Gość jacinek1 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Witajcie ! Do tej pory (do przegladu wykonanego na poczatku jesieni) z silnikiem nie bylo zadnych problemow. Od wymiany oleju (serwis Nissana w Monachium) i calym "duzym" przegladzie dolalem juz dobre 1,5 l oleju (co jakis czas sprawdzam i jest go po prostu za malo) Przed wymiana nie zezarl ani kropelki. Macie jakis pomysl co sie moglo stac (co mogli spie...c) ze zaczal zrec olej ? Pod autem sprawdzalem, nie kapie nic. Na zimnym silniku wydaje mi sie ze chmura za autem ma niebieskawy kolor.... Pozdrawiam, M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGOR500 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 PRAWDOPODOBNIE JEŻDZIŁEŚ NA 10W60 A ZALALI CI 5W40 MAM TO SAMO NIE MIELI 10W60 ZALALI 5W40 I W..DALA 0.5L NA 2000KM JADE W TYGODNIU ZMIENIĆ NA 10W60 POLECAM VALVOLINE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweldm Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Mam ten sam silnik w espace. Renault zaleca do tego silnika olej 5w30 i na takim auto jeździ. Niestety mam podobny problem - pali olej jak diabli, poza tym z silnikiem wszystko ok. żadnych wycieków, żadnych problemow z odpalaniem, z osiagami. Zastanawiam się co go może bolić - zastanawiam sie nad wymianą uszczelniaczy zaworów. Wczesniej był ten sam problem więc serwis wymienił silnik na nowy, ale problem powrócił. Silnik na dopiero 80 000 km przebiegu. Co robić?? Może ktoś przerabiał ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ten silnik V6 po prostu musi brać olej! Bierze w Murano, bierze i w Infiniti. To pewnie dlatego serwisówka sugeruje wymianę co 4,5 k mil - czyli w okresie kiedy ubędzie go tylko z 0,5 litra Sam mam zalanego Mobile1 i regularnie na 8-9 k km. dolewam 1 litra. Podobno zmiana oleju na Motul 5w50 pomaga - ale potwierdzę to dopiero za pół roku kiedy mój kolega zaleje swoje Infiniti G35 Coupe i zrobi trochę kilometrów w tzw "ciężkich warunkach" - czytaj wysokich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilro Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Wcale nie do końca " V6-ka musi brać olej", tak żeby trzeba było uzupełniać braki. U siebie kompletnie nic nie dolewam pomiędzy przeglądami, czyli co 15 tyś, a przebieg mam ponad 90 tys. Jeżdżę na Shell 5W30. Pewnie coś tam może i ubywa, ale nie muszę nic dolewać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweldm Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Zastanawiam się którędy olej ubywa. Odpala bez problemów, jeździ bez problemów, po odkreceniu korka wlewu oleju nie dmucha więc moje podejrzenia wskazują na uszczelniacze trzonków zaworów. Gumnki zrobiły się twarde i nie spełniają zwojego zadania. Co o tym sądzicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LeonZawodowiec Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Witam właśnie sprawdziłem u siebie po 11tyś od wymiany i też musiałem uzupełnić braki a jeżdżę na 5W40 a mój poprzednik jeździł na 10W40. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LeonZawodowiec Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 To wymysł mechanika. przy nastepnej wymianie wrócę na stary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) A ja bym został przy syntetyku jak już przeszedłeś z pól na pełny - zawsze to lepiej dla silnika. i jak mantrę będę powtarzał - Vq35 lubi olej Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez sirtrojan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Witam! Zaczynam wierzyć w "rysowanie cylindrów" przez resztki z kruszących się katalizatorów. Wyśrubowane normy czystości powodują wprowadzanie do nowych aut, moim zdaniem idiotycznych rozwiązań. Nawet w tak fajnej firmie jak Nissan. Zwłaszcza normy USA. Przeczytałem o tym spostrzeżeniu na jakiejś stronie, i wydaje się to dosyć prawdopodobne. Mój, ma b. mały przebieg i oleju nie pali. Olej stosuję wymagany tj. 10W-30 eco. W Polsce jeszcze mało popularny i co za tym idzie drogi. Bańka dobrego (4-5l) potrafi kosztować ok. 250-290,-. Wyższe wartości lepkości nic nie dają, bo Nissan ma chłodnicę oleju, nie jest autem wyścigowym, a 40,50, może chyba więcej palić. Ktoś pisał, że polska benzyna jest marna, ale Murano przystosowane jest przecież do warunków USA tj. do "gównianej" benzyny regular (87 AKI/91 RON), choć polecają premium (91 AKI/96 RON). Na "mój łeb" świece też powinny być oryginalne NGK PLATINUM (wymiana co 170 tyś. km). W "Japońcach" nie ma co ekperymentować, człowiek "ze skośnym okiem" obliczył na swym komputerku wszystko. Te auta zrobione są dokładnie tak jak miało być. Pozdrawiam wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KKrzysztof Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 A po co Kolega przechodził z 10w40 na 5w40? Mogę się mylić, ale 5w40 to chyba pełny syntetyk, a 10w40 to półsyntetyk najczęściej, a więc zmiana z półsyntetyka na pełny syntetyk (nie wiem przy jakim przebiegu) mogła nie być do końca trafnym pomysłem. Sam dokonałem już kilkakrotnie takiej przemiany z półsyntetyku na pełen syntetyk i jeszcze nigdzie nic się nie stało. Generalnie olej syntetyczny jest lepszy i tyle. Zajrzałem do tego tematu bo też muszę dolać oleju i z ciekawości czy to tak po prostu jest. Generalnie trzeba przywyknąć, silniki palą olej i tyle. Ja mam Motul 10W40 tak mi się wydaje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KKrzysztof Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 z czasem gumki zaworowe trochę puszczają, sam miałem kiedyś Fiata Coupe i oleju nic nie dolewałem, Na przyszły sezon ja wleję 5W50 bo uważam, że to lepszy olej niż ten motul. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.