killer2000 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) na gołą blache szpachli nie dajesz bo odleci pewnie przegrzebałeś neta to troche wiesz a jak nie to wejdź na stronke lakierowankoinfo.pl i bedziesz wszystko wjedział tu masz napisane co mi pewien fachowiec napisał : Ale skoro nie posiadasz sprzętu to ja Ci coś zaproponuję,może nie super profi ale odpowiednie dla Twojej sytuacji i o niebo lepsze od zabawy z reaktywnym z pędzla. Kup sobie taki podkład UNDER 395 Novol z linii Spectral http://spectral.pl/#1206 nie jest drogi ale to dobry podkład epoksydowy i zrób tak: 1.Na gołą blachę zastosuj ten podkład w dwóch warstwach,czas między warstwami 5-10 min nie lej grubo,bo nie o to chodzi. 2. Po podeschnięciu tego podkładu na spokojnie po 30min możesz nałożyć szpachlówkę,nie szlifuj go niczym. 3.Po obrobieniu szpachlówki już na gotowo nałóż jedną warstwę tego podkładu taką wylaną,żeby nie prześwitywało ale żeby Ci nie pociekło. 4.Po upływie ok 30min do 1H (nie szlifując już tego podkładu,czyli mokre w mokre tzn,bez szlifu powierzchni)zaaplikuj sobie podkład akrylowy 1K,( lepiej 2-3 warstwy cieńkie niż 1-2 grube,po co ma płynąć,to tylko spray)najlepiej,żeby też był z Novol-a,pewność,że nic Ci się nie powarzy. 5.po wyschnięciu akrylowego , taki 1K schnie 2-3 godziny w 20stopniach ale lepiej to robić na drugi dzień,przeszlifuj delikatnie podkład akrylowy P800-P1000 na wodę i lakieruj. Nie wiem czym zamierzasz?baza+klar,czy akryl.. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez killer2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) kolego killer2000, dzięki za rozpiskę, ale jak już tak ładnie opisałeś co i jak to zapytam Ciebie (i innych) o szczegóły: 1. Jak przygotować podłoże to, które widać na zdjęciach ? To co jest teraz wyszlifować tak aby nadać temu poprawna linię ? Jakim papierkiem. Potem tylko odtłuścić ? 2. Co z tymi progami ? Jak je przygotować ? Ich nie będę szpachlował bo i po co. zatem co na nie kładziemy i jak ? 3. Progi będę chciał zakonserwować np. Bitexem od zewnątrz zatem jak z lakierowaniem i kolejnością tego ? Np. najpierw podkład potem lakier na całość, a na koniec bitex do pewnego momentu nakładać ? 4. Jaki podkład akrylowy konkretnie z linii Novola byś polecił ? Znalazłem takie coś http://allegro.pl/sw...2844922952.html , będzie ok ? 5. Mam spray - bazę nissanowską DP1 i do tego lakier bezbarwny 2K. -spray dlatego bo nie mam pistoletu a nie ukrywam, że nie chcę iść w koszta. 6. Jeszcze jedno, czy na sam początek na te nadkola i progi, na gołe blachy dać jakiś środek zabezpieczający przed rdzą, np. Cortanin ? 7. I co z odcięciem, tzn zostawić bez oklejania większą powierzchnię niż będę lakierował, tak ? Ale skupić się na malowaniu konkretnego fragmentu. Potem polerka całości, tak ? Proszę o możliwe rozpisanie szczegółowe co i jak - szczególnie pkt. 3, bo nie wiem w której kolejności co robić (podkład, lakier, bitex). Z góry wielkie dzięki !! Edytowane 6 Grudnia 2012 przez maniek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Cortanin sie stosuje na gołą blachę to raz ... widać że masz wyprowadzone te nadkola wiec podkład na to i doszlifować do gładziutkiego Bitex odpada lepszy w podobnej cenie jest BOLL takie zielone produkty inna klasa ,,, do wewnątrz progów daj sprey do profili zamkniętych i tu twoim przyjacielem są otwory na listwy i czujki od drzwi to ważniejsze niż zewnątrz bo w żadnym aucie progi nie lecą od zewnątrz Bitex /Boll do karoserii to smoła czarne lepiszcze którego tak łatwo nie pomalujesz i to jak dla mnie ostateczność ja u siebie w nadkolach i na podwozie zastosowałem chlorokauczuk odporny na działanie war atm twardy i łapie sie wszystkiego ,,, teraz są jakieś nowoczesne wynalazki ... osobiście bym pomalował progi chlorokauczukiem z pędzla dasz sporą warstwę potem to zeszlifować i malować na kolor jaki chcesz uzyskać a potem bezbarwny a od samiutkiego spodu dać bitex/boll ew jak chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killer2000 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 maniek ja się tak ostatnio naczytałem ,że mi głowa spuchła na tym. Nie bedziesz tego szpachlował czyli na gołą blache podkład epoksydowy na podkładzie epox jest napisane ,że przeszlifować stal papierem 120 odtłuścić i walić podkład opox na to podkład akrylowy 1k też na nim jest napisane ile warstw walić ale na ten podkład epox. to sie mokre na mokre taka technika malarska walisz podkład akrylowy szlifujesz go papierem tak jak wyżej mi gościu napisał i walisz lakier kolor baze i na niego akryl i heja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Cortanin sie stosuje na gołą blachę to raz ... Bitex odpada lepszy w podobnej cenie jest BOLL takie zielone produkty inna klasa ,,, do wewnątrz progów daj sprey do profili zamkniętych i tu twoim przyjacielem są otwory na listwy i czujki od drzwi to ważniejsze niż zewnątrz bo w żadnym aucie progi nie lecą od zewnątrz osobiście bym pomalował progi chlorokauczukiem z pędzla dasz sporą warstwę potem to zeszlifować i malować na kolor jaki chcesz uzyskać a potem bezbarwny a od samiutkiego spodu dać bitex/boll ew jak chcesz Progi mam z gołej blachy, to potraktować Cortaninem je ? Ew czym innym aby je zabezpieczyć ? BOLLa znam bardzo dobrze : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/48111-konserwacja-podwozia-profile-fotorelacja-koszty/ nawet w tym roku nim robiłem, ale stwierdzam, że jeśli do nadkoli i podwozia nadaje się bardzo dobrze, to na progi jest do d*py, bo się po zimie wykrusza. Jaki chlorokauczuk stosowałeś, bo w tym roku tez jakimś malowałem zaprawki na podwoziu, a na to BOLL. Nie bedziesz tego szpachlował czyli na gołą blache podkład epoksydowy .... Tzn będę szpachlował te nadkola, bo muszę je jakoś wyprowadzić, tzn wstępnie sa wyprowadzone ale muszę je poprawić. I teraz jak w tym stanie, w którym teraz są je szlifować ? To co jest na zdjęciach to jakim papierkiem najlepiej pociągnąć ? Ten podkład akrylowy będzie ok : http://allegro.pl/swietny-podklad-akrylowy-novol-protect-370-spray-i2844922952.html ? Jeszcze jedno: widziałem podkłady 2 komponentowe z utwardzaczem, a Wy polecacie 1 komponentowe - rozumiem, że 1 składnikowe są lepsze, tak ? Nie stosować utwardzacza ? Jaka szpachla będzie dobra do tych nadkoli ? Sorry za natłok pytań,a le wolę zapytać za wczasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 szpachla tylko z utwardzaczem z napisem finish ...wykończeniowa biała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killer2000 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 najlepsze są rzeczy 2 komponentowe bo są bardziej wytrzymałe ale to trzeba mieć pistolet chyba ,że się chcesz z pedzelkiem pitolic w co wątpie szpachle jak tofu napisał wykończeniowa co byś się przy szpachlowaniu nie napier.... ten podkład akrylowy jest git co podałeś a co do tej blachy gołej co jest na foto to jak będziesz kładł na to podkład epox to najpierw ta blache papierem 120 na puszce jest napisane co i jak poczytaj forum lakierowanko info tam jest wszystko cortaninem nie traktuj tych progów podkład epoksydowy na nie bezposrednio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Witam Zabieram się właśnie po dłużej przerwie za auto i mam pytanie odnośnie podkładu i lakieru - nakładania i wykończenia. 1. będę najpierw wykańczał szpachlą Finish ubytki potem szlifowanie papierkiem na mokro. Na to podkład epoksydowy - i teraz: 2. czy ten podkład po nałożeniu szlifować na mokro czy tez na to bezpośrednio nakładać lakier (mokre -> mokre) ? 3. Czy natryskując podkład trzeba uprzednio zrobić odcięcie taśmą lakierniczą malowanego elementu od reszty (która nie będzie malowana) czy też zrobić "łagodne przejście " ? 4. Na podkład epoksydowy nakładam lakier bazowy - 1 czy 2 warstwy ? Czy przed lakierem bezbarwnym bazowy polerować ? Kolejność: szpachla finish > podkład epoksydowy > baza > bezbarwny . Czy coś pominąłem, czy jakiś jeszcze podkład czy coś innego trzeba nałożyć w którymś miejscu ( np. przed szpachlą ) Z góry dzięki za pomoc P.S. Podkład epoksydowy mam 1K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 jeden kolega mnie przestrzegał przed czyszczeniem szpachli na mokro owszem drobny papier i wyrównać potem podkład nakładać du uzyskania powierzchni to ew na mokro przejechać ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Co do progów, to możesz jeszcze inaczej. Farba chlorokauczukowa ładnie trzyma się surowej blachy, po jej odtłuszczeniu. Możesz pomalować pędzlem i na to walnąć baranka w spraju a następnie pomalować kolorem lub zostawić czarne. Tylko bitexu nie pomalujesz lakierem, a zapomniałem jakie i jakiej firmy są baranki do późniejszego ich pomalowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 mam już baranek do progów, dzięki A moje dzisiejsze pytania dotyczyły narazie rantów nadkoli, także jeśli ktoś może uzupełnić powyższe wypowiedzi to będę wdzięczny Witam Na wstępie dodam, że napisałem PILNE, bo jestem teraz w trakcie roboty - Na gołą blachę natrysnąłem dwie warstwy podkładu epoksydowego - w odpowiednich odst. czasowych. - Na to poszła szpachla finish (bez uprzedniego szlifowania podkładu epoxy), bo były tylko drobne ubytki. Potem szpachla została zeszlifowana - nadmiar. - Na tę szpachlę 2 warstwy podkładu epoxy i teraz pytanie - czy szlifować na mokro np. P800 te ostatnia warstwę podkładu ? Natryskując podkład epoxy na konkretny fragment siłą rzeczy natrysnąłem go także w jakimś promieniu na zdrowy lakier którego nie chciałem ruszać (lakierowanie punktowe sprayem). Czy nie przejmować się i nakładać na to bazę w sprayu ? Oczywiście wybrany fragment jest odpowiednio zabezpieczony od reszty auta folią i taśmą - jest sporo większy tak aby zrobić łagodne przejście. Proszę o szybką pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 ważne przy szlifowaniu by szpachla nie łykała wody inaczej to ok ,,, podkład jak poszedł na nie szlifowany lakier i nie odtłuszczony to będzie miał tendencję do odłażenia ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Lakier był w całości odtłuszczony, ale nie szlifowany. Tzn natryskiwałem go na wyszlifowany lakier, ale tam gdzie podkład pryskał (siłą rzeczy) to lakier nie był szlifowany. Czyli rozumiem, że mogę/powinienem przetrzeć na mokro papierkiem ostatnią warstwę podkładu epoxy, który przykryje szpachlę, tak ? Na ten podkład, który poszedł na nieszlifowany lakier także będę nakładał bazę coraz szerszymi promieniami, tak ? -chodzi o to by to przykryć ten podkład epoxy, który poleciał na dobry lakier - został na niego rozpylony - to przetrzeć tez na mokro przed nakładaniem bazy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 zasada jest taka że każdy lakier trzeba kłaść na powierzchnię przeszlifowaną jaki by nie był ,,, wiec możesz na mokro przetrzeć a to co popryskałeś na gotowy lakier o bym sie starał zetrzeć ,, i lakierować ,,całość .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Czyli tak jak lakieruje ten element: http://imageshack.us/photo/my-images/855/pict0022vs.jpg/ To zmatowić go papierem P800 na mokro w całości ? Tzn. od świateł aż po drzwi ? Bo wyczytałem , że bazę kładę nieco więcej (np. 10 cm szerzej) niż miejsce na które nałożyłem uprzednio podkład (tak jak na zdjęciu). Potem na CAŁY element klar (uprzednio zmatowiony) tak aby nie robić odcięcia. A potem polerka całości, tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 jak dobrze położysz to polerka nawet może być nie potrzebna ,,baze to masz na myśli kolor ,,to może być więcej na stare by nie było widać różnic ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.