Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] brak ogrzewania na postoju


Gość Imhoteba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam dziwny problem, nie mam ogrzewania na postoju, temperatura jest 90 stopni, płynu nie brakuje a wieje zimnym powietrzem.

jak przejadę ok 200 metrów ogrzewanie się pojawia, jak postoi 5 min na wyłączonym silniku i uruchamiam to znowu nie mam muszę przejechać ponownie ok 200 metrów, może ktoś podpowie co jest do wymiany :)

silnik 1.8 benzyna

pozdrawiam

Edytowane przez Imhoteba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie czy to jest Twój pierwszy samochód. Przecież przy wyłączonym silniku nie ma obiegu płynu chłodniczego , dopiero jak włączysz silnik,płyn zaczyna krążyć również przez nagrzewnicę i ogrzewać nóżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzi ktore nazbieralem moze komus sie przydadza:

wymiana termostatu wbrew pozorom moze byc zamkniety

nieszczelne korki

zasyfiona nagrzewnica i/lub uklad

zapowietrzony uklad

pompa wody do wymiany

do tego na deser walnieta uszczelka pod glowica nie wspominam o braku plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak stoisz na włączonym silniku i nigdzie nie jedziesz to też masz zimno?? bo jest tak jak zbyh napisał

 

odpowiedzi ktore nazbieralem moze komus sie przydadza:

 

1. wymiana termostatu wbrew pozorom moze byc zamkniety

 

2. nieszczelne korki

 

3.zasyfiona nagrzewnica i/lub uklad

zapowietrzony uklad

 

4.pompa wody do wymiany

 

5.do tego na deser walnieta uszczelka pod glowica nie wspominam o braku plynu

ad1. silnik byś zagotował, a jakby się zepsuł na otwartym to by nie dogrzewał

ad2. wyciek płynu i konieczność ciągłego dolewania

ad3. brak ogrzewania niezależnie od tego czy jedziesz czy stoisz

ad4. zagotowanie silnika z powodu braku chłodzenia

ad5. wywalanie płynu przez wyrównawczy

 

czyli albo trzeba sprecyzować pytanie i dokładnie opisać problem albo będziesz czytał takie pomysły jak wyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

historia toczy sie dalej:

1. korek nie mial gumy wiec nie trzymal cisnienia, czlowiek dorobil nowe gumy na korku bylo ok 2 tygodnie

 

teraz rozszczelnila sie chlodnica wyciekl caly plyn, byc moze korek byl zle zrobiony tego nie wiem

zawiazlem do naprawy chlodnice wymienil uszczelki i na nowo pozaginal wbrew pozorom nie mozna kupic nowej bo nie pasuje po przekatnej sa otwory do/i z silnika a u mnie z jednej strony, ktos dopasowal od almery inny od P12 ale wtedy inne srednice rurek w chlodnicy itd wiec odpuscilem i dalem do naprawy

 

podczas zakladania spuscilem plyn z bloku, wlozylem nowa chlodnice, zalalem 5L plynu, nie mogl sie otworzyc chyba termostat zaczelo wywalac plyn przez chodnica zamknalem korek i czekalem, bulgotalo w zboirniczku, zmienilem korek na nowy 1,1 Bara widac ze plyn leci do zbiorniczka i normalnie wraca

 

ciagle w srodku zapach oparow plynu wiec podnioslem maske wszystko mokre moze, mechanik troche porozlewal jeszcze nie wyschlo nie wiem jak to wysuszyc zeby nie dawalo do srodka przez ogrzewanie :(

 

odkrecilem korek zaczekalem az sie nagrzeje i patrzylem czy nie podnosi cie plyn w chlodnicy, wiec tu jest OK nie podnosi sie

 

pytanie mam kilka ale najwazniejsze:

1. jak sie odpowietrza blok w tym silniku czy nalanie plynu do chlodnicy zamkniecie korka i dolewanie do zbiorniczka wyrownawczego wystarczy?

2. gosc co robil chlodnice powiedzial ze trzeba znalesc przyczyne co rozszczelnilo chlodnice i twierdzi, ze jak jest uszkodzona uszczleka pod glowica to pompuje powietrze do ukladu i rozszczelnia chlodnice, wiec mu mowie ze chyba przez korek najpierw powinno ujsc do zbiorniczka on twierdzi ze nie, ze juz rozszczelni chlodnice zanim podniesie sie korek, przyznam ze sam myslalem ze albo przez korek albo przewody gumowe popuchna a tu nic nie bylo po prostu rozszczelnila sie chlodnica na dlugosci 30cm, moze ktos to potwierdzic?

3. jak usunac rozlany plyn wokol chlodnicy nie moge sie tam dostac z papierem a potrzebuje wiedziec czy mi sie nie rozszczelnia, moze kupic jakis kompresor na 12V czy cos takiego da rade wydmuchac?

 

pozdrawiam

Edytowane przez Imhoteba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w silniku jest korek spustowy do plynu chlodniczego i na gorze srubka do odpowietrzania glowicy. U Ciebie powinien byc tez zawor do odpowietrzania nagrzewnicy. Korek do chlodnicy mozna dostac bez problemu. Sam tez kupowalem do swojej primerki. Odpowietrzanie ukldu chlodzenia znajdz sobie na forum .Jest opisane. Po wymianie plynu uklad Ci sie odpowietrzyl? Do sprawdzenia wszyskie polaczenia i weze. Plyn chlodniczy ja bym zmyl plynem do mycia naczyn i potem splukal woda.WEdlug mnie zeby sie chlodnica rozszczelila to musialo byc w ukladzie bardzo duze nadcisnienie(powyzej 0,15 MPa). Moze to oznaczac uszkodzona uszczelke lub nawet pekniecia wewnatrz bloku. Ale zeby to wykluczyc prosze poszukac warsztat gdzie maja (kilka razy juz o tym pisalem) przyrzad do badania chlodnic np. 5 Star Tester firmy Seda, 317firmy Sykes Pickavant,SVT500 firmy Snap-on. lub inne . Dzieki wytworzonemu nadcisnieniu bedziesz widzial gdzie masz ewentualnie wycieki i czy np nie jest uszkodzona uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do samego dmuchania ciepłym (nie wnikając w układ chłodzenia silnika i nagrzewnicę) to sprawdź sobie kolego jakość swojego filtra pyłkowego. Nie kupuj żadnych chińskich Ja tak chciałem zaoszczędzić i wraz potem jeżdziłem na starym Filtronie bo na chińskim to prawie nie dmuchało i szyby zaparowywały pomimo włączonej klimy

 

Pamiętaj odpowietrzenie głowicy silnika Opis jest w instrukcji obsługi

 

PS. Nie bierze ci oleju? Ile dolewasz między wymianami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedzi,

znalazłem instrukcję obsługi jest opisane jak się odpowietrza, nagrzewnicę się odpowietrza w silnikach 2 litrowych tylko a w 1,6 i 1.8 sam blok.

kilka dni używałem auta i co zaobserwowałem:

1. w wyniku temp wyschło wszystko a jest wilgotne na dole chłodnicy przy połączeniu rdzenia z plastikiem, człowiek od chłodnic wymienił tam uszczelkę może to się rozszczelniło,

jak podniosę maskę leci i uderza w nos para z zapachem płynu i jak dłużej postoję na uruchomionym silniku to leci do środka ale to pewnie temu, że wiatraki jak się włączą mieszają powietrze i wtedy dostaje się do wnętrza auta

2. w zbiorniczku ubyło ok 100ml płynu przez kilka dni max 5, sprawdzam codziennie rano przed uruchomieniem

3. ogrzewanie już działa normalnie, używam markowego filtra kabinowego i nic nie dolewam oleju pomiędzy wymianą, poziom oleju sprawdzam raz w tygodniu na bagnecie

 

obecnie szukam warsztatu co mają w/w przyrządy

 

pomimo tego szukam też nowej chłodnicy ale co nie znajdę to nie pasuje, numer obecnej to

21410 9f602

żaden system nie ma takiej serii chłodnic w moim mieście a te co kupiłem mają po przekątnej rurki a jest mi potrzebna taka co ma z jednej strony u góry i u dołu od strony akumulatora czyli lewej strony patrząc od kierowcy, można na siłę od P12 wstawić ale cena jest 2x większa niż od P11, może ma ktoś jakieś rozwiązanie interesuję mnie chłodnica za ok 350pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie związane z tematem: czy to normalne, że przy włączonej dmuchawie tylko na szybę (dmucha ciepłym bardzo powietrzem) z kratek skierowanych na ręce (tych po bokach kierownicy) dmucha lekko zupełnie zimnym powietrzem? Wkurzające, bo jak ruszam rano, to muszę zamykać obie te kratki po bokach, bo mi jeszcze zimnym wieje po dłoniach, mimo, że na szybę już dawno leci ciepłe... Taka sama sytuacja przy skierowaniu nawiewu na stopy + szybę. Wymiana filtra kabinowego pomoże? Czy tak ma po prostu być? Aha, jak włącze nawiew tylko na kierowcę (i pasażera), to leci ciepłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 Star Tester firmy Seda, 317firmy Sykes Pickavant,SVT500 firmy Snap-on. lub inne .

u mnie w mieście nikt o tym nie słyszał i żaden z panów zajmujących się chłodnicami tego nie stosuje, owszem po wyjęciu chłodnicy mogą sprawdzić szczelność pod kątem ciśnienia ale nie jak jest w aucie włączona w układ, znalazłem jedną firmę która ma przyrząd badający zawartość dwutlenku węgla w oparach z chłodnicy. Jeżeli jest tam dwutlenek węgla stwierdzają uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub blok. Jako, że nie znam się na tym a mam z firmą przykre doświadczenia z lat ubiegłych omijam ich szerokim łukiem ;)

Dzisiaj podzwonię po ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso to omijaj z daleka po zedrą z ciebie skórę a i tak nic nie zrobią. Obecność dwutlenku węgla to sprawdzisz sobie sam,wkładając wężyk z przelewu do słoika z wodą. Jak będą szły bąble to masz przedmuch. Są ponoć też jakieś proszki czy płyny które zmieniają kolor jeśli dostanie się do nich dwutlenek

 

Co do chłodnicy to nie wiem co ty kombinujesz bo z tego co wiem (no chyba że się mylę) to do wszystkich wersji benzynoweych jest taka sam (no chyba że to automat)

Chłodnicę KOYORAD (mam taką od ponad 2 lat u siebie) kupisz za jakieś 260 zyla nową. Za to badanie szczelności to pewnie wyrwą z 50-100, a i tak potem będą kazali kupić nową. Wywalone tylko pieniądze. popatrz czy nie ma na nie nacieków. i jak coś zauważysz to najwyżej oddaj do lutowania jeżeli koszt będzie niewielki.

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie związane z tematem: czy to normalne, że przy włączonej dmuchawie tylko na szybę (dmucha ciepłym bardzo powietrzem) z kratek skierowanych na ręce (tych po bokach kierownicy) dmucha lekko zupełnie zimnym powietrzem? Wkurzające, bo jak ruszam rano, to muszę zamykać obie te kratki po bokach, bo mi jeszcze zimnym wieje po dłoniach, mimo, że na szybę już dawno leci ciepłe... Taka sama sytuacja przy skierowaniu nawiewu na stopy + szybę. Wymiana filtra kabinowego pomoże? Czy tak ma po prostu być? Aha, jak włącze nawiew tylko na kierowcę (i pasażera), to leci ciepłe.

 

Tak ma być. Po to jest regulacja. Zrób nawiew na kierowce i na nogi ,to ciepełko poleci na ręce też. Szkoda że nie ma regulacji kierowca -szyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

wiec układ nie zawiera dwutlenku węgla, mechanik zmienił termostat oraz pompę za wszystko zapłaciłem 450.-

dzisiaj widzę, że ponownie płyn się podnosi i gotuje

układ chłodzenia jest tak rozwiązany, że termostat jest na wyjściu z chłodnicy, teraz wiem skąd przy nie nagrzanym silniku temp cieczy chłodzącej wysoka

po prostu z głowicy podaje gorącą ciecz a na dole rura gumowa wyjściowa z chłodnicy jest dalej zimna, za 15min mam na full nagrzane auto a wąż gumowy na dole zimny a jak odkręcę korek chłodnicy to mam wulkan z gotującym się płynem

dochodzę do wniosku, że przy takim rozwiązaniu ważnym będzie optymalnie dobrany korek i termostat, bo jak korek będzie za późno otwierał zawór do zbiorniczka lub termostat za późno się otworzy to mi znowu rozsadzi chłodnice

chłodnice jak pisałem są 2 rodzaje, u mnie wyjście/wejście jest po jednej stronie i takiej nikt nie może sprzedać bo po prostu nie ma, nawet w książce obsługi jest rysunek chłodnicy z wyjściem/wejściem po przekątnej, na zdjęciach w allegro używane są i takie i takie ale nowe tylko po przekątnej, jak pisałem można użyć od P12 ale cena jest powalająca.

naprawiałem już 2 starą chłodnice to koszt 200pln + pompa i termostat 450, teraz koniecznie muszę wiedzieć jaki korek ma być podobno są 2 rodzaje 0.9 i 1.1 ale w necie znalazłem 1.3

nigdzie nie mogę znaleźć strony dekodującej z VIN rodzaj silnika będę wdzięczny za jakiś namiar oraz dokładnie przy jakiej temp ma się otwierać termostat

kółko się zamyka jak nie wiem jaki to silnik, zakładając ze wikipedia się nie myli jest to QG18DE

proszę o podanie:

1. jaki korek zastosować do chłodnicy

2. jaki termostat

 

pozdrawiam

 

p.s. tak sobie myślę czy nie mam zatkanego kanału w bloku na małym obiegu

 

edytuje w tym miejscu post:

po dobie poszukiwań znalazłem kilka danych do silnika QG18DE może się komuś przydadzą

1. Ciśnienie wybuchowe korka chłodnicy 11-14 psi (zamieniłem na bar = 0.965266) widać z tego, że korek ma być 0.9

2. Termostat: temperatura otwarcia zaworu 76,5 °C stopni Celsjusza przy skoku zaworu 9/90° (mm/stopnie Celsjusza)

3. Test chłodnicy: przeciek ciśnienia próbnego 23 psi

4. Pojemność układu bez zbiorniczka wyrównawczego:

skrzynia manualna: 5,9 L

skrzynia automat: 6 L

zbiorniczek wyrównawczy: 0,7 L

 

 

teraz jest pytanie dlaczego pompa pcha w chłodnicę takie ciśnienie oraz dlaczego tylko góra chłodnicy jest gorąca do tego stopnia, że się gotuje płyn

 

myślę, że cyrkulacja odbywać powinna się następująco:

mały obieg

obudowa termostatu -> pompa wody -> blok -> głowica -> obudowa termostatu

 

pełny obieg

chłodnica -> rura wejścia -> termostat -> obudowa termostatu -> pompa wody -> blok -> głowica -> obudowa termostatu -> rura wyjścia

 

wykonałem rysunek dostępny w pdf :)

cyrkulacja QG18DE

z powyższego wynika, że może być włożony odwrotnie termostat i oczekuje na temperaturę na wężu wejściowym z chłodnicy co następuje tak późno, że mi rozpycha chłodnicę (nie znam się praktycznie nie wiem czy można go włożyć odwrotnie), nie biorę pod uwagę zapchanej chłodnicy ponieważ płyn udaje się spuścić bez problemu poza tym pierwsze rozszczelnienie było na dole rdzenia więc wygląda na drożną, pozostaje jeszcze możliwość zapchania kanału zwrotnego i pompa tylko pompuje w chłodnicę do temp 76,5 stopni wtedy się otwiera termostat i ciśnienie spada w chłodnicy. Żeby to sprawdzić muszę kupić chyba manometr i dorobić nakrętkę do chłodnicy, a ten kanał zwrotny to powinien sprawdzić mechanik jak wyjął pompę i termostat teraz czeka mnie to samo chyba ponownie inaczej się nie dowiem co temu układowi dolega.

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Edytowane przez Imhoteba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...

Tak sam doszedłem do tego, niepotrzebne były wydatki, po prostu dał ciała pierwszy mechanik któremu powiedziałem, że nie ma ogrzewania a on zamienił korek. Później wszystko poszło lawinowo, rozszczelniło chłodnicę itd, powymieniano bez sensu kilka rzeczy ale żaden póżniej nie sprawdził korka, każdy mechanik u którego byłem zakładał najgorsze i wymieniał co się dało oprócz korka. Kupiłem korek, pojezdziłem 2 miesiące i sprzedałem auto temu już jestem na forum sporadycznie.

Edytowane przez Imhoteba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...