Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Konserwacja blachy [progów nowych ]


Gość Tofu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

szykuje się na wymianę progów szkoda ze pora taka ale

 

mam zakupione nowe progi pomalowane na czarno przez fabrykę

i chcę pomalować je gównie w środku a na zewnątrz dam minie albo coś czerwonego bo pasuje pod kolor autka ,,,

 

zastanawiam się nad chlorokauczukiem bo jest w odpowiednim kolorze

 

chcę to zrobić przed wspawaniem a potem to już fluidol itp ,,

 

wsumie pomaluje całość co najlepsze jest na gołą blachę bo mam zamiar to czarne zdrapać

 

firma Progów to KLOKKERHOLM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak.

Jak masz ten próg pomalować go minia czerwoną w środku.

Wiadomo trzeba wyciąć stary i przygotować podłoge i lewarki przed wspawaniem nowego progu .

Wspawać nowy próg .

Oszliwować spawy.

Przeszliwować papierem ściernym np150.

Poszpachlować spawy na łaczeniu np środkowego słupka czy słupków przedni i tylni..

Pózniej jak już ladny to oszliwowac papierem ściernym cały np 240.

Położyć podkład do lakierowania .

Podkład wyschnie to położyć baranek na odpryski na wysokości progu nie gdzie są drzwi.

A jak nie chcesz w koszta wchodzić to pomaluj barankiem i na to lakier .Fakt że nie bedzie to za ładnie wygladac ale dłużej wytrzyma niż bez lakieru.Bo bez lakieru to ci wszystko przy kole zerwie w czasie jazdy.

Barnek wyschnie i kupić troche bazy pomalować i położyć lakier bezbarwny.

No i w progu zrobić z dołu ze trzy dziurki żeby fluidol wlać.A na spawy to guma na pedzel czy silikonem zaciagnać na podłodze w środku czy z dołu. A na to jakis np bitgum lub tym podobne.

Nie wiem chyba ci dobrze napisałem .Chociaż nie wiem jakimi narzedziami dysponujesz mam na mysli sprężarka czy migomat. bo reszte to można kupić w sklepach za nie duże pieniadze. Bo byś chcial zrobić to w warsztacie to pewnie byś popłynal z kasa.A domu wiadomo taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa taka że daje chłopakowi do roboty a on mi juz jedno autko troszkę spaprolił choć tylko tyle że tanio było to i tak zrobił ,,,, teraz to chce przygotować progi miną albo czymś innym malowanie z kompresora odpada choć może pogadam z kim trzeba ale ,,, progi nie są tak strasznie widoczne i nie musi być super

kolorystycznie mi pasowała minia z nobilesa czerwony tlenkowy bo idealnie pasuje do koloru mojej budy na to bym dał jakiś porządny bezbarwny z boku a od dołu mam bitexa i Bolla do podwozi po pół puszki w środek to wiem ,,,ważne jeszcze są wewnętrzne progi ,,,

 

co poinno być zrobione to mnie dobiłeś bo masz rację ,,,,

 

o baranie to nie bardzo wiem to jest wspraju pod kompresor ok ,,,, czy na to samo wyjdzie jak dam bitex od spodu i go ew pomaluje choć teraz z temperaturą to strasznie jest ,,,

 

a wiadomo autko potrzebne na co-dzień .... sprawa wygląda tak

 

wstawić pomalować wmiarę pod kolor zawalić jak sie da konserwacją poprawiać na wiosnę ,,

 

a jakie lewarki ,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależnosci w jakim stopniu są zgnite te progi i lewarki i podłoga.bo do czegoś trzeba przyspawać.

Przecież kazdy samochód ma mocniejsze miejsce żeby lewarek wstawic najczesciej przy poczatku progu przedniego błotnik i z tyłu może 10-15 od dyłu.

A baranek najlepiej na kompresor. Bo bitex czy cos tam z dołu to można pedzlem posmarować. a tak bedziesz miec ładnie. i trwale od kamieni taka konserwacje na progach zew i pozniej lakier.

Teraz baranek i konserwacja z dołu podwozia to dwie różne rzeczy.

Barenaek to jest pod lakier nie z dołu podłogi bo bedzie odchodzić płatami.

A konserwacja z dolu to typowa konserwacja podwozia. Na bazie kauczuku czy tego typu podobnego.

To masz mały problem.najlepiej postawic auto na kilka dni i jak jest sucho to zrobić od A do Z.

Chyba że nie masz aż tak mocno zgnite to może na wiosne zrobiśz ta robote a te np dziury jak masz to jakos zabezpieczyć zeby snieg i błoto sie nie dostalo.Chyba że odstawisz autko na kilka dni i ktos to dobrze wszystko zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z prawej strony wydrapałem 2 dziury w progu i widać pod palcem ze jest do okoła miękkie z lewej strony próg dostał szczała i jest wgnieciony i przeżarty i poleciał aż do przodu

 

kilka dni na pewno zastanawiam się co dać na blachę do konserwacji wewnątrz przed spawaniem ,,,minia czy potem coś innego chlorokauczuk ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje że zwykła mini wystarczy.

Przeciez i tak beziesz konxerwowoał fluidolem.

Nie zapomnij zrobić ze trzy dziurki w progu jak pisałem żeby raz w roku wlac żeby trzymało. na dłużej,

bo wiadomo kto smaruje ten jezdzi jak w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

finał taki po wizycie w sklepie i rozpoznaniu co mocniejsze od mini+ ftalowy

a chlorokauczuk

 

wybrałem ten drugi zestaw wiem że mocny będzie

dziś udało mi się wyczyścić troszkę szlifowałem i trochę myłem nitrem próg do czystej blachy jeszcze mam zwidy ,,,, wymyte wsio do gołego zaciągnąłem podkładem chlorokałcz,,, kolor niby czerwony ale w realu brąz ale za to nawierzchniowy jest super idealnie pasuje mi --- próbka jest idealna do koloru autka wiec happy ....

 

jutro może dam radę drugi obsmarować podkładem ,,, dzięki za rady mmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze bardzo.

A stary to bedziesz wycianał ?

Chyba że na to założysz ale to nie ma sensu i pewnie tak nie bedzie!!!

Jak cos to pytaj jak moge to pomoge albo ktoś inny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Patrol 260

Pomaluj zwykłą farba antykorozyjna np Coriną, i tak przy spawaniu to się poopala , ważna żeby potem zostawić odpływy (wilgoć zawsze skrapla się w progach) ,i raz w roku dobrze zalać całość fluidolem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jak zmienialem progi w p11 to wycialem stare, wspawalem nowe, pomalowalem bardzo droga farba antykorozyjna (puszka 50zl), pomalowalem barankiem w spraju i na koniec pomalowalem farba pod kolor(dorabiana) Progow w srodku nie malowalem, tylko zalalem go tym fluidem do progow. pol roku i jest ok. Dziur od spodu tez nie wiercilem zeby nie gnilo, tylko jak chce ktos wlac ten srodek do progow to wystarczy odczepic plastikowy prog, i tak jest pare dziur zeby sie dostac do progu.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to powinno sie pomalować progi wew farba antykorozyjna albo hameraitem.

Orginalna farba to troche za cienko jest. Mimo że sie bedzie spawac i sie odparzy to zawsze wieksze zabezpieczenie jest. A dziurki mozna zrobic i np na 10mm i założyc gumki i do konserwacji można ściągnąć.A fluidol to powinien zabezpieczyc rdze przy tych gumkach. A na zew jak zroibiłeś droga farba to pewnie też dobrz.Ale jesli sie dobrze wszystko odtłusci i położy podkład lakierniczy na całym progu .Wiadomo że miejsca spawane szpachlem trzeba . I na podkład baranek i na to lakier orginalny w kolorze.

Sa rozne techniki zależy jak kto robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAAD a ty jak miales zrzarte progi, bo myslalem ze tylko mnie to spotkalo w p11, mialem zrzarte pol progu z prawej strony, 5 dziur od dolu a w lewym od dolu troche rdzy, dopuki ich nie zrobilem to jezdzilem z plastikowymi nakladkami, a jak je wyciolem to bylo w progach z 10kg blota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Kolega chce porządnie zrobić progi i trochę dziwi mnie ten fluidol. Kiedyś jak był mały wybór w środkach do konserwacji sam go używałem, ale kiedy kolega namówił mnie na inne środki, to wtedy przekonałem się jak to jest z fluidolem. Polecam wszystkim NOXUDOL - dobre za niewyśrubowaną cenę, szeroka gama produktów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem wymienianych progów .Tylko moge powiedziec jak wymienic.

Jeszcze mam zdrowe jak ser progi !!!

A te plastikowe nakładki to tylko ładnie wyglada,a pod nim tylko dużo piachu i błota no siedlisko rdzy :whistle: .

Nie słyszałem o tych produktach. Jak sie ma wybór tylko w fluidolu to sie go używa.Zawsze lepsze niż goła blach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak narazie mam progi 2 razy pomalowane podkładem chlorokałczukiem i będzie 2 razy z pędzla chlorokałczuk napewno lepszy akrylu mógłby być Baran od spodu ale tam to dam poprostu bitex albo coś ,,gumowego ,,,a można kupić Barana w spreju nie pod kompresor ,,,, kolor prawie idealny ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak to w d%$e weźmie, czy pomalowane farbą, czy zabezpieczone dodatkowym ocynkiem. W miejscu spawania, w wyniku wysokiej temp farba "spłynie" (niedosłownie oczywiście) a ocynk sie utleni.

Prawda - ile zrobisz, tyle będzie, przynajmniej w miejscach, które nie zostaną wystawione bezpośrednio na działanie wysokich temperatur. Jedyną opcją, aby utrzymywać progi od wew. w dobrej kondycji, jest konserwacja poprzez fabryczne (o ile istnieją), - otwory technologiczne (jeśli nie ma > zrobić :)najlepiej nad uszczelką na powierzchni która pojawia się po otwarciu drzwi, oczywiscie - zakleić taśma dziurke:P), przez które raz za czas wstrzykujemy prep. antykor. w sprayu.

Edytowane przez bep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak to w d%$e weźmie, czy pomalowane farbą, czy zabezpieczone dodatkowym ocynkiem. W miejscu spawania, w wyniku wysokiej temp farba "spłynie" (niedosłownie oczywiście) a ocynk sie utleni.

Prawda - ile zrobisz, tyle będzie, przynajmniej w miejscach, które nie zostaną wystawione bezpośrednio na działanie wysokich temperatur. Jedyną opcją, aby utrzymywać progi od wew. w dobrej kondycji, jest konserwacja poprzez fabryczne (o ile istnieją), - otwory technologiczne (jeśli nie ma > zrobić :)najlepiej nad uszczelką na powierzchni która pojawia się po otwarciu drzwi, oczywiscie - zakleić taśma dziurke:P), przez które raz za czas wstrzykujemy prep. antykor. w sprayu.

masz racje w miejscu spawania będzie lipa ale w środku będzie dobrze bo chyba chlorokauczukowy najmocniejszy dostępny lakier jaki znam i niby odporny na uderzenia ...itp...ważne co w środku będzie ale narazie mechaniko-blacharz pitoli się ze swapem kuzyna w 100Nx GTI z high portem na silnik z P11.144 i dolotem z P10 low port wiec troszkę przeróbek wyszło ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziś odnawiałem przed zimą progi, tak to ogólnie dobrze zniosły prawie 2 lata, ale było kilka uszkodzeń mechanicznych (kamieniem dostały pare razy) i przy wskakiwaniu pies podrapał pazurami, przeszlifowałem je papierem 80, następnie minia 2x, potem 2x baranek, 2 razy podkład antykorozyjny, 2 razy baza, 2 razy lakier bezbarwny. Myślę że z tą kombinacją powinny być odporniejsze, zamierzam jeszcze puścić fluid na jesień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja sie najarałem na chlorokauczuk choć te z 1 posta poszły przez allegro ,,,chloro to mocny i odporny lakier i pędzliwo nakładasz wiecej niż z natrysku kilka krotnie wiec i potem szlifować jest z czego minia to podkład antykorozyjny wiec coś przekombinowałeś ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne żeby były odporne bo co kamyczek to już wszystko odlatywało, teraz czuć tą miękka warstwe baranka jak się dotyka progu. Zresztą podkładu nie ma co żałować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Jestem świeżo po wstawieniu nowych progów (reperaturek) i rantów tylnych nadkoli oraz dolnego rantu drzwi pasażera. Robił mi to blacharz.

Teraz czas na zabezpieczenie i pomalowanie tego. Jako, że wyszło ok 1000-1200 zł za wszystko lakierowania to postanowiłem zrobic to we własnym zakresie :)

Bedzie to mój pierwszy raz :P dlatego proszę o pomoc i wyrozumiałość.

 

Tutaj fotki progów:

 

pict0004rdk.th.jpg

pict0005ss.th.jpg

pict0007vs.th.jpg

pict0008svr.th.jpg

pict0038e.th.jpg

pict0035ww.th.jpg

pict0029ag.th.jpg

pict0017xn.th.jpg

pict0014e.th.jpg

pict0012op.th.jpg

pict0011vp.th.jpg

 

 

A tutaj nadkola

 

pict0026p.th.jpg

pict0023fe.th.jpg

pict0022vs.th.jpg

pict0019fl.th.jpg

pict0003mft.th.jpg

pict0002ugh.th.jpg

pict0001mv.th.jpg

 

Teraz prosiłbym o napisanie co i jak mam zrobić :) tzn jakim papierkiem i kiedy, jaką szpachlę itp. Jak malować bez odcięcia ?

Będę malował sprayem :) mam nabita puszkę z mieszalni Motipa pod swój kolor Nissan DP1 , mam także klar.

Za wszelką pomoc będę naprawdę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten KLAR bardzo mi sie nie podoba żyjemy w Polsce wiec mówimy bezbarwny

i teraz dobry jest bezbarwny akryl z utwardzaczem bo zwykły to takie pitu pitu a musisz go dać bo nie będzie sie to trzymać ,,,

zresztą kolor ze spray to też tak sobie ,,,

 

papiery ścierne szpachla ,,,

na duże ubytki możesz dawać z włóknem szklanym na koniec wykończeniową ,,

szlifujemy 240 tką na koniec potem podkład a potem drobniejszy papierek do polerki lakieru można jechać 2000 i pasta ,,

 

a ile dałeś za progi same ,,całe nowe czy wstawki i ten tysiąc za co ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progi całe nowe - reperaturki, takie:

http://www.motoneo.pl/szcz/RAK30880/RAK_99999/721/10043/1997.php

blacharzowi się podobały, podobno dobrze spasowane i grubsze. Cena 90zł/szt

 

Ten tysiąc to za lakierowanie.Będę robił sprayem , bo nie chcę iść w koszta pistoletu itp. Wiem, że inne ciśnienie itp ale mam nadzieję, że wyjdzie ok.

A czy mógłbyś mi napisać szczegółowiej tzn. czy podkład dać taki w sprayu, bo też takie widziałem.

bezbarwny akryl z utwardzaczem to rozumiem, że chodzi o tę ostatnią warstwę kładzioną na bazę, tak ?

Jaka szpachla wykończeniowa będzie ok ?

 

Wyczytałem że najpierw szpachla, potem szlifowanie, dalej podkład epoksydowy, szlifowanie, podkład akrylowy szlifowanie, baza, a na koniec lakier bezbarwny, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...