Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Murano 2006r - pali olej ?


Gość jacinek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

 

Do tej pory (do przegladu wykonanego na poczatku jesieni) z silnikiem nie bylo zadnych problemow.

Od wymiany oleju (serwis Nissana w Monachium) i calym "duzym" przegladzie dolalem juz dobre 1,5 l oleju (co jakis czas sprawdzam i jest go po prostu za malo)

Przed wymiana nie zezarl ani kropelki.

Macie jakis pomysl co sie moglo stac (co mogli spie...c) ze zaczal zrec olej ?

Pod autem sprawdzalem, nie kapie nic. Na zimnym silniku wydaje mi sie ze chmura za autem ma niebieskawy kolor....

 

Pozdrawiam,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

PRAWDOPODOBNIE JEŻDZIŁEŚ NA 10W60 A ZALALI CI 5W40 MAM TO SAMO NIE MIELI 10W60 ZALALI 5W40 I W..DALA 0.5L NA 2000KM JADE W TYGODNIU ZMIENIĆ NA 10W60 POLECAM VALVOLINE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam ten sam silnik w espace. Renault zaleca do tego silnika olej 5w30 i na takim auto jeździ. Niestety mam podobny problem - pali olej jak diabli, poza tym z silnikiem wszystko ok. żadnych wycieków, żadnych problemow z odpalaniem, z osiagami. Zastanawiam się co go może bolić - zastanawiam sie nad wymianą uszczelniaczy zaworów. Wczesniej był ten sam problem więc serwis wymienił silnik na nowy, ale problem powrócił. Silnik na dopiero 80 000 km przebiegu. Co robić?? Może ktoś przerabiał ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik V6 po prostu musi brać olej!

Bierze w Murano, bierze i w Infiniti.

 

To pewnie dlatego serwisówka sugeruje wymianę co 4,5 k mil - czyli w okresie kiedy ubędzie go tylko z 0,5 litra ;)

Sam mam zalanego Mobile1 i regularnie na 8-9 k km. dolewam 1 litra.

Podobno zmiana oleju na Motul 5w50 pomaga - ale potwierdzę to dopiero za pół roku kiedy mój kolega zaleje swoje Infiniti G35 Coupe i zrobi trochę kilometrów w tzw "ciężkich warunkach" - czytaj wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie do końca " V6-ka musi brać olej", tak żeby trzeba było uzupełniać braki.

U siebie kompletnie nic nie dolewam pomiędzy przeglądami, czyli co 15 tyś, a przebieg mam ponad 90 tys.

Jeżdżę na Shell 5W30. Pewnie coś tam może i ubywa, ale nie muszę nic dolewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się którędy olej ubywa. Odpala bez problemów, jeździ bez problemów, po odkreceniu korka wlewu oleju nie dmucha więc moje podejrzenia wskazują na uszczelniacze trzonków zaworów. Gumnki zrobiły się twarde i nie spełniają zwojego zadania. Co o tym sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja bym został przy syntetyku jak już przeszedłeś z pól na pełny - zawsze to lepiej dla silnika.

 

i jak mantrę będę powtarzał - Vq35 lubi olej ;)

Edytowane przez sirtrojan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Zaczynam wierzyć w "rysowanie cylindrów" przez resztki z kruszących się katalizatorów.

Wyśrubowane normy czystości powodują wprowadzanie do nowych aut, moim zdaniem idiotycznych rozwiązań.

Nawet w tak fajnej firmie jak Nissan.

Zwłaszcza normy USA.

 

Przeczytałem o tym spostrzeżeniu na jakiejś stronie, i wydaje się to dosyć prawdopodobne.

Mój, ma b. mały przebieg i oleju nie pali.

 

Olej stosuję wymagany tj. 10W-30 eco.

W Polsce jeszcze mało popularny i co za tym idzie drogi.

Bańka dobrego (4-5l) potrafi kosztować ok. 250-290,-.

 

Wyższe wartości lepkości nic nie dają, bo Nissan ma chłodnicę oleju, nie jest autem wyścigowym, a 40,50, może

chyba więcej palić.

 

Ktoś pisał, że polska benzyna jest marna, ale Murano przystosowane jest przecież do warunków USA tj. do "gównianej"

benzyny regular (87 AKI/91 RON), choć polecają premium (91 AKI/96 RON).

 

Na "mój łeb" świece też powinny być oryginalne NGK PLATINUM (wymiana co 170 tyś. km).

 

W "Japońcach" nie ma co ekperymentować, człowiek "ze skośnym okiem" obliczył na swym komputerku wszystko.

Te auta zrobione są dokładnie tak jak miało być.

 

Pozdrawiam

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

A po co Kolega przechodził z 10w40 na 5w40? Mogę się mylić, ale 5w40 to chyba pełny syntetyk, a 10w40 to półsyntetyk najczęściej, a więc zmiana z półsyntetyka na pełny syntetyk (nie wiem przy jakim przebiegu) mogła nie być do końca trafnym pomysłem.

 

Sam dokonałem już kilkakrotnie takiej przemiany z półsyntetyku na pełen syntetyk i jeszcze nigdzie nic się nie stało. Generalnie olej syntetyczny jest lepszy i tyle. 

Zajrzałem do tego tematu bo też muszę dolać oleju i z ciekawości czy to tak po prostu jest.

 

Generalnie trzeba przywyknąć, silniki palą olej i tyle. 

 

Ja mam Motul 10W40 tak mi się wydaje, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czasem gumki zaworowe trochę puszczają, sam miałem kiedyś Fiata Coupe i oleju nic nie dolewałem,

 

Na przyszły sezon ja wleję 5W50 bo uważam, że to lepszy olej niż ten motul. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...