Gość mlodykulka Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Witam.iadam Primere P11 1.6 100KM 1997r Od jakiegos roku mam problem z ABS. Dzis wyczysciłem, choć były czyste koło zębate. co dalej? Bezpieczniki ok. kupic interfejs i sprawdzić ktory to czujnik? Na początku problem się pojawiał podczas skrętu kołem kierownicy... teraz błąd świeci się cały czas i za żadne skarby nie mogę się go pozbyć.. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 kolego poczytaj jak się robi diagnostykę na spinacz , lub kup sobie miernik za 15zł i sprawdzisz sobie opór na kostkach od czujnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Jak zaczynało się od zapalającej się lampki przy skręcie to oznacza że padł któryś z kabli czujnika w przednich kołach. Miałem to u siebie. Lampka zapalała się przy ostrym skręcie w lewo i czasem abs włączał mi się przy bardzo małej prędkości gdy np. parkowałem albo wolno dojeżdżałem do świateł. Okazało się że padł kabelek prawego czujnika (zmierzyłem oporność). Z tego co pamiętam powinno być coś koło 1,34 kohm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Kolego mareq bardzo dobra diagnoza (u mnie jest podobnie) tylko podałeś złą oporność. Czujnik (dobry) powinien mieć 1,7 kilooma oporności (1700 omów). Najlepiej zrobić tak: 1. Sprawdzić spinaczem (opis jest gdzieś w przyklejonych) który czujnik ABSu szaleje 2. Otworzyć maskę i wypiąć wtyczkę od wskazanego przez test czujnika i sprawdzić omomierzem jaki jest opór. Powinien być jak wspomniałem 1,7 kilooma. Jeżeli jest dużo więcej np 10kiloomów tzn że kabel jest zżarty przez korozję. Metoda na szybkiego to wziąć włożyć łapę w nadkole i potelepać kablem od ABSu. Na 90% na jakiś czas pomoże:) Tak naprawdę rozwiązania są dwa: - Wymienić kabel co jest trochę trudne, bo czujnik o ile dobrze pamiętam jest z nim zintegrowany. Więc wymiana kabla najczęściej polega na upierdzieleniu go gdzieś najlepiej w miejscu gdzie skorodował i dosztukowaniu nowego. Rozwiązanie to ma tą wadę, że niestety zeżre go ponownie po jakimś czasie. - Kupić nowy czujnik wraz z kablem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 hej, tez mam Primerke 1.6. MIalem rok temu problem z ABS. Pewnego dnia zapaliła mi sie kontrolka. Pojechalem do mechanika. on powiedzial ze czujnik jest walniety. Nowy czujnik bardzo drogi, mozna wymienic cala zwrotnice wraz z czujniekiem cos ok 150zł. I sie tak zbieralem z wymiana dobre 4 miesiace. Aż tu nagle pewnego ładnego dzionka, odpalam autko, kontrolka gasnie i juz od (odpukac) 10 miesiecy sie nie zapala, ABS DZIAŁA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 a w ktorym miejscu urywaja sie te kable w kolach z przodu, zlokalizuje ten kabel po sciagnieciu kola? co ciekawe u mnie abs i check zapalaja sie na postoju i jak dam gazu to gasna. a ABS kiedys dzialal, pozniej zaczal przy lekkim hamowaniu sie wlanczac az wkoncu przestal calkowicie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.