Gość pmdtomas Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam, posiadam Nissana Primerę P11 z 2001 roku (po lifcie), 1.6 benzyna + gaz sekwencja. Mam problem z układem chłodzenia, w lato samochód się grzał, później jak się okazało mój mechanik wyjął termostat, odpowietrzył układ i wszystko było ok. Teraz z uwagi na niedogrzanie wrzuciłem termostat (za 26 zeta podobno dobry) i układ chłodzenia troche zwariował, nie mam wogóle ogrzewania a silnik się przegrzewa. Czy ktoś orientuje się jakie mogą być przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 może masz źle wpięty reduktor od lpg, daj zdjęcia instalacji i wpięcia reduktora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Być może masz lekko przedmuchaną uszczelkę pod głowicą (ewentualnie pękniętą głowicę) i spaliny idą do układu chłodzenia. Dopóki nie było termostatu gazy zdążyły się ulatniać przez korek od zbiorniczka i było względnie ok. Jak masz termostat, to dopóki ten się nie otworzy gazy tracą dotychczasową drogę ujścia i pchają się niejako pod prąd przez co silnik traci chłodzenie, płyn zaczyna bomblować, kipieć, wyciekać z układu etc. CO mogę zalecic? znaleźć mechanika z sondą CO2, ten sprawdzi, czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma dwutlenku węgla. Jeśłi będzie- trza ściągać głowicę. to trochę czarny scenariusz, ale znam sporo aut, które tak miały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pmdtomas Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 (edytowane) Dzieki za odp., narazie oddaje do mechanika zeby sprobowal odpowietrzyc uklad i nagrzewnice a jak to nie pomoze to zostaje uszczelka. Mam tylko nadzieje że jak się troche przegrzał to nic sie więcej nie stało. Edytowane 7 Grudnia 2010 przez pmdtomas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 a może termostat zamontowany jest odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Dzieki za odp., narazie oddaje do mechanika zeby sprobowal odpowietrzyc uklad i nagrzewnice a jak to nie pomoze to zostaje uszczelka. Mam tylko nadzieje że jak się troche przegrzał to nic sie więcej nie stało. sprawdziłeś wpięcie reduktora gazu??? ma być równolegle do nagrzewnicy, złe wpięcie może spowodować to co opisujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 sprawdziłeś wpięcie reduktora gazu??? ma być równolegle do nagrzewnicy, złe wpięcie może spowodować to co opisujesz Witam kolegę. Na podłączaniu gazu akurat niewiele się znam, więc pytam: Co by się działo gdyby reduktor wpięty był szeregowo? I przede wszystkim dlaczego tak by się działo? Bo tak na chłopski rozum przeciwwskazań nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Witam kolegę. Na podłączaniu gazu akurat niewiele się znam, więc pytam: Co by się działo gdyby reduktor wpięty był szeregowo? I przede wszystkim dlaczego tak by się działo? Bo tak na chłopski rozum przeciwwskazań nie widzę. nie chodzi o to czy szeregowo czy równolegle, tylko o to czy jest wpięty w węże od nagrzewnicy, jakbyś miał wpięty reduktor szeregowo a nagrzewnica była by odcinana zaworem, to jak dla mnie nie było by przez niego przepływu cieczy, są auta gdzie to nie przeszkadza, mi bardziej chodzi o to, że niekoniecznie w ten układ wpinają, tylko tam gdzie im łatwiej, ostatnio widziałem reduktor podpięty pod zbiorniczek wyrównawczy (nexia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 mi bardziej chodzi o to, że niekoniecznie w ten układ wpinają, tylko tam gdzie im łatwiej, ostatnio widziałem reduktor podpięty pod zbiorniczek wyrównawczy (nexia) teraz jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 ostatnio widziałem reduktor podpięty pod zbiorniczek wyrównawczy (nexia) ten co to montował to powinien sie cofnąc do przedszkola i pobawić sie klockami jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 no cóż, życie a to montował autoryzowany serwis DEAWO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pmdtomas Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Tak dla wyjaśnienia sytuacji: reduktor wpięty jest prawidłowo, jestem już po wymianie uszczelki, póki co zrobiłem ok 500km i narazie wszystko jest spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.