Gość eron Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Witam, na dworze mróz, samochód Micra k12 zaczął szarpać w czasie jazdy, myślałem że powodem jest złe paliwo, dotankowałem auto, dodałem trochę denaturatu myśląc że może powodem jest Woda w paliwie. Auto mocno szarpie, trzymam pedał przyspieszenia w stałym położeniu, obroty co chwile skaczą na wyższe i słabną. Dostaje chwilowo mocy. Coś jakby dławienie się, jakby pompa nie dawała ciśnienia albo przewody były zapchane. Podłączaliśmy się prostym komputerem -> nie pokazuje błędów, filtr powietrza Ok, świece mają 46.000km przebiegu, szukałem filtra paliwa i nie ma go. Odpala normalnie, na jałowym chodzi dobrze, chociaż był przypadek ze ledwo przebierał i prawie zgasł. Auto jest z września 2006' i ma 45.000km przebiegu, jestem 1właścicielem od nowości. Dodatkowo zauważyłem że kontrolki AIRBAG gasną po dłuższym czasie, około 4s po odpaleniu silnika, wcześniej gasły szybciej. Co to może być? Silnik krokowy? egr? cz.spalania stukowego? Proszę o jakieś adresy warsztatów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Jaki prąd ładowania i napięcie na aku? Nie przygasają czasem światła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość eron Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Ładowanie, aku OK. Samochód nie traci prądów. Właśnie jeździłem nim. Rozgrzany mocno jedzie już Ładnie. Stoi kilkanaście minut znów przebiera i przerywa. W poniedziałek wymieniam Świece, tak sobie myśle czy wilgoć nie przeszkadza w komunikacji komputera z czujnikami itp. na wtyczkach. W poniedziałek porozmawiam ze znajomym i będę umawiał się na sprawdzanie oscyloskopem czujników auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 na świece to troszkę dużo już .... ponadto jak ja zobaczyłem co mam w paliwie LPG na troszkę tańszej stacji to się wyleczyłem i tankuje tylko na statoilu ,... wtyczki raczej są hermetyczne nic im się nie dzieje tak odrazu ... to że światło nie działa to obluzowany styk przegrzany może być .. filterek paliwa powinien być ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość eron Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Filtr paliwa w pompie jest. Światło niby wtyk ma dobry więc nie wiem co tam nie styka , może żarówka. Ładowanie, wszystko działa pięknie.. Spuściłem paliwo, zalałem nowego + jakiś środek ze stacji czyszcząco, smarujący wtryski. z wężyka od pompy zlewając paliwo czuć że jest tłuste. Banieczki z paliwem przezroczyste położyłem na warsztacie, po kilku minutach osadził się szary osad na dnie.. Autko już tak nie szarpie, właściwie jedzie normalnie, tylko chwilami czuć jakby nie reagowało do końca na pedał gazu, jednym słowem cały układ paliwowy jest zanieczyszczony oraz paliwo jest lewe. Z biegiem jazdy liczę na poprawę, inna sprawa jest taka że mamy zime, niskie temperatury pokazały co warte jest paliwo, w lato często tankowałem na LUKoilu i wszystko było OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester15.30 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Tłuste paliwo. To może z domieszką ropy. Kiedyś w cp-enie moim zakładzie pracy pijany sprzedawca spuścił ropę z cysterny do zbiornika benzynowego.(cpn w tych czasach był już prywatny lub dzierżawiony) Efektem tego było zatrzymanie się służbowego samochodu w trakcie podróży do Warszawy, który chwile po tej pomyłce tankował. Skończyło się na wypompowaniu górnej lub dolnej warstwy paliwa (cięższej lub lżejszej) i dolaniu benzyny zbiornika. Zanieczyszczona benzyna w mniejszym stopniu nadal była sprzedawana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość eron Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Tłuste paliwo. To może z domieszką ropy. .... Zanieczyszczona benzyna w mniejszym stopniu nadal była sprzedawana. Również to podejrzewam, zabrudzone paliwo. K12 to już wielopunktowy wtrysk więc przy mrozie czuć nie pełne spalanie mieszanki, starszym autom nie robiło by to zapewne różnicy wielkiej. Także teraz tylko jeździć Błędy: P0132 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napiecie" - jak myślicie czy to ma wplyw na ww. efekty? Czy szukać dalej? Dziś sprawdzałem i wypadł kolejny błąd P0031 od Grzałki sondy nr. 1. ( za niskie napięcie ) Po odłączeniu sondy silnik od razu lepiej pracował, przejechałem się, zero szarpania! Jakiej marki sondę polecacie do tego autka ? EDIT: Nowa sonda lambda pomogła - Zniknęły błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.