Gość Imhoteba Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) witam, mam dziwny problem, nie mam ogrzewania na postoju, temperatura jest 90 stopni, płynu nie brakuje a wieje zimnym powietrzem. jak przejadę ok 200 metrów ogrzewanie się pojawia, jak postoi 5 min na wyłączonym silniku i uruchamiam to znowu nie mam muszę przejechać ponownie ok 200 metrów, może ktoś podpowie co jest do wymiany silnik 1.8 benzyna pozdrawiam Edytowane 29 Listopada 2010 przez Imhoteba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Chłopie czy to jest Twój pierwszy samochód. Przecież przy wyłączonym silniku nie ma obiegu płynu chłodniczego , dopiero jak włączysz silnik,płyn zaczyna krążyć również przez nagrzewnicę i ogrzewać nóżki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Imhoteba Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 odpowiedzi ktore nazbieralem moze komus sie przydadza: wymiana termostatu wbrew pozorom moze byc zamkniety nieszczelne korki zasyfiona nagrzewnica i/lub uklad zapowietrzony uklad pompa wody do wymiany do tego na deser walnieta uszczelka pod glowica nie wspominam o braku plynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 a jak stoisz na włączonym silniku i nigdzie nie jedziesz to też masz zimno?? bo jest tak jak zbyh napisał odpowiedzi ktore nazbieralem moze komus sie przydadza: 1. wymiana termostatu wbrew pozorom moze byc zamkniety 2. nieszczelne korki 3.zasyfiona nagrzewnica i/lub uklad zapowietrzony uklad 4.pompa wody do wymiany 5.do tego na deser walnieta uszczelka pod glowica nie wspominam o braku plynu ad1. silnik byś zagotował, a jakby się zepsuł na otwartym to by nie dogrzewał ad2. wyciek płynu i konieczność ciągłego dolewania ad3. brak ogrzewania niezależnie od tego czy jedziesz czy stoisz ad4. zagotowanie silnika z powodu braku chłodzenia ad5. wywalanie płynu przez wyrównawczy czyli albo trzeba sprecyzować pytanie i dokładnie opisać problem albo będziesz czytał takie pomysły jak wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Imhoteba Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 (edytowane) historia toczy sie dalej: 1. korek nie mial gumy wiec nie trzymal cisnienia, czlowiek dorobil nowe gumy na korku bylo ok 2 tygodnie teraz rozszczelnila sie chlodnica wyciekl caly plyn, byc moze korek byl zle zrobiony tego nie wiem zawiazlem do naprawy chlodnice wymienil uszczelki i na nowo pozaginal wbrew pozorom nie mozna kupic nowej bo nie pasuje po przekatnej sa otwory do/i z silnika a u mnie z jednej strony, ktos dopasowal od almery inny od P12 ale wtedy inne srednice rurek w chlodnicy itd wiec odpuscilem i dalem do naprawy podczas zakladania spuscilem plyn z bloku, wlozylem nowa chlodnice, zalalem 5L plynu, nie mogl sie otworzyc chyba termostat zaczelo wywalac plyn przez chodnica zamknalem korek i czekalem, bulgotalo w zboirniczku, zmienilem korek na nowy 1,1 Bara widac ze plyn leci do zbiorniczka i normalnie wraca ciagle w srodku zapach oparow plynu wiec podnioslem maske wszystko mokre moze, mechanik troche porozlewal jeszcze nie wyschlo nie wiem jak to wysuszyc zeby nie dawalo do srodka przez ogrzewanie odkrecilem korek zaczekalem az sie nagrzeje i patrzylem czy nie podnosi cie plyn w chlodnicy, wiec tu jest OK nie podnosi sie pytanie mam kilka ale najwazniejsze: 1. jak sie odpowietrza blok w tym silniku czy nalanie plynu do chlodnicy zamkniecie korka i dolewanie do zbiorniczka wyrownawczego wystarczy? 2. gosc co robil chlodnice powiedzial ze trzeba znalesc przyczyne co rozszczelnilo chlodnice i twierdzi, ze jak jest uszkodzona uszczleka pod glowica to pompuje powietrze do ukladu i rozszczelnia chlodnice, wiec mu mowie ze chyba przez korek najpierw powinno ujsc do zbiorniczka on twierdzi ze nie, ze juz rozszczelni chlodnice zanim podniesie sie korek, przyznam ze sam myslalem ze albo przez korek albo przewody gumowe popuchna a tu nic nie bylo po prostu rozszczelnila sie chlodnica na dlugosci 30cm, moze ktos to potwierdzic? 3. jak usunac rozlany plyn wokol chlodnicy nie moge sie tam dostac z papierem a potrzebuje wiedziec czy mi sie nie rozszczelnia, moze kupic jakis kompresor na 12V czy cos takiego da rade wydmuchac? pozdrawiam Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Imhoteba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 U mnie w silniku jest korek spustowy do plynu chlodniczego i na gorze srubka do odpowietrzania glowicy. U Ciebie powinien byc tez zawor do odpowietrzania nagrzewnicy. Korek do chlodnicy mozna dostac bez problemu. Sam tez kupowalem do swojej primerki. Odpowietrzanie ukldu chlodzenia znajdz sobie na forum .Jest opisane. Po wymianie plynu uklad Ci sie odpowietrzyl? Do sprawdzenia wszyskie polaczenia i weze. Plyn chlodniczy ja bym zmyl plynem do mycia naczyn i potem splukal woda.WEdlug mnie zeby sie chlodnica rozszczelila to musialo byc w ukladzie bardzo duze nadcisnienie(powyzej 0,15 MPa). Moze to oznaczac uszkodzona uszczelke lub nawet pekniecia wewnatrz bloku. Ale zeby to wykluczyc prosze poszukac warsztat gdzie maja (kilka razy juz o tym pisalem) przyrzad do badania chlodnic np. 5 Star Tester firmy Seda, 317firmy Sykes Pickavant,SVT500 firmy Snap-on. lub inne . Dzieki wytworzonemu nadcisnieniu bedziesz widzial gdzie masz ewentualnie wycieki i czy np nie jest uszkodzona uszczelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 co do samego dmuchania ciepłym (nie wnikając w układ chłodzenia silnika i nagrzewnicę) to sprawdź sobie kolego jakość swojego filtra pyłkowego. Nie kupuj żadnych chińskich Ja tak chciałem zaoszczędzić i wraz potem jeżdziłem na starym Filtronie bo na chińskim to prawie nie dmuchało i szyby zaparowywały pomimo włączonej klimy Pamiętaj odpowietrzenie głowicy silnika Opis jest w instrukcji obsługi PS. Nie bierze ci oleju? Ile dolewasz między wymianami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Imhoteba Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 dziękuję za odpowiedzi, znalazłem instrukcję obsługi jest opisane jak się odpowietrza, nagrzewnicę się odpowietrza w silnikach 2 litrowych tylko a w 1,6 i 1.8 sam blok. kilka dni używałem auta i co zaobserwowałem: 1. w wyniku temp wyschło wszystko a jest wilgotne na dole chłodnicy przy połączeniu rdzenia z plastikiem, człowiek od chłodnic wymienił tam uszczelkę może to się rozszczelniło, jak podniosę maskę leci i uderza w nos para z zapachem płynu i jak dłużej postoję na uruchomionym silniku to leci do środka ale to pewnie temu, że wiatraki jak się włączą mieszają powietrze i wtedy dostaje się do wnętrza auta 2. w zbiorniczku ubyło ok 100ml płynu przez kilka dni max 5, sprawdzam codziennie rano przed uruchomieniem 3. ogrzewanie już działa normalnie, używam markowego filtra kabinowego i nic nie dolewam oleju pomiędzy wymianą, poziom oleju sprawdzam raz w tygodniu na bagnecie obecnie szukam warsztatu co mają w/w przyrządy pomimo tego szukam też nowej chłodnicy ale co nie znajdę to nie pasuje, numer obecnej to 21410 9f602 żaden system nie ma takiej serii chłodnic w moim mieście a te co kupiłem mają po przekątnej rurki a jest mi potrzebna taka co ma z jednej strony u góry i u dołu od strony akumulatora czyli lewej strony patrząc od kierowcy, można na siłę od P12 wstawić ale cena jest 2x większa niż od P11, może ma ktoś jakieś rozwiązanie interesuję mnie chłodnica za ok 350pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Pytanie związane z tematem: czy to normalne, że przy włączonej dmuchawie tylko na szybę (dmucha ciepłym bardzo powietrzem) z kratek skierowanych na ręce (tych po bokach kierownicy) dmucha lekko zupełnie zimnym powietrzem? Wkurzające, bo jak ruszam rano, to muszę zamykać obie te kratki po bokach, bo mi jeszcze zimnym wieje po dłoniach, mimo, że na szybę już dawno leci ciepłe... Taka sama sytuacja przy skierowaniu nawiewu na stopy + szybę. Wymiana filtra kabinowego pomoże? Czy tak ma po prostu być? Aha, jak włącze nawiew tylko na kierowcę (i pasażera), to leci ciepłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Są zimne kanały i przez jakiś czas dmucha chłodem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Imhoteba Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 5 Star Tester firmy Seda, 317firmy Sykes Pickavant,SVT500 firmy Snap-on. lub inne . u mnie w mieście nikt o tym nie słyszał i żaden z panów zajmujących się chłodnicami tego nie stosuje, owszem po wyjęciu chłodnicy mogą sprawdzić szczelność pod kątem ciśnienia ale nie jak jest w aucie włączona w układ, znalazłem jedną firmę która ma przyrząd badający zawartość dwutlenku węgla w oparach z chłodnicy. Jeżeli jest tam dwutlenek węgla stwierdzają uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub blok. Jako, że nie znam się na tym a mam z firmą przykre doświadczenia z lat ubiegłych omijam ich szerokim łukiem Dzisiaj podzwonię po ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Aso to omijaj z daleka po zedrą z ciebie skórę a i tak nic nie zrobią. Obecność dwutlenku węgla to sprawdzisz sobie sam,wkładając wężyk z przelewu do słoika z wodą. Jak będą szły bąble to masz przedmuch. Są ponoć też jakieś proszki czy płyny które zmieniają kolor jeśli dostanie się do nich dwutlenek Co do chłodnicy to nie wiem co ty kombinujesz bo z tego co wiem (no chyba że się mylę) to do wszystkich wersji benzynoweych jest taka sam (no chyba że to automat) Chłodnicę KOYORAD (mam taką od ponad 2 lat u siebie) kupisz za jakieś 260 zyla nową. Za to badanie szczelności to pewnie wyrwą z 50-100, a i tak potem będą kazali kupić nową. Wywalone tylko pieniądze. popatrz czy nie ma na nie nacieków. i jak coś zauważysz to najwyżej oddaj do lutowania jeżeli koszt będzie niewielki. Edytowane 4 Stycznia 2011 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Pytanie związane z tematem: czy to normalne, że przy włączonej dmuchawie tylko na szybę (dmucha ciepłym bardzo powietrzem) z kratek skierowanych na ręce (tych po bokach kierownicy) dmucha lekko zupełnie zimnym powietrzem? Wkurzające, bo jak ruszam rano, to muszę zamykać obie te kratki po bokach, bo mi jeszcze zimnym wieje po dłoniach, mimo, że na szybę już dawno leci ciepłe... Taka sama sytuacja przy skierowaniu nawiewu na stopy + szybę. Wymiana filtra kabinowego pomoże? Czy tak ma po prostu być? Aha, jak włącze nawiew tylko na kierowcę (i pasażera), to leci ciepłe. Tak ma być. Po to jest regulacja. Zrób nawiew na kierowce i na nogi ,to ciepełko poleci na ręce też. Szkoda że nie ma regulacji kierowca -szyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Imhoteba Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 (edytowane) witam ponownie, wiec układ nie zawiera dwutlenku węgla, mechanik zmienił termostat oraz pompę za wszystko zapłaciłem 450.- dzisiaj widzę, że ponownie płyn się podnosi i gotuje układ chłodzenia jest tak rozwiązany, że termostat jest na wyjściu z chłodnicy, teraz wiem skąd przy nie nagrzanym silniku temp cieczy chłodzącej wysoka po prostu z głowicy podaje gorącą ciecz a na dole rura gumowa wyjściowa z chłodnicy jest dalej zimna, za 15min mam na full nagrzane auto a wąż gumowy na dole zimny a jak odkręcę korek chłodnicy to mam wulkan z gotującym się płynem dochodzę do wniosku, że przy takim rozwiązaniu ważnym będzie optymalnie dobrany korek i termostat, bo jak korek będzie za późno otwierał zawór do zbiorniczka lub termostat za późno się otworzy to mi znowu rozsadzi chłodnice chłodnice jak pisałem są 2 rodzaje, u mnie wyjście/wejście jest po jednej stronie i takiej nikt nie może sprzedać bo po prostu nie ma, nawet w książce obsługi jest rysunek chłodnicy z wyjściem/wejściem po przekątnej, na zdjęciach w allegro używane są i takie i takie ale nowe tylko po przekątnej, jak pisałem można użyć od P12 ale cena jest powalająca. naprawiałem już 2 starą chłodnice to koszt 200pln + pompa i termostat 450, teraz koniecznie muszę wiedzieć jaki korek ma być podobno są 2 rodzaje 0.9 i 1.1 ale w necie znalazłem 1.3 nigdzie nie mogę znaleźć strony dekodującej z VIN rodzaj silnika będę wdzięczny za jakiś namiar oraz dokładnie przy jakiej temp ma się otwierać termostat kółko się zamyka jak nie wiem jaki to silnik, zakładając ze wikipedia się nie myli jest to QG18DE proszę o podanie: 1. jaki korek zastosować do chłodnicy 2. jaki termostat pozdrawiam p.s. tak sobie myślę czy nie mam zatkanego kanału w bloku na małym obiegu edytuje w tym miejscu post: po dobie poszukiwań znalazłem kilka danych do silnika QG18DE może się komuś przydadzą 1. Ciśnienie wybuchowe korka chłodnicy 11-14 psi (zamieniłem na bar = 0.965266) widać z tego, że korek ma być 0.9 2. Termostat: temperatura otwarcia zaworu 76,5 °C stopni Celsjusza przy skoku zaworu 9/90° (mm/stopnie Celsjusza) 3. Test chłodnicy: przeciek ciśnienia próbnego 23 psi 4. Pojemność układu bez zbiorniczka wyrównawczego: skrzynia manualna: 5,9 L skrzynia automat: 6 L zbiorniczek wyrównawczy: 0,7 L teraz jest pytanie dlaczego pompa pcha w chłodnicę takie ciśnienie oraz dlaczego tylko góra chłodnicy jest gorąca do tego stopnia, że się gotuje płyn myślę, że cyrkulacja odbywać powinna się następująco: mały obieg obudowa termostatu -> pompa wody -> blok -> głowica -> obudowa termostatu pełny obieg chłodnica -> rura wejścia -> termostat -> obudowa termostatu -> pompa wody -> blok -> głowica -> obudowa termostatu -> rura wyjścia wykonałem rysunek dostępny w pdf cyrkulacja QG18DE z powyższego wynika, że może być włożony odwrotnie termostat i oczekuje na temperaturę na wężu wejściowym z chłodnicy co następuje tak późno, że mi rozpycha chłodnicę (nie znam się praktycznie nie wiem czy można go włożyć odwrotnie), nie biorę pod uwagę zapchanej chłodnicy ponieważ płyn udaje się spuścić bez problemu poza tym pierwsze rozszczelnienie było na dole rdzenia więc wygląda na drożną, pozostaje jeszcze możliwość zapchania kanału zwrotnego i pompa tylko pompuje w chłodnicę do temp 76,5 stopni wtedy się otwiera termostat i ciśnienie spada w chłodnicy. Żeby to sprawdzić muszę kupić chyba manometr i dorobić nakrętkę do chłodnicy, a ten kanał zwrotny to powinien sprawdzić mechanik jak wyjął pompę i termostat teraz czeka mnie to samo chyba ponownie inaczej się nie dowiem co temu układowi dolega. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Edytowane 7 Stycznia 2011 przez Imhoteba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nygus83 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 I jak Kolego z tą chłodnicą?? Udało Ci się rozwiązać temat?? Daj znać bo mam podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Imhoteba Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Tak sam doszedłem do tego, niepotrzebne były wydatki, po prostu dał ciała pierwszy mechanik któremu powiedziałem, że nie ma ogrzewania a on zamienił korek. Później wszystko poszło lawinowo, rozszczelniło chłodnicę itd, powymieniano bez sensu kilka rzeczy ale żaden póżniej nie sprawdził korka, każdy mechanik u którego byłem zakładał najgorsze i wymieniał co się dało oprócz korka. Kupiłem korek, pojezdziłem 2 miesiące i sprzedałem auto temu już jestem na forum sporadycznie. Edytowane 6 Stycznia 2012 przez Imhoteba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.