zsuwaniu się paska. W przeciwnym razie pasek będzie się zsuwał i tarł o obudowę tak jak pisałeś wyżej. Nie mogę teraz tych rysunków znaleźć, ale niebawem poszukam. W oryginalnym manualu o ile dobrze pamiętam rysunek jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 (edytowane) Właśnie nie miałem 100% pewności ale swój opis podałem na podstawie manuala i autodaty i tam te koła są tak ustawione jak pisałem. Tak że w końcu nie wiem jak to ma być, czyżby w manualu i autodacie był błąd. W Haynes nie ma opisu silnika CD20T. Tak jest w Manualu i autodacie Edytowane 4 Grudnia 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 (edytowane) And_pec - na Twoich rysunkach jest OK. Chodzi o to koło oznaczone w Autodacie numerem 7 a na moim pierwszym rysunku w czerwonym kółku numerem 5. WYdaje mi się, że ten rysunek jest z Hayesa, ale nie mam czasu sprawdzać. Drugi rysunek pokazuje prawidłowe założenie - chyba jest z manuala. Przerabiałem ten przypadek osobiście - też majster złożył (po wymienie uszczelki pod głowicą) i tarł mocno o osłonę i chciał się zsunąć. Na szczęście nie szedł w zaparte że tak ma być tylko się dobrze przyglądnął i skumał, że przed demontażem zrobił swoje znaki, a teraz ich nie widzi, więc zagadka się rozwiązała. Edytowane 4 Grudnia 2010 przez jurgenik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrgeo Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Bart nie partyzantkę tylko tańsze rozwiązanie. Tez obstawiam czujnik. Sprawdź czy po włączeniu zapłonu jest napięcie na elektrozaworze umiejscowionym w pompie paliwa. Jest tam taki gumowy kapturek a pod nim nakrętka. Na tej nakrętce ma być napięcie równe napięciowi akumulatora. Możesz podpiąć żarówkę do nakrętki i masy. Jeśli nie będzie świecić lub błyśnie na moment to na 90% masz uwalony czujnik położenia wału. Zacznij od odczytu kodów. Nie zawsze przy uszkodzonym czujniku wału jest kod 47 odnoszący się właśnie do niego, a pomimo tego czujnik jest uwalony Wszelkie tematy o diagnostyce czujnikach i wszelkich problemach traktorowych masz zebrane w FAQ znajdujące się w dziale primera zawsze jako jeden z pierwszych tematów http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ Zgadzam się z przedmówcą, nie zawsze jest kod 47 odnoszący się do czujnika położenia wału, w mojej primie był to kod 18. Brzmi niewiarygodnie a jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 ja ostatnio miałem okazję pomagać w naprawie primery mojemu "super" mechanikowi, primera z 2000r czyli p11.144 robię diagnostykę.. i błędy przepływomierza, wtrysku sterującego i położenia wału to usunąłem i sprawdzam ponownie a tu żadnych błędów i nadal auto nie pali, więc miernik w rękę i sprawdzamy opór na czujniku wału a tam nic, nie było żadnego oporu.. po wymianie na nowy pali już ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość puchal Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 witam. zamierzam wymienić simmering na wałku od strony pompy wtryskowej bo cieknie olej, będę bardzo wdzięczny za pomoc może jakieś podpowiedzi na co uważać. . przyda się manual od wymiany rozrządu.z góry dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.