Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Zużyty mechanizm wycieraczek


Gość boczkowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość boczkowy

Witam,

 

Mam problem z wycieraczkami przedniej szyby. Otóż wyrobiły się - jak by to nazwać - trzpienie? gniazda? tulejki? sworznie?... Chodzi mi o utrojstwa, do których z zewnątrz przyczepione są ramiona, zaś zapewne od wewnątrz doczepiony jest do nich mechanizm wycieraczek. Aktualnie mocno to piszczy i zawadza ramionami o maskę. W ASO wyceniono na 280zł sztuka. :(

Mam natomiast pytania:

- czy ktoś przypadkiem wie gdzie można dostać używane w dobrym stanie?

- mam dostęp do angielskiej wersji mechanizmu, czy te elementy się nadadzą?

- czy te same elementy z modelu p10/p12 będą pasowały do mojej p11?

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszczą, to powinieneś je zdemontować, oczyścić i nasmarować. Ja swoje zdejmowałem kilka razy. Oba mechanizmy strasznie wyły, były zatarte. Jeden reanimowałem, drugi musiałem kupić nowy, bo nie dało się go uratować. W ASO, to podali Ci cenę z kosmosu. Zapewne to cena tego mechanizmu (biały trójkąt) + popychacz. Podobno to nazywa się oś wycieraczki przedniej, płaciłem za to 171,29 zł miesiąc temu. Popychacz kosztował 90 zł a to tylko dlatego, że go złamałem. Do ściągnięcia wycieraczek będziesz potrzebował ściągacz. Ściągnięcie wycieraczki kierowcy, to istna droga przez mękę, tak było u mnie. Nie mogłem tego zdjąć, dopiero w pracy dorobili mi ściągacz, prosty dwuramienny, ze śrubą po środku do wkręcania.

 

O używane pytaj na szrotach.

Co do wersji angielskich, to nie wiem. Musisz zapytać w ASO. Czy te elementy pasują do siebie z innych Primer, to nie wiem. O to też zapytaj w ASO.

 

A że zachodzą Ci na maskę, to tylko dlatego, że pewnie źle były założone, albo wyrobił się wałek, choć wydaje mi się że źłe były założone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytałem :-) skoro działa to super :) zastanawia mnie ten plastikowy wieloklin, moim zdaniem tam powinien być metalowy, bo działają dość znaczne siły na dźwignie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz GTS
Przeczytałem :-) skoro działa to super :) zastanawia mnie ten plastikowy wieloklin, moim zdaniem tam powinien być metalowy, bo działają dość znaczne siły na dźwignie.

 

 

tak, ale Ty opisujesz część zewnętrzną - czyli to co widać po zdjęciu wycieraczek (trzpienie i wielokliny, na których osadzone są wycieraczki) Ja miałem problem z częścią wewnętrzną - czyli tą co jest pod spodem. Ramię od silniczka ma z obu stron plastikowe "jabłka", w których wewnętrzna strona tworzy taki a'la wieloklin. To mi się wyrobiło i przestały chodzić.

 

Teraz działają super, są takie silne, że nie boję się ich włączyć nawet jak przejeżdżam przez przejście dla pieszych na czerwonym :) - zbiorą wszystko... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz GTS

na szrotach nie znajdziesz. Poszperaj na allegro, wyłap auto sprzedawane na części i nawet jeśli tego elementu nie będzie w opisie to skontaktuj się i dowiedz. Ja tak zrobiłem i jak widać udało mi się,

 

ps. Napisz mi na priva czego dokładnie potrzebujesz, stoi u mnie taka Primerka pod blokiem, więc wiesz lato jest pewnie wycieraczek nie potrzebuje :)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Po zdjęciu wycieraczek, następnie plastykowej osłonki dobrałem się do trzpienia na którym mocowene jest ramię wycieraczki. Znajduje się na nim zabezpieczenie w postaci pierścienia sprężystego ( w rowku na trzpieniu). pod zabezpieczeniem jest gumowy oring. Okazało się że ten właśnie oring był tak wyrobiony , że prawie z jednej strony przetarty, powowowało to luz na trzpieniu i przedostawanie się wody do środka. U mnie wystarczyło, że wymieniłem oring przesmarowałem trzpień smarem, założyłem nowy poerścień zabezpieczający i wucieraczka przestała piszczeć a ramię ocierać o maskę przy otwieraniu( wszystko się usztywniło, sworzeń przestał się kolebać na boki). Może u Ciebie wystarczy zrobić podobnie. :D Co do mechanizmu z wersji angielskiej to raczej pasował nie będzie w całości. Możliwe że jedynie pojedyncze elementy. Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Gość homodelfinus

Przepraszam, że reanimuje temat... Ale ja nie wiem jak dobrać się do mechanizmu. Przy obu mechanizmach mam zapieczone śruby (razem 6 szt.) trzymające śruby. Obraca mi się śruba i nakrętka. Nie ma jak dojść by chwycić to dziadostwo od spodu. Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łby śrub wchodzą w gniazda w tulejach Ja ci się kręcą teraz to masz je już obrobione.Pozostaje ci jedynie spiłowanie, rozwiercenie, obcięcie nakrętek lub każda inna rzeźba. Uważaj na szybę !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

kolego dziś rano zaczeła mi piszczec wycieraczka,nie moglem znaleźc co piszczy,okazało się ze ramie wycieraczki trze i ociera o maske,....wycieraczki ściąga sie cienkim sciagaczem inaczej nie zejdą, pod spodem jest śruba do ktrorej przykręca sie wycieraczki,pod spodem jest na tej srubie wieloklin ,wieloklin na którym są osadzone ramiona wycieraczek pracują w plastikowej tuleji .....ona sie ułamała i ramie wycieraczki dostało ogromnego luzu na boki,na wieloklin trzyma sie na podkładce i pierścieniu segera...na dzien dzisiejszy jestem w zime bez wycietaczek i mysle jak ro reanimowac.....jak zrobie to napisze ...potrzebna jest oś ramienia wycieraczki ...jak zrobie foto to dodac do posta...

 

Przepraszam, że reanimuje temat... Ale ja nie wiem jak dobrać się do mechanizmu. Przy obu mechanizmach mam zapieczone śruby (razem 6 szt.) trzymające śruby. Obraca mi się śruba i nakrętka. Nie ma jak dojść by chwycić to dziadostwo od spodu. Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuję za pomoc.

wd 40 i najpierw postaraj sie o milimetr dokręcic śrube a potem odkręcaj dobrze dobranymi kluczami,ja tak robie od lat jak sruba sie nie chce odkręcic,wd 40 dziala po okolo 10 minutach,jak nie to suszarka i grzej sruby,jest zimno to sie suszka szybko nie wylaczy,uwaga na szybe ,róznica temperatur,pozdro

post-48084-0-85644900-1354542146_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kolego dziś rano zaczeła mi piszczec wycieraczka,nie moglem znaleźc co piszczy,okazało się ze ramie wycieraczki trze i ociera o maske,....wycieraczki ściąga sie cienkim sciagaczem inaczej nie zejdą, pod spodem jest śruba do ktrorej przykręca sie wycieraczki,pod spodem jest na tej srubie wieloklin ,wieloklin na którym są osadzone ramiona wycieraczek pracują w plastikowej tuleji .....ona sie ułamała i ramie wycieraczki dostało ogromnego luzu na boki,na wieloklin trzyma sie na podkładce i pierścieniu segera...na dzien dzisiejszy jestem w zime bez wycietaczek i mysle jak ro reanimowac.....jak zrobie to napisze ...potrzebna jest oś ramienia wycieraczki ...jak zrobie foto to dodac do posta...

---------------------------------------------------------------------------------------

 

 

wd 40 i najpierw postaraj sie o milimetr dokręcic śrube a potem odkręcaj dobrze dobranymi kluczami,ja tak robie od lat jak sruba sie nie chce odkręcic,wd 40 dziala po okolo 10 minutach,jak nie to suszarka i grzej sruby,jest zimno to sie suszka szybko nie wylaczy,uwaga na szybe ,róznica temperatur,pozdro

 

-------UWAGA NAPRAWIŁEM -----ramiona wycieraczek z wieloklinu ściagamy ściągaczem do łozysk inaczej nie zejdzie chyba że wcześniej były zdejmowanie,przy ponownym montazu wieloklin smarujemy smarem miedzianym, te 3 śruby co trzymają ten plastikowy trujkąt w który wchodzi wieloklin na 99% się zrywają podczas odkręcania,nis strasznego ,zakladamy nowe śrubki,te plastikowe trujkąty nie można kupic nowych,nie ma ich w sprzedarzy chyba ze na allegro ale bardzo drogie,reanimacja polega na tym że nawiercamy ten otwór po środku tego trujkąta plasikowego tam gdzie wchodzi wieloklin , na większą średnice i dorabiamy pasujące tulejki z brązu u tokarza ,tulejki wklejamy w wywiercony otwór i skladamy wszystko do kupy i dziala jak nowe ja za dotoczenie zaplacilem 20 zł ,nawet jesli by kosztowało 50-100 zł to nie 400 zł

 

Przepraszam, że reanimuje temat... Ale ja nie wiem jak dobrać się do mechanizmu. Przy obu mechanizmach mam zapieczone śruby (razem 6 szt.) trzymające śruby. Obraca mi się śruba i nakrętka. Nie ma jak dojść by chwycić to dziadostwo od spodu. Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuję za pomoc.

klucz od góry i od dołu ,zerwij te śruby i załóż nowe ,cienki klucz podejdzie ,ja tak zrobiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

witam

zapytam tutaj żeby nie otwierać nowego tematu jedno  pytanie

czy mechanizm od p10 pasuje do p11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak pasuje  jeśli chodzi o trzpienie wycieraczek  .

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli przełożę cały mechanizm ?

bez problemów

 

 

ten trójkąt co się wyrabia pasuje też od micry k11 wziąłem na próbę z mojej i pasuje idealnie

pozdrawiam

Edytowane przez siwy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odgrzewam.

Ma ktoś do sprzedania ten mechanizm na lewą stronę? I jak mam go odczepić od cięgna, bo coś nie idzie? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na siłe musi wyjść najlepiej czymś podważyć np śrubokrętem

ja mam jeszcze jeden trójkąt ale zostawiam sobie na wszelki wypadek na później :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę! Widziałem osobne części do kupienia i właśnie tak myślałem, że ze starości się "zapiekło". Tata wpadł na pomysł wyciągnięcia całego cięgna z mechanizmami, ale na razie spróbuję tak, jak napisałeś :)

 

Gdyby ktoś wiedział gdzie dostanę takie nieużywane cudo prócz internetu, prosiłbym o informację.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeżeli ktoś by był zainteresowany mogę zrobić takie cudo , z jednego kawałka z tulejami w środku do smarowania . Działa perfekcyjnie u mnie juz 4 latka . koszt 80zł /szt .

post-102109-0-20880600-1479031373_thumb.jpg

post-102109-0-48119500-1479031376_thumb.jpg

post-102109-0-38866900-1479031380_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeżeli ktoś by był zainteresowany mogę zrobić takie cudo , z jednego kawałka z tulejami w środku do smarowania . Działa perfekcyjnie u mnie juz 4 latka . koszt 80zł /szt .

Jestem zainteresowany. Jaki jest czas oczekiwania. Potrzebuję do nissana P11 sedan. Czy bez większych problemów można go wymienić?

Gdzie można nabyć mechanizm wycieraczek do Primery P11 sedan. Może ktoś posiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odświeżam

Witam nie moge znaleźć oryginalnego przedniego cięgna wycieraczek czy będą pasować z innego modelu nissana? Proszę o szybką odpowiedź ponieważ zaczęła się jesień

Edytowane przez Cysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

http://allegro.pl/sworzen-os-wycieraczki-nissan-primera-p10-p11-lewa-i6934385672.html?reco_id=6e58d518-b66f-11e7-a0bc-0277bccb9684&ars_rule_id=201

 

dostepne na allegro, w kilku wariantach....sam zamierzam cos takiego kupic

Edytowane przez paff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...