Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] gdzie znajdę przerywacz wycieraczek?


sniadypl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W którym miejscu odnajdę przekaźnik przez moduł przerywanych wycieraczek?

A w czym problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek do naprawy albo zatarte masz tuleje na swożniach wycieraczek Instrukcje z punktu 9 i 13 http://www.nissanklu...san-primera-p11

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj opisywałem swój przypadek i podałem strony manuala gdzie jest opisak do wycieraczek

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64028-p11-przerywana-praca-wycieraczek-przekanik/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj opisywałem swój przypadek i podałem strony manuala gdzie jest opisak do wycieraczek

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64028-p11-przerywana-praca-wycieraczek-przekanik/

Tak tak czytałem. Tylko ze u mnie wycieraczki w pracy ciaglej chodza idealnie jedynie mam problem z cyklem przerywanym. Czy to tez wine tych zabrudzonych stykow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko przerywany to masz silniczek do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość krzysiek2987

Witam wszystkich chciałbym się podłączyć do tematu. Mam problem z wycieraczkami na biegu przerywanym, na pozostałych wszystko jest ok. Wyczyściłem styki silniczka (były zabrudzone faktycznie) jednak problem nie ustał. Moim zdaniem z przegubami wycieraczek wszystko ok. Zostaje przekaźnik. W mojej primerze ten przekaźnik znajduje się pod maską po stronie kierowcy. Przekaźnik ten jest wraz z całą elektroniką, załącza się i po sekundzie słychać jak się rozłącza. Kręcę się trochę w elektronice i prawdopodobnie przekaźnik powinien przetrzymać napięcie aż do powrotu wycieraczek. Chyba, że podaje jedynie sygnał załączający? Nie znam charakterystyki działania tego silniczka. Proszę o pomoc. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu odnajdę przekaźnik / moduł przerywanych wycieraczek?

 

To ja może odpowiem na pytanie z tematu :D W P11.144 czyli po lifcie, sterowanie wycieraczkami odbywa się w tzw TCU - to zbiorczy moduł sterujący większościa elektronicznych dodaktów w aucie. Siedzi nad bezpiecznikami po lewej stronie deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr . To juz wiem co to ecm , tcu ale powiedz mi co to jest TCM. Jakie ma zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mnie też dopadła awaria wycieraczki przedniej na cyklu przerywanym :( na innych cyklach jest ok.

Tuleje mam wyczyszczone wcześniej to raczej nie skrzypią.

Może mają trochę luzy na tulejach.

Jak zaczną bardzo denerwować to pewnie rozbiorę silniczek i zobaczę i może pomoże przeczyszczenie styków.

 

No i uporałem się z problemem przerywających się wycieraczkach na przerywanym biegu że nie wracały do końca :)

Zdemontowałem podszybie wyciągnąłem silniczek ,roznitowałem nity na silniczku i problem był widoczny gołym okiem.Przynajmniej zrobiłem to co widziałem.

A więc po zdjęciu pokrywy są 3 blaszki na których są takie jakby grubsze miejsca tzn jakby wystające zgrubienie siarki od zapałek .A na jednym było to już zużyte i tylko blaszka została :( podgiąłem blaszke żeby zlikwidować tą przerwę i miałem nadzieje że to będzie to. Założyłem pokrywę dobiłem młoteczkiem na nity i były małe otworki w pokrywie i wkręciłem tam małe "pchełki" założyłem wycieraczke dla sprawdzenia i wycierczka śmiga jak trzeba :)

 

Mam nadzieje że bedzie pomocne .

Ps. teraz wiem że można roznitować blachę i raczej zrobić to bez demonażu podszybia i silniczka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silniczka to zobaczcie czy bieżnia nie jest wypalona. U mnie to tak wyjarało dziurę w plastikowym kółku, że po jednym cyklu zaginało od razu styki i wycieraczki hulały non stop. Druga sprawa to dobre połączenie przewodów. Mój jeden był przetarty, w wyniku czego wycieraczki nawet po wyjęciu klucza ze stacyjki pracowały. Dopiero odcięcie aku je zatrzymywało, Co do dziury w bieżni, to pomógł mi ciasno osadzony bez kleju, kołek wycięty ze śruby do mocowanie deski klozetowej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...