Gość karolsar Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Siema Nie dawno kupiłem sobie Primere p11 z 1997 roku z silnikiem 2.0 TD i tu jest moje pytanie czy ten samochód ma ABS ? a w wyposażeniu mam centralny zamek elektryczne szyby wspomaganie i klime ale klima też coś niestety nie działa ale lampka sie zapala jak wcisne guziik to co może być z tą klimą ? i z tym ABS-em ponieważ jak mu depne do końca na hamulec to blokuje koła PS. jest tu nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Siema Nie dawno kupiłem sobie Primere p11 z 1997 roku z silnikiem 2.0 TD i tu jest moje pytanie czy ten samochód ma ABS ? a w wyposażeniu mam centralny zamek elektryczne szyby wspomaganie i klime ale klima też coś niestety nie działa ale lampka sie zapala jak wcisne guziik to co może być z tą klimą ? i z tym ABS-em ponieważ jak mu depne do końca na hamulec to blokuje koła PS. jest tu nowy Gdy włączysz klimę powinny włączyć się dwa wiatraki pod maską, i zauważysz lekkie wachnięcie obrotów (powinny się troszkę podnieś) jak włączysz klimę.. jeżeli to wszystko ok to możesz nie mieć czynnika w butli. Jeżeli masz 4 hamulce tarczowe i masz po otwarciu maski po lewej stronie od silnika (lewe nadkole stojąc przodem do silnika) to masz ABS Gdy przekręcasz zapłon zapala się kontrolka abs i zaraz gaśnie?(kontrolka żółta nad kontrolką Check engine i ciśnienia oleju a bodajże obok podgrzewania świec ), jeżeli blokują ci koła to system jest nie sprawny.. któryś czujnik do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 No koło świec mam jakieś inne 3 kontolki i te wszystkie kontrolki gasną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 No koło świec mam jakieś inne 3 kontolki i te wszystkie kontrolki gasną Dobrze Ale czy zapala się żółta kontrolka z napisem ABS i szybko gaśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Co do klimy to jest niska temperatura i klima może się nie włączać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Jutro napisze czy jest kontorlka od ABS ale jeśli jest i gaśnie a ABS nie działa to czego to wina ? a z klimą to na wiosne jak ciepło sie zacznie robić to pojade pewnie na warsztat i mi zobaczą co ją boli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 (edytowane) Ja mam Primere z 99 r. td i nie ma ABS-u. A co do klimy sprawdzałeś przy włączonej dmuchawie . Sprawdź bezpieczniki. U mnie mimo że jest zimno klima chodzi. Edytowane 2 Grudnia 2010 przez zbyh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Jutro w dzień posprawdzam wszystko a gdzie wogóle mam szukać bezpieczników ? ;p bo samochód kupiłem w czwartek i jeszcze nie wiem gdzie co jest ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Jutro w dzień posprawdzam wszystko a gdzie wogóle mam szukać bezpieczników ? ;p bo samochód kupiłem w czwartek i jeszcze nie wiem gdzie co jest ;p Nad pedałem sprzęgła masz pokrywę bezpieczników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Sprawdz sobie czy jest pasek na sprężarce taki klinowy w kształcie trójkąta. Ja mam klime. To jest ten zew od strony podłużnicy . Chociaż jak ja zaglądałem to miałem pasek do wymiany i sie jakos dziwnie przekrecił i poszarpał a jak już kupiłem nowy to już starego nie było ,spadł w czasie jazdy. No i musisz właczyc na zimne powietrze i na 1 bieg pewnie wiesz o tym żeby ci klima działała. A co do abs to sprawdz sobie hamulce może masz zapiekłe klocki. I przeczyść sobie . Chyba że może jakiś czyjnik padł albo bezpieczniki jak koledzy wspominali. Fakt mi kiedyś strasznie szybko sie właczał abs a jak wyczysciłem sobie klocki żeby lekko chodziły w prowadzeniu. A jak juz to zrobiłem to już było lepiej i abs sie pózniej właczał. Może to było w innym aucie ale zawsze jakaś rada była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Kontrolki od ABS-u nie mam ale jak dziś jeżdziłem i pare razy ostrzej pohamowałem to pare razy zaświeciła mi się kontrolka od ręcznego a co do klimy to nie zauważyłem żadnego bujania obrotami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Może żarówka przepalona... A sprawdzałeś płyn hamulcowy? Moze nie ma poziomu i temu sie zapalała kontrolka recznego. Sprawdzałeś czy masz abs w aucie pod maska jest widać czy masz czy nie mas abs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 a jak ja rozpoznam ze to jest od ABS-u coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Ale chłopakowi kurka mieszacie we łbie. Piszecie takimi opłotkami że aż się czytać tego nie chce ABS Kolego jak masz hamulce tarczowe na 4 koła to możesz mieć ale nie musisz Otwórz maskę i zobacz kurde czy masz pompę od tego .Taka metalowa kostka do której wchodzą przewody hamulcowe, a znajduje się na prawym nadkolu zaraz obok wlewu do zbiorniczka spryskiwaczy Jakbyś miał któryś czujnik uszkodzony to by się paliła kontrolka od ABSu BEZPIECZNIKI Jedną skrzynkę masz z lewej strony w desce rozdzielczej a kolejne pod maską obok akumulatora. Skrzynka z przekaźnikami jest też pod maską z prawej strony KLIMA Kto tu takie brednie wypisuje że klima nie działa w zimie to niech sobie strzeli baranka o ścianę lub w kowadło Klima w zimie służy do szybkiego odparowywania szyb. W P11,144 z klimą półautomatyczną jak się ustawi nadmuch na szybę to klima włącza się automatycznie Co do twojego jej działania to pamiętaj ze załączy się ona jedynie wtedy gdy będzie włączony nadmuch. Druga sprawa to pamiętajcie że klima w zimie będzie "grzać" a nie chłodzić jeśli pokrętło będzie ustawione na ciepły nadmuch. Jeśli nie załączają się wentylatory po wciśnięciu startu klimy to możesz mieć uszkodzony przekaźnik, brak czynnika w instalacji a nie jakiejś tam butli i zawór ciśnienia nie pozwala połączyć się sprężarce. Lampka owszem się zaświeci ale układ nie wystartuje. Tak jak ktoś tam napisał sprawdź też pasek od napędu pompy czy wogóle jest założony 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ja tylko wtrącę jedno zdanie na temat klimatyzacji. Może być tak, że klimatyzacja nie uruchomi się przy zbyt niskich temperaturach, pomimo tego że jest czynnik i klima jest w 100% sprawna. Jeżeli tak się dzieje, to znaczy że zadziałało zabezpieczenie. Mogę powiedzieć, że takie zabezpieczenia są w klimatyzacjach stacjonarnych, ale jestem przekonany, że w samochodowych również. Zabezpieczenie to wynika z tego, że przy niskich temperaturach czynnik chłodzący się skrapla i jako ciecz powoduje uszkodzenia uszczelniaczy w sprężarce co prowadzi do ubytek czynnika lub zajechaniu sprężarki. Nie wiem czy to wszystko dobrze spamiętałem, bo czytałem o tym gdzieś z rok temu bo właśnie zawsze zimą w pracy mam problem z klimą (serwerownia). Jeżeli napisałem jakąś głupotę lub coś przekręciłem to proszę o erratę hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Kolega właśnie mi też mówił ze może sie nie włączyć ponieważ u niego w passacie sie też nie włącza i u jego wuja w audi a4 też nie chodzi w zime a jeśli nie ma czynniki w instalacji a sie włączy klime to czy spreżarka sie nie popsuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Klima zabezpieczona jest zaworem ciśnieniowym znajdującym się u nas w odwadniaczu oraz czujnikiem obok parownika. Jeśli faktycznie dojdzie do zamrożenia w parowniku to sprężarka zostanie rozłączona na sprzęgle. Nie wiem jaka temperatura musiałaby być aby sprawna klima nie ruszyła. U mnie przy -20 normalnie pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Wiem ze to nie jest dział na takie pytanie ale nie chce zakadać nowego tematu a co może być za przyczyna ze mi buja obrotami na luzie ? i jakie silnik powinien mieć obroty na luzie ? Silnik 2.0 TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 750 +/- 50 Jak faluj to masz albo brudne filtry albo nastawnik do czyszczenia lub pompa do regeneracji. Sprawdź jeszcze przewody przelewowe na wtryskach temat falowania by wielokrotnie poruszany wiec poszukaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 (edytowane) Sory za odkop A w tym pudełku jakby gdzie są przekażniki to niektórych nie mam i jest tam aby jedna blaszka to co to oznacz ? Edytowane 12 Lutego 2011 przez Karol 2.0 TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugi Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 chodzi Ci o te pod maską po lewej stronie jak stoisz przodem do samochodu?? bo ja też właśnie jednego nie mam ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Tak dokładnie mi chodzi o to a mi to ja to ze dwóch tych kosteczek nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugi Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 ciekawe.. przydało by się zdjęcie osoby u której wszystko chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolsar Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 siemka A może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy działa spręzarka od klimatyzacja. Chodzi o to co trzeba odłączyć i co złączyć gdzie to jest żeby sprawdzić czy działa. Dziękuje z góry za pomoc mobilki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Zewrzyj piny w kostce przy osuszaczu jak masz kostke na 2 piny. Jak masz na 4 to musisz odpiac kostke taka biala przy kompresorze i podac tam 12v. Ja tak robilem bo mam na 4 piny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.